Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:34 |
pompa lucas |
Autor |
Wiadomość |
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2012, 23:38
|
|
|
Shaft napisał/a: | jak rusze to czuć jak samochód mimo że ma wciśnięty gaz to lekko szarpie, jakby przerywało mu dopływ paliwa. A druga przypadłość to przy mrozach powyżej -14, odpalam auto obroty skaczą i auto gaśnie i pali się EPC (nawet jak sie mu doda gazu) i tak z 4 czy 5 razy i dopiero po tych kilku razach zaczyna dopiero kulawo chodzić. |
przy tym ruszaniu to może być to zalezne od sprzegła, było na forum cos o tym i przepalenie na 4 lub 5 biegu pomaga:D
a to przy mrozach to możliwe że uszczelki sie skurczyły i paliwo wróciło do baku? |
|
|
|
|
Shaft
W202 C220D
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 130 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2012, 08:31
|
|
|
ze od razu jest zapłon, tez robiles u tego fachowca w Sztumskiej Wsi?
edit: sprzeglo mialem sprawdzane u mechanika, niby wszystko ok. to chyba syf na dnie baku :/ |
_________________ Ja nie myślę co mówię... Ja mówię co myślę... |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2012, 16:56
|
|
|
robiłem w sztumskiej wsi i wszystko gra. Mam pozycje od grzania swiec i zapłon jak w kazdym innym aucie wiec jak może nie byc „zera”? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2012, 21:38
|
|
|
Shaft napisał/a: | Minusy są następujące, stacyjka traci pozycje zero przed zapłonem i obrotomierz działa do 3 tyś obrotów, po czym spada na 0 |
Co do pozycji zero - nie wiem o co chodzi.
Co do obrotomierza - komputera się nie wyrzuca, siedzi sobie dalej w aucie, za to potencjometr gazu blokuje się w pozycji MAX. i po sprawie... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2012, 22:44
|
|
|
jjankiello niestety u mnie obrotomierz wyłącza sie a jest zablokowany w położeniu maks |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 13:35
|
|
|
A sterownik silnika jest dalej w aucie i podłączony z zespołem zegarów, czy już go nie ma? |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 23:22
|
|
|
Tego Ci nie powiem. Czasami się nie wyłącza obrotomierz ale w 90% każde przekroczenie 3000obr wyłącza. Gdzie jest umiejscowiony sterownik? Bo w tej puszcze po lewej stronie jest kilka badziewii |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
chudybelfer
chudybelfer
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2012, 11:57
|
|
|
Witam, ja również jeżdżę od 2 miesięcy na pompie boscha (od Vito 2,3). Obrotomierz wyłącza się przy około 3100-3200 obrotów na IV i V biegu. Na pozostałych biegach trzyma dłużej, co trochę mnie zastanawia (Łukasz obiecywał wyłączanie się dopiero przy 4000). Wg majstra po jego przeróbce komputer jest wykorzystywany jedynie do podgrzewania świec. Poza tym auto jeździ bez problemów, chociaż nie tak płynnie jak na lucasie - trzeba umiejętnie operować sprzęgłem, bo może poszarpywać (kangurek). Spalanie niższe: na lucasie średnio 6,7 ropy premium, na boschu 6,2 zwykłej. |
_________________ C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758, |
|
|
|
|
Shaft
W202 C220D
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 130 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2012, 19:08
|
|
|
Pozycja zero chodziło mi tak na prawdę o pozycje pierwszą jak niżej, ale to znajomy opowiadał także pewności nie mam. Niech się wypowiedzą Ci co robili u tego fachowca.
1 pozycja - odblokowanie kierownicy, ewentualny błąd srs
2 pozycja - zapłon (grzanie swiec)
3 pozycja - uruchomione auto |
_________________ Ja nie myślę co mówię... Ja mówię co myślę... |
|
|
|
|
chudybelfer
chudybelfer
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2012, 21:02
|
|
|
U mnie po przeróbce (klucz rybka - po lifcie) przy zapalaniu silnika wszystko pozostało bez zmian. Oczywiście nie pali się kontrolka EPC z powodu wyjęcia żarówki (w przeciwnym razie paliłaby się bez przerwy z powodu "braku" pompy). Natomiast przy gaszeniu jest tak:
kluczyk o jedną pozycję na lewo (pozycja zapłon, grzanie świec) - wyłączają się wszystkie zegary i przestają szumieć nawiewy. Przy tym silnik wciąż pracuje. Jeszcze raz w lewo i następuje zgaszenie silnika. Pozdrawiam. |
_________________ C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758, |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2012, 22:57
|
|
|
To ja wam powiem dlaczego tak jest!
Mam to samo czyli zegary gasną a auto pracuje. Wystarczy wpiąć się w inny bezpiecznik w skrzynce. W taki bezpiecznik gdzie prąd znika wraz z gasnącymi zegarami. Ja narazie nic nie przekładałem bo mi nie przeszkadza ale może kiedyś się pobawię.
Teraz jak wracałem z roboty przeciągałem go na biegach do 5tys obr i się nie wyłączył. A częściej obrotomierz się wyłącza. Na pierwszej jeździe próbnej w sztumie też się obr nie wyłączył.
Moje spostrzeżenia :
Jak wskazówka od pierwszego biegu przekroczy 3500rpm i będziemy ciągnąć na każdym biegu pow tych obrotów to się nie wyłączy bo później już na piątce zwolniłem do 2500rpm i sie nie wyłączył dlatego takie sa moje wnioski. Także spróbujcie przełożyć kabelek na inny bezpiecznik to będzie auto szybciej "gasło"
EDIT
Więc przełożyłem kabel z bezpiecznika nr 30 na bezpiecznik nr 14. Szukałem miernikiem na którym bezp. prąd znika po przekręceniu kluczyka na pozycje drugą i znalazłem.
Teraz gaszę silnik kluczem w drugiej pozycji i mogę słuchać radyjka bez jego ponownego włączania
Pozdrawiam |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
kl66
bierek
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 9 Grudzień 2012, 18:24
|
|
|
W moim W202, od pewnego czasu mam problemy z pompa LUCAS, po zalaniu kiepskiego paliwa w ciągu około 1miesiąca samochód zaczął tracić moc i gasł na niskich obrotach, płukanie zbiornika i układu już nie pomogło. Po diagnozie W ASO wskazano na uszkodzoną pompe.
Kolega doradził mi przerobić na boscha i problem zniknie, faktycznie bardzo dobrze pracował, odpalał ale pojawiły się problemy ze spalaniem w mieście palił 14l/ na 100km, i był bardzo wolny jakby stracił co najmniej 30% mocy.
Postanowiłem powrócić do LUCASA kupiłem pompę po regeneracji wyjętą z samochodu uderzonego w tył. Auto ładnie pracuje, ale przy ciągłej jeździe przy obrotach 2,5 tyś, odczuwalne są szarpniecia tak jakby brakowało paliwa, nie zawsze ale ma takie napady Przy zwalnianiu i przyspieszaniu wszystko ok. Czy to może wina pompy? |
_________________ W202 1998r, 2.2D |
|
|
|
|
|