C180 po dłuższym postoju nie chce jechać na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
zin19
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 29 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 08:37 C180 po dłuższym postoju nie chce jechać na benzynie
|
|
|
Witam,
mam następujący problem - po wymianie pompy paliwa oraz filtra paliwa auto po min dwudniowym postoju zupełnie traci moc, tylko odpala a po przejechaniu paru metrów przestaje pracować prawidłowo tzn obr max 700 - ewidentnie brakuje paliwa wystarczy jednak dolać nawet 5l i samochód odżywa zapala i jeżdzi normalnie do następnego dłuższego postoju. Dodam, że na gazie chodzi zupełnie normalnie. Ma ktoś pomysł co to może być? |
_________________ W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 09:21
|
|
|
zin19, Poszukaj było to opisane bak ma dwie komory i właśnie przy wymianie pompki w jednej komorze jest brak paliwa choć wskaźnik pokazuje co innego
Do tankuj paliwo lub pobujaj przechyl aby się to wszystko wyrównało |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
zin19
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 29 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 09:47
|
|
|
Domyślam się, że chodzi o ten post http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=264695 . W moim przypadku samochód może wyjeżdzić cały bak, dopuki nie zostawie go na te dwa dni wszystko działa normalnie. Przypomniało mi się jeszcze że po wymianie pompki trzeba było dotankować kilka litrów paliwa żeby zaczął normalnie chodzić pomimo, że w baku była 1/4. |
_________________ W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 10:18
|
|
|
zin19, Okej to zapytam tak pompka paliwowa podaje paliwo robi to z jakimś ciśnieniem może założyłeś nie ta pomkie
Bo jak piszesz że jak już pójdzie to wtedy można jechać i wtedy ona daje rade ale jak postoisz to ona jakby słaba i niema mocy czyli nie może podać paliwa sprawdź opis pompki którą miałeś przedtem a obecną taka moja sugestia |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
zin19
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 29 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 11:45
|
|
|
Pompa jest na pewno dobra podaje właściwe ciśnienie i jest dobrana na podstawie numeru oryginalnego ze starej pompy. |
_________________ W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 18:03
|
|
|
perzu126, ale dlaczego tak się dzieje, dlaczego poniżej 1/3 nie odpala ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 19:05
|
|
|
Chodzi o to że bak w naszym aucie to tak naprwde dwa baki połączone systemem przelewowym. W dieslu jest tak, że pompa zasysa rope z prawej komory a powrót idzie do lewej. I stad paliwo wyrównuje sie znowu z prawa komorą. Było gdzies opisane jak to działa- jest zwęzka Venturiego czy cos takiego. Czujnik poziomu jest w komorze lewej. Czyli jak zatka sie ten przelew to z prawej komory paliwo jaest tak długo pobierane aż nie braknie a w lewej w tym samym czasie jest gdzies połowa komory a wskaznik pokazuje 1/3 baku gdzie w prawej nie ma nic.
W benzynie działa to troszke inaczej bo jest pompka elektryczna. W dieslu zasysa pompa wtryskowa. Tak to mniej więcej wygląda |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 19:18
|
|
|
Ale kolega ma c180 to też to tak działa ? |
_________________ Jaguar Xj8
Ex -Mercedes-benz C180 Elegance || wdb2020181A334852 || Nie znam się, ale postaram się nie udawać że tylko przechodzę... || http://www.w202.pl/viewto...t=18572&start=0
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
4stars
Jaguar XJ8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2013 Posty: 256 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 20:10
|
|
|
Może przed startem po takiej przerwie pomogło by "podpompowanie" pedałem gazu trochę auta przed startem. |
_________________ Jaguar Xj8
Ex -Mercedes-benz C180 Elegance || wdb2020181A334852 || Nie znam się, ale postaram się nie udawać że tylko przechodzę... || http://www.w202.pl/viewto...t=18572&start=0
|
|
|
|
|
wito74
Pomógł: 95 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 579 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Sierpień 2013, 21:13
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Chyba bardzo podobnie z ta różnicą że pompka
jest w baku |
W benzynie pompka jest w baku?
Jeżeli problem występuje po dłuższym postoju proponuję zrobić procedurę taką jak po wymianie filtra paliwa. Z 4-5 razy kluczyk pozycja 0-2 w celu zaciągnięcia paliwa. Powinno pomóc. |
_________________ MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
|
|
|
|
|
zin19
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 29 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 08:16
|
|
|
Nie pomaga podpompowywanie poprzez właczenie zapłonu, pomaga tylko dolanie paliwa Dolałem wczoraj 10l i auto smiga normalnie pewnie do następnego dwudniowego postoju. Jest to prawdopodobniej tak jak napisał kolega perzu126 syndrom 1/3 baku bo akurat własnie tyle miałem jak pojawił sie problem. Naprawiał ktoś już może ten system przelewowy? Na forum było o tym, że tak się dzieje ale nigdzie nie znalazłęm info jak to naprawić inaczej niż trzymać 1/2 stanu benzyny bądz wimienić cały zbiornik.
PS przed wymiana pompy wszystko było ok. |
_________________ W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 21:29
|
|
|
4stars napisał/a: | Może przed startem po takiej przerwie pomogło by "podpompowanie" pedałem gazu trochę auta przed startem. |
Takie rzeczy to w gaźnikowcach Panie, a nie tutaj . |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
zin19
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 29 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 8 Sierpień 2013, 15:16
|
|
|
Pompowanie czegokolwiek nic nie daje
Zastanawia mnie, że nigdzie nie ma informacji jak naprawić/udrożnic ten przepływ czyżby był tak skomplikowany? |
_________________ W202 C180 1993 + gaz sekw. WDB2020181F012940 |
|
|
|
|
|