Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.8 na 2.3 wolnossace. Da sie?
Autor Wiadomość
Puki372 

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 23:33   SWAP 1.8 na 2.3 wolnossace. Da sie?

Witajcie, nurtuje mnie ostatnio kwestia, czy w miare bezinwazyjnie mógłbym sobie zeswapować w202 na silnik 2.3 od okulara (W210)? mogę mieć taki silnik, z tym, że bez kolektorów i ogolnie bez osprzętu, więc teraz pytanie, czy od silnika 1.8 pasują kolektory i reszta do tego 2.3? po drugie, co nie pasuje? co musze wymienić/dokupić? co do sterowania tymże silnikiem, nie martwcie się, większosc czasu będzie pracował na dobrej sekwencji więc odpowiednio ją wystroje do większej mocy, a na benzynie ma zapalać. więc jak? opłaca sie w to bawić?
_________________
Bo mężczyzna powinien mieć wał, nie przeguby ;)
 
 
 
Młody 
C230 Esprit - Brabus


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 194
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 23:36   

wszystko pasuje nie ma problemów sam to przerabiałem
było dużo takich tematów poczytaj
_________________
W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania :) już nie elegance a sport
 
 
 
grzsol5275 
WDB2021881F507676

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 741
Skąd: Zabrze
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 23:39   

Puki372, nie wiem jak benzynie ale ja u siebie w dieslu mam w głowicy otwory ze szpilki od kolektora wydechowego moge zmieniac pod inny kolektor,ale moim zdanie 2.3 musi miec wiekszy wyziew (wieksza komora spalania) wiec kolektor pewnie nie podejdzie,osprzet tez lepiej miec od 2.3 bo pewnie bedziesz musiał zrobic ingerencje w elektryke,czy sie opłaca w to bawic,jak masz czas kase i checi a przede wszystkim jak sie na tym znasz to sie opłaca,ja osobiscie bym sie nie podjął a kilka silników w życiu zmieniłem
_________________
Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie na glebie nie dojedziemy,Amen
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=18737
 
 
 
Puki372 

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 06:38   

Znać się znam, poprostu chciałem się od strony ściśle teoretycznej budowy tych dwóch jednostek rozeznać ile mają wspólnych elementów i czy przy ewentualnym Swapie nie musze wymieniać wszystkiego pod maską.
_________________
Bo mężczyzna powinien mieć wał, nie przeguby ;)
 
 
 
Młody 
C230 Esprit - Brabus


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 194
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 17:20   

Puki372, wszystko pasuje kolektory tak samo mają tą samą srednice otworu etc
_________________
W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania :) już nie elegance a sport
 
 
 
Puki372 

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14 Czerwiec 2013, 19:43   

rozumiem, czyli wyjmuje silnik (blok z głowicą) przykręcam alternator, pompe itp do nowego i wkładam, przykręcam wszystko i ma być ok?
_________________
Bo mężczyzna powinien mieć wał, nie przeguby ;)
 
 
 
Młody 
C230 Esprit - Brabus


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 194
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 04:53   

tak jest tylko pamiętaj żeby swój czujnik kołożenia wału wsadzić a nie ten co bedzie powiedzmy przy silniku jak kupisz bo moze nie zapalić
_________________
W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania :) już nie elegance a sport
 
 
 
Puki372 

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18 Czerwiec 2013, 21:23   

Witajcie, powracam z pytaniami. Przewertowałem temat trochę i stwierdzam, że z teoretycznego punktu widzenia, mam inną elektronikę bo mam wersje bez przepływomierza czyli 1993r a silniki 2.3 były wyłącznie w wersjach z przepływką, więc wciąż z teoretycznego punktu widzenia musiałbym wymieniać elektryke i sterownik, ale ja nie zamierzam przeszczepiać silnika z osprzętem, tylko sam słupek (blok z głowicą i miską) więc sterowanie kolektory i elektronika pozostaną stare, więc czy rzeczywiście "sie nie da"? czy ten sterownik nie da rady sterować silnikiem 2.3 wg. sondy lambda itd.? czy to w ogole odpali i bedzie jechać? czy niestety będę musiał sie bawić i przerabiać elektronike?
_________________
Bo mężczyzna powinien mieć wał, nie przeguby ;)
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 09:41   

Odpalić powinien. Natomiast jak będzie chodzić silnik 2.3 sterowany wg. map dla 1.8 to pewnie dopiero Ty nam powiesz jak to zrobisz :wink:
Sterownik PMS nie da rady sterować zmiennymi fazami rozrządu, więc na tym etapie bedziesz musiał jakoś improwizować.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 10:59   

Sonda lambda na pewno go poprawi i będzie to jakoś jechać. Może zamiast 150 km będzie miał 140, ale na pewno nie osiągnie maksymalnego momentu obrotowego jeśli nie dołożysz do 2,3 sterownika od zmiennych faz. Sterownik to tylko pojawienie się 12V w zakresie obrotów 1500 do 4000.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Młody 
C230 Esprit - Brabus


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 194
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 18:48   

i jak zwykle nikt nie słucha :P ja mam 2,3 a było 1,8 i jakoś chodzi normalnie mocy też znacznie przybyło i w dodatku podpiąłem pod zmienne fazy rozrządu moduł brabusa. Kolejna sprawa zmienne fazy w mietku to tylko mniejsze spalanie mocy one nie dodają . Kolejna sprawda a po co Ci przepływka ??? twoj osprzęt jej nie potrzebuje a goły słupek silnik to tylko wieksze tłoki i inny skok tyłoka nic wiecej .... Kolektory pasują wszystko pasuje nic nie trzeba przerabiać czy cudować
_________________
W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania :) już nie elegance a sport
 
 
 
Puki372 

Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 35
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 19 Czerwiec 2013, 20:09   

No i tego potrzebowałem, bo niektórzy właśnie pisali inaczej. teraz tylko sprawa zmiennych faz, jak ich w ogóle nie podłącze, to będzie to chodzić normalnie, jak silnik bez zmiennych faz? czy da sie może całkiem wyjąć jakoś te zmienne fazy, zeby nie przeszkadzały, jak nie pomagają?
_________________
Bo mężczyzna powinien mieć wał, nie przeguby ;)
 
 
 
Młody 
C230 Esprit - Brabus


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 194
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 20 Czerwiec 2013, 01:18   

Puki372, mozesz wyjac i wstawic wałki swoje bez zmiennych faz ale to nie ma sensu po prostu nie podpinasz i na tym zabawa sie kończy pracuje normalnie
_________________
W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania :) już nie elegance a sport
 
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 06:47   

Silnik silnikiem, ale co z przełożeniem? Most nie powinien być inny?
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 21 Lipiec 2013, 13:35   

jacon można zmienic ale nie trzeba :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,156 sekundy. Zapytań do SQL: 9