Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
Autor Wiadomość
Piotr8 
SILVER


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 195
Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
  Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 17:03   KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY

Witam.
Znalazłem ciekawy opis dodatkowych funkcji klimatronika jedno i dwustrefowego w naszych :mb: , problem polega na tym iż moja znajomość języka niemieckiego jest marna :( i nie bardzo potrafię rozszyfrować opis tych funkcji.
Czy któryś z kolegów podjąłby się przetłumaczenia tych punktów?
Myślę że jest to na tyle ciekawe że warto by zająć się tym tematem.
Pozdrawiam
Piotr

klimatronik-funkcje.JPG
Plik ściągnięto 5610 raz(y) 76,05 KB

_________________
C 200 T -`97 Elegance
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 15:00   

01 Temperwtura wewnętrzna w °C
02 Temperatura zewnętrzna w °C
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C
04 Temperatura nagrzewnicy prawej w °C
05 Ciśnienie na parowniku w barach
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach
08 Temperatura układu chłodzenia w °C
09
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V
11 Napięcie na sondzie lambda w V
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia w V
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A
21 Wskaźnik obrotów x1000
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza
23 Pobór prądu na akumulatorze w %
24 Napięcie na akumulatorze w V
40 Wersja software modułu sterującego
41 Wersja hardware modułu sterującego
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Piotr8 
SILVER


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 195
Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 15:25   

Witaj Sewan.
Super że mamy już Polską wersję, właśnie w ten weekend miałem zająć się tym tematem.
Dziękuję.
Pozdrawiam
Piotr
_________________
C 200 T -`97 Elegance
 
 
 
AdamWro25 
*C250 TD*

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 20:17   

Ja też dziękuję za tłumaczenie , ale fajnie by było zająć się analizą wskazań ktoś chętny??

Np. jakie mogą być maksymalne/min lub które są dobre wskazania...chodzi tutaj o punkty:

05 Ciśnienie na parowniku w barach
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach
08 Temperatura układu chłodzenia w °C
09
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V
11 Napięcie na sondzie lambda w V
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia w V
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A
23 Pobór prądu na akumulatorze w %
24 Napięcie na akumulatorze w V

pozdrowienia
_________________
C250TD 1996 WDB2021281F391503
 
 
Piotr8 
SILVER


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 195
Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 20:32   

Witam
Dołączam się do prośby Adama
Pozdrawiam
Piotr
_________________
C 200 T -`97 Elegance
 
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 22:57   

no dobra wszystko slicznie, tylko jeszcze raz napiszcie jak to właczyć i wyłaczyc:)
pozdro.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Piotr8 
SILVER


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 195
Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 08:02   

Witam
Otóż Waldek, przy włączonym zapłonie (pracującym silniku) wciskasz przycisk REST przez 5 sekund, następnie przyciskiem + - (od siły nawiewu) przechodzisz do kolejnych punktów, jak w opisie, po sprawdzeniu tego co Cię w danej chwili interesuje, wychodzisz z tego trybu diagnostyczno-kontrolnego przez krótkie wciśnięcie przycisku REST.
Pozdrawiam
Piotr

[ Dodano: 15 Czerwiec 2007, 08:13 ]
Dla wygody plik PL.
Miłego sprawdzania :wink:

klimatronik-funkcje PL..JPG
Plik ściągnięto 4279 raz(y) 86,39 KB

_________________
C 200 T -`97 Elegance
 
 
 
krzemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 97
Skąd: Wies Warszawa
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 08:43   

Witam,
Mała poprawka - przynajmniej u mnie w W210 poszczególne sekcje zmienia sie przyciskiem auto - z lewej do góry - z prawej do dołu.
Pozdrawiam,
Krzemo
 
 
 
Piotr8 
SILVER


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 195
Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 08:51   

Witam
Ja podałem opis postępowania przy klimatroniku jednostrefowym, bo taki występuje w W202, natomiast w przypadku klimy dwustrefowej (tak jak zaznaczono na foto w opisie) tak jak podałeś.
Pozdrawiam
Piotr
_________________
C 200 T -`97 Elegance
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 14:14   

Mam klimatronic jednostreofowy (w202)
u mnie pokazywane sa tylko te pozycje

01 58 stp C
02 25 C
03 20 C
04 40 C
05 45 C
06 100
07 00,1
08 32
09 10 stp C
10 255

20 04,0
21 240
22 050
23 050
24 40

czy oznaczenia i te kody dla klimatronica jedno i dwu strefowego sa takie same ???
mam pojazd z 1999r C180 . a klimatronic z 1996 od C250TD

u mnie nie ma sygnalu o temp silnika :/ dlatego mi nie dziala REST i wiatraki od klimy kreca sie non-stop :/ (nie moge znalezc na schemacie skad wziasc temp silnika do klimatronica) podlaczajac klimatronica korzystalem ze schematow z diakom.ru

sprezarka od klimy sie zalacza (sprawdzalem na szczelnosci klimy) ale musze dolac oleju do sprezarki, zeby jej nie zatrzec tak mi powiedzieli w zakladzie

wracajac do tych kodow, niech kazdy napisze
jakie kody ma u siebie i jakie wartosci, i czy klimatronic jednostrefowy czy dwu
pozdrawiam
 
 
Piotr8 
SILVER


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 195
Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 17:46   

btx napisał/a:
czy oznaczenia i te kody dla klimatronica jedno i dwu strefowego sa takie same ???


Witam
Z informacji jakie posiadam opis kodów jest taki sam w jedno i dwustrefowym klimatroniku, (oprócz temp. nagrzewnicy dla prawej i lewej strony przy jednostrefowej)
Pozdrawiam
Piotr
_________________
C 200 T -`97 Elegance
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 18:17   

niech ktoś wrzuci jakies swoje dane i napisze rok pojazdu pozdrawiam
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 20:03   

a po co je wogóle zakladałes jak 99 juz ich nie ma. wszysko podłacza sie pod jeden wentyl ten od silnika i on schładza klime i silnik.
a moze ty w 99 masz wiskoze??
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 16 Czerwiec 2007, 01:26   

no niestety wisko, bo nie mial klimy wczesniej,
a model bez klimy ma mala chlodnice z korkiem wlewu od gory i wisko
zalozylem duza chlodnice wody, bo lapal temp w upaly, taka jaka jest oryginalnie montowana, ze zbiornikiem wyrownawczym

schemat elektryczny przydalby mi sie, ale nie mam skad wziac
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 16 Czerwiec 2007, 07:52   

ja mam takiego po lifcie bez klimy i umnie jest elektryczny. chłodnica mała z korkiem od góry.

Obraz 021 (Small).jpg
Plik ściągnięto 686 raz(y) 68,67 KB

_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,298 sekundy. Zapytań do SQL: 12