Pytanie o kompresje silnika |
Autor |
Wiadomość |
ziom309
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 60 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 1 Styczeń 2014, 23:54
|
|
|
dokładnie z głowcą tak było jak mówisz popychacze zostały ze sterej głowicy i jeden wałek a drugi dokupiłem |
_________________ W202 c180 1994r
Vin : WDB2020181A153516 |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 01:14
|
|
|
mostki od pękniętego wałka wymieniłeś czy zostały stare? |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 01:44
|
|
|
ziom309 kolego ja Ci się trochę dziwię, mówisz że koło pękło na pół i inne tam cud nie widy porobiły się z głowicą . To pomyśl co tam się musiał stać z tą głowicą w środku że takie uszkodzenia powstały. Ja bym się nie bawił z kompletowaniem głowicy na dodatek z uszkodzonej. A co do popychaczy to mogłeś kupić nowe nie jest to wielki wydatek. A najlepiej całą kompletną głowice za około 400zł. i masz pewności i spokój, że wszystko jest dobre. A nie teraz zastanawianie się co może być nie tak a co gorsza dalej wydawanie kasy na mechanika.
W wakacje przyjechał (został przyciągnięty) do mnie koleś ze Śląska mówił że samochód nie jedzie. Pękł pasek rozrządu, Opel Vectra 16V po zdjęciu głowicy gołym okiem było widać że 8 zaworów jest krzywych, a reszta to dopiero po szczegółowym sprawdzeniu było by wiadomo (nie opłacało się jej już naprawiać). No więc szybka decyzja, że inna głowica bo koleś jest na wakacjach i nie miał za wiele czasu. Kupiliśmy głowice za 300zł, planowanie i zakładamy do silnika. Później po pewnym czasie dzwoni do nas i dziękuje nam, że udało się naprawić samochód w krótkim czasie . |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 01:57
|
|
|
asasyn18, i tak i nie, kolega też pewnie chciał oszczędzić... Rozumiem go. Ale. Mógł napisać najpierw na forum:)
Ale stało się więc bezsensu teraz grzebać w tej ranie. Nowe popychacze to rząd za 8 sztuk które potrzebujesz ok 640zł (80zł sztuka). Teraz żeby już znowu głowicy nie zwalać i kosztów nie robić:
http://allegro.pl/mercede...3777654826.html
kolesia polecam. Tylko zadzwoń i powiedz mu że potrzebujesz kompletną z popychaczami. Masę części od niego do MB kupuję, kibla nigdy nie było.
I tak:
Przełóż popychacze. Przełóż mostki wałka. Pokusiłbym się przełożyć jeszcze raz wałek i drugi też założyć z nowej głowicy. Razem z mostkami. Dlaczego, a no dlatego że założyłeś nowy wałek na mostkach które mogą być wybite od pęknięcia wałka. Więc lepiej IMHO cały wałek przełożyć. Sprawdź napinacz, ustaw rozrząd i heja. AAA no i zdecydowanie zmień mechanika... |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 02:10
|
|
|
elpaco tak jak mówisz, chciał trochę zaoszczędzić ale to nie zawsze wychodzi na +. Dokładnie najpierw mógł zaciągnąć trochę teorii tutaj i dopiero podejmować decyzję. Ja go rozumiem nikt nie śpi na kasie, ale racjonalnie podejść do tematu żeby nie robić podwójnych kosztów. Jakoś poradzi sobie z tym problemem, taniej lub drożej aby jeździł jak należny.
Nie sadziłem, że nowe popychacze do miętka tyle kosztują. Do innych aut są znacznie tańsze . A twój machaniom jest po prostu "the best" |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
ziom309
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 60 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 09:50
|
|
|
popychacze 35pln sztuka w intercarsie coraz bardziej sie zastanawiam nad kupnem drugiego silnika, asasyn18, ja starej głowicy nie robiłem tylko kupiłem drugą kompletną tyle ze bez wałków bo taka była dostępna zawsze tak jest jak się czegoś chce to nie ma ,wałki po jakimś czasie kupiłem a popychacze ze starej przełozyłem bo wydawały się pewne a tu guzik |
_________________ W202 c180 1994r
Vin : WDB2020181A153516 |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 17:48
|
|
|
ziom309, te za 35zł to sobie odrazu odpuść. Bo to ani producent, ani jakośc... W niskim budżecie poszukaj używek. Albo dzwoń do gościa z linku którego Tobie podałem.
Kupno drugiego silnika... Moim zdaniem na problemy z głowicą nie ma sensu kupować drugiego silnika. Bo w nim też mozesz za chwilę zdejmować głowicę |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
ziom309
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 60 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 19:42
|
|
|
popychacze drugie załozyłem co przyszły z głowycą i cisza tyle ze pompa wody mi sie kończy i gaśnie mi na wolnych obrotach czasami jak hamuje co to może być |
_________________ W202 c180 1994r
Vin : WDB2020181A153516 |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 21:02
|
|
|
Co do gaśnięcia- wyczyść przepustnicę. Jak to zrobić znajdziesz na forum.
Po czym wnioskujesz że pompa wody się kończy? |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
ziom309
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 60 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 23:44
|
|
|
strasznie głośno chodzi i jak zdjąłem pasek to straszny luz miała |
_________________ W202 c180 1994r
Vin : WDB2020181A153516 |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 08:49
|
|
|
No to pompa do wymiany. Tylko kup nową ciut lepszą:) |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
ziom309
Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 60 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 16:36
|
|
|
skf pompe zamówilem za 230pln w sklepie i mam jeszcze pytanie co może być z cieżkim opalaniem i gaśnie jak łapie sprzęgło moze podnieść obroty na przepustnicy ?? |
_________________ W202 c180 1994r
Vin : WDB2020181A153516 |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 18:06
|
|
|
ziom309, nie podnieść obroty tylko przepustnicę zregenerować tudzież wymienić. Czyszczenie nie dało rezultatów? To wymiana wiązki albo wymiana całego elementu. Tą śrubą się nie kręci wtedy kiedy przepustnica ducha wyzionęła. Bo będziesz miał na ssaniu kosmiczne obroty, po rozgrzaniu silnika zresztą też. |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
kaczmarus
C200/C280/E430/E500
Pomógł: 26 razy Dołączył: 27 Gru 2012 Posty: 1588 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 25 Marzec 2014, 16:53
|
|
|
Pytanie
W przypadku motora 2.0 136km
mam następującą kompresję:
1. 11
2: 11
3: 8
4. 11,5
Na tę chwilę największe problemy auto ma na gazie, na benzynie tylko delikatnie przebiera na jałowym bez dodawania gazu ale juz po minimalnym dodaniu gazu nie przebiera. Postanowiłem jednak zadac pytanie czy ktoś juz miał do czynienia z takimi różnicami w kompresji u siebie. Co najciekawsze jak mu coś odbije to na gazie jeździ dobrze, nie przebiera po dodaniu gazu, a czasem tak przebiera że nie idzie jechac. Szczegółowo opisałem w temacie falujące oborty co już było robione, pytanie czy obstawiać winowajcę kompresję w silniku, bo jeśli raz jest dobrze a raz źle to co ma właściwie sens?... Musiałbym jechać do producenta instalacji do Kielc nie stacji w której montowali ale do samego producenta, tylko oni by wykluczyli na 100% że nie ma winy w isntalacji gazowej, ogoliczne grzebki przetrzepali całą instalację i wszystko pracuje prawidłowo
poza tym że nie mogą sie podpiąć pod interfrejs komputera gazu,
mianowicie mimo iż program i złączkę mają odpowiednią, nie komunikuje sie ich sprzęt z komputerem gazu ;] |
_________________ W202 C280 1994r 90.000km
W210 E430 2001r 250.000km 4-Matic 7-passenger V8
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 25 Marzec 2014, 18:30
|
|
|
Na jednym garze jest wyraznie niższa, więc to może mieć równiez wpływ na równomiernośc pracy silnika. Jesli chodzi o instalacja gazowa to daj sobie spokój z producentem. Podjedz do Pawła Gabasa w Białej koło Wielunia- chyba najlepszy szpec od gazu w okolicy. W sumie z tego co mówiłeś to na gazie juz zrobiłes sporo km, więc napewno jakaś inwestycja będzie konieczna |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|