Korozja wahacz dolny przód |
Autor |
Wiadomość |
joneq
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Listopad 2013, 13:05 Korozja wahacz dolny przód
|
|
|
Witam
Ostatnio chcąc sprawdzić przyczynę skrzypienia w przednim zawieszeniu podczas skręcania kołami ( objaw nie pojawia się przy wilgotnej pogodzie więc to pewnie jakaś guma ) przyjrzałem się dokładniej wahaczom dolnym i tu niestety niemiła niespodzianka.
Dziura pod mocowaniem stabilizatora na 1 cm2 z jednej i drugiej strony auta. Uszkodzenie trudno zauważalne nawet przez dokładnego diagnostę, który ostatnio kontrolował moje auto. Ciężko powiedzieć jak to wygląda w środku ale wahacz ma konstrukcję skrzynkową i najprawdopodobniej przez taką konstrukcję i słaby odpływ pojawił się taki problem.
Trafiłem na jakieś amerykańskie forum i znalazłem coś takiego:
http://www.benzworld.org/...ell-rusted.html
Co o tym Myślice , czy ktoś miał podobną sytuację ? Czy sa jakieś formy regeneracji czy tylko wymiana ? Myślę, że warto popatrzeć w te rejony auta, żeby być świadomym zagrożenia. Ja najprawdopodobniej będę szukał nowych wahaczy ( w starych i tak do wymiany mam tuleje gumowe ). |
_________________ W202 benz. 2,0 + LPG 96 r. kombi
WDB2020801F458127 |
Ostatnio zmieniony przez joneq 20 Listopad 2013, 13:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Listopad 2013, 13:14
|
|
|
joneq, strony nie odpalają
na twoim miejscu wymieniłbym całość nowy trochę kosztuje a i wymiana tez |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
sebeq
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 30 Listopad 2013, 09:46
|
|
|
tylko wymiana na nowy, kolega miał coś takiego w w210 całe szczęści jemu strzelił wahacz w czasie parkowania |
_________________ Jest: W202 C240T Sport '99
EX: W202 C280 Sport '96
EX: W201 2.0E '90 |
|
|
|
|
nooiser
Taaa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 176 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 30 Listopad 2013, 17:20
|
|
|
joneq, a nas też ktoś wstawiał na forum jak mu się urwał wahacz podobnie jak pokazałeś.
Po mojemu to jeśli chodzi o zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy to nie ma co przeginać i szukać jakichś oszczędności przez rzemiosło tylko kupować nowe elementy. |
_________________ Mercedes jest dla poważnych ludzi,a BMW kupują ludzie którzy nie byli w stanie przeliterować słowa Mercedes |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 30 Listopad 2013, 19:12
|
|
|
przerabiałem to niedawno ale u mnie ugnił od dołu i góry przed spawem, ceny są kosmiczne, sytuacja finansowa zmusiła do kupienia mnie najtańszych, niestety to i tak 600 zł za kpl przy czym lemforder kosztuje 900 zł sztuka...... |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
sebeq
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 30 Listopad 2013, 20:06
|
|
|
tanie to to nie jest, zawsze można kupić używkę powymieniać tuleje i gitara |
_________________ Jest: W202 C240T Sport '99
EX: W202 C280 Sport '96
EX: W201 2.0E '90 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 18:04
|
|
|
sebeq, jezeli kupić używkę to ja bym polecał poświęcić parę zł, wybić tulejki oddać do piaskowania pomalować proszkowo porzadnie zabezpieczyć w środku i do tego kupić nowe tulejki, ja drugi raz jakbym miał wymieniac to własnie tak bym zrobił |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 21:12
|
|
|
marcinns1991, długo już jeździsz na tych tanich zamiennikach? chcę wymienić przed świętami, a nie mam kasy na nic porządniejszego przed świętami.
w mojej w210 muszę zmienić prawy wahacz bo go uszkodziłem podnośnikiem, niby jeżdżę z tą dziurką od wakacji i nie pęka dalej (sprawdzam jej stan raz na jakiś czas), ale dla świętego spokoju chcę go wymienić. |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 1 Grudzień 2013, 22:13
|
|
|
Przemek88, no wiesz lepiej byłoby wymienic oba od razu, no coś od września czyli ok 2,5 tys na nich zrobiłem, wiem że za 2-3 lata moge szukac nowych ale musiałem mieć auto na chodzi dosyc szybko
dostać się do odkręcenia sworznia od góry to naprawdę jest wyczyn
może przyjść naprężenie i pęknie od razu, ja bym wymienił na już bo świadomość by mi spokoju nie dała |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
piter123789
Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 37 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2 Grudzień 2013, 00:45
|
|
|
Hehhh, przerabiałem temat 3 tygodnie temu... Miejsce to samo, z tym, że u mnie aż wygięło końcówkę, do tego stopnia, że przy skręcie w prawo zaczęło mocno trzeć o felgę. Całe szczęście, że stało się to na parkingu podczas parkowania- wtedy zdałem sobie sprawę z powagi sytuacji. Następnego dnia kupiłem na szrocie "nowy" wahacz (150zł). Stan bardzo dobry, ale wydarłem rdzę, środek zabezpieczyłem, pomalowałem, jak nówka:D... Wymiana mi zeszła z 5 godzin. Największym problemem było odkręcenie śrub no i ściągnięcie sprężyny.
Katastrofa mogła się wydarzyć nawet na niewielkiej dziurze. Sprawdzajcie tamte miejsca Panowie! Dodam, że 2 miesiące temu gwiazda była na przeglądzie, gdzie diagności zgodnie powiedzieli, że w 100% sprawny.
Acha, i należy pamiętać, że te nowe tulejki z zamiennika, nie musza być lepsze od starych, oryginalnych. U mnie zostały stare te które były przy wahaczu, żadnych luzów, żadnego stukania, wszystko cacy i się lata. |
|
|
|
|
Przemek88
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 162 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Grudzień 2013, 00:58
|
|
|
marcinns1991 napisał/a: | dostać się do odkręcenia sworznia od góry to naprawdę jest wyczyn |
nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi
ja mam w210 i trochę inaczej wahacz jest zbudowany
co do wymiany masz rację, kupie oba nowe, bo i tak powoli wymieniam całe zawieszenie na nowe.
w sumie to w przednim zawiasie jeszcze tylko nie wymieniłem właśnie wahaczy dolnych. sprężyny w wakacje wymieniałem na K+F'a do tego amorki Bilsteina.
poza tym ok 2 miesiące temu kupiłem kompletne tylne zawieszenie Lemfordera (wahacze + poduchy sanek, mostu i tuleje wahacza głównego) , do tego sprężyny K+F'a i amorki Sachs'a, ale niestety wpadły nieprzewidziane wydatki i tak sobie leżą i czekają do grudnia aż kasa na mechanika będzie.
Wymianę kompletnego zawiasu uznam jako prezent pod choinkę dla mnie i Mojego Oczka |
_________________ W210 E200CDI "Elegance" 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E220CDI Avantgarde 2000 Kombi 143KM
WDB2102061B221287 |
|
|
|
|
joneq
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Kwi 2013 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Marzec 2014, 13:25
|
|
|
Wahacze wymienione na zamienniki ( Topran + Teknorot ), niewiele używane, kupione na allegro w dobrym stanie za ok. 100 zł / szt.
Na razie jest ok, przy wymianie wahaczy dolnych konieczne było ustawienie geometrii zawieszenia. Najlepiej zlecać usługę w całości ( wymiana + geometria ) tak , żeby nie było niedomówień. Ja zleciłem wymianę , odbieram auto a kierownica jest ustawiona krzywo przy jeździe na wprost :/
Pozbyłem się skrzypienia na nierównościach ( słyszalne zwłaszcza przy ruszaniu autem po jego uruchomieniu ) Podejrzewam, że było to związane z popękanymi tylnymi tulejami gumowymi dolnych wahaczy. Okazało się również , że do wymiany była gumowa tuleja wspornia drążka kierowniczego.
Stare wahacze do wyrzuecania. |
_________________ W202 benz. 2,0 + LPG 96 r. kombi
WDB2020801F458127 |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 4 Marzec 2014, 18:21
|
|
|
joneq, skrzypienie na nierównościach to raczej objaw skończonych sworzni;) |
_________________ WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 4 Marzec 2014, 22:00
|
|
|
joneq, mam to samo geometria zrobiona a kierownica i tak patrzy w bok, dziwne bo blokowali ją tym urządzeniem i była na wprost, czyżby drażek chciał byc do wymiany ? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
|