Ściąga w prawo. |
Autor |
Wiadomość |
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 14:07 Ściąga w prawo.
|
|
|
Witam, czym może być spowodowane lekkie ściąganie w prawo? Geometria, zbieżność OK - sprawdzana w dwóch warsztatach, Opony Sava (kierunkowe) sprawdzane, wyważane ponownie, zmieniane tył przód - nadal ściąga; zmiana na zimowe - nadal ściąga. Dodam, że amortyzatory z prawej strony są słabsze, generalnie kwalifikują się do wymiany chociaż nie stukają. Dodatkowo występuje problem wibracji zaczynający się w okolicach 100-120km/h.
Na przeglądzie nie wykryto żadnych luzów. Co to może być?
Pozdrawiam
Grzesiek |
|
|
|
|
Lacky
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 67 Skąd: Trzebiatów
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 14:33
|
|
|
Mam dokładnie ten sam problem. Delikatne ściąganie w prawo, geometria ok, zbieżność ok, koła wywarzane itp. Przy prędkości 100-120km/h także zaczynają się wibracje. ROrk napisz jaki masz motor. U mnie wszystkie amory w bdb stanie. Auto bez problemów przechodzi przegląd a i tak coś jest nie tak. U mnie dodatkowo występują delikatne wibracje przy ruszaniu w przedziale 1000-2000rpm. Wymieniłem łącznik elastyczny wału przy moście, podporę wału. Może to poduszki dyfra? |
_________________ W202 Combi 1996 1.8 ESPRIT |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 15:19
|
|
|
Nic innego tylko zawiecha na przodzie do przejrzenia. Szarpaki nie zawsze wykażą. U mnie po po skrupulatnym przeglądzie na szarpakach diagnosta zachwalał jaki to mam sztywny przód. Na drugi dzień zmieniałem oponki na letnie i to właśnie sworzeń był winien. Miał taki luz że myślałem że wyleci ze środka. Także problem prawdopodobnie będzie właśnie tu, i to pewnie z prawej strony. Końcówki jest łatwo sprawdzić, górny wahacz też, ale do sworznia najlepiej podnieść lekko na lewarku i ruszać mocno kołem. Albo kanał i breszka. |
|
|
|
|
Lacky
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 67 Skąd: Trzebiatów
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 15:42
|
|
|
U mnie to napewno nie będzie sworzeń. Wymieniałem 3 miesiące temu sworznie i drązek kierowniczy - do dziś zrobiłem na nowych częściach zrobiłem góra 1000km. Oczywiście po wymianie ustawiona zbieżność i geometria, gdzie Panowie byli pewni, że wszystko jest zrobione ok, ustawione jak powinno być - nadal ściąga. A co myślicie o poduszkach dyfra? |
_________________ W202 Combi 1996 1.8 ESPRIT |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 18:47
|
|
|
Miałem sytuację ściągania wtedy jak miałem do wymiany tylny wahacz
http://allegro.pl/wahacz-...4518393615.html . Ale było to raczej kontrowanie kierownicą podczas przyspieszania , a podczas puszczania gazu odbicie kierownicą w drugą stronę. Obejrzyj tył bo może to być też tam. |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 18:48
|
|
|
Lacky napisał/a: | Mam dokładnie ten sam problem. Delikatne ściąganie w prawo, geometria ok, zbieżność ok, koła wywarzane itp. Przy prędkości 100-120km/h także zaczynają się wibracje. ROrk napisz jaki masz motor. U mnie wszystkie amory w bdb stanie. Auto bez problemów przechodzi przegląd a i tak coś jest nie tak. U mnie dodatkowo występują delikatne wibracje przy ruszaniu w przedziale 1000-2000rpm. Wymieniłem łącznik elastyczny wału przy moście, podporę wału. Może to poduszki dyfra? |
2.2 CDI 125km, wibracje przy tej prędkości często wskazują na wał, a przynajmniej tak słyszałem, z drugiej jednak strony u mnie ponoć wszystko jest ok...Na drugim warsztacie usłyszałem, żeby sprawdzić właśnie tuleje, mogą być już do wywalenia, a nie koniecznie muszą mieć wyczuwalny luz. W przyszłym tygodniu zrobię dokładny przegląd.
[ Dodano: 26 Sierpień 2014, 18:53 ]
polofix napisał/a: | Miałem sytuację ściągania wtedy jak miałem do wymiany tylny wahacz
http://allegro.pl/wahacz-...4518393615.html . Ale było to raczej kontrowanie kierownicą podczas przyspieszania , a podczas puszczania gazu odbicie kierownicą w drugą stronę. Obejrzyj tył bo może to być też tam. |
Znam ten problem, przerabiałem to w poprzednim aucie... Tutaj auto nie ucieka przy przyspieszaniu, ani też przy puszczaniu gazu... To raczej nie problem samego wahacza. |
|
|
|
|
Lacky
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 67 Skąd: Trzebiatów
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 21:16
|
|
|
Wał wał - przy wymianie łącznika elastycznego i podpory złożyłem go w całość według znaków. U mnie jest tak, że strach jechać szybciej niż 110 - 120km/h im szybciej tym większe wibracje. |
_________________ W202 Combi 1996 1.8 ESPRIT |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26 Sierpień 2014, 23:47
|
|
|
Lacky napisał/a: | Wał wał - przy wymianie łącznika elastycznego i podpory złożyłem go w całość według znaków. U mnie jest tak, że strach jechać szybciej niż 110 - 120km/h im szybciej tym większe wibracje. |
Czyli trzeba oddać wał do wytoczenia? |
|
|
|
|
Lacky
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 67 Skąd: Trzebiatów
|
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 10:27
|
|
|
Wytoczenia? Prędzej wyważenia. U mnie nie podejrzewam krzywego wału. Przy ruszaniu trzęsie całym autem, ale czuć, że wibracje dochodzą z tyłu. Myślę, że to coś z dyfrem, może jego poduszki a może poduszki całego wózka. Zajmę się tym po powrocie do domu. |
_________________ W202 Combi 1996 1.8 ESPRIT |
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 12:03
|
|
|
Lacky napisał/a: | Wytoczenia? Prędzej wyważenia. U mnie nie podejrzewam krzywego wału. Przy ruszaniu trzęsie całym autem, ale czuć, że wibracje dochodzą z tyłu. Myślę, że to coś z dyfrem, może jego poduszki a może poduszki całego wózka. Zajmę się tym po powrocie do domu. |
Sorry wyważenia... nie wiem dlaczego to słowo zawsze się mnie czepia kiedy wspominam o wale:) U mnie sprawa raczej pochodzi z przodu... Lacky daj znać kiedy rozwiążesz problem.... |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 19:32
|
|
|
A w prawo ściąga na każdej nawierzchni, czy tylko jadąć trasami szybkiego ruchu, gdzie nawierzchnia jest pochylona na zewnątrz w celu lepszego odpływu wody? U mnie ściąga mocna w prwo własnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. I tez nie potrafię znaleśc przyczyny |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 10:42
|
|
|
Lacky, trzęsie przy ruszamiu? A przy gaszeniu? Przy zmianie biegów podczas jazdy słychać uderzenie? |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 11:46
|
|
|
mlody21989 napisał/a: | Lacky, trzęsie przy ruszamiu? A przy gaszeniu? Przy zmianie biegów podczas jazdy słychać uderzenie? |
U mnie trzęsie przy gaszeniu, poduszka silnika? |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 13:58
|
|
|
albo skrzyni ale jak trzęsie mocno budą przy gaszeniu to silnika. Chyba że podczas jazdy czuć drgania przenoszone na budę to skrzyni. Z reszta poduszka skrzyni kosztuje koło 100 z lemfordera a wymiania to 15 minut |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
r0rk
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 282 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 14:46
|
|
|
mlody21989 napisał/a: | albo skrzyni ale jak trzęsie mocno budą przy gaszeniu to silnika. Chyba że podczas jazdy czuć drgania przenoszone na budę to skrzyni. Z reszta poduszka skrzyni kosztuje koło 100 z lemfordera a wymiania to 15 minut |
Trzesię budą, tylko dziwne że to zaczyna się zawsze przy 100-110-120 km/h... |
|
|
|
|
|