Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapala się kontrolka EPC i gaśnie samochód
Autor Wiadomość
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 28 Listopad 2017, 09:11   

Ja kupiłem używki wtryski za 600zł i w sumie jestem zadowolony ;) Trochę podlewają, aczkolwiek do ich pracy nie ma zastrzeżeń. Latem odpala bardzo dobrze, tak samo zimą więc się tym nie przejmuję ;)

Mój potrafi ładnie zakopcić, szczególnie jak jeżdżę przez xxx km jak dziadek a później ostry przepał :lol: :lol: Minus to taki, że jeżdżę bez przepływomierza (wiec pewnie też to ma swój wkład) no i na Mariusza komputerze jest remapa na jakieś +- 140km. Muszę się zimą zabrać za wyciągnięcie kolektora i podmienienie na ten z wywalonymi klapkami i wreszcie kupić ten przepływomierz :)

Podpowiem od razu, że w CDI'ku problem jest z intercoolerem :) Seryjny w lato przy klimatyzacji już nie wyrabia... jest taki na styk, idzie to niestety odczuć jak puchnie...
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 28 Listopad 2017, 10:08   

badmojo napisał/a:
w moim przypadku winne okazało się zużycie wtrysków




W Twoim przypadku winny był przede wszystkim zainstalowany wirus.... Wtryski były tylko elementem pośrednim.

W niezawirusowanym silniku lejące wtryski mogą conajwyżej wypalić dziurę w tłoku a nie doprowadzać do wyłączenia silnika podczas jazdy.


badmojo napisał/a:
musiałem wydać 3000PLN na regenerację




Nie musiałeś - tą samą robotę można wykonać za połowę tej kwoty :!:


Dandiee napisał/a:
problem jest z intercoolerem Seryjny w lato przy klimatyzacji już nie wyrabia...



A co ma piernik do wiatraka? Od kiedy skraplacz przysłania chłodnicę powietrza?

Znowu jakaś kolejna miejska legenda się rodzi :wink:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2017, 11:43   

Daniel, jeśli chodzi o chip, to nie będę się spierał, bo nie mam aż takiej wiedzy by jednoznacznie potwierdzić lub zaprzeczyć, więc zostawiam to.
Natomiast.
Wskaż mi serwis, który wykona wymiany zaworów, popychaczy i rozpylaczy na NOWE BOSCH-a oczywiście. Każdy wtryskiwacz po wymianie części skalibruje i przetestuje na stanowisku probierczym. Wymontuje je i zamontuje i na koniec jeszcze wykona diagnostykę pod obciążeniem za mniej niż 3000zł/brutto. Udzielając pisemnej gwarancji.

[ Dodano: 28 Listopad 2017, 11:48 ]
wpr1987, jeżeli gasł Ci dość często przy normalnej jeździe, to na podstawie doświadczenia mojego mechanika podpowiadam, że bardziej wskazuje to na pompę wysokiego ciśnienia. Ewentualnie regulator ciśnienia na listwie CR (od strony szyby), ale tego dowiesz się tylko po diagnozie na SD.
U mnie sprawa była bardziej skomplikowana, bo mi gasł tylko przy gwałtownym wyprzedzaniu i to nie każdym. Tak średnio 1 na 10.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 28 Listopad 2017, 15:25   

Daniel napisał/a:
A co ma piernik do wiatraka?


Może nie zrozumiałeś, ale pisałem to w odniesieniu do "dymienia" CDI'ka ;) W upalny dzień, zapakowane auto + klimatyzacja (obciążenie) i niestety intercooler nie wyrabia ;) I nie chodzi tutaj o klimatyzację... to tylko przykład ;) Bez klimy też w upalny, bezwietrzny dzień icek spuchnie :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
wpr1987 
wpr1987

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 23
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28 Listopad 2017, 17:21   

badmojo pompa wysokiego ciśnienia była regenerowana miesiąc temu bo po ostatecznym kaput na drodze lało się z niej mechanik myślał że to gaśnięcie było przez pompę przy okazji uszczelnil dwa wtryski. No ale gdy odebralem auto kilka dni później znowu zgasł więc ro chyba nie pompa tak mi się wydaję. No mówię podejrzewam wtyczki do wtrysków bo dziś wtorek się kończy A od soboty spokój puki co :D
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2017, 20:18   

wpr1987, no to jedno z głowy. Sprawdź na SD błędy. Bo zostaje regulator ciśnienia no i wtryski.

[ Dodano: 28 Listopad 2017, 20:20 ]
w opcji jest jeszcze czujnik ciśnienia (na listwie od strony chłodnic), ale to tylko na SD.
Chyba, że masz możliwość podmiany na próbę ze sprawnego CDI.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Listopad 2017, 11:20   

badmojo napisał/a:
Wskaż mi serwis


Zadałem sobie trud - zadzwoniłem do warsztatu i spytałem o cenę za montaż-demontaż plus regeneracja - i jeżeli nie było by dodatkowych kłopotów (np. smoła w gnieździe) to cała robota powinna zawrzeć się w kwocie 1600 PLN. Oczywiście po robocie dostajesz wydruki itd. Można tylko zostawić same wtryskiwacze - wtedy cena za robotę spadnie do 1400 PLN.

Można taniej... Na drugi raz zapraszam do Trójmiasta :wink:

[ Dodano: 30 Listopad 2017, 11:23 ]
Dandiee napisał/a:
Może nie zrozumiałeś



Zrozumiałem dobrze.


Dandiee napisał/a:
W upalny dzień, zapakowane auto + klimatyzacja (obciążenie) i niestety intercooler nie wyrabia


Dandiee napisał/a:
Bez klimy też w upalny, bezwietrzny dzień icek spuchnie



W przypadku mojego samochodu - nie potwierdzam.....
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 30 Listopad 2017, 14:22   

Daniel, A jaka jest twoja technika jazdy? Gdy w upalny dzień nie oszczędzam CDI'ka idzie wyraźnie poczuć spadek mocy :) Chyba, że jeździsz powoli no to nie ma mowy :)
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Listopad 2017, 19:33   

Dandiee napisał/a:
A jaka jest twoja technika jazdy?



Ja wiem........ normalna :lol:


Dandiee napisał/a:
Gdy w upalny dzień nie oszczędzam CDI'ka idzie wyraźnie poczuć spadek mocy


Nie wiem co to znaczy "nie oszczędzam" w Twoim przypadku, ale ja moim samochodem nie mam doświadczeń z palenia gumy na parkingu przez Tesco czy tam innej stodoły :wink: A tak po za tym, to nie uświadczyłem spadku mocy w jakiejś typowej lub nie typowej sytuacji. Myślę jednak, że na efekt "spuchnięcia" silnika ma wpływ zdecydowanie więcej elementów niż tylko niedostateczne schładzanie powietrza doładowanego.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Listopad 2017, 20:34   

Daniel napisał/a:
badmojo napisał/a:
Wskaż mi serwis


Zadałem sobie trud - zadzwoniłem do warsztatu i spytałem o cenę za montaż-demontaż plus regeneracja - i jeżeli nie było by dodatkowych kłopotów (np. smoła w gnieździe) to cała robota powinna zawrzeć się w kwocie 1600 PLN. Oczywiście po robocie dostajesz wydruki itd. Można tylko zostawić same wtryskiwacze - wtedy cena za robotę spadnie do 1400 PLN.

Można taniej... Na drugi raz zapraszam do Trójmiasta :wink:


350zł za kompleksową regenerację wtrysku...? Za tyle nawet części u Boscha nie kupisz.
Za 350zł, to Ci co najwyżej końcówkę wymienią a resztę ultradźwiękami przeczyszczą.
Cudów nie ma. 450zł kosztuje zestaw regeneracyjny Bosch na 1 wtrysk.
http://www.e-autonaprawa....cri-i-crin.html
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Listopad 2017, 21:48   

badmojo, idąc tym tokiem rozumowania - zawsze możesz kupić z ASO za ponad tysiaka za sztukę i to tez bedzie tylko regenerowany.

Jak już wspomniałem - wtryskiwacze do naszych CDI to jest już techniczna prehistoria z jednej strony a w miarę prosta konstrukcja do naprawy z drugiej.

Mechanik w rozmowie ze mną wyraźnie zaznaczył, ze podana cena dotyczy standardowej regeneracji wtryskiwaczy - może sie zdarzyć większy zakres naprawy. Jednak to sa pojedyncze przypadki głównie dotyczące naszych Januszy biznesu, których walą milion kilometrów na oranżadzie i jednym filtrze paliwa.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Listopad 2017, 22:18   

Daniel, standardowa a kompleksowa, to w tym wypadku robi tę różnicę w cenie.
Przed diagnozą wiedziałem, że naprawa może wahać się pomiędzy 350 a 800PLN za sztukę.
Ale diagnoza pozbawiła złudzeń :-(
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 30 Listopad 2017, 22:56   

badmojo napisał/a:

Przed diagnozą wiedziałem, że naprawa może wahać się pomiędzy 350 a 800PLN za sztukę.
(


Tak na marginesie to koleś w sklepie powiedział mi, że wtrysk do cdi kosztuje 620 nowy. A koleś w Nadarzynie za regeneracje chciał 450zł pomimo tego, ze nawet nie widział wtrysku.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 1 Grudzień 2017, 00:33   

Daniel, No to powstawiaj mu trochę więcej niż dotychczas to może doświadczysz tego uczucia " puchnięcia" ic :) Nie tylko ja tak mówię, ale już nie tylko tutaj o tym widziałem... bo na w210 też gdzieś czytałem że w CDI'ku icek nie wyrabia gdy się szaleje na pełnym gazie w upalne dni
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Grudzień 2017, 10:30   

kubus838, daj namiar na ten sklep, który ma nowe (nie regenerowane) wtryski po 620zł.
Tak jak pisałem wcześniej. 450-450zł to koszt wymiany końcówki rozpylacza i czyszczenie. To jest minimum przy naprawie wtrysku.
Pełna regeneracja wg standardu Bosch, przywraca jego pierwotne parametry i opisana tu
http://www.e-autonaprawa....cri-i-crin.html
To koszt 750-850zł w zależności od warsztatu.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,197 sekundy. Zapytań do SQL: 9