Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód |
Autor |
Wiadomość |
kamilju17
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 16:17 Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód
|
|
|
Witam wszystkich. w ostatnich dniach mam problem z moim Mercedesem,a mianowicie jadąc do domu zapaliła sie kontrolka EPC i samochód zgasł.Po cofnieciu kluczyka odpalil normalnie lecz po 2 lub 3 km znowu to samo. zapala sie kontrolka i gasnie,jechalem tak z 30 km do domu.czy ktos miał podobne objawy u siebie.prosze o pomoc. silnik 2.2 cdi 99r.pompa bosch dzieki. |
_________________ W202 2.2 CDI 99r. |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
kamilju17
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 16:30
|
|
|
Tam jest opisany przypadek z pompa lucasa a moja jest boscha. |
_________________ W202 2.2 CDI 99r. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 21:50
|
|
|
kamilju17, Ja miałem tylko, że u mnie występowało to tylko przy gwałtownym dodaniu gazu podczas wyprzedzania. MASAKRA, nikomu nie życzę takich doznań.
Winą jest za niskie ciśnienie w układzie wtryskowym. Tak wyszło na SD.
Zacznij od sprawdzenia czy masz szczelny układ paliwowy, czy nie ma wycieków. Sprawdź też czy nie zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jeśli nie to to może być winny regulator ciśnienia paliwa (u mnie tak było), który znajduje się na listwie od strony szyby, lub czujnik ciśnienia na listwie z przodu.
Może też to być pompa wysokiego ciśnienia. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kamilju17
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 21:56
|
|
|
Własnie jutro zamierzam to sprawdzic o ile znajde czas,ale obawiam sie ze jedyny ratunek to dobry mechanik.lejace wtryski tez moga byc przyczyna? |
_________________ W202 2.2 CDI 99r. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 21:59
|
|
|
kamilju17 napisał/a: | .lejace wtryski tez moga byc przyczyna? |
Nie wiem, ale zacznij od prostszych i tańszych rozwiązań. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kamilju17
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 22:01
|
|
|
a co bylo w twoim? |
_________________ W202 2.2 CDI 99r. |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Grudzień 2013, 22:43
|
|
|
kamilju17 napisał/a: | a co bylo w twoim? |
Napisałem... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Arius
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 6 Luty 2015, 23:06
|
|
|
badmojo napisał/a: | kamilju17, Ja miałem tylko, że u mnie występowało to tylko przy gwałtownym dodaniu gazu podczas wyprzedzania. MASAKRA, nikomu nie życzę takich doznań.
|
Właśnie.
Mam praktycznie ten sam problem. Odebrałem samochód po wymianie przetartego przewodu doprowadzającego powietrze z intercoolera do kolektora ssącego.
I przy 120 km/h docisnąłem gaz i zgasł silnik.
Akurat wybrałem prosty odcinek drogi w momencie, gdy nie było żadnych pojazdów, więc mogłem spokojnie zjechać na pobocze. Potem od razu samochód uruchomiłem bez problemu, przejechałem 150 km bez nadmiernego gazowania i sytuacja się nie powtórzyła.
Zrobić diagnostykę komputerową? |
_________________ C 220 CDI KOMBI (silnik 2.2)
WDB2021931FB53945 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Luty 2015, 23:27
|
|
|
Arius, dostałeś odpowiedzi w innym temacie. Jak masz za duzo pieniędzy to wymieniaj to co Ci radzili koledzy po kolei. Jak chcesz mieć pewności i dobry strzał od razu to jedz na SD - No chyba, ze wolisz wróżyć z fusów. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Luty 2015, 23:29
|
|
|
Arius, Diagnoza jak najbardziej wskazana. Ale najpewniej wyjdzie "za niskie ciśnienie doładowania" i tu zaczynają się schody. Bo przyczyn może być wiele.
1. Wadliwy regulator ciśnienia doładowania.
2. Przelewający wtrysk/wtryski
3. Nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia, lub elektrozaworu tej pompy.
4. Nieszczelności układu zasilania (powietrze w paliwie)
5. Luźna wtyczka na którymś z wtrysków.
6. Problemy z przewodami elektrycznymi silnika.
7. ...?
Generalnie wszystko co może mieć wpływ na spadek ciśnienia na listwie wtryskowej.
U mnie teoretycznie pomogła wymiana pkt 1. Ale od tego czasu zdarzyło mi się to jeszcze raz i na razie spokój.
Ale temat uważam dalej za nierozwiązany w 100% A pochylali się nad nim już najlepsi.
[ Dodano: 6 Luty 2015, 23:37 ]
Tu masz też trochę z forum w210 inna klasa ale ten sam silnik i ten sam problem
http://www.w210.pl/viewto...ghlight=epc+cdi
[ Dodano: 7 Luty 2015, 23:01 ]
Muciek, Niestety samo SD nie wystarczy. Nad tematem trzeba się bardziej pochylić. Byłem z takim problemem u jednego z największych speców w Polsce posługujących się SD (dla znających p. Włodek vel Kulawy) i nawet on nie był w stanie jednoznacznie określić przyczyny.
Dlatego radzę krok po kroku sprawdzać układ zasilania od najtańszych/ |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Arius
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 12 Luty 2015, 04:03
|
|
|
Byłem u mechanika. Podłączyli kompa.
Niestety nie można było określić samym badaniem jednoznacznie przyczyny.
Jako najbardziej prawdopodobną określi zawór wysokiego ciśnienia paliwa na listwie. |
_________________ C 220 CDI KOMBI (silnik 2.2)
WDB2021931FB53945 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Arius
Dołączył: 06 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 12 Luty 2015, 12:57
|
|
|
Jedyny błąd jaki wyłapali to:
za niskie ciśnienie w magistrali paliwowej.
Ale według mechanika nie jest on powiązany z sytuacją, która mi się ostatnio zdarzyła.
Kilka miesięcy temu miałem naprawianą pompę paliwową i ów błąd pewnie podczas tej naprawy musiał się pojawić.
Żadnego błędu związanego z tym co mi się stało nie wyszedł z kompa.
Natomiast podana przez niego część do wymiany to analiza ekspercka. czyli najczęściej to się sypało w tego typu problemach według mechanika.
Kolega natomiast zaproponował mi użycie dodatku do oleju
LIM5156 lub LIM2666.
Może przeczyszczenie coś pomoże.
Spróbuję coś dolać, pojeździć jeszcze trochę. Może na jakimś odpowiednim odcinku drogi spróbuję przygazować i zobaczyć, czy to się powtarza. |
_________________ C 220 CDI KOMBI (silnik 2.2)
WDB2021931FB53945 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Luty 2015, 17:54
|
|
|
Arius, no to może jest jakiś trop z tą pompą, bo mi po raz pierwszy zdarzył się taki przypadek po tym jak dałem pompę wysokiego ciśnienia do uszczelnienia.
Metoda prób jest dość zwodna, bo mi jak chciałem wywołać taką reakcję celowo, to nigdy to się nie przytrafiało. Za to przy normalnym wyprzedzaniu z butem a jakże. I strach w oczach.
Ja tak jak pisałem wyżej wymieniłem ten regulator ciśnienia i niby wszystko w porządku, ale raz mi się to jeszcze przytrafiło. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
|