Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór EGR, czy poprawnie działa
Autor Wiadomość
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:09   

LUDZISKA z CDI nagrajcie i wrzućcie PLIZ nagranie pracy siłownika klapki przy EGR.
Nie musicie nic demontować. Chodzi o jego pracę przy normalnym podłączeniu.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 19:28   

Proponuje zaślepić wężyk podciśnienia idący do EGR - wszelkie problemy znikają :)
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 23:31   

Piotrek1401 napisał/a:
Proponuje zaślepić wężyk podciśnienia idący do EGR - wszelkie problemy znikają :)

To może zrobić każdy. Ja chcę coś więcej :)
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 23:45   

W moim wypadku doraźnie jest to najlepsze rozwiązanie aby można było normalnie autem jeździć do momentu doprowadzenia do poprawnego działania EGR
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Przemek88 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 00:31   

badmojo, jak nie zapomnę to jutro nakręcę jak działa u mnie, ale wrzucę dopiero wieczorem ok 23 jak wrócę z pracy
_________________
W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 11:13   

Piotrek1401 napisał/a:
W moim wypadku doraźnie jest to najlepsze rozwiązanie aby można było normalnie autem jeździć do momentu doprowadzenia do poprawnego działania EGR

Moje auto jeździ normalnie. Nie wchodzi w tryb awaryjny. Ale nie jest idealnie :D

[ Dodano: 15 Styczeń 2014, 11:14 ]
Przemek88, dzięki. Czekam zatem...
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Przemek88 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 00:00   

badmojo, obiecany film. mam nadzieję, że dobry.
_________________
W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 00:08   

Przemek88 napisał/a:
badmojo, obiecany film. mam nadzieję, że dobry.

DZIĘKI WIELKIE!
Filmik kręciłeś jak silnik by rozgrzany czy dopiero co odpaliłeś?
Tak jak u Ciebie u mnie siłowniczek pracował tylko przez chwilę po podmianie na inny EGR, ale po przejażdżce wróciło do takiej pracy jak wcześniej. I już nic się nie zmieniło.
Już nic z tego nie kumam...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Przemek88 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 08:45   

kręciłem jak silnik był zagrzany. na zimnym działa tak samo
_________________
W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287
 
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Styczeń 2014, 15:34   

Przemek88, jakoś on dziwnie się zachowuje, dlaczego zamyka powietrze przy dodawaniu gazu, a otwiera na niskich obrotach? na niskich powinien zamknąć przepustnicę i otworzyć EGR, a przy energicznym dodaniu gazu przepustnica momentalnie powinna się otworzyć
_________________
om611 + gt22v
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 01:04   

frutii1992 napisał/a:
Przemek88, jakoś on dziwnie się zachowuje, dlaczego zamyka powietrze przy dodawaniu gazu, a otwiera na niskich obrotach? na niskich powinien zamknąć przepustnicę i otworzyć EGR, a przy energicznym dodaniu gazu przepustnica momentalnie powinna się otworzyć

No właśnie i ciągle nie wiemy na 100% jaka powinna być prawidłowa praca EGRu i klapki.
Jest na pewno tak, że przy stopniowym dodawaniu gazu klapka się przymyka (EGR otwiera), ale przy gwałtownym, momentalnie się otwiera (EGR zamknięty)
Może ktoś wrzuci jeszcze filmik...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
frutii1992 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 424
Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 13:48   

Jak miałem sprawny to było tak, stoi na biegu jałowym, klapka zamknięta, energiczne dodanie gazu i w mgnieniu oka otwiera się na maxa, puszczam gaz, zamyka się, a przy powolnym dodawaniu gazu chyba było lekko przymknięte, tego już nie pamiętam
_________________
om611 + gt22v
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 17:56   

bo to zależy od zapotrzebowania na moc silnika (obciążenie). Takie dodawanie gazu na postoju nic nie daje, bo brak obciążenie wynikające z pokonywania oporu bezwładności części napędu i tarcia kół o asfalt.... czego wszyscy tego zaworka się czepiają??? Napisałem już wcześniej, im mniej nam potrzeba mocy silnika (jest mniejsze obciążenie jednostki napędowej) to zawór bardziej się otwiera. Sytuacja jest odwrotna np. w momencie ruszania z miejsca (bo to największe obciążenie dla silnika zgadza się?). Zawór wtedy musi być szczelnie całkowicie zamknięte. Sprawdzanie na postoju może nam dać tylko czy zawór szczelny, ale czy dobrze reaguje na gaz to inna kwestia....
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 21:31   

Alexander, dlatego chodzi, przynajmniej mi, o to jak on powinien prawidłowo pracować na postoju. Bo w czasie jazdy trudno to sprawdzić...
I nie chodzi o sam EGR, bo jak dla mnie mogło by go nie być. Ale o to, że jego nieprawidłowa praca może być wskaźnikiem, że coś jest nie tak. Jak nie z samym EGRem, to np: w układzie dolotowym, podciśnienia, przepływką, etc.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Cineks

Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: Częstochowa / Łódź
Wysłany: 29 Marzec 2014, 19:21   

Nie chcę otwierać nowego tematu więc napiszę tutaj.

Czy jest to normalny wygląd rury, która idzie od filtra powietrza do kolektora dolotowego?


http://imgur.com/a/2kPKe

EGR Power...
_________________
W202 C220D Elegance 1996
WDB2021211A372864
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,166 sekundy. Zapytań do SQL: 9