Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Korozja wahacz dolny przód
Autor Wiadomość
joneq 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Listopad 2013, 13:05   Korozja wahacz dolny przód

Witam

Ostatnio chcąc sprawdzić przyczynę skrzypienia w przednim zawieszeniu podczas skręcania kołami ( objaw nie pojawia się przy wilgotnej pogodzie więc to pewnie jakaś guma ) przyjrzałem się dokładniej wahaczom dolnym i tu niestety niemiła niespodzianka.



Dziura pod mocowaniem stabilizatora na 1 cm2 z jednej i drugiej strony auta. Uszkodzenie trudno zauważalne nawet przez dokładnego diagnostę, który ostatnio kontrolował moje auto. Ciężko powiedzieć jak to wygląda w środku ale wahacz ma konstrukcję skrzynkową i najprawdopodobniej przez taką konstrukcję i słaby odpływ pojawił się taki problem.

Trafiłem na jakieś amerykańskie forum i znalazłem coś takiego:

http://www.benzworld.org/...ell-rusted.html

Co o tym Myślice , czy ktoś miał podobną sytuację ? Czy sa jakieś formy regeneracji czy tylko wymiana ? Myślę, że warto popatrzeć w te rejony auta, żeby być świadomym zagrożenia. Ja najprawdopodobniej będę szukał nowych wahaczy ( w starych i tak do wymiany mam tuleje gumowe ).
_________________
W202 benz. 2,0 + LPG 96 r. kombi
WDB2020801F458127
Ostatnio zmieniony przez joneq 20 Listopad 2013, 13:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Listopad 2013, 13:14   

joneq, strony nie odpalają
na twoim miejscu wymieniłbym całość nowy trochę kosztuje a i wymiana tez
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
sebeq 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2013, 09:46   

tylko wymiana na nowy, kolega miał coś takiego w w210 całe szczęści jemu strzelił wahacz w czasie parkowania
_________________
Jest: W202 C240T Sport '99
EX: W202 C280 Sport '96
EX: W201 2.0E '90
 
 
nooiser 
Taaa

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 176
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 30 Listopad 2013, 17:20   

joneq, a nas też ktoś wstawiał na forum jak mu się urwał wahacz podobnie jak pokazałeś.
Po mojemu to jeśli chodzi o zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy to nie ma co przeginać i szukać jakichś oszczędności przez rzemiosło tylko kupować nowe elementy.
_________________
Mercedes jest dla poważnych ludzi,a BMW kupują ludzie którzy nie byli w stanie przeliterować słowa Mercedes
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 30 Listopad 2013, 19:12   

przerabiałem to niedawno ale u mnie ugnił od dołu i góry przed spawem, ceny są kosmiczne, sytuacja finansowa zmusiła do kupienia mnie najtańszych, niestety to i tak 600 zł za kpl przy czym lemforder kosztuje 900 zł sztuka......
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
sebeq 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 30 Listopad 2013, 20:06   

tanie to to nie jest, zawsze można kupić używkę powymieniać tuleje i gitara
_________________
Jest: W202 C240T Sport '99
EX: W202 C280 Sport '96
EX: W201 2.0E '90
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 18:04   

sebeq, jezeli kupić używkę to ja bym polecał poświęcić parę zł, wybić tulejki oddać do piaskowania pomalować proszkowo porzadnie zabezpieczyć w środku i do tego kupić nowe tulejki, ja drugi raz jakbym miał wymieniac to własnie tak bym zrobił
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Przemek88 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 21:12   

marcinns1991, długo już jeździsz na tych tanich zamiennikach? chcę wymienić przed świętami, a nie mam kasy na nic porządniejszego przed świętami.
w mojej w210 muszę zmienić prawy wahacz bo go uszkodziłem podnośnikiem, niby jeżdżę z tą dziurką od wakacji i nie pęka dalej (sprawdzam jej stan raz na jakiś czas), ale dla świętego spokoju chcę go wymienić.
_________________
W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 22:13   

Przemek88, no wiesz lepiej byłoby wymienic oba od razu, no coś od września czyli ok 2,5 tys na nich zrobiłem, wiem że za 2-3 lata moge szukac nowych ale musiałem mieć auto na chodzi dosyc szybko

dostać się do odkręcenia sworznia od góry to naprawdę jest wyczyn :D

może przyjść naprężenie i pęknie od razu, ja bym wymienił na już bo świadomość by mi spokoju nie dała
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
piter123789 

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 37
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Grudzień 2013, 00:45   

Hehhh, przerabiałem temat 3 tygodnie temu... Miejsce to samo, z tym, że u mnie aż wygięło końcówkę, do tego stopnia, że przy skręcie w prawo zaczęło mocno trzeć o felgę. Całe szczęście, że stało się to na parkingu podczas parkowania- wtedy zdałem sobie sprawę z powagi sytuacji. Następnego dnia kupiłem na szrocie "nowy" wahacz (150zł). Stan bardzo dobry, ale wydarłem rdzę, środek zabezpieczyłem, pomalowałem, jak nówka:D... Wymiana mi zeszła z 5 godzin. Największym problemem było odkręcenie śrub no i ściągnięcie sprężyny.

Katastrofa mogła się wydarzyć nawet na niewielkiej dziurze. Sprawdzajcie tamte miejsca Panowie! Dodam, że 2 miesiące temu gwiazda była na przeglądzie, gdzie diagności zgodnie powiedzieli, że w 100% sprawny.


Acha, i należy pamiętać, że te nowe tulejki z zamiennika, nie musza być lepsze od starych, oryginalnych. U mnie zostały stare te które były przy wahaczu, żadnych luzów, żadnego stukania, wszystko cacy i się lata. :D
 
 
Przemek88 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Grudzień 2013, 00:58   

marcinns1991 napisał/a:
dostać się do odkręcenia sworznia od góry to naprawdę jest wyczyn :D

nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi :roll:
ja mam w210 i trochę inaczej wahacz jest zbudowany

co do wymiany masz rację, kupie oba nowe, bo i tak powoli wymieniam całe zawieszenie na nowe.
w sumie to w przednim zawiasie jeszcze tylko nie wymieniłem właśnie wahaczy dolnych. sprężyny w wakacje wymieniałem na K+F'a do tego amorki Bilsteina.
poza tym ok 2 miesiące temu kupiłem kompletne tylne zawieszenie Lemfordera (wahacze + poduchy sanek, mostu i tuleje wahacza głównego) , do tego sprężyny K+F'a i amorki Sachs'a, ale niestety wpadły nieprzewidziane wydatki i tak sobie leżą i czekają do grudnia aż kasa na mechanika będzie.

Wymianę kompletnego zawiasu uznam jako prezent pod choinkę dla mnie i Mojego Oczka 8)
_________________
W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287
 
 
 
joneq 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Marzec 2014, 13:25   

Wahacze wymienione na zamienniki ( Topran + Teknorot ), niewiele używane, kupione na allegro w dobrym stanie za ok. 100 zł / szt.

Na razie jest ok, przy wymianie wahaczy dolnych konieczne było ustawienie geometrii zawieszenia. Najlepiej zlecać usługę w całości ( wymiana + geometria ) tak , żeby nie było niedomówień. Ja zleciłem wymianę , odbieram auto a kierownica jest ustawiona krzywo przy jeździe na wprost :/

Pozbyłem się skrzypienia na nierównościach ( słyszalne zwłaszcza przy ruszaniu autem po jego uruchomieniu ) Podejrzewam, że było to związane z popękanymi tylnymi tulejami gumowymi dolnych wahaczy. Okazało się również , że do wymiany była gumowa tuleja wspornia drążka kierowniczego.

Stare wahacze do wyrzuecania.
_________________
W202 benz. 2,0 + LPG 96 r. kombi
WDB2020801F458127
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 4 Marzec 2014, 18:21   

joneq, skrzypienie na nierównościach to raczej objaw skończonych sworzni;)
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Marzec 2014, 22:00   

joneq, mam to samo geometria zrobiona a kierownica i tak patrzy w bok, dziwne bo blokowali ją tym urządzeniem i była na wprost, czyżby drażek chciał byc do wymiany ?
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 5 Marzec 2014, 01:30   

marcinns1991, to może spróbuj wyregulować końcówkami drążków? Czyli lewy troszkę obrócić i tyle samo prawy. Ale nie wiem czy nie wpłynie to na zbieżność? Kiedys Camel mi to sugerował
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,149 sekundy. Zapytań do SQL: 10