Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór EGR, czy poprawnie działa
Autor Wiadomość
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 12 Grudzień 2013, 23:15   Zawór EGR, czy poprawnie działa

Witam

Od pewnego czasu, gdy silnik jest zimny, po dodaniu gazu przez kilka sekund silnik nie ma mocy oraz wchodzi na obroty nierówno tak jakby się dławił. Jest to ściśle związane z momentem w którym zawór EGR się zamyka i jednocześnie klapka przed zaworem się otwiera. Przepływomierz po podłączeniu pod komputer podawał poprawne wskazania, czujnik temperatury powietrza przed zaworem jest nowy. Zawór wyczyszczony, sprawny. Szukając na forum nie udało mi się znaleźć informacji związanych z moim przypadkiem. Aby dokładniej naświetlić sytuację oraz ją zobrazować poniżej załączam link do filmu.
W związku z całą sytuacją mam pytanie czy zawór EGR na filmie pracuje w poprawnym (dość powolnym) tempie ? Co może być przyczyną dławienia się silnika w trakcie zmiany położenia zaworu i wchodzenia silnika na obroty?
Gdy zawór jest zamknięty a klapka otwarta wszystko jest w porządku.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Grudzień 2013, 00:00   

u mnie klapka zamykała się powoli, ale po dodaniu gazu otwierała się w mgnieniu oka
_________________
om611 + gt22v
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 13 Grudzień 2013, 17:43   

Czyli teoretycznie może to być kwestia albo zbyt małej wartości podciśnienia albo sterowania przez elektrozawór...
Czy ktoś ma informację na temat właściwej wartości podciśnienia oraz czy elektrozawory można zamienić między sobą ? (od turbiny i egr)
Ewentualnie gdzie jeszcze szukać problemów związanych ze sterowaniem EGR
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 13 Grudzień 2013, 19:10   

Piotrek1401 napisał/a:
......Ewentualnie gdzie jeszcze szukać problemów związanych ze sterowaniem EGR


Np. W szczelności układu podciśnienia :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
  Wysłany: 13 Grudzień 2013, 22:34   

frutii1992 napisał/a:
u mnie klapka zamykała się powoli, ale po dodaniu gazu otwierała się w mgnieniu oka

To ciekawostka :shock: U mnie wręcz odwrotnie. Otwiera się powoli a zamyka momentalnie po odpuszczeniu gazu...!

[ Dodano: 13 Grudzień 2013, 22:38 ]
Piotrek1401 napisał/a:
czy elektrozawory można zamienić między sobą ? (od turbiny i egr)
Ewentualnie gdzie jeszcze szukać problemów związanych ze sterowaniem EGR

Mają te same numery, więc wszystko wskazuje, że można.
W tych elektrozaworach jest membrana, która ulega rozszczelnieniu. Niestety nie ma zamienników i nie są naprawialne.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 00:07   

panowie jak "idzie" podciśnienie przed modulator wtedy klapka się zamyka a zawor (grzybek otwiera) :wink: wiec to nie wina podcisnienia :wink:
wiec albo klapka jest przytarta albo sprezynka poszla na odpoczynek :wink:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 01:02   

przy prawym błotniku masz filterek od podciśnienia, zdejmij go i sprawdź wtedy
klapka się otwiera, gdy dopływ podciśnienia jest zamknięty czyli coś jest nie tak z przewodami od wyrównania ciśnienia albo z elektrozaworem

[ Dodano: 14 Grudzień 2013, 01:04 ]
możesz na zgaszonym silniku zdjąć z elektrozaworu wężyk i ustami zasysając powietrze poruszać tą klapką i zobaczyć jak się zachowuje, to jest prosty układ
_________________
om611 + gt22v
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 04:25   

Sprężyna klapki jest sprawna, stawia dość duży opór i wraca do pierwotnej pozycji bez problemu.

[ Dodano: 14 Grudzień 2013, 04:29 ]
tom1245, albo w takim wypadku modulator działa niewłaściwie skoro "hamuje" klapkę gdy ta usiłuje wrócić do pozycji wymuszonej przez sprężynę.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 18:57   

Piotrek1401, Dzięki Twojemu filmikowi dowiedziałem się, że ja mam coś skopane ze sterowaniem EGRu i klapki. Prawdopodobnie mam nieszczelność na złączce przewodu przy vacumm pompie i mam za małe podciśnienie w całym układzie.
Chociaż jak zdjąłem przewód dolny z modulatora i go zatkałem palcem, to klapka momentalnie się zamknęła...
Bo jak włączam silnik to siłownik nie zamyka klapki. Jest otwarta na full. Jak zwiększam obroty to delikatnie siłownik przymyka klapkę (zwiększa się podciśnienie wytwarzane przez vacimm pompę), po czym znów ją otwiera. Nie mam sytuacji, w której mam zamkniętą klapkę.

Pytania do wiedzących.
1. Jak zdjąć przewód podciśnienia z vacum pompy? Nie chce mi zejść.
2. Czy ta złączka przewodu na vacumm pompie może być luźna?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 10:48   

ja na waszym miejscu zrobiłbym to, co ja zrobiłem rok temu, zajechałem do firmy robiącej chiptuning, koleś podłączył laptopa i w komputerze wyłączył egr. teraz nie mam żadnych problemów bo jest wyłączony, zero dymienia, dolot czystszy :D
_________________
om611 + gt22v
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 11:44   

frutii1992 napisał/a:
ja na waszym miejscu zrobiłbym to, co ja zrobiłem rok temu, zajechałem do firmy robiącej chiptuning, koleś podłączył laptopa i w komputerze wyłączył egr. teraz nie mam żadnych problemów bo jest wyłączony, zero dymienia, dolot czystszy :D

Taki stan to ja mam teraz, bez przestawiania na kompie :D
Bo EGR i klapka są zasilane tym samym wężykiem podciśnienia i klapka w zasadzie cały czas jest otwarta na full a co za tym idzie EGR zamknięty bo tam z jakiegoś powodu jest za słabe podciśnienie.
Znalazłem coś ciekawego na forum Vectry:
http://forum.vectraklub.p...mpy-prozniowej/
Mam w zasadzie wszystkie te objawy, więc albo mam walniętą vacum pompę, albo nieszczelność na szybkozłączce przewodu z pompy do serwa.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 12:03   

badmojo, jak Ci dobrze jeździ... ja pół roku jeździłem w trybie awaryjnym...
_________________
om611 + gt22v
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 13:48   

frutii1992 napisał/a:
badmojo, jak Ci dobrze jeździ... ja pół roku jeździłem w trybie awaryjnym...

No nie jeździ dobrze. Mam takie objawy jak w linku z Vectra Club.
Wiesz jak zdjąć przewód z vacum pompy?
Sprawdź u siebie, czy ta złączka przewodu na pompie siedzi luźno, czy ściśle przywiera?
U mnie przesuwa się na tej rurce wychodzącej z pompy. Tam nie powinno być jakiegoś uszczelnienia?

[ Dodano: 15 Grudzień 2013, 16:06 ]
Piotrek1401, Przy założonej rurze dolotu siłowniczek tej klapki tak samo pracuje...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 19:41   

badmojo, Przy założonej rurze dokładnie w takim samym tempie pracuje.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 19:46   

u mnie siedzi szczelnie
_________________
om611 + gt22v
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,163 sekundy. Zapytań do SQL: 10