spalanie CDI |
Autor |
Wiadomość |
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 17:13
|
|
|
A 180 CDI W169 Leciałem 90-100 km/h, zdarzyło się wyprzedzić z 2 razy i leciałem sobie powoli |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
DeveloperZam
DeveloperZam
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2 Maj 2014, 14:26
|
|
|
Witam
To z moim CDI w automacie chyba jest coś nie tak, spalanie w mieście przy temperaturze zewnętrznej 15-20 stopni nie schodzi mi poniżej 10 l, w zimie przy mrozach -10, -20 palił mi 13-14l.
Chyba pora mechanika odwiedzić |
_________________ W202 1999r 2,2 CDI Elegance, Kombi, ASB |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 2 Maj 2014, 19:04
|
|
|
sprawdź dogrzewacz, |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Maj 2014, 22:41
|
|
|
DeveloperZam napisał/a: | Witam
To z moim CDI w automacie chyba jest coś nie tak, spalanie w mieście przy temperaturze zewnętrznej 15-20 stopni nie schodzi mi poniżej 10 l, w zimie przy mrozach -10, -20 palił mi 13-14l.
Chyba pora mechanika odwiedzić |
Sprawdź oczywiście termostaty.
Ale jeśli twoje auto to automat (a tak mniemam) i spalanie tylko w mieście przekracza normę, a w trasie jest ok, to stawiam na skrzynię. Nie mogę w 100% Cię zapewnić, ale czochram się z tym samym problemem od 3 lat i pod uwagę było już brane wszystko... Tylko nie skrzynia. Aż w końcu padła. A one nie psują się z dnia na dzień.
Moje objawy:
1. Najczęściej po odpaleniu skrzynia przeciągała z 2-3 i 3-4 do 2500rpm
2. Czasami lepiej się auto zbierało.
3. Na hamowni brakowało Celinie 50Nm a kucyki w normie.
4. Spalanie w mieście 10-12l. w trasie 5,5-7l w zależności od determinacji
We wtorek ją wymieniam i trochę trzeba będzie pojeździć by się przekonać czy zniknie problem spalania w mieście. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
DeveloperZam
DeveloperZam
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 4 Maj 2014, 15:40
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi, termostat wymieniony, dogrzewacz naprawiany w zimie (wymieniany sterownik) spalanie jakie podałem było już po naprawie dogrzewacza (wcześniej to już wolałem nie liczyć )
Co do skrzyni to też podejrzewam że chyba to może być jej sprawka bo biegi potrafi przeciągnąć nawet na zagrzanym silniku.
Spróbuję jeszcze pojechać na komputer i porobić diagnostykę może okaże się że jest coś nie tak z dawkami paliwa
Pozdrawiam |
_________________ W202 1999r 2,2 CDI Elegance, Kombi, ASB |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 4 Maj 2014, 21:26
|
|
|
Miałem na mysli, ze jakie to przeciągniecie musiałoby być żeby CDI spalił powyżej 10litrów? Musiałby automat chyba w ogóle biegów nie zmieniać
Trzeba sprawdzic dokładnie silnik: może wtryski, może kompresja słaba może czujnik temp i auto mysli, że jest zimno cały czas? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Maj 2014, 00:59
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Ale co skrzynia może mieć do spalania? |
No dobrze. Sama skrzynia nie, ale konwerter już raczej tak. Jeśli po puszczeniu hamulca na D nie ciągnie auta jak powinno, to dalej też będzie słabiej. W trasie w większości jedziesz na zapiętym lock up i stąd dysonans w spalaniu miasto-trasa.
Jeśli było by to coś z silnikiem, zasilaniem, to różnica była by duża i w trasie i w mieście. A w moim wypadku różnica zasadnicza była tylko w mieście (a o tym rozmawiamy), więc co? - sprzęgło!
[ Dodano: 5 Maj 2014, 01:15 ]
DeveloperZam, Mi na kompie nie wykazywało żadnych błędów, skrzyni też.
Jeśli komp, to tylko porządna live data coś może wykazać. Ale do tego jest potrzebny oprócz komputera jeszcze dobry komputerowiec.
[ Dodano: 5 Maj 2014, 09:56 ]
Nie wymądrzam się, bo nie jestem mechanikiem. Piszę tylko o swoich doświadczeniach.
Jeśli za wymianą skrzyni pójdzie też unormowanie spalania w mieście, to będzie dowód na moją tezę, jeśli nie to ją zweryfikuję.
Dam znać po wymianie jak sprawy się mają ze spalaniem. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 5 Maj 2014, 17:08
|
|
|
W moim przypadku gdy padały wtryski auto potrafiło spalić znacznie więcej, oprócz tego pojawił się problem z odpalaniem zimnego silnika. Może warto oddać wtryski choćby do sprawdzenia ? |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 00:50
|
|
|
badmojo, jeśli konwerter zbyt mocno się slizga to wtedy spalanie wzrośnie. Normalnie konwerter nie przenosi 100% momentu obrotowego ponieważ pracuje w poślizgu. Ale jeśli ten poślizg jeszcze bardziej się zwieksza to spalanie tez wzrośnie. W innym temacie piszesz o poślizgach przy zmianie biegów. Konwerter napędza również pompę olejową więc stad może takie anomalia? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 09:32
|
|
|
badmojo napisał/a: | W trasie w większości jedziesz na zapiętym lock up | - co to jest ten "lock up"? Dziękuje z góry jak ktoś w paru słowach napisze jak "to" działa.
Pozdrawiam, |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 11:07
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Konwerter napędza również pompę olejową więc stad może takie anomalia? |
a wiesz która część konwertera napedza pompe? bo nie rozumiem sensu twojej wypowiedzi |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 23:47
|
|
|
bart1527 napisał/a: | badmojo napisał/a: | W trasie w większości jedziesz na zapiętym lock up | - co to jest ten "lock up"? Dziękuje z góry jak ktoś w paru słowach napisze jak "to" działa.
Pozdrawiam, |
Jak chcesz fachowo to poszukaj w sieci. Tak laicko, to:
Takie sprzęgło w sprzęgle (konwerterze). Spina mechanicznie silnik z wałem via skrzynia. Skutek jest taki sam jak puszczenie 100% sprawnego sprzęgła w manualu, czyli cała moc z silnika idzie na koła bez uślizgu na konwerterze. Zapina się automatycznie przy stabilnej jeździe ze stałą prędkością ok. 80km/h. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 7 Maj 2014, 08:32
|
|
|
badmojo, ok, dzięki za opis, to by wyjaśniało dlaczego w mieście pali mi 9-10 litrów a w trasie ok 6,5... |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
|