Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa Lucas-ustawienie
Autor Wiadomość
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:14   Pompa Lucas-ustawienie

Witam. Jestem Wlasnie po uszczelnieniu pompy lucasa epic wedlug opisu kolegi Konradkar. Wszystkie uszczelki wymienione, pompa zgrana z silnikiem a jednak nie zasysa paliwa ze zbiornika. Filtr zalany paliwem. Holowalem ok 5km i ani rusz (brak paliwa w przewodzie dochodzacym do filtru. Po ponownym zalaniu w/w filtra i kreceniu na rozruszniku odpala na pare sekund i zdycha. Jak sie skonczy paliwo z filtru, to juz nie odpala. Wyjmowalem pompe juz z osiem razy i wszystko sprawdzilem i wyglada na to, ze jest ok. Poza jednym... Otóż po wymianie oringu 771 w "zaworku" z boku pompy zaznaczonym na foto (zdaje sie, ze to sekcja pompki wstepnej) i wkreceniu trzpnia regulacyjnego (imbus 4) ok 7 obrotow czyli mniej wiecej tyle co przy odkrecaniu prawdopodobnie go rozregulowalem i tu pytanie, może ktos wie jak wyregulowac ow "zaworek"? Uwazam, ze jak jest on zle wyregulowany, to utrudnia zasysanie paliwa przez pompke wstepna z baku i dlatego paliwo nie dochodzi

Ps. Nie moge wstawic schematu pompy z powodu braku uprawnien do wstawiania plikow z rozszerzeniam jpg. :(
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
Ostatnio zmieniony przez adi469 2 Marzec 2014, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:23   

adi469, musisz zapodac z inne serwera ale wiem oco chodzi

[ Dodano: 2 Marzec 2014, 11:28 ]
adi469, Jak wyjmowałes pompe to mam nadziejie ze ustawiłes pierwszy tłok
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:30   

Tak pierwszy tlok na 100% (otwor w trzpniu rozdzielacza wysokiego cisnienia ustawiony na pierwszy tlok a palec sekcji niskiego cisnienia ustawiony w ustalonym punkcie)


Foto z zaznaczonym "zaworkiem"

http://zapodaj.net/80a7cba7b75e6.jpg.html
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
Ostatnio zmieniony przez adi469 2 Marzec 2014, 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:34   

A próbowałeś ominąć podgrzewacz i bezpośrednio podłączyć do filtra
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:36   

wiskontii napisał/a:
A próbowałeś ominąć podgrzewacz i bezpośrednio podłączyć do filtra


Nie a myslisz, ze podgrzewacz/zawor zwrotny moze przeszkadzac?
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:40   

spróbowac warto bo tam jest główne zasilanie a odpowiedzialne za kąt wtrysku jest cewka z boku pomy o numerach 9160-012A ona daje impuls przed uszczelnieniem było wszystko okej oprócz wycieku i gdzie ci ciekło
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:48   

Cieklo z uszczelki glownej. Auto na cieplym silniku odpalalo i gaslo. Po drugim odpaleniu juz nie gasl. Na zimnym silniku odpalal, lapal wysokie obroty (ok 3000RPM) i gasl. Po kilku probach sie udawalo. No chyba, ze za drugim-trzecim razem proby odpalenia wkrecilem go na obroty i przytrzymalem, to juz nie gasl ale na zimnym silniku to nie wskazane byly takie wysokie obroty..
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Marzec 2014, 11:51   

niechce ciebie martwic ale tym powodem jest Rotor główna cewka z tyłu pompy

[ Dodano: 2 Marzec 2014, 11:56 ]
Osobiscie bym wymontował pompe i dał do pompiarza na sprawdzenie
Ja tak zrobiłem robił to wszystko przymnie koszty które poniosłem 150zł z montarzem i wyjęciem uwarzaj na cwaniaków
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 12:28   

wiskontii napisał/a:
niechce ciebie martwic ale tym powodem jest Rotor główna cewka z tyłu pompy


Nie wiesz jaki koszt?

I czy ja dobrze widze, ze za sprawdzenie pompy na stole z demontazem i montazem cewki (czy czego?)zaplaciles 150zl?
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Marzec 2014, 12:42   

adi469, Tak dobrze widzisz ogie dac namiary
Byłem umówiony na uszczelnienie całej pompy demontarz wsadzenie sprawdzenie 250zł
Zostało natym ze uszczelniłm mi cewkie boczna bo reszta była okej 150zł byłem przytym osobiscie cały czas operacji 3,5godz i wyjazd z warsztatu nadmienie robi tylko pompy i wie co robi jak wsadził pompe to ja odpowietrzył napełnił paliwem ustawił kąt wtrysku na znakach
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 12:46   

Jakies namiary?

Z drugiej jednak strony chcial bym wrocic do punktu wyjscia z przed naprawy i odpalic auto. Wycieku by juz nie bylo tylko ewentualny rotor i problemy przy odpalaniu ale najpierw musimy dojsc do odpowiedzi na pytanie z pierwszego postu...
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Marzec 2014, 12:46   

O kosztach niebede mówił tych cewek bo spadniesz z krzesła ta boczna kąta wtrysku nowa 700zł rotor tylni jakies 1000zł Głowa boli ja kupiłem druga na zapas wszystkie cewki okej sprawdzone u mojego pompiarza Trafiła sie okazjia niby nieszczelna to brałem

[ Dodano: 2 Marzec 2014, 12:50 ]
Prosze bardzo
Regeneracjia Pomp Wtryskowych
Starogard Gdanski
Sokołowski Roman 503782494 w soboty nie pracujie warsztat przy domu 9-17
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Marzec 2014, 13:41   

Dzieki


wiskontii napisał/a:
rotor tylni jakies 1000zł


Jak bym mial wydac tyle kasy na ten rotor, to juz bym wolal zaryzykowac i kupic uzywke Boscha i przerobic ;) Poki co chcial bym sie uporac z tym co mam tylko ten zaworek... Jak go ustawic...? I czy to to jest przyczyna nie zasysania paliwa...

[ Dodano: 2 Marzec 2014, 18:54 ]
Panowie jakies pomysly?
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
swierzak
.

Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 2
Skąd: polska
Wysłany: 9 Marzec 2014, 19:03   

Zaworek ustaw tak ok 7-8 obrotow i sprawdz jaka sprezystosc ma szklaneczka wewnatrz zaworka. Jak jest miekko ale ze srednim oporem, to powinno byc ok ;)
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Marzec 2014, 19:12   

Hmm.. Zaworek wlasnie tak ustawilem dokladnie tak samo mi polecil Pan Roman pompiarz do ktorego dostalem nr od kolegi Wiskontii ale kolejny dzien nie moge odpalic. Co sie okazalo na kole pasowym walu korbowego punkt OT nijak sie ma do GMP. A wiec ciagle wkladajac pompe zle ustawialem zaplon. Zdjalem wiec pokrywe zaworow i ustawilem walki na swoich punktach i sprawdzilem kolo pasowe walu korbowego i "zaznaczylem" punkt OT(zdaje sie, ze okrag z stopniami musial sie kiedys nieco przesunac wzgledem kola pasowego, tak to wyglada a jest sprasowany na gumie z kolem pasowym walu korbowego). Ustawilem ok.14 st po zaznaczonym przeze mnie punkcie OT, wyjalem pompe, ustawilem w polozeniu ustalonym i wsadzilem. Po holu ok. 5km paliwo pojawilo sie we wszystkich wezykach a takze na wtryskach. Auto na hol nie odpala, natomiast po kreceniu rozrusznikiem przy wcisnietym pedale gazu odpala na sekunde, moze dwie, obroty rosna do ok 3000 i auto gasnie. Rece juz mi opadaja, nie wiem co moze byc nie tak. Dodatkowo wskazniki tj. ; paliwa i temperatury przestaly wskazywac cokolwiek. Czy ja moze cos zle robie nie zgodnie ze sztuka? Czy co moze byc?
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,148 sekundy. Zapytań do SQL: 11