Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa modułu (przekaźnika) świec żarowych (2.2 CDI 98r)
Autor Wiadomość
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 4 Październik 2014, 15:51   Naprawa modułu (przekaźnika) świec żarowych (2.2 CDI 98r)

Witam

Do naprawy przystępujemy po wyeliminowaniu prawdopodobieństwa uszkodzenia świec lub przewodów zasilających świece.
Aby dokonać sprawdzenia świec możemy zmierzyć ich rezystancję która powinna wynosić około 1 Ohma.
Drugim sposobem jest podanie napięcia 12V na świece oraz pomiar prądu świecy który powinien wynosić około 12-15A.

Przewody sprawdzamy pomiędzy wtykiem na świecę a dużym złączem (4 pinowym) przy module. Możemy np. podać napięcie 12V na jeden koniec a na drugim albo dokonać pomiaru albo podłączyć żarówkę co da nam wiedze o uszkodzeniu przewodu lub jego braku.


Niestety zdjęć z naprawy nie posiadam aczkolwiek myślę, że opis będzie wystarczający.

Uprzedzam, że poniższy opis naprawy jest tylko sposobem przywrócenia działania uszkodzonego modułu który jest uznawany za nienaprawialny ze względu na problematyczność w zdobyciu części oraz samego otworzenia obudowy

Rysunki poglądowe postaram się umieścić jak najszybciej w miarę możliwości i wolnego czasu.

DEMONTAŻ MODUŁU

1. Zaczynamy od wyciągnięcia zbiornika na płyn do spryskiwaczy.
Odkręcamy plastikową nakrętkę (klucz 10) znajdującą się w prawym górnym rogu zbiornika (patrząc od przodu auta). Następnie podnosimy zbiornik kilka centymetrów do góry. Nie ma konieczności odłączania przewodów od zbiornika ponieważ są na tyle długie, że pozwalają na przesunięcie zbiornika w kierunku silnika.

2. Pod zbiornikiem znajduje się moduł świec przykręcony dwoma nakrętkami (klucz 10) do błotnika, wraz z 3 przewodami.
Duże złącze z 4 kablami - wyjście na świece żarowe
małe złącze z 3 kablami - wejście sterujące
Pojedynczy gruby przewód - zasilanie +12V (przykręcony do modułu za pomocą nakrętki (10) mocującej "oczko" którym zakończony jest kabel)

Po odkręceniu przewodu zasilającego zabezpieczamy go przed ewentualnym zwarciem do karoserii auta.

3. Moduł jest zamknięty w plastikowej, nierozbieralnej obudowie.
Aby ją otworzyć najwygodniej jest użyć Dremela z tarczą do cięcia.
Nacięcia dokonujemy około 0,5-1 cm nad podstawą ze złączami modułu po całym obwodzie obudowy. Obudowa ma grubość około 2mm. Podczas cięcia należy uważać aby nie uszkodzić elementów wewnątrz moduły

DIAGNOZA

4. Po otworzeniu obudowy ukazuje się nam płytka z elementami elektronicznymi, przekaźnikiem oraz przylutowanymi do niej wyprowadzeniami złącz.
Wyprowadzenia złącz mają długość około 2 cm pomiędzy płytką a podstawą obudowy.
Na tym odcinku są one zwężane na długości około 1cm. Zwężenie pełni rolę bezpiecznika.
Najczęstszym uszkodzeniem modułu będzie przepalenie tego zwężenia złącza (bezpiecznika), co powoduje brak zasilania świec/y żarowej oraz zapalenie się kontroli.

5. Uszkodzeniu (wypaleniu) mogą także ulec styki przekaźnika.

6.Prawdopodobieństwo uszkodzenia elektroniki sterującej przekaźnikiem jest znikome, jednak gdy się zdarzy musimy poszukać innego modułu lub oddać na oględziny do elektronika.

NAPRAWA

Ad.4
Jeśli uszkodzeniu uległy złącza a dokładnie ich przewężenia pełniące rolę bezpiecznika należy pozbyć się przepalonych resztek materiału.
Następnie zmatowić powierzchnię złącz co pozwoli na połączenie się z nimi cyny.

Kolejną czynnością jest dobranie bezpiecznika samochodowego 15-20A z którego niszczymy obudowę aby zostały tylko konektory wraz z "drutem" pełniącym rolę bezpiecznika. Ucinamy konektory tak aby otrzymać powierzchnię zbliżoną do złącz w naszym module. Następnie konektory bezpiecznika musimy zmatowić i przylutować w miejsce przepalonego złącza w module.

Ad. 5
Jeśli uszkodzeniu (wypaleniu) uległy styki przekaźnika i nie jest ono duże należy je przeczyścić chemicznie (np. spirytusem lub środkami do czyszczenia styków elektrycznych). W ostateczności możemy przetrzeć styki bardzo drobnym papierem ściernym na mokro lecz należy się liczyć z ich przyśpieszonym ich wypalaniem.

7. Ponownego połączenia obudowy w jedną całość dokonujemy wedle własnego pomysłu.
Propozycje są następujące:
- za pomocą silikonu (szybko i zapewnia szczelność)
- za pomocą topienia plastiku w miejscu cięcia np. płaskim grotem lutownicy.
- kleje epoksydowe, dwuskładnikowe itp
- masy żywiczne


Każdy naprawy dokonuje na własną odpowiedzialność zależnie od swoich umiejętności i wiedzy :)

W razie pytań - służę pomocą.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,151 sekundy. Zapytań do SQL: 11