Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:13 |
Zapowietrzenie układu paliwowego |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 19:10
|
|
|
ANGELA_MERC napisał/a: | nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie |
Tutaj masz relację z naprawy Lucasa: http://www.w202.pl/viewto...awa+pompy+lucas . Niech znajomy sprawdzi zawór pokazany na fotce 15jpg.
Przyczyna leży w pompie po stronie niskiego ciśnienia. Napisz co jest w przewodzie powrotnym paliwa z pompy. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 01:06
|
|
|
Jary napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie |
Tutaj masz relację z naprawy Lucasa: http://www.w202.pl/viewto...awa+pompy+lucas . Niech znajomy sprawdzi zawór pokazany na fotce 15jpg.
Przyczyna leży w pompie po stronie niskiego ciśnienia. Napisz co jest w przewodzie powrotnym paliwa z pompy. |
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . Czy moze auto gasnie jak zalapie pompa zbyt duze ilosci powietrza ?? Jak mamy sprawdzic ten zawor na fotce 15 widzialm go na mojej pompie czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy. |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 10:54
|
|
|
ANGELA_MERC napisał/a: | Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . |
Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 15:53
|
|
|
Janusz51 napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . |
Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność. |
Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga . |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
Padre321
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 64 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 06:34
|
|
|
ANGELA_MERC napisał/a: | Janusz51 napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . |
Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność. |
Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga . |
A możę same końcówki przewodów paliwowyh puszczają w miejscach połączenia z przewodem ( te karbowane krućce ) |
_________________ MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE |
|
|
|
|
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 14:09
|
|
|
Padre321 napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | Janusz51 napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . |
Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność. |
Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga . |
A możę same końcówki przewodów paliwowyh puszczają w miejscach połączenia z przewodem ( te karbowane krućce ) |
Sprawdzone sa ok ;-(( |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 16:33
|
|
|
ANGELA_MERC napisał/a: | ...czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy. |
Można wykręcić bez demontażu pompy, sprawdzić oringi, wyczyścić, sprawdzić sprężynkę czy jest cala, zawór odpowiada za "zasysanie" paliwa przez pompę i może powodować objawy takie jakie masz. Na próbę pomińcie jeszcze termostat (podgrzewacz) paliwa, by wykluczyć jego nieszczelność. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 16:39
|
|
|
Jary napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | ...czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy. |
Można wykręcić bez demontażu pompy, sprawdzić oringi, wyczyścić, sprawdzić sprężynkę czy jest cala, zawór odpowiada za "zasysanie" paliwa przez pompę i może powodować objawy takie jakie masz. Na próbę pomińcie jeszcze termostat (podgrzewacz) paliwa, by wykluczyć jego nieszczelność. |
A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 19:09
|
|
|
ANGELA_MERC napisał/a: | A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor |
Wnioskuję z Twoich postów w innych tematach, że powietrze już się nie pojawia, czyżby powodem był wężyk przy podgrzewaczu? Jeśli tak to niema potrzeby pomijania podgrzewacza tak mi się wydaje. Przyczyna jest raczej inna może dobrze by było sprawdzić na komputerze, wcześniej pisałaś o czujniku położenia wału jak dobrze pamiętam, czyszczenie to może za mało i lepiej by było podmienić na próbę. Było też coś o temperaturze, trzeba by było te objawy jakoś spokojnie po kolei opisać. I mam jeszcze takie pytanie czy jak gaśnie to świeci się kontrolka EDC? |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
ANGELA_MERC
Dołączyła: 28 Gru 2010 Posty: 77 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 10:42
|
|
|
Janusz51 napisał/a: | ANGELA_MERC napisał/a: | A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor |
Wnioskuję z Twoich postów w innych tematach, że powietrze już się nie pojawia, czyżby powodem był wężyk przy podgrzewaczu? Jeśli tak to niema potrzeby pomijania podgrzewacza tak mi się wydaje. Przyczyna jest raczej inna może dobrze by było sprawdzić na komputerze, wcześniej pisałaś o czujniku położenia wału jak dobrze pamiętam, czyszczenie to może za mało i lepiej by było podmienić na próbę. Było też coś o temperaturze, trzeba by było te objawy jakoś spokojnie po kolei opisać. I mam jeszcze takie pytanie czy jak gaśnie to świeci się kontrolka EDC? |
Tak przed zgasnieciem zapalala sie lampka EDC i momentalnie gasna . 31.12- wylaczylismy na noc akumulator wczoraj 1.01- wlaczylismy akumulator i chodzi-jezdzi. -jak na razie bez zarzutu czyzby sie zrestartowac -ze tak to nazwe. ??hmmm |
_________________ byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas) |
|
|
|
|
tomekcuba84
C250D
Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 19 Skąd: Kutno/łódzkie
|
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 13:05
|
|
|
Ja nie wszystkie przewody wymieniłem w c250 diesel automat 113km i też mi ciężko pali. Zawór zwrotny nic nie pomaga. W serwisie nie mieli wszystkich tych giętkich przewodów. 3 podajze z 5 wymienilem. Filtr paliwa wymieniony i taki mały koszykowy obok tez. struge pęcherzy widać na przewodac tych przezroczystych. Podgrzewacz wymieniony i lipa musze go trzymac na rozruszniku. A ostatnio na obrotach 2500-3000 potrafi szarpac i wyrzuca przez tlumik smuge niespalonego paliwa. Pierwsze odpalanie to mocno sie dlawi i szarpie silnik musze dodac gazu aby nie zgasl. Gdzie szukać problemu jeszcze. PROSZE O POMOC |
_________________ C250D WDB2021251A265950 95rok automat |
|
|
|
|
Janao
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 218 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23 Styczeń 2013, 13:20 Zapowietrza się ? problem z odpaleniem 2.0D 1994r.
|
|
|
Po wymianie wężyków, które idą z pompy do obudowy filtra paliwo się nie wraca nawet jak auto stoi 24h. Tylko widać jedna banke powietrza zaraz przed filtrem, a jak autko się zapali to w przewodach widać jak zapierniczaja pęcherzyki powietrza, jeden za drugim.
[ Dodano: 27 Styczeń 2013, 11:32 ]
Autko rano przy ok -5 ciężko zapalić tzn jak nie zagrzeje świec ponad 5 razy to na chwile się zapowietrza i trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zaciągnął paliwa i zapalił. A jak juz raz zapali to pali bez problemu przez cały dzień.. Boje się ze coś z pompą.. ; < |
_________________ C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Janao
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 218 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 19:55
|
|
|
Na wszystkich wezykach, które wychodzą z filtra (jest ich 4) 3 mam przezroczyste i w nich widać jak banki powietrza zapierniczają..
[ Dodano: 28 Styczeń 2013, 09:11 ]
Nikt nie pomoze |
_________________ C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę
|
|
|
|
|
siarak
siarak
Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 48 Skąd: Radom
|
Wysłany: 28 Styczeń 2013, 11:19
|
|
|
U mnie po wymianie oringów na przewodach w sumie nie było poprawy, dalej się zapowietrzał po nocy i trzeba było długo kręcić. Za drugim podejściem wymieniłem filtr wstępny (tam też jest oring) i wyciągnąłem zawór stop immobilizera, między nim a pompą jest jeden oring oraz sam zawór ma w sobie dwa oringi. Po tym drugim zabiegu nie zapowietrzył się nawet po dwu dniowym postoju. Małe pęcherzyki powietrza nadal były widoczne przy przegazowaniu jeszcze kilka dni, ale już z odpalaniem zero problemów.
Co prawda ja mam C250TD, ale radzę prześledzić cały schemat zasilania paliwem i sprawdzić-uszczelnić każde połączenie. |
_________________ C250 Turbodiesel '98 |
|
|
|
|
|