Przesunięty przez: Camel- 13 Marzec 2012, 12:43 |
Wymiana szczotek w silniku dmuchawy |
Autor |
Wiadomość |
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:25 Wymiana szczotek w silniku dmuchawy
|
|
|
Mam problem z piskami z silnika dmuchawy. Kilkakrotnie wymontowywałem cała dmuchawę i smarowałem ale pomagało na bardzo krótko. zauważyłem że piski pojawiają się podczas przyspieszania a podczas hamowania ustają. Wyczytałem na forum że może pomóc wymiana szczotek ale nie mam pojecia jak to zrobić. Może mógłby ktos podac jakiś precyzyjny opis takiej czynnosci?
Choc rozważam też złe wyważenie jako powód tych pisków. Na tej dmuchawie sa takie metalowe spinki, które jak sie domyslam słuza wyważeniu ale jak to ewentualnie poprawić to nie mam pojęcia?
Bede wdzieczny za wszelkie propozycje |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:30 Re: Wymiana szczotek w silniku dmuchawy
|
|
|
arekkan napisał/a: | Mam problem z piskami z silnika dmuchawy. Kilkakrotnie wymontowywałem cała dmuchawę i smarowałem ale pomagało na bardzo krótko. zauważyłem że piski pojawiają się podczas przyspieszania a podczas hamowania ustają. Wyczytałem na forum że może pomóc wymiana szczotek ale nie mam pojecia jak to zrobić. Może mógłby ktos podac jakiś precyzyjny opis takiej czynnosci?
Choc rozważam też złe wyważenie jako powód tych pisków. Na tej dmuchawie sa takie metalowe spinki, które jak sie domyslam słuza wyważeniu ale jak to ewentualnie poprawić to nie mam pojęcia?
Bede wdzieczny za wszelkie propozycje |
Szczotki sie wyjmuje w bardzo prosty sposób. Są na zatrzaski.
Wyjmij cały wentylator i skumasz o co chodzi.
Jak w końcu zdecydujesz sie na wymianę szczotek - to przyjzyj sie pierścieniom ślizgowym.
Wyważenia nie ruszaj. Jeżeli widać, że wcześniej nikt nie robił rzeźby to jest OK |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:33
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | to przyjzyj sie pierścieniom ślizgowym |
Tak gwoli ścisłości - pierścienie ślizgowe to są, ale w alternatorze. W dmuchawie mamy do czynienia raczej z komutatorem.
Jeżeli komuś raz wentylaotr działa, raz nie, i wtedy wystarczy puknąć deskę by ruszył, to może być oznaka końca dmuchawy - komutatora.
Najważniejsze jest dopasowanie i dotarcie szczotek. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:36
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Tak gwoli ścisłości - pierścienie ślizgowe to są, ale w alternatorze. W dmuchawie mamy do czynienia raczej z komutatorem.
Jeżeli komuś raz wentylaotr działa, raz nie, i wtedy wystarczy puknąć deskę by ruszył, to może być oznaka końca dmuchawy - komutatora.
Najważniejsze jest dopasowanie i dotarcie szczotek. |
Racja. Ale wiadomo o co chodzi. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:46
|
|
|
Cytat: | Racja. Ale wiadomo o co chodzi. |
Ja wiem, czepiam się, ale w internecie jest tyle niedopisanych rzeczy, że potem młodzież tworzy nowe frazeologizmy, wiem to po sobie |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jugi1971
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 120 Skąd: biały
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 21:17
|
|
|
Ja przerabiałem ten temat. Zatrzymywała się dmuchawa. Nie oznacza to jednak jej ostatecznego końca. Wymontowanie wszystkiego i gruntowne oczyszczenie pomogło w 100%. Szczególną uwagę należy zwrócić na swobodne poruszanie się szczotek. moje były jeszcze w dość dobrym stanie więc ich nie ruszałem. Ale z tego co pamiętam to są chyba wlutowane. Tak, że do wymiany radzę zabezpieczyć lutownicę (na wszelki wypadek). I Jeszcze jedna rada, jeśli wymiweniać szczotki to dobrze jest też odświerzyć komutator. Delikatny papier ścierny i rylec do oczyszczenia szczelin mogłą zdziałać cuda. |
_________________ C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550 |
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 21:30
|
|
|
Komutatory najlepiej czyści się pumexem. Jest to stary sposób, który sprzedał mi elektryk z PKP, a oni mieli tam troche komutatorów do roboty przy lokomotywach. Pozatym drobinki pumexu pięknie docierają szczotki.
Co do pisków to wycierają się tulejki w silniczku i tutaj święty boże nie pomoże. W mojej także dmuchawa gra symfonię, ale już zamówiłem silniczek z Boscha za niecałe 3 stówki. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 22:04
|
|
|
Tony J. napisał/a: | Co do pisków to wycierają się tulejki w silniczku i tutaj święty boże nie pomoże. |
mylisz się. Piski mogą także być na łożyskowaniu w górnej części wentylatora.
Niewiele osób wie, jak ściąga się plastikowy wiatrak - a pod wiatrakiem jest dostęp dopiero do tego łożyska. I to jest w wiekszości pomijane, bo zazwyczaj każdy dobiera się do szczotek i komutatora.
Tu jest bardzo ładna fotorelacja z naprawy dmuchawy. Co prawda dmuchawa jest od W201 i różnica jest w łożyskowaniu, ale generalnie podobieństwo jako całości jest bardzo duże:
http://www.mercmania.pl/forum/topics22/2778.htm |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 08:34
|
|
|
Nie kolego, to Ty się mylisz. W W202 dmuchawa jest ustawiona pionowo i zaciera się dolna tulejka ponieważ tam ścieka wilgoć skroplona w obudowie wraz z całym syfem(filtr jest za dmuchawą). Natomiast w W201 dmuchawa leży poziomo i wyciera się tulejka od strony turbiny jako ta bardziej obciążona promieniowo. Jak nie wierzysz to weź piszczącą dmuchawę w dłoń, w drugą ujmij lupę i obejżyj sobie łożyska ślizgowe zarówno z jednego auta jak i z drugiego, o ile będziesz miał taką okazję. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 10:30
|
|
|
Tony J. napisał/a: | W W202 dmuchawa jest ustawiona pionowo i zaciera się dolna tulejka ponieważ tam ścieka wilgoć skroplona w obudowie wraz z całym syfem |
Nie do końca tak, chociaż w tym co napisałeś jest troche prawdy. Z autopsji u siebie wiem, że nie musi sie zacierać tylko i wyłącznie dolna tulejka tak jak Ty twierdzisz
Tony J. napisał/a: | Jak nie wierzysz to weź piszczącą dmuchawę w dłoń, w drugą ujmij lupę i obejżyj sobie łożyska ślizgowe zarówno z jednego auta jak i z drugiego, o ile będziesz miał taką okazję. |
Jak juz napisałem wyżej: wiem to z autopsji |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 11:45 Re: Wymiana szczotek w silniku dmuchawy
|
|
|
arekkan napisał/a: | Kilkakrotnie wymontowywałem cała dmuchawę i smarowałem ale pomagało na bardzo krótko. |
Jeszcze napisz czym smarowałeś...
bo WD40 sie do tego nie nadaje |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Tony J.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 196 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 12:51
|
|
|
Doraźnie pomaga smar wysokoadchezyjny w sprayu, ale nie na długo. |
_________________ WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść. |
|
|
|
|
majster4
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 42 Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 17:28
|
|
|
może ktoś napisać jak wyjąć cała dmuchawę gdzie zacząć?? mam identyczne objawy jak kolega arekkan i chciał bym sie za to zabrać.Pozdrawiam |
_________________ Przesiadka na W203 C200 2.2 CDI |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 17:52
|
|
|
Zacznij od działu download i ściągnij sobie książkę sam naprawiam w202, tam znajdziesz jak zdemontować dmuchawę. |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
majster4
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 42 Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 20:37
|
|
|
no tak ale tam przenosi mnie do rapid sher a konta nie mam jak klikam frre user to jakiś error jest...wiec nie wiem |
_________________ Przesiadka na W203 C200 2.2 CDI |
Ostatnio zmieniony przez majster4 4 Marzec 2010, 23:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|