Zawór EGR, czy poprawnie działa |
Autor |
Wiadomość |
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 11:09
|
|
|
LUDZISKA z CDI nagrajcie i wrzućcie PLIZ nagranie pracy siłownika klapki przy EGR.
Nie musicie nic demontować. Chodzi o jego pracę przy normalnym podłączeniu. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 19:28
|
|
|
Proponuje zaślepić wężyk podciśnienia idący do EGR - wszelkie problemy znikają |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 23:31
|
|
|
Piotrek1401 napisał/a: | Proponuje zaślepić wężyk podciśnienia idący do EGR - wszelkie problemy znikają |
To może zrobić każdy. Ja chcę coś więcej |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 23:45
|
|
|
W moim wypadku doraźnie jest to najlepsze rozwiązanie aby można było normalnie autem jeździć do momentu doprowadzenia do poprawnego działania EGR |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 00:31
|
|
|
badmojo, jak nie zapomnę to jutro nakręcę jak działa u mnie, ale wrzucę dopiero wieczorem ok 23 jak wrócę z pracy |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 11:13
|
|
|
Piotrek1401 napisał/a: | W moim wypadku doraźnie jest to najlepsze rozwiązanie aby można było normalnie autem jeździć do momentu doprowadzenia do poprawnego działania EGR |
Moje auto jeździ normalnie. Nie wchodzi w tryb awaryjny. Ale nie jest idealnie
[ Dodano: 15 Styczeń 2014, 11:14 ]
Przemek88, dzięki. Czekam zatem... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 00:00
|
|
|
badmojo, obiecany film. mam nadzieję, że dobry. |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 00:08
|
|
|
Przemek88 napisał/a: | badmojo, obiecany film. mam nadzieję, że dobry. |
DZIĘKI WIELKIE!
Filmik kręciłeś jak silnik by rozgrzany czy dopiero co odpaliłeś?
Tak jak u Ciebie u mnie siłowniczek pracował tylko przez chwilę po podmianie na inny EGR, ale po przejażdżce wróciło do takiej pracy jak wcześniej. I już nic się nie zmieniło.
Już nic z tego nie kumam...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 08:45
|
|
|
kręciłem jak silnik był zagrzany. na zimnym działa tak samo |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18 Styczeń 2014, 15:34
|
|
|
Przemek88, jakoś on dziwnie się zachowuje, dlaczego zamyka powietrze przy dodawaniu gazu, a otwiera na niskich obrotach? na niskich powinien zamknąć przepustnicę i otworzyć EGR, a przy energicznym dodaniu gazu przepustnica momentalnie powinna się otworzyć |
_________________ om611 + gt22v
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 01:04
|
|
|
frutii1992 napisał/a: | Przemek88, jakoś on dziwnie się zachowuje, dlaczego zamyka powietrze przy dodawaniu gazu, a otwiera na niskich obrotach? na niskich powinien zamknąć przepustnicę i otworzyć EGR, a przy energicznym dodaniu gazu przepustnica momentalnie powinna się otworzyć |
No właśnie i ciągle nie wiemy na 100% jaka powinna być prawidłowa praca EGRu i klapki.
Jest na pewno tak, że przy stopniowym dodawaniu gazu klapka się przymyka (EGR otwiera), ale przy gwałtownym, momentalnie się otwiera (EGR zamknięty)
Może ktoś wrzuci jeszcze filmik...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
frutii1992
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 424 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22 Styczeń 2014, 13:48
|
|
|
Jak miałem sprawny to było tak, stoi na biegu jałowym, klapka zamknięta, energiczne dodanie gazu i w mgnieniu oka otwiera się na maxa, puszczam gaz, zamyka się, a przy powolnym dodawaniu gazu chyba było lekko przymknięte, tego już nie pamiętam |
_________________ om611 + gt22v
|
|
|
|
|
Alexander
c 280 lpg
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 17:56
|
|
|
bo to zależy od zapotrzebowania na moc silnika (obciążenie). Takie dodawanie gazu na postoju nic nie daje, bo brak obciążenie wynikające z pokonywania oporu bezwładności części napędu i tarcia kół o asfalt.... czego wszyscy tego zaworka się czepiają??? Napisałem już wcześniej, im mniej nam potrzeba mocy silnika (jest mniejsze obciążenie jednostki napędowej) to zawór bardziej się otwiera. Sytuacja jest odwrotna np. w momencie ruszania z miejsca (bo to największe obciążenie dla silnika zgadza się?). Zawór wtedy musi być szczelnie całkowicie zamknięte. Sprawdzanie na postoju może nam dać tylko czy zawór szczelny, ale czy dobrze reaguje na gaz to inna kwestia.... |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 21:31
|
|
|
Alexander, dlatego chodzi, przynajmniej mi, o to jak on powinien prawidłowo pracować na postoju. Bo w czasie jazdy trudno to sprawdzić...
I nie chodzi o sam EGR, bo jak dla mnie mogło by go nie być. Ale o to, że jego nieprawidłowa praca może być wskaźnikiem, że coś jest nie tak. Jak nie z samym EGRem, to np: w układzie dolotowym, podciśnienia, przepływką, etc. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Cineks
Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 11 Skąd: Częstochowa / Łódź
|
Wysłany: 29 Marzec 2014, 19:21
|
|
|
Nie chcę otwierać nowego tematu więc napiszę tutaj.
Czy jest to normalny wygląd rury, która idzie od filtra powietrza do kolektora dolotowego?
http://imgur.com/a/2kPKe
EGR Power... |
_________________ W202 C220D Elegance 1996
WDB2021211A372864 |
|
|
|
|
|