kompresor klimy |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 13 Październik 2013, 13:22
|
|
|
A sprzęgło na kompresorze włącza się po włączeniu klimy? Swoją drogą w Lublinie jest tylko jeden zakład z klimatyzacją? Greg_G napisał/a: | na pytanie dlaczego więc dobrze chłodzi odpowiedział, że grawitacyjnie | To dlaczego ktoś jeszcze tego nie stosuje, dużo tańsze i bezproblemowe rozwiązanie? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 13 Październik 2013, 13:53
|
|
|
Dzięki za wypowiedzi.
Nie wiem jak sprawdzić to sprzęgło
Zakładów jest parę, ale to jest któryś z kolei w którym byłem i z rozmów stwierdzam, że każdy chce mnie zrobić w CH.
Problem mam taki, że czynnik mi uciekł po 5 miesiącach. Podjechałem w końcu do tego gościa, robił testy zegarami, próżnią 20min- i wszystko było ok. W końcu wpuścił czynnika trochę, chyba 650, odpaliliśmy autko, pochodziło, pochłodziło, on stwierdził, że jest coś nie tak z kompresorem. Ponownie wyciągnął czynnik, wyciągnął wszystko albo niemal wszystko(już nie pamiętam, wiem, że powiedział, że jest OK) ale obstawia kompresor bo on nie widzi na zegarach, że działa. Wpuścił mi ponownie 650ml z kolorem, oleju 10ml, no i kazał trochę pojeździć i wrócić. Zaznaczył, że on obstawia kompresor jako źródło nieszczelności i tam będzie szukał. Facet jest na pewno cfaniakiem, i to nie ulega wątpliwości- on ma pewność, że wrócę do niego. Nie wiem co zrobić, było by dobrze, jakbym sam sobie poświecił UV i zobaczył, czy faktycznie tamtędy ucieka.... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Październik 2013, 21:13
|
|
|
Kompresor najczęściej rozszczelnia się na uszczelnieniu wałka napędzającego (koła pasowego). Jeśli na sprężarce pod kółkiem patrząc od spodu auta jest tłusto - to możliwe, że sprężarka. Inaczej nie da się tego określić bez wyciągania jej z auta i rozbierania. Jest mnóstwo przypadków, że winą jest sprężarka ale jeszcze więcej, że nie jest. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 14 Październik 2013, 16:04
|
|
|
A próba azotem była robiona ? Nabić 30 bar i słuchać uważnie ;D Skoro klima chłodzi, 6 stopni z nawiewu jest jak najbardziej ok to sprężarka musi działać. |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14 Październik 2013, 18:17
|
|
|
Nie wiem czy o tą rurkę chodziło:
Jest bardzo zimna...
Oczywiście azot sugerowałem, oczywiście specjalista cfaniak powiedział, że nic się tak dobrze, nie miesza z barwikiem jak czynnik i azotem nie chciał mi tego zrobić- może nawet nie miał.
Coś tam napompował, i zegary przez kilkanaście min stały w miejscu, wtedy powiedział, że nie ma dużej dziury i tak na szybko nie zobaczymy, będzie potrzebny barwnik. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 14 Październik 2013, 19:12
|
|
|
To ja bym się wybrał do innego specjalisty. U mnie jak skraplacz się rozszczelnił 20 bar azotu nie było słyszeć ale przy 30 ewidentnie syczało. Próba próżniowa nie jest dobra. Tak jak pisze Camel trzeba szukać śladów po oleju na sprężarce, popatrz jeszcze na skraplacz. Nie wiem czy masz wersje z dwoma wentylatorami na przodzie, przeważnie za nimi robi się dziura. |
|
|
|
|
Jarecki202
Jarecki
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 66 Skąd: STARGARD SZCZECIŃSKI
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 22:23 KOMPRESOR KLIMY
|
|
|
Padł mi kompresor klimy. Kupiłem już drugi (używka) i powoli robię przymiarkę do wymiany zatartego kompresora. Jak ktoś kupuje nowy kompresor warsztat montujący go (żeby była na niego gwarancja) musi wymienić skraplacz i chyba chłodnicę klimy. Zastanawiam się czy nie istnieje jakiś sposób na przeczyszczenie całego układu żeby nie wymieniać skraplacza itd.? |
_________________ MERCEDES-BENZ C 250 T-MODEL
WDB2021881F822189
BMW F650GS |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 22:51
|
|
|
pewnie że istnieje ale jest nie opłacalny |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2014, 09:06
|
|
|
Jarecki202 napisał/a: | wymienić skraplacz i chyba chłodnicę klimy | - skraplacz jest potocznie nazywany "chłodnicą klimatyzacji"
Jarecki202 napisał/a: | Zastanawiam się czy nie istnieje jakiś sposób na przeczyszczenie całego układu żeby nie wymieniać skraplacza itd.? | - istnieje, niewiele jest warsztatów które to robią i jest to dość kosztowna operacja, ale jak chcesz ożywić klime po zatarciu kompresora, to jest to jedyna możliwość uruchomienia klimatyzacji, bo "resztki" zatartego kompresora są prawdopodobnie w całym układzie, do tego trzeba wymienić filtr/osuszacz. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Jarecki202
Jarecki
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 66 Skąd: STARGARD SZCZECIŃSKI
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 00:07
|
|
|
bart1527 dzięki bardzo za pomoc, nabyłem już te wszystkie wymienione przez Ciebie elementy i dodali mi jeszcze jakiś zawór (mieszacz). We wtorek prowadze miecia do warsztatu typu BOSCH SERWICE gdzie mają tą maszynę do czyszczenia klimy. Maurycy potraktował mnie zdawkowo ale jednak tak jak piszesz trzeba pozbyć się tego wszystkiego z układu w profesjonalny sposób. Opiszę potem co i jak i jak drogo. |
_________________ MERCEDES-BENZ C 250 T-MODEL
WDB2021881F822189
BMW F650GS |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 08:06
|
|
|
odpisałem Ci najprościej jak potrafię na Twoje pytanie, wszystko się da tylko trzeba zapłacić |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Jarecki202
Jarecki
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 66 Skąd: STARGARD SZCZECIŃSKI
|
Wysłany: 14 Lipiec 2014, 15:12
|
|
|
Wszystko zrobione i klima działa. Wymieniony osuszacz, zawór rozprężny, sprężarka. Cały układ był czyszczony na specjalnej maszynie odpowiednim płynem (jednorazowy). Wymieniony filtr i całość niestety wyszła prawie 900zł. |
_________________ MERCEDES-BENZ C 250 T-MODEL
WDB2021881F822189
BMW F650GS |
|
|
|
|
strazak40
dociekliwy
Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 53 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 14 Lipiec 2014, 20:24
|
|
|
witam
u mnie bardzo często załącza się wyłacza sprężarka w sumie nie zdąży napić ciś. Koleś podłączył stwierdził że coś nie tak ze sprężarką , ruszył ją ręką i stwierdził że bardzo ciasno chodzi i dlatego wyłącza ją przekaźnik . Jeśli chodzi o zimne powietrze to jest ale myślę że jak na low to słabo i bardzo czuć to rozłączanie i załączanie. Dzwoniłem do kolesia z kartuz (ogólnie znanego) i sprężarka u niego 150zł. Podpowiedzcie czy jak jeszcze jakoś chodzi ta sprężarka to wystarczy tylko ją podmienić? |
_________________ W202 220CDI 98r. kombi.WDB2021941F789537 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 06:50
|
|
|
strazak40, Oczywiście ale nie obędzie się bez wywalenia czynnika i po-wymianie sprężarki ponownie nabicie |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
strazak40
dociekliwy
Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 53 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 15:10
|
|
|
no no...czynnik będzie wywalony do maszyny więc te koszty nie będą aż takie. dzięki |
_________________ W202 220CDI 98r. kombi.WDB2021941F789537 |
|
|
|
|
|