Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód |
Autor |
Wiadomość |
wpr1987
wpr1987
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 23 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22 Listopad 2017, 23:13
|
|
|
Po prostu myślałem że chodzi o uszczelnienie tych przewodów o których wspomniałem poprzez wymiane oringów jeśli takowe przewody posiadają. Fakt specem nie jestem dlatego spytałem czy to skomplikowana czynność . Niektóre czynności wolę wykonać samemu niż płacić mechanikowi chyba że nie ogarniam wtedy zlecam to odpowiedniej osobie 😉. Wracając do tych uszczelnień . Co miałeś na myśli w takim razie mówiąc o wymianie uszczelnień na przewodach ? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23 Listopad 2017, 00:26
|
|
|
wpr1987 napisał/a: | Po prostu myślałem że chodzi o uszczelnienie tych przewodów o których wspomniałem poprzez wymiane oringów jeśli takowe przewody posiadają. Fakt specem nie jestem dlatego spytałem czy to skomplikowana czynność . Niektóre czynności wolę wykonać samemu niż płacić mechanikowi chyba że nie ogarniam wtedy zlecam to odpowiedniej osobie 😉. Wracając do tych uszczelnień . Co miałeś na myśli w takim razie mówiąc o wymianie uszczelnień na przewodach ? |
Te uszczelnienia to chodzi o oringi na koncowkach tych plastikowych przewodach. Jak nie ma w aso to idź do zwykłego sklepu i kup. A jak bardzo chcesz płacić to zadzwoń do boscha mają te same co w aso. Tylko pamiętaj, że musisz kupić 10szt i taką białą uszczelkę nazywa się "piankowa podkładka uszczelniająca". Oczywiście do w202 takiej nie znajdziesz ale za to jest pod nazwą sprinter cdi. Przynajmniej u mnie w okolicy są tak "oznaczane" bo to jest dokładnie to samo.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
wpr1987
wpr1987
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 23 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23 Listopad 2017, 00:39
|
|
|
Ok czyli tak jak sądzilem,oringi...
Czytając ten temat od początku kilka razy już to mam czarne myśli bo u wszystkich co się ta sytuacja przytrafiała wymiany pomp przewodów i innych rzeczy nic nie dała. Myślałem też że to się dzieje na rozgrzanym silniku ale dziś wracając z pracy zgasł praktycznie na zimnym silniku. |
_________________ MB w202 1998 2.2 CDI Kombi
VIN WDB2021931F763985 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23 Listopad 2017, 01:51
|
|
|
wpr1987 napisał/a: | Ok czyli tak jak sądzilem,oringi...
Czytając ten temat od początku kilka razy już to mam czarne myśli bo u wszystkich co się ta sytuacja przytrafiała wymiany pomp przewodów i innych rzeczy nic nie dała. Myślałem też że to się dzieje na rozgrzanym silniku ale dziś wracając z pracy zgasł praktycznie na zimnym silniku. |
Oprócz samych oringów i pompy cr następnym powodem może być uszkodzona uszczelka pompy wstępnej, uszczelka filtra paliwa lub uszkodzonym podgrzewacz paliwa. Jeżeli chodzi o filtr to jak czytałem na forum ludzie pisali o różnych wymiarach tych uszczelek. W pompie wstępnej może być pęknięta też uszczelka. W przypadku pompy cr to z reguły jest źle uszczelniona pompa - sam się z tym spotkałem. Po prostu fachowcy wymieniają oringi pod głowiczkami, dopasowując takie ze sklepu a nie wymieniają tych od wałka pompy. A tak na marginesie to końcówki przewodów te czarne masz całe?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Listopad 2017, 09:21
|
|
|
wpr1987 napisał/a: | Ok czyli tak jak sądzilem,oringi...
|
przecież wyraźnie pisałem, że:
Cytat: | wymiana uszczelnień typu "O" |
Ponadto
wpr1987
pomimo tego, że układ CR zastosowany w OM611 jest stosunkowo prosty, to jednak wymaga specjalistycznej wiedzy na temat jego naprawy i diagnozowania.
Zdaje sobie sprawę, że:
wpr1987 napisał/a: | Niektóre czynności wolę wykonać samemu niż płacić mechanikowi |
jest fajnie, bo można samemu coś naprawić, jednak:
wpr1987 napisał/a: | nie ogarniam wtedy zlecam to odpowiedniej osobie |
czasami tak jest po prostu lepiej.
I na koniec mała podpowiedź Nie wnikając zanadto w szczegóły, przyczyn całkowitego rozłączenia zasilania silnika jest kilka. ZDECYDOWANIE zanim zaczniesz cokolwiek robić zacznij od dokładnej diagnostyki silnika za pomocą SD. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
wpr1987
wpr1987
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 23 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25 Listopad 2017, 11:06
|
|
|
Więc tak zanim się zabrałem do jakichkolwiek działań usterka powtórzyła się w ciągu tego tygodnia około 5 razy,do tego stopnia że dziś nie mogłem uruchomić pojazdu na środku drogi....kiedy zdjąłem pokrywę na silniku stwierdziłem że poruszam,wyjmę i włożę z powrotem czterema przewodami z wtyczkami które są wpięte w wtryski (chyba są to jakieś zasilające przewody).
Jedna wtyczka szczególnie mnie zainteresowała bo miała ułamany zatrzask i można było ją bez problemu odpiąć natomiast obudowa gniazda do wtyczki jest u dołu pęknięta. Reszta czyli 3 wtyczki oraz idące kable również są wg mnie podejrzane bo izolacja nie wygląda zbyt pewnie widać że ma swoje lata...
ale po całym procesie ruszania czterema wtyczkami i pryśnięcia preparatem do styków elektrycznych,auto odpaliło gdzie przed tą czynnością walczyłem z odpaleniem bardzo długo.
Czy zatem całe to gaśnięcie może być spowodowane wtykami zasilającymi wtryski i podczas jazdy rozłączają się? Na samym początku jakiś rok temu jak pierwszy raz wydarzyło się to też całkiem przypadkiem po zgaśnięciu poruszałem tymi wtykami i odpalił gdzie wcześniej tak samo były problemy odpaleniem.
Druga sprawa w przewodzie paliwowym który idzie od filtra paliwa (przewody nowe z aso wymieniane wiosną )jest powietrze w/g mnie nie powinno być tam powietrza więc jak coś poprawcie mnie |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Listopad 2017, 12:54
|
|
|
wpr1987 napisał/a: | Czy zatem całe to gaśnięcie może być spowodowane wtykami zasilającymi wtryski i podczas jazdy rozłączają się? |
Może być spowodowane.
Rozłączenie chociażby jednej wtyczki wtryskiwacza powoduje unieruchomienie silnika. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Listopad 2017, 15:09
|
|
|
wpr1987 napisał/a: |
Druga sprawa w przewodzie paliwowym który idzie od filtra paliwa (przewody nowe z aso wymieniane wiosną )jest powietrze w/g mnie nie powinno być tam powietrza więc jak coś poprawcie mnie |
Nie powinno być tam żadnego powietrza.. Jak się już uporasz z wtykami na wtryskach to pozostaje Ci wyeliminowanie powietrza w przewodach. A skoro masz nowe przewody i na nich nowe oringi to trzeba sprawdzić pozostałe elementy układu paliwowego.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 12:24
|
|
|
wpr1987, w moim przypadku winne okazało się zużycie wtrysków (400tys na liczniku). I dopiero ich pełna regeneracja usunęła awarię. Ale wcześniej oczywiście powymieniałem całe mnóstwo innych elementów, bojąc się kosztów regeneracji. Efekt był taki, że i tak musiałem wydać 3000PLN na regenerację. A wcześniej wydałem drugie tyle na regenerację i wymianę pompy, wszystkich przewodów paliwowych, regulator ciśnienia na listwie common rail, diagnozy, etc. Wszystko wcześniej opisałem.
Oringi możesz spokojnie sam wymienić. Jest ich bodajże 12szt. Tylko pamiętaj, że przewody zdejmujemy przy wciśniętej białej plastikowej zawleczce.
[ Dodano: 27 Listopad 2017, 12:29 ]
wpr1987, powietrze może być tylko w przewodzie od podgrzewacza paliwa do filtra (to ten bez osłonki), ale tylko po zgaszeniu silnika. W trakcie pracy nie powinno go tam być. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 14:02
|
|
|
badmojo, Ale przynajmniej masz spokój na lata Chyba, że ktoś spartaczył robotę |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 14:14
|
|
|
Dandiee napisał/a: | badmojo, Ale przynajmniej masz spokój na lata Chyba, że ktoś spartaczył robotę |
Panowie ale z tymi oringami to bym tak optymistycznie do tego nie podchodził.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 15:44
|
|
|
kubus838, to jest proste, ale wymaga sporo uważności i delikatności.
Jest też opcja o której wspomniał kolega Noc gdzie zakłada się ciut grubsze oringi. Nie pamiętam tylko gdzie to było... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 16:01
|
|
|
badmojo napisał/a: | kubus838, to jest proste, ale wymaga sporo uważności i delikatności.
Jest też opcja o której wspomniał kolega Noc gdzie zakłada się ciut grubsze oringi. Nie pamiętam tylko gdzie to było... |
Właśnie na przewody paliwowe: normalnie to są 8x2,5 a grubsze to są 8x2,8 lub 8x3,0.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 16:02
|
|
|
kubus838, tak właśnie.
Tu cały wątek w tej sprawie http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=60 |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
wpr1987
wpr1987
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 23 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27 Listopad 2017, 18:21
|
|
|
badmojo napisał/a: | wpr1987, w moim przypadku winne okazało się zużycie wtrysków (400tys na liczniku). I dopiero ich pełna regeneracja usunęła awarię. Ale wcześniej oczywiście powymieniałem całe mnóstwo innych elementów, bojąc się kosztów regeneracji. Efekt był taki, że i tak musiałem wydać 3000PLN na regenerację. A wcześniej wydałem drugie tyle na regenerację i wymianę pompy, wszystkich przewodów paliwowych, regulator ciśnienia na listwie common rail, diagnozy, etc. Wszystko wcześniej opisałem.
Oringi możesz spokojnie sam wymienić. Jest ich bodajże 12szt. Tylko pamiętaj, że przewody zdejmujemy przy wciśniętej białej plastikowej zawleczce.
[ Dodano: 27 Listopad 2017, 12:29 ]
wpr1987, powietrze może być tylko w przewodzie od podgrzewacza paliwa do filtra (to ten bez osłonki), ale tylko po zgaszeniu silnika. W trakcie pracy nie powinno go tam być. |
Od Soboty w sumie raptem 2 dni minęły więc ciężko tu mówić o rozwiązaniu problemu bo nadal niepewnie się czuję za kierownicą w obawie że mi zgaśnie silnik podczas wyprzedania na przykład albo ta świadomość że zablokuje cały pas np. No ale do rzeczy 2 dni i jak na razie usterka ucichła zrobiłem ze 100 km po mieście gdzie normalnie zgasł by mi parę razy. Choć wcześnie teżj miałem różne odstępy czasu od usterki do usterki.
Jeśli chodzi o wtryski to myślałem też żeby się temu bardziej przyjrzeć (ponad 300tyś km)ale z drugiej strony nie wiem czy jest sens z tego względu,że nie kopci mi aż tak bardzo. Tzn kopci na czarno ale tylko przy wysokich obrotach tak powiedzmy powyżej 4000 rpm i w zależności jaką ropę zatankuje,więc też za bardzo nie wiem czy to dopuszczalne kopcenie
A jak rozpoznać że dzieję się coś niepokojącego z wtyskami ?
Co do powietrza to w sumie by się zgadzało bo przewód przezroczysty ale idzie od tej kopułki filtra paliwa. Paliwo się cofa właśnie jak zgaszę silnik i widać powietrze w przewodzie , w czasie pracy nie ma powietrza w przewodzie |
|
|
|
|
|