Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
zawór zwrotny? w202 2.2cdi
Autor Wiadomość
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 4 Luty 2014, 19:58   zawór zwrotny? w202 2.2cdi

Z powodu ugnitych przewodów czujnika temp. powietrza wlotowego auto paliło duże ilości. Niestety zabrakło paliwka i układ się zapowietrzył, wymieniłem filtr paliwa, i nadal się zapowietrzał, wymieniłem oringi na przewodach wysokiego ciśnienia i teraz układ nie zapowietrza się (tak jak wtedy-pojawiały się bąbelki w przewodzie za filtrem) tylko paliwa w wężyku przed filtrem (tym przezroczystym) cofa się do takiegy podgrzewacza (taka czarna kostka, wchodzi do niego czarny wąż,a wychodzi przeźroczysty-ten w którym cofa się paliwo).
Moje pytanie czy pomiędzy bakiem a wężem (czarnym) przed tym podgrzewaczem jest jakiś zawór zwrotny (być może nie odbija lub się zaciął i cofa się paliwo).
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Luty 2014, 20:27   

kbanaszak, Kolego nie jest montowany zawór zwrotny fabrycznie montują koledzy samodzielnie ja właśnie jestem po takiej operacji ze nawet ten czarny wężyk wymieniłem na przezroczysty co idzie od podgrzewacza do filtra aby było widać odpowiednie uszczelki trza włożyć to znaczy 10/2,5 i 8/2,5 po jednym dniu się unormowało i leci teraz znikoma ilość pici bąbli zobacz jeszcze odpowietrzenie baku pod zderzakiem tylnym jak się dobrze schylisz jest rurka sprawdź drożność
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 4 Luty 2014, 21:19   

od podgrzewacza do filtra mam przezroczysty i to właśnie w nim robi się nawet 4cm powietrza-paliwo się cofa. Rozumiem że zawór zwrotny założyć przed podgrzewaczem na ten gumowy wężyk (najłatwiej).
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Luty 2014, 21:22   

wiskontii, ale kolega ma CDI a tam jest zupełnie cos innego niż w naszych klekotach :wink: Czyt. układ paliwowy jest dużo bardziej skomplikowany
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 4 Luty 2014, 21:26   

Dodam, że przy prubie dmuchania w wąż ten czarny (idący z baku), w baku nic nie bulgocze, tak jakby był przytkany lub był po drodze zawór zwrotny.
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 5 Luty 2014, 16:59   

kbanaszak, pokopałem i znalazłem cos takiego morze u ciebie jest

http://allegro.pl/mercede...3875444539.html
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 8 Luty 2014, 20:11   

Tak znajduje się u mnie taki zawór, jest przykręcony do bloku silnika.

Zamówiłem normalny zawór zwrotny montowany na wąż. Po odkręceniu zbiorniczka filtra i spojrzeniu w dół moim oczom ukazał się już zamontowany zawór. Wyciągnąłem stary i okazał się niesprawny (dmuchając w niego z obu stron powietrze normalnie leciało, tak jakby się zaciął), założyłem nowy wszystko skręciłem, odpaliłem silnik i po odpaleniu silnika pojawiły się bąbelki w pierwszym przeźroczystym wężu. Uszkodzony okazał się wąż idący od nowego zaworu zwrotnego do podgrzewacza paliwa (tego przed filtrem). Wymieniłem ten odcinek, paliwo nie cofa się, lecz silnika nadal nie da się normalnie odpalić, trzeba bardzo długo kręcić lub psiknąć "plaka" w dolot (wtedy odpala od strzała).

Nie wiem co jeszcze może być nie tak.

//edit 10.02
Dziś pojechałem do brata i sprawdził pompę na wężyki po filtrze(najbliżej pompy) jest bardzo duże podcisnienie. Na węży przed filtrem i przed podgrzewaczem jest znacznie mniejsze. Po ominięcie podgrzewacza i podłączeniu węża od paliwa do filtra okazało sie ze powietrze zasypane jest przez obudowę filtra która prawdopodobnie jest nieszczelna. Na dniach bede miał obudowę filtra standardowa (nierozboeralna) i wtedy sprawdzę, i dam znać.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 12 Luty 2014, 18:11   

kbanaszak napisał/a:
Tak znajduje się u mnie taki zawór......


To jeszcze sprawdź czy on jest sprawny :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 12 Luty 2014, 18:17   

W tym momencie nie mam takiej możliwości, jutro pojadę to sprawdzę i dam znać.
 
 
Tomi 62 
Tomi 62

Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Luty 2014, 06:26   Re: zawór zwrotny? w202 2.2cdi

kbanaszak napisał/a:
paliło duże ilości

tzn. ile, zauważyłem coś u mnie ostatnio również zwiększone spalanie.
_________________
Pozdrawiam

Tomi 62

MB C 220 CDI ELEGANCE 2001 r. kombi (automat) Tiptronic WDB2021931G000625

MB 124 300 E
MB 124 250 D
MB 123 300 D
 
 
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 18 Luty 2014, 22:29   

Problem rozwiązany winowajcą był uszkodzony regulator ciśnienia paliwa

 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 19 Luty 2014, 06:28   

Czyli powierzenie bylo nie winne ciezkiego rozruchu. Regulator cisnienia byl nie zamknięty i upuszczal za duzo paliwa z listwy.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kbanaszak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 176
Skąd: Leszno
Wysłany: 19 Luty 2014, 17:50   

Dokładnie, przy okazji wymieniłem zawór zwrotny, oringi na wężach wysokiego ciśnienia i wkład filtra wraz z uszczelką.
 
 
Tomi 62 
Tomi 62

Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Luty 2014, 06:44   

Fajnie, ze udało Ci się usunąć awarię, ale byłbym Ci wdzięczny za odpowiedź na moje pytanie z postu sprzed kilku dni.

kbanaszak napisał/a:
paliło duże ilości

tzn. ile, zauważyłem coś u mnie ostatnio również zwiększone spalanie.
_________________
Pozdrawiam

Tomi 62

MB C 220 CDI ELEGANCE 2001 r. kombi (automat) Tiptronic WDB2021931G000625

MB 124 300 E
MB 124 250 D
MB 123 300 D
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 29 Wrzesień 2015, 21:40   

Czesc

Mam gdzies powietrze w ukladzie paliwowym 2.2 Cdi
Jak samochod postoi dzien to bez dodania gazu i to sporo przy odpalaniu zdechnie, i trzeba rznac rozrusznikiem zeby odpowietrzyć, wiec gdzies paliwo mi sie cofa, ale zaowazylem ze jak zaleje bak do pełna to ten problem nie występuje, jedynie pofalują obroty przez chwile. Mimo wszystko spadła moc odczuwalnie, dużo wolniejsze przyspieszenie
Jakis pomysł gdzie szukac przyczyny?

Pozdrawiam
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 9