Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
W202 poprawka geometrii!!
Autor Wiadomość
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 16:42   W202 poprawka geometrii!!

Witam wszystkich!

W moim aucie zauważyłem (w momencie kupowania) kilka niepokojących spraw:
- zardzewiała podłoga i lewy próg od strony kierowcy,
- kiepsko domykające się drzwi od kierowcy,
- źle wyregulowane odstępy (szpary) wokół maski i pokrywy bagażnika,
- gorsze jeszcze miały sprawy obrót jak auto wjechały na geometrię, proszę luknąć:

http://alexanderstaszkiew...ToBA2o/dsc_0052
http://alexanderstaszkiew...FiwjGA/dsc_0053

O tym fakcie, iż autko miały stłuczkę zostałem poinformowany przez poprzedniego właściciela, jednak na te wydatki nie byłem przygotowany :| . No i jak już kupiły to trzeba będzie zrobić.

- podłoga wycięta, nowy próg, drzwi, maska i pokrywa bagażnika wyregulowane. Koszty przekroczyły 3000 tyś...
- zabrałem się za geometrię: na moje nieszczęście w tym modelu prócz zbieżności nie ma żadnej możliwości regulacji żadnego innego kąta!!! Po co ktoś to tak wymyślił??

No ale cóż: nie ma co narzekać na swój los. Po dłuższej analizie całej geometrii z kątami wtórnymi, wysokością nadwozia, rozstawem osi i kół... doszliśmy do takiego planu:
1. zwrotnice przednie trzeba wygiąć w miejscu najbliżej górnego sworznia na zewnątrz auta o 5 mm (to nam da pochylenia na plus o 50 minut). Z początku byłem przeciwko temu, ale te zwrotnice to po prostu tak mają, że z wiekiem same się do środka uginają i koła łapią większe pochylenie.
2. lewy dolny wahacz przestawimy do wewnątrz auta o 17 mm, po obu stronach na tylnych tulejach montujemy śruby mimośrodowe z w124 z wspawanymi ogranicznikami, jakby w przyszłości zaszła potrzeba podregulowania kąta wyprzedzenia.
3. nad tylne sprężyny poszły dwie najwyższe podkładki mercedesa, by wyrównać prześwit z tyłu do przodu.
4. prawe koło został przesunięte o 4 mm na dolnym wahaczu na zewnątrz auta. Tym razem obyło się bez większej filozofii, rozwiercić mocowanie wahacza, przesunąć i gotowe.
5. z lewym kołem, po stronie gdzie auto miało stłuczkę jednak była większa kszątanina... Jak wynika z pomiaru geometrii: koło jest przesunięte do przodu względem prawego o całe 7 mm. Jego pochylenie wynosi prawie zeru a powinno być około 1.5 stopnia. Po długich rozmyśleniach nad losem tego koła, spuchły nam głowy... doszliśmy do wniosku, że jedyny ratunek będą wahacze regulowane. Z tej racji, że nie wiemy o ile i w którą stronę przesunąć wahacz wleczony. Pracuje on w dwóch płaszczyznach. Wahacze są gotowe i czekają na montaż. Proszę luknąć.. czy nie piękne? :)

http://alexanderstaszkiew...fhV68I/dsc_0147
http://alexanderstaszkiew...dsc_0142#header
http://alexanderstaszkiew...dsc_0145#header
http://alexanderstaszkiew...dsc_0146#header

Pytacie zapewne ile takie cudenka kosztowały: otóż poniżej 700 pln za parę nie ma co marzyć!

Niestety przez moją głupotę gumy z przodu są lekko teraz wyząbkowane, a przekładnia nadaje się do regeneracji (800 pln z montażem, nowym olejem i filtrem). Jutro autko trafia na warsztat i zapewne będzie pod obserwacją przez 3 tygodniu póki wszystko nie będzie na cacy zrobione... trzymajcie kciuki!

p.s. jak ktoś ma jakieś sugestie lub uwagi to śmiało... pozdrawiam
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 19:23   

Uwagi, wg mnie to zmieniliscie konstrukcje całego zawieszenia i geometrii, tylko wiadomo że nigdy nie będzie już idealnie geometria, musiała być okazja skoro odwazyles się kupić auto które ppozornie powinno być pocięte na zyletki
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 19:34   

Zwrotnice się uginają??? One są bardzo grube i chyba nawet żeliwne! Znam gościa co zrobił tak w W202, w dodatku tył był zbyt mocno wyciągnięty po dużym dzwonie i wszystkie wahacze były ucinane skracane lub przedłużane i spowrotem spawane do kupy. Jazda tym to tragedia nie dało się jeździć. Żeby wyregulować kąty pochylenia z przodu to trzeba kupić specjalne śruby i podkładki i wtedy regulować. Jest o tym na forum.
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 21:42   

Taka rzeźba to chyba wspawac polowke byłby lepiej chociaż z tun pochyleniem mam podobnie iściąga w prawo mechanik właśnie stawia na zwrotnice
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 22:16   

polofix, tak jak mówisz, zwrotnica prędzej pęknie niż się ugnie.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 22:53   

Alexander napisał/a:
O tym fakcie, iż autko miały stłuczkę zostałem poinformowany przez poprzedniego właściciela

A może to było coś konkretnego, skoro takie problemy z ustawieniem geometrii.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 23:54   

Stłuczek? Ono cały ryjek miało przestawiony i podłoga krzywa połoznice pewnie krzywe, kolego pokazesz nam to auto?
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Kwiecień 2014, 23:56   

Zwrotnice można wygiąć. Ale wyginanie zwrotnicy zmienia kąt pochylenia koła bez zmiany kąta pochylenia zwrotnicy a to mocno zmienia promień zataczania koła...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 00:07   

A to oznacza ze bardzo ładnie będzie nam zdzierac opony, no sory panowie ale doginanie zwrotnic, przestawianie wahaczy, dla mnie to druciarstwo i zalatuje autem na handel, nie cchciałbym trafić na auto po takiej modyfikacji
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 01:17   

Panowie! W temacie nie ma żadnego druciarstwa. Autko jeździ bardzo ładnie, na prostej i na zakręcie. Dlaczego to więc robię? Bo to wyzwanie! A ja lubię mieć wszystko na geometrii na zielono :-)
Dla tych co mówią, ze zwrotnice mogą pękać: otóż żadna część zawieszenia nie może być robiona z kruchego materiału, choćby niewiadomo jakie twardy.
Oglądałem z mechanikiem takich aut z 10 i wszystkie miale za duże kąty pochylenia z przodu. To dlatego mercedes zrezygnował z takiego typu zawieszenia z przodu. Poza tym, nie oszukujmy się, ale czy naprawdę wierzycie w to, ze 20 letni auto nigdy stłuczki nie miało?! A jeśli raz pechowo za mocno ktoś w wesoły krawędznik uderzy? Będzie wymieniał całe zawieszenie? Albo budę prostowal?! Dajcie mi 2 tygodnie a zrobię fotki zawieszenia i nowe pomiary z geometrii... Każdego na jazdę próbną zapraszam :-)

[ Dodano: 2 Kwiecień 2014, 01:41 ]
Panowie jeszcze kilka spraw:
- Przy zawieszeniu wielowahaczowym nawet najmocniejszy mechanik rozkłada ręce!
- Wahacze u mnie po obu stronach są tej samej długości
- Cala tylna rama została wycianieta z auta, wymieniono tuleje. Nic nie wzbudzało zastrzeżeń mechanika z 25 letnim stażem między mercami
- Każde auto i każde zawieszenie z wiekiem siada, geometria się przestawia. To jest normalne w każdym aucie, zwłaszcza. w konstrukcjach samonosnych. Nasz ból w tym, ze madral w mercedesie wpadł ma pomysl skonstruowania takiego zawieszenia bez możliwości regulacji.
- geometria się ustawia pod upodobania kierowcy! Jedni chcą auta niskiego, drudzy skaczacego na zakrętach a inni takiego które wie gdzie ma jechać i nie reaguje gwałtownie na ruchy kierownicy!
- Nikt nie chce kaleczyc swojego auta, a te rozwiązania o którym piszę są sprawdzone a niektóre stosowane w innych modelach. Dlaczego właściciel w124 ma mieć możliwość regulacji np kąta wyprzedzania a my nie?!

Poczekamy zobaczymy...
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 01:43   

Alexander, sorry, ale przy takich rzeźbionych wahaczach to nawet ubezpieczyciel w razie szkody złotówki nie wypłaci... zwrotnice nie mogą pękać?

no dyć patrz, pękła :mrgreen:
Cytat:
A jeśli raz pechowo za mocno ktoś w wesoły krawędznik uderzy? Będzie wymieniał całe zawieszenie? Albo budę prostowal?!

a to przepraszam jak się Tobie zawieszenie wytłucze to wciskasz tam silikonu żeby nie pukało? Szybę przednią zakleisz rozumiem taśmą jak dostaniesz z kamienia, a jak opona pęknie to włożysz dętkę byle nie wymienić?

Sory ale półcentymetrowe naginanie zwrotnic, wspawywanie czegokolwiek w części zawieszenia, montaż jakichś homemade wahaczy... Sorki. Może to nie jest forum dla Ciebie? Chcesz jeździć Mercedesem to albo kup porządnego albo remontuj jak powinno być zrobione. Z kombinacjami polecam www.druciarstwo-wiejski-tuning.pl
Bo uwierz mi że jeśliby Twoje koło które odpadnie na skutek Twojego druciarstwa trafiło by w moje auto to pierwszą rzeczą jaką byś zrobił to je zjadł, dopiero później na sądowej sali sprawiłbym że Ty i pokolenie wnucząt spłacało by długi jakich musiałbyś narobić na odszkodowanie, bo wierz lub nie, ale żaden ubezpieczyciel nie zapłaciłby złamanej złotówki ani Tobie jako poszkodowanemu, ani ofierze Twoich modów. Czym innym są folie na szybach czy lampy bez homologacji, tudzież nielegalne ksenony, a czym innym tykająca bomba w zawieszeniu... a no i życzę Tobie lotnej stacji diagnostycznej... bo tam raczej na skrobaniu folii czy wymianie żarówek się nie skończy... laweta, mandat... a ciekawe kto wtedy Tobie przegląd podbije...

[ Dodano: 2 Kwiecień 2014, 01:52 ]
Alexander napisał/a:

- geometria się ustawia pod upodobania kierowcy! Jedni chcą auta niskiego, drudzy skaczacego na zakrętach a inni takiego które wie gdzie ma jechać i nie reaguje gwałtownie na ruchy kierownicy!
- Nikt nie chce kaleczyc swojego auta, a te rozwiązania o którym piszę są sprawdzone a niektóre stosowane w innych modelach. Dlaczego właściciel w124 ma mieć możliwość regulacji np kąta wyprzedzania a my nie?!


taaa? W salonie zamawiasz jaką chcesz geometrię... ciekawa teza... bardzo ciekawa...
to jak już idziesz w taką stronę to może odrazu załóż mcphersony (bo nie urwie się gniazdo spręzyny), wahacze od golfa (bo sworzeń się łatwo wymienia), kolumnę od opla (bo się podobno nie psuje), a tylne zawieszenie to może wstaw z przednie z audi a3 tylko dospawaj drążki do kasty żeby nie skręcało? Mechanik tu dospawa tam dotnie będzie się trzymać...

Wiesz sorry mechanik miał 25 lat doświadczenia w mercach? Raczej 25 lat lemiesze w pługach wymieniał jeśli pozwala sobie na firmowanie takiego dziadostwa...
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 08:53   

Ja nie mówiłem, ze zwrotnice nie pękają... Czytaj uważnie! Każdy stosowany materiał jest z głową wybrany, i ma zakres. wytrzymałości mechanicznej w którym nie ma prawa pękać... W sumie za długo by tu opowiadać... Ale dzięki panowie za posty. Doceniam zaangażowanie!
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 17:45   

Alexander napisał/a:
Ja nie mówiłem, ze zwrotnice nie pękają... Czytaj uważnie! Każdy stosowany materiał jest z głową wybrany, i ma zakres. wytrzymałości mechanicznej w którym nie ma prawa pękać... W sumie za długo by tu opowiadać... Ale dzięki panowie za posty. Doceniam zaangażowanie!

Geometria pod klienta? Mamy przecież różne wersje zawieszenia Esprit/sport/elegance z clasic. Każdy ma inne sprężyny, amortyzatory i każdy ma prawo wyboru czy twarde czy miękkie czy obniżone. Niemiec nie przewidział że szroty będzie się naprawiać. Dziurawe bite po 5 razy i spawane z trzech. Nie zrobił po to regulacji na przednich wahaczach. Ale piszę ci już trzeci raz że można dokupić śruby regulacyjne z podkładkami i masz już regulację kąta nachylenia koła z przodu. Tył ma regulacje wszystkie ,które są potrzebne.
Z tym że krzywego samochodu nigdy nie sprostujesz tak jak powinno być. A jak już się uda to i tak nigdy dobrze nie będzie się prowadził.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 18:19   

Alexander napisał/a:
A ja lubię mieć wszystko na geometrii na zielono

Czyli błąd w założeniu.
Tolerancja podawana w tych śmiesznych programikach nie uwzględnia wysokości nadwozia.
Jeśli robisz pomiar metodą optyczną (laserową) to masz już kolejny błąd - pomiarowy.

Alexander napisał/a:
otóż żadna część zawieszenia nie może być robiona z kruchego materiału, choćby niewiadomo jakie twardy.

:shock: :roll: Zwrotnice najczęściej są żeliwne. Żeliwne bo to odlewy. Żeliwo jest kruche z powodu sporej zawartości węgla.

Alexander napisał/a:
To dlatego mercedes zrezygnował z takiego typu zawieszenia z przodu.

Nie, nie dlatego.
Ty niezłą fantastykę piszesz, żeby tylko poprzeć druty jakie robisz w aucie!

Alexander napisał/a:
Będzie wymieniał całe zawieszenie? Albo budę prostowal?!

To chyba logiczne? Taka jest technologia naprawy...

Alexander napisał/a:
- Przy zawieszeniu wielowahaczowym nawet najmocniejszy mechanik rozkłada ręce!

Ja sobie radzę :D

Alexander napisał/a:
- Każde auto i każde zawieszenie z wiekiem siada, geometria się przestawia. To jest normalne w każdym aucie, zwłaszcza. w konstrukcjach samonosnych. Nasz ból w tym, ze madral w mercedesie wpadł ma pomysl skonstruowania takiego zawieszenia bez możliwości regulacji.

Znowu bajki.
Zgoda, przestawia się. Ale po to wymieniasz wahacze, drążki reakcyjne, przeguby i tuleje na nowe, żeby przywrócić geometrię...

Alexander napisał/a:
- geometria się ustawia pod upodobania kierowcy!

Zgoda. Ale myślisz, że w codziennej jeździe odczułbyś różnicę w geometrii auta drogowego a torowego (wyczynowego)? Geometria w samochodzie z homologacją, przewidzianym do poruszania się po drogach ma zapewnić:
- maksymalnie dużą trwałość elementów
- niwelowanie sił przez znoszące się siły reakcji
- minimalne zużywanie opon
- niwelowanie luzów przez wymuszone reakcje (np. przeguby kulowe)
- stateczność, kierowalność i zwrotność pojazdu
A teraz poczytaj czym się wyróżniają samochody wyczynowe. Bo na pewno nie tym, że przejedziesz 100 tys km bezawaryjnie. ;)
Dwóch pogrubionych pozycji nie jesteś w stanie samemu ani określić, ani zmierzyć ani choćby ocenić...

Alexander napisał/a:
Dlaczego właściciel w124 ma mieć możliwość regulacji np kąta wyprzedzania a my nie?!

U mnie to on tam jest regulowany :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 21:47   

polofix napisał/a:
można dokupić śruby regulacyjne z podkładkami i masz już regulację kąta nachylenia koła z przodu.

mam wrażenie, że piszesz do kretyna. Te śruby już mam założone i dają najwyżej 0.5 stopnia różnicy na pochyleniu. Założone na tylnych tulejach dolnego wahacza dają nie więcej niż 20 minut. Zerknij jeszcze raz na wynik pomiaru wyprzedzania lewego koła u mnie: jest 5 41. A powinno być 4 30 plus minus 0.5 stopnia (różnica 1 stopień i 11 minut). Jaką radę na to kolega ma? Chętnie skorzystam! Tak! Wahacz sprawdzony, zwrotnica też, łożyska wymienione, sworznie też...

Camel- napisał/a:
Tolerancja podawana w tych śmiesznych programikach nie uwzględnia wysokości nadwozia

kumam i szanuję twoją wiedzę. Do tego trzeba Romessa! Znasz taki warsztat z takim wyposażeniem? Ale i tak mamy to na uwadze, i samochód będzie miał równy prześwit w każdym punkcie.

Camel- napisał/a:
U mnie to on tam jest regulowany

polofix napisał/a:
Tył ma regulacje wszystkie

teraz to mnie zbiliście z tropu! Gdzie te regulacje są?
Panowie proszę was! Jest kilka rozwiązań certyfikowane:
1. śruby monroe/Eibach...
2. tulejki SPC mimośrodowe
3. wahacze regulowane

Wiem, że pomysł rozwiercania ramy (mocowania wahacza) wydaje się zwariowany, ale uwierzcie mi, że nie jeden mechanik (jeden z nich nawet miał tytuł inżyniera) to zasugerował. Poza tym to jedyne chyba dostępne rozwiązanie...

Wahacze które na zdjęciach przedstawiłem nie były robione w szopie, ani przez jakiegoś zbyszka. Tylko przez człowieka, który jest obeznany w materiałach i technologii wytwarzania takich elementów. To dlatego tyle zapłaciłem... Naprawdę komuś to zrobi różnicę jak za identyczne ze stanów wyda 400 $?

Camel- napisał/a:
w codziennej jeździe odczułbyś różnicę w geometrii auta drogowego a torowego (wyczynowego)

Może i mnie nie uwierzysz, ale auto na wyścig po trasie pełnej zakrętów nie pewnie się prowadzi na prostej. Z kolei autko które bez trudu wybiera tor jazdy na wprost będzie miał zamulone reakcje na ruchy kierownicą. Auta z fabryki, od fiata po porsche są robione by jeździć po ulicy a nie po torze. A i tak jak spojrzysz na kąt wyprzedzania w takim porschaku to zobaczysz, że dużo większy (nawet ponad 7 stopni) jest niż w przypadku mercedesa Elegance.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,137 sekundy. Zapytań do SQL: 9