Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana zawieszenia w głośniku (skrzynia basowa)
Autor Wiadomość
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29 Marzec 2014, 23:43   wymiana zawieszenia w głośniku (skrzynia basowa)

Wpadła mi w łapska skrzynia blaupunkt gtb1200 z padniętym górnym zawieszeniem. Było podarte. Hmm że każdy spec chciał tyle za wymianę ile kosztuje nowy głośnik to stwierdziłem raz kozie śmierć.
Dobrałem zawieszenie a robi się to wg tych wymiarów:

odległość między c i d to ta część która jest przyklejana do membrany.
W przypadku blaupunkta gtb1200 zawieszenie jest identyczne z tym w tonsilu 30cm gdn 30/60/1.
No więc zawieszenie kupiłem za 9zł. Butapren- ale szewski w słoiku broń boże gustpolu bo on niestety za szybko wysycha. 6zł. Nóż do tapet, nóż z ostrym czubkiem ale z nie za grubym ostrzem, butelka benzyny ekstrakcyjnej, patyczki do uszu.
No i jedziemy: Strzałki pokazują kierunki działania.
1. mając głośnik na stole demontujemy gumy maskownicy:
czerwona strzałka. Wykonujemy to ostrym płaskim śrubokrętem wbijając się między tą gumę/piankę a kosz. Z wyczuciem starając się wbić śrubokręt pod demontowany element. I tak dookoła;)
2. teraz odklejamy zawieszenie od membrany. Zielona strzałka. Najpierw próbujmy paznokciem- piankowe zawieszenia ładnie schodzą bez żadnej chemii, gumowe należy podlać benzyną ekstrakcyjną i podważać również paznokciem- idzie dłużej ale nie uszkodzimy membrany. Można użyć jakiejś zaostrzonej szpatułki, ale moim zdaniem paluch jest najpewniejszy;)
3. kiedy już odkleiliśmy zawieszenie od membrany odcinamy je od kosza- może to być nawet nóż do tapet albo żyletka, albo z łapska na siłę- ale tej opcji nie polecam;) niebieska strzałka.
4. po odcięciu zawieszenia od kosza zabieramy się za żmudne oczyszczanie kosza. Benzyna na patyczek, podlewamy z patyczka delikatnie po zewnętrzym rancie, i końcem noża skrobiemy. Do czystego. Później papierek 800 i szlifujemy z resztek, tak na szybko;)
5. Teraz zdejmujemy- kopułkę brązowa strzałka. Podlewamy benzynką z patyczka i staramy się wbić czubek ostrego noża pod nią, starając się utrzymać natarcie noża tak jak pokazałem na rysunku. Nóż oczywiście płasko do membrany!!
6. Centrujemy cewkę. Po zdjęciu kopułki ukaże się naszym oczą taka rurka wystająca, zaglądając do środka zobaczymy że z lekkim luzem w nią wsuwa się taki metalowy pierdolniczek. Aby zapobiec uszkodzeniu głośnika przy wymianie, wsuwamy tam byle symetrycznie śliską kartkę papieru, tudzież starą kliszę, robimy to nie na chama, tylko tak by nie używać dużej siły ale by membrana nie miała luzu na boki. Do wyczucia.

No i teraz nowy resor:
Przed klejeniem zmontujmy sobie go na głośniku na sucho!! aby znaleźć sposób montażu już posmarowanego klejem elementu.
1. Smarujemy wewnętrzny falc resora butaprenem, tak samo robimy z membraną
po chwili -2, 3 minuty składamy w całość i dociskamy od spodu dłonią żeby było równo. Głośnik można odwrócić magnesem do góry. Dociskamy raz przy razie!
Odstawiamy na min. 12h najlepiej na 24h.
2. Po czasie smarujemy zewnętrzy falc resora od spodu i smarujemy kosz. Sklejamy w całość. I odstawiamy na 24h. Starajmy się kleić to bardzo dokładnie i równo!! Finalnie dociskajmy kiedy resor leży równo w miejscu na koszu. Oczywiście dociskamy raz przy razie!!

Teraz odnośnie resorów:
montowane do membrany są na dwa sposoby:
resor na wierzch membrany (przeważnie gumowe resory)
resor pod membranę (przeważnie piankowe resory)

UWAGA---- papierek centrujący cewkę demontujemy po 24h od ostatniego klejenia przy resorze!!!! Nie wcześniej!

Po wyjęciu papierka sprawdzamy równomiernie wciskając membranę czy nic nam nie trze, jeśli nie trze, wklejamy kopułkę- smarując butaprenem pozostałe na membranie ślady i oczywiście samą kopułkę. Po przyłożeniu równo na jej środku najlepiej postawić puszkę spraju, albo coca coli;)

W tym czasie wklejamy zewnętrzną piankę na kosz. Również butaprenem, tylko smarujemy samą piankę. Dociskamy klamerkami. Po 12h głośnik gotowy.

FOTA POGLĄDOWA wg której robimy:


nie robiłem zdjęć w trakcie pracy bo nie miałem pewności czy wyjdzie;) w razie czego youtube dysponuje filmikami;)

głośnik wkręcamy na pełne obroty dopiero po jakimś czasie, grajmy nim lekko żeby zawieszenie się ułożyło. I uprzedzam pytania... nie należy zamieniać resoru gumowego na piankę i odwrotnie gdyż zmieniamy charakterystykę głośnika!
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10