Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie wolnych obrotów
Autor Wiadomość
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 22:18   Dziwne zachowanie wolnych obrotów

Witam serdecznie,

sprowadziłem sobie MB z Niemiec, zarejestrowałem, zainstalowałem świeży gaz, nową instalację. Wiedziałem o delikatnym problemie z wolnymi obrotami - na starej przepustnicy czasem gasnął. Zamówiłem nową, używaną, została zainstalowana. Na benzynie nie ma najmniejszych problemów, obroty się układają jak powinny, za to na gazie - pełna dowolność. Czasem się zdarzy, że obroty spadną jak powinny, zachowują się normalnie. Innym razem, przy wciśnięciu sprzęgła, lub puszczeniu gazu - pozostają na tym samym poziomie. A jeszcze innym razem - powolutku sobie rosną do ~2800. Dzieje się tak tylko na LPG. Auto tak jak w podpisie bez przepływomierza.
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 22:20   

jeśli to sekwencja to nowa mapa do stworzenia. Bo pewnie napisana była pod uwaloną przepustnicę. Swoją drogą jak wiązka?
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 22:38   

No tak, na wiązkę nawet nie rzuciłem okiem... Uciekło mi to z głowy :) Dziękuję, skontaktuję się z gazownikiem po świętach pewnie. Troszkę to upierdliwe, ale da się przeżyć.
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 23:25   

Ja jeszcze rzuciłbym okiem w jaki stanie kable WN i kiedy świece zmieniane ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 23:36   

na moje to wiązka do przeglądu i mapa od nowa i problem zniknie.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 23:46   

elpaco, jasne :) tego nie podważam, ale już przejrzałbym kable, świece i zrobił jak trzeba ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
K2_Costa 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 131
Skąd: Dukla
Wysłany: 16 Kwiecień 2014, 11:08   

ja ostatnio też z wolnymi obrotami walczę, ciężko coś stwierdzić w tym temacie... a znaleźć kogoś kto dojdzie co jest do wymiany to też sztuka.
najprostsza sprawa to świece, zarazem najtańsza...
ale u mnie stare wyglądały po wyjęciu rewelacyjnie - nowe nie wprowadziły zmian. jak z kablami / fajkami byłoby coś nie tak - to obstawiam, że świece w jakimś stopniu powinny ucierpieć?! niedokładne spalanie, elektrody lub popękana w jakimś minimalnym stopniu ceramika od przebić itp.
wymienić kable + cewki to 500zł, ale jest to celowanie w ślepo...
nawet jak je w nocy będziesz oglądał czy przebić nie mają - to nie zobaczysz co się dzieje am gdzie jest fajka.

u mnie przepustnica czysta, przepływki się nie czyści, kable wiązki ok... i co tu robić, jak żyć? :p
_________________
Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T :)
 
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 00:09   

Byłem na konsultacji u drugiego gazownika o bardzo dobrych opiniach.

Stwierdził, że osoba, która instalowała LPG w moim MB, kompletnie nie ma pojęcia o działaniu wtrysków w silniku. Sytuację polepszyć może, jego zdaniem, jedynie rozebranie tego wszystkiego, ponowne złożenie do kupy, w poprawny sposób i zrobienie od nowa map itp, bo wszystko się rozjechało, zarówno na benzynie jak i na gazie.

Powiedział, że koszt takiej usługi to 500-600zł, ale zanim się na to zdecyduję, będę chciał zrobić nowe mapy w ramach gwarancji... A co do oceny instalacji gazowej, nie wiem, może wrzucić jakieś foty? Jest ktoś, kto dobrze ogarnia temat LPG w naszych W202? :)
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
sloma7d

Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: gorzow wlkp
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 22:05   

Kolego zacznijmy od podstaw jaka to instalacja na poczatek po drugie ten gazownik co chce skladac od nowa chce to zrobic zapewne zeby cie skroic przy podlaczaniu sekwencji nie ma zadnej filozofi sprawdz gdzie ci cisnienie i podcisnienie wziął i ewentualnie czy lewego powietrza nie lapie nie sadze zeby ustawienie nowej mapy duzo dalo co najwyzej zmniejszy spalanie musial bym zobaczyc co komputer pokaze jakie sa czasy wtryskow i zerknac na mape

Zrob zdjecie gdzie w kolektorze wkrecil kroccie moze sa zadaleko od wtryskow benzynowych
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 08:58   

Wczoraj zrobiłem nim dłuższą trasę, coś mu jeszcze gorzej odbiło, bo teraz praktycznie za każdym razem przy wciśnięciu sprzęgła, strzela obrotami w górę i wcale się nie ogranicza do jakiś tam 3000rpm, poczekałem jak osiągnie 4500 i go zdusiłem, szkoda mi było męczyć.
Nie muszę chyba mówić, jakie to upierdliwe, gdy nie działa hamowanie silnikiem, zmiana biegów i dynamiczne przyspieszanie to mordęga. Zamiast przyjemności z jazdy MB, męczę się z nim :(

W linku galeria zdjęć spod maski ;) Jeśli czegoś brakuje, proszę o koordynaty "na lewo od tego niebieskiego itp ;) " bo moja wiedza niestety nie jest zbyt duża :)



Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
sloma7d

Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: gorzow wlkp
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 14:28   

Z tego co widze to gazownik faktycznie mial fantazje odkrec jeszcze ten czarny plaski i zobaczysz listwe wtryskowa zrob zdjecia jak ponawiercal kolektor czy krocce ida w lini i jak daleko sa od wtryskow gazowny. Nie podoba mi sie to skad on wzial cisnienie i podcisnienie nie wiele jestem wstanie zobaczyc ale sadze ze to moze byc przyczyna lub w zlym miejscu sa kroccie
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 15:12   

Dziś wyłączyłem instalację gazową i pojeździłem na PB - ten sam efekt, obroty rosną do 2000rpm powolutku, a później, to już grubo :D

Zacząłem się zastanawiać, czy to nie jest przypadkiem linka gazu - pedał "łapie" gdzieś tak, jak go wcisnę ok 5cm, wtedy wyczuwalna jest reakcja.
Będę chciał poszukać przedmuchów, może bierze lewe powietrze, a może to wina przepustnicy, która była wymieniana. Może przy skręcaniu została źle założona i stamtąd leci powietrze.
Ogólnie gazu pali mi dokładnie 10l/100km :) przejechałem 270km, dolałem 27l. Cykl mieszany 60% trasy, 40% Łodzi :P Więc chyba tutaj tragedii z tą instalacją tak dużej nie ma :)

Odkręcić tą długą czarną listwę, co idzie przy przepustnicy? :) Ewentualnie pokazać strzałeczką czego się pozbyć :D


EDIT: OK, już wiem, gdzie to jest.
Wyszedłem, trochę poobserwować jak się auto zachowuje pod maską - nie wydaje mi się, by była to przepustnica, gdyż w momencie stałego wzrostu obrotów wszystko pozostaje nieruchomo. Bez wciśnięcia pedału gazu przepustnica jest na pewno zamknięta, przynajmniej na to wygląda z zewnątrz. W trakcie manipulowania gazem na wyłączonym silniku otwiera się i zamyka jak trzeba, do końca.
Połączenie pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą również wygląda OK, ładnie skręcone.
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
sloma7d

Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: gorzow wlkp
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 16:52   

Kolego jak to lewe powietrze kup plaka i pryskaj w neufralgiczne punkty jak ciagnie lewe powietrze to bedzie wchodzil na obroty i zobacz pod przepustnica jak wykrecisz zbiornik plynu spryskiwaczy jest wezyk od podcisnienia moze spadl juz tez mialem taki przypadek
 
 
a-smodeuszz 

Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 19
Skąd: Ozorków
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 20:46   

Już wiem w czym problem :) Byłem u mojego ulubionego mechanika i co się okazało:

Na przepustnicy wadliwej - faluje i gaśnie - dno totalne.
Na przepustnicy kupionej nr. 1 - nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie.
Na przepustnicy kupionej nr. 2, która jest zainstalowana obecnie - trzyma chwilę na 1300rpm, rozbiega się do 4200, gdzie nagle pojawiło się ograniczenie i odcięcie :P

Efekty identyczne na gazie i benzynie. Instalacja gazowa oceniona dobrze, rozwiązania co prawda niestandardowe, ale robota wykonana dobrze, bez przedmuchów.

Diagnoza i rozwiązanie - komputer. Adaptacja przepustnicy 1 lub 2.
Lub rozwiązanie typu Kaizen - mam włożyć przepustnicę, która nie trzyma obrotów i fizycznie "przyblokować" mały grzybek odpowiedzialny za wolne obroty, tak by nie zamykał się w 100%, tylko uchylał na tyle, by trzymał te 800rpm.

Tu pojawia się moje pytanie - jak "zgrać" przepustnicę z komputerem? Potrzebna jest wizyta na kompie? Czy jest jakieś rozwiązanie typu odpięcie aku?
_________________
Mercedes Espirit W202 1.8B + LPG 122KM, 12.1993r
 
 
sloma7d

Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: gorzow wlkp
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 22:19   

http://www.mercedes-pozna...php?f=27&t=3660 przeczytaj ten temat apropos przepustnicy zapozyczone zmbpoznan
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,115 sekundy. Zapytań do SQL: 9