Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gnijąca wiązka silnika ?
Autor Wiadomość
tweeze

Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2 Wrzesień 2013, 23:33   Gnijąca wiązka silnika ?

Witajcie.
Mam pytanie związane z zasłyszanym defektem związanym z C180 i C200. Ja mam C180 - i podobno w tych 2 modelach ulega uszkodzeniu po jakimś czasie wiązka silnika - co prowadzi do zwarcia kabli i uszkodzenia sterownika silnika. Koszt naprawy tego jest dość spory (podobno). Znam jeden przypadek takiego uszkodzenia. Czy to faktycznie jest w w202 z tymi silnikami nagminne czy to odosobniony przypadek. Podobno lepiej wcześniej, unikając kłopotu, wymienić te kilka kabli na nowe i puścić inną drogą.

Przepraszam za ogólnikowość - ale tylko tyle wiem. Szukałem conieco ale nie mogłem nic znaleźć konkretnie w tym temacie.
Pozdrawiam
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 95 razy
Wiek: 23
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3574
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 2 Wrzesień 2013, 23:47   

tweeze, który masz rocznik auta ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
tweeze

Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2 Wrzesień 2013, 23:48   

1996

 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 113 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrzesień 2013, 09:11   

Nagminne było w rocznikach 92-95 i nie tylko C180 i C200, i nie tylko w C-klasach.
Jak jest u Ciebie łatwo sprawdzisz oglądając izolację, której fragmenty widać przy wtyczkach wtryskiwaczy oraz przy wtyczkach czujników pod czarnym dekielkiem z gwiazdą z przodu silnika.
Jesli jest elestyczna to spij spokojnie, jesli natomiast już z daleka zamiast izolacji widać miedź przewodów przy wtyczce, to masz problem. Aczkolwiek naprawa nie powinna być wcale bardzo droga.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
reptaill 

Pomógł: 5 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 227
Skąd: Opole
Wysłany: 3 Wrzesień 2013, 09:24   

PMS-y raczej padają od wilgoci która idzie po wężyku ciśnieniowym z kolektora dolotowego do sterownika

[ Dodano: 3 Wrzesień 2013, 09:27 ]
ps. swoją drogą nasunęło mi się pytanie czy średnica wężyka ma wpływ na pracę PMS-a?
U mnie ten wężyk ktoś przeciął i wstawił fragment przeźroczystej rureczki, pewnie kiedyś ktoś chciał tam filterek zamontować (metoda znana z w124) ale czy zwężenie nie powoduje żadnych perturbacji??
_________________
W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 113 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrzesień 2013, 09:44   

Od wilgoci pada MAP sensor w PMS'ie, który jednak można wymienić, ale to w W124, gdzie był on niżej. Główną bolączką tego modułu są jednak tranzystory mocy sterujące cewkami. Choć i one padają głównie ze względu na swoją konstrukcję (aluminiowe druciki łączące strukturę tranzystora z płytką). Na zwarcia ten moduł jest dość odporny.
A co do średnicy wężyka, to nie ma ona znaczenia, ważne, żeby był szczelny.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
tweeze

Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 3 Wrzesień 2013, 10:00   

Dzięki za podpowiedzi. Zorientuje się jak jest u mnie i się pochwalę (albo pożale) :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13