Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Marzec 2012, 12:43
Wymiana szczotek w silniku dmuchawy
Autor Wiadomość
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:25   Wymiana szczotek w silniku dmuchawy

Mam problem z piskami z silnika dmuchawy. Kilkakrotnie wymontowywałem cała dmuchawę i smarowałem ale pomagało na bardzo krótko. zauważyłem że piski pojawiają się podczas przyspieszania a podczas hamowania ustają. Wyczytałem na forum że może pomóc wymiana szczotek ale nie mam pojecia jak to zrobić. Może mógłby ktos podac jakiś precyzyjny opis takiej czynnosci?
Choc rozważam też złe wyważenie jako powód tych pisków. Na tej dmuchawie sa takie metalowe spinki, które jak sie domyslam słuza wyważeniu ale jak to ewentualnie poprawić to nie mam pojęcia?
Bede wdzieczny za wszelkie propozycje
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:30   Re: Wymiana szczotek w silniku dmuchawy

arekkan napisał/a:
Mam problem z piskami z silnika dmuchawy. Kilkakrotnie wymontowywałem cała dmuchawę i smarowałem ale pomagało na bardzo krótko. zauważyłem że piski pojawiają się podczas przyspieszania a podczas hamowania ustają. Wyczytałem na forum że może pomóc wymiana szczotek ale nie mam pojecia jak to zrobić. Może mógłby ktos podac jakiś precyzyjny opis takiej czynnosci?
Choc rozważam też złe wyważenie jako powód tych pisków. Na tej dmuchawie sa takie metalowe spinki, które jak sie domyslam słuza wyważeniu ale jak to ewentualnie poprawić to nie mam pojęcia?
Bede wdzieczny za wszelkie propozycje


Szczotki sie wyjmuje w bardzo prosty sposób. Są na zatrzaski.
Wyjmij cały wentylator i skumasz o co chodzi.
Jak w końcu zdecydujesz sie na wymianę szczotek - to przyjzyj sie pierścieniom ślizgowym.
Wyważenia nie ruszaj. Jeżeli widać, że wcześniej nikt nie robił rzeźby to jest OK
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:33   

Marcin Pop. napisał/a:
to przyjzyj sie pierścieniom ślizgowym


Tak gwoli ścisłości - pierścienie ślizgowe to są, ale w alternatorze. W dmuchawie mamy do czynienia raczej z komutatorem.

Jeżeli komuś raz wentylaotr działa, raz nie, i wtedy wystarczy puknąć deskę by ruszył, to może być oznaka końca dmuchawy - komutatora.

Najważniejsze jest dopasowanie i dotarcie szczotek.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:36   

Nex@pl napisał/a:
Tak gwoli ścisłości - pierścienie ślizgowe to są, ale w alternatorze. W dmuchawie mamy do czynienia raczej z komutatorem.

Jeżeli komuś raz wentylaotr działa, raz nie, i wtedy wystarczy puknąć deskę by ruszył, to może być oznaka końca dmuchawy - komutatora.

Najważniejsze jest dopasowanie i dotarcie szczotek.


Racja. Ale wiadomo o co chodzi. :wink:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 20:46   

Cytat:
Racja. Ale wiadomo o co chodzi. :wink:


Ja wiem, czepiam się, ale w internecie jest tyle niedopisanych rzeczy, że potem młodzież tworzy nowe frazeologizmy, wiem to po sobie ;)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
jugi1971 

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 120
Skąd: biały
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 21:17   

Ja przerabiałem ten temat. Zatrzymywała się dmuchawa. Nie oznacza to jednak jej ostatecznego końca. Wymontowanie wszystkiego i gruntowne oczyszczenie pomogło w 100%. Szczególną uwagę należy zwrócić na swobodne poruszanie się szczotek. moje były jeszcze w dość dobrym stanie więc ich nie ruszałem. Ale z tego co pamiętam to są chyba wlutowane. Tak, że do wymiany radzę zabezpieczyć lutownicę (na wszelki wypadek). I Jeszcze jedna rada, jeśli wymiweniać szczotki to dobrze jest też odświerzyć komutator. Delikatny papier ścierny i rylec do oczyszczenia szczelin mogłą zdziałać cuda.
_________________
C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 21:30   

Komutatory najlepiej czyści się pumexem. Jest to stary sposób, który sprzedał mi elektryk z PKP, a oni mieli tam troche komutatorów do roboty przy lokomotywach. Pozatym drobinki pumexu pięknie docierają szczotki.
Co do pisków to wycierają się tulejki w silniczku i tutaj święty boże nie pomoże. W mojej także dmuchawa gra symfonię, ale już zamówiłem silniczek z Boscha za niecałe 3 stówki.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Styczeń 2010, 22:04   

Tony J. napisał/a:
Co do pisków to wycierają się tulejki w silniczku i tutaj święty boże nie pomoże.


mylisz się. Piski mogą także być na łożyskowaniu w górnej części wentylatora.
Niewiele osób wie, jak ściąga się plastikowy wiatrak - a pod wiatrakiem jest dostęp dopiero do tego łożyska. I to jest w wiekszości pomijane, bo zazwyczaj każdy dobiera się do szczotek i komutatora.


Tu jest bardzo ładna fotorelacja z naprawy dmuchawy. Co prawda dmuchawa jest od W201 i różnica jest w łożyskowaniu, ale generalnie podobieństwo jako całości jest bardzo duże:
http://www.mercmania.pl/forum/topics22/2778.htm
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 08:34   

Nie kolego, to Ty się mylisz. W W202 dmuchawa jest ustawiona pionowo i zaciera się dolna tulejka ponieważ tam ścieka wilgoć skroplona w obudowie wraz z całym syfem(filtr jest za dmuchawą). Natomiast w W201 dmuchawa leży poziomo i wyciera się tulejka od strony turbiny jako ta bardziej obciążona promieniowo. Jak nie wierzysz to weź piszczącą dmuchawę w dłoń, w drugą ujmij lupę i obejżyj sobie łożyska ślizgowe zarówno z jednego auta jak i z drugiego, o ile będziesz miał taką okazję.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 10:30   

Tony J. napisał/a:
W W202 dmuchawa jest ustawiona pionowo i zaciera się dolna tulejka ponieważ tam ścieka wilgoć skroplona w obudowie wraz z całym syfem

Nie do końca tak, chociaż w tym co napisałeś jest troche prawdy. Z autopsji u siebie wiem, że nie musi sie zacierać tylko i wyłącznie dolna tulejka tak jak Ty twierdzisz 8)

Tony J. napisał/a:
Jak nie wierzysz to weź piszczącą dmuchawę w dłoń, w drugą ujmij lupę i obejżyj sobie łożyska ślizgowe zarówno z jednego auta jak i z drugiego, o ile będziesz miał taką okazję.

Jak juz napisałem wyżej: wiem to z autopsji
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 11:45   Re: Wymiana szczotek w silniku dmuchawy

arekkan napisał/a:
Kilkakrotnie wymontowywałem cała dmuchawę i smarowałem ale pomagało na bardzo krótko.


Jeszcze napisz czym smarowałeś...
bo WD40 sie do tego nie nadaje :mrgreen:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Tony J.

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 196
Skąd: Kutno
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 12:51   

Doraźnie pomaga smar wysokoadchezyjny w sprayu, ale nie na długo.
_________________
WDB2020281F204166 Gdzie cylindrów sześć tam trzeba dać jeść.
 
 
majster4 


Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 42
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 17:28   

może ktoś napisać jak wyjąć cała dmuchawę gdzie zacząć?? mam identyczne objawy jak kolega arekkan i chciał bym sie za to zabrać.Pozdrawiam
_________________
Przesiadka na W203 C200 2.2 CDI
 
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 17:52   

Zacznij od działu download i ściągnij sobie książkę sam naprawiam w202, tam znajdziesz jak zdemontować dmuchawę.
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
majster4 


Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 42
Skąd: Lewin Brzeski
Wysłany: 19 Styczeń 2010, 20:37   

no tak ale tam przenosi mnie do rapid sher a konta nie mam jak klikam frre user to jakiś error jest...wiec nie wiem
_________________
Przesiadka na W203 C200 2.2 CDI
Ostatnio zmieniony przez majster4 4 Marzec 2010, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,068 sekundy. Zapytań do SQL: 7