Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:13
Zapowietrzenie układu paliwowego
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 19:10   

ANGELA_MERC napisał/a:
nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie


Tutaj masz relację z naprawy Lucasa: http://www.w202.pl/viewto...awa+pompy+lucas . Niech znajomy sprawdzi zawór pokazany na fotce 15jpg.
Przyczyna leży w pompie po stronie niskiego ciśnienia. Napisz co jest w przewodzie powrotnym paliwa z pompy.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 01:06   

Jary napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
nie wiemy co jest grane raz chodzi raz nie gasnie


Tutaj masz relację z naprawy Lucasa: http://www.w202.pl/viewto...awa+pompy+lucas . Niech znajomy sprawdzi zawór pokazany na fotce 15jpg.
Przyczyna leży w pompie po stronie niskiego ciśnienia. Napisz co jest w przewodzie powrotnym paliwa z pompy.



Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic . Czy moze auto gasnie jak zalapie pompa zbyt duze ilosci powietrza ?? Jak mamy sprawdzic ten zawor na fotce 15 widzialm go na mojej pompie czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy.
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 10:54   

ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 31 Grudzień 2012, 15:53   

Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.


Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga .
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
Padre321 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 64
Skąd: Chorzów
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 06:34   

ANGELA_MERC napisał/a:
Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.


Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga .

A możę same końcówki przewodów paliwowyh puszczają w miejscach połączenia z przewodem ( te karbowane krućce )
_________________
MB W 202 2.5 TD 99 VIN WDB 2021881F829986
MB W 124 2.0 D - MIAŁEM JE 16 LAT
MB W 123 2,4 D - Miałem ją,ale pozostała w rodzinie
MB W 123 3.OD - JEST W RODZINIE
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 14:09   

Padre321 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
Bylam dzis na kanale odpalilismy autko na dotyk jak zawsze a powietrze wali od filtra w dol przezroczystym przewodem po zgaszeniu silnika znajduje sie powietrze prawie cala rurka ta druga wiec gdzie ta nieszczelnosc ...wszytko jest suche do ani jednego elementu nie mozna sie doczepic .

Proponuję sprawdzić wężyk gumowy idący od rurki ze zbiornika do podgrzewacza paliwa spróbuj albo dociągnąć opaskę albo zdjąć wężyk z końcówki podgrzewacza odetnij ok 1cm załóż na końcówkę zaciśnij opaskę. Podgrzewacz jest przy głowicy pod kolektorem ssącym z jednej strony podłączony jest wężyk gumowy, o którym wcześniej pisałem a z drugiej wychodzi rurka plastikowa zazwyczaj przeźroczysta do filtra paliwa. Moim zdaniem pompa nie jest w żadnym wypadku powodem powietrza w przewodach które są przed pompą! Założyłem, że oringi na przewodach paliwowych z podgrzewacza do filtra i z filtra do pompy są szczelne bo tam też może być nieszczelność.


Wezyk jest sprawdzony chociaz troszke napecznialy sprobuje to jeszcze odciac i zalozyc na nowo. Origni wymienione te o ktore pytasz.Dzis znow bylam i odpalil normalnie ale powietrze wali i wali po zgaszeniu silnika leca po cwierc po pol wezyka powietrza.Sprawdze i odetne ten przewod jak radzisz i docisne obaske byc moze sa tak mikroskopijne pekniecia i stad zaciaga .

A możę same końcówki przewodów paliwowyh puszczają w miejscach połączenia z przewodem ( te karbowane krućce )



Sprawdzone sa ok ;-((
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 16:33   

ANGELA_MERC napisał/a:
...czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy.


Można wykręcić bez demontażu pompy, sprawdzić oringi, wyczyścić, sprawdzić sprężynkę czy jest cala, zawór odpowiada za "zasysanie" paliwa przez pompę i może powodować objawy takie jakie masz. Na próbę pomińcie jeszcze termostat (podgrzewacz) paliwa, by wykluczyć jego nieszczelność.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 16:39   

Jary napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
...czy mozna go wykrecic bes demontazu pompy i co tam ma byc lub co wymienic . loub do czego to sluzy.


Można wykręcić bez demontażu pompy, sprawdzić oringi, wyczyścić, sprawdzić sprężynkę czy jest cala, zawór odpowiada za "zasysanie" paliwa przez pompę i może powodować objawy takie jakie masz. Na próbę pomińcie jeszcze termostat (podgrzewacz) paliwa, by wykluczyć jego nieszczelność.


A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 19:09   

ANGELA_MERC napisał/a:
A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor

Wnioskuję z Twoich postów w innych tematach, że powietrze już się nie pojawia, czyżby powodem był wężyk przy podgrzewaczu? Jeśli tak to niema potrzeby pomijania podgrzewacza tak mi się wydaje. Przyczyna jest raczej inna może dobrze by było sprawdzić na komputerze, wcześniej pisałaś o czujniku położenia wału jak dobrze pamiętam, czyszczenie to może za mało i lepiej by było podmienić na próbę. Było też coś o temperaturze, trzeba by było te objawy jakoś spokojnie po kolei opisać. I mam jeszcze takie pytanie czy jak gaśnie to świeci się kontrolka EDC?
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
ANGELA_MERC 

Dołączyła: 28 Gru 2010
Posty: 77
Skąd: opolskie
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 10:42   

Janusz51 napisał/a:
ANGELA_MERC napisał/a:
A jak pominac termostat co zrobic .
ok to wykrecimy ten zawor

Wnioskuję z Twoich postów w innych tematach, że powietrze już się nie pojawia, czyżby powodem był wężyk przy podgrzewaczu? Jeśli tak to niema potrzeby pomijania podgrzewacza tak mi się wydaje. Przyczyna jest raczej inna może dobrze by było sprawdzić na komputerze, wcześniej pisałaś o czujniku położenia wału jak dobrze pamiętam, czyszczenie to może za mało i lepiej by było podmienić na próbę. Było też coś o temperaturze, trzeba by było te objawy jakoś spokojnie po kolei opisać. I mam jeszcze takie pytanie czy jak gaśnie to świeci się kontrolka EDC?


Tak przed zgasnieciem zapalala sie lampka EDC i momentalnie gasna . 31.12- wylaczylismy na noc akumulator wczoraj 1.01- wlaczylismy akumulator i chodzi-jezdzi. -jak na razie bez zarzutu czyzby sie zrestartowac -ze tak to nazwe. ??hmmm
_________________
byl Mercedes C200 D 1993r. (bosch)
obecnie MERCEDES C220 D 1995r. (lucas)
 
 
tomekcuba84 
C250D

Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Kutno/łódzkie
Wysłany: 9 Styczeń 2013, 13:05   

Ja nie wszystkie przewody wymieniłem w c250 diesel automat 113km i też mi ciężko pali. Zawór zwrotny nic nie pomaga. W serwisie nie mieli wszystkich tych giętkich przewodów. 3 podajze z 5 wymienilem. Filtr paliwa wymieniony i taki mały koszykowy obok tez. struge pęcherzy widać na przewodac tych przezroczystych. Podgrzewacz wymieniony i lipa musze go trzymac na rozruszniku. A ostatnio na obrotach 2500-3000 potrafi szarpac i wyrzuca przez tlumik smuge niespalonego paliwa. Pierwsze odpalanie to mocno sie dlawi i szarpie silnik musze dodac gazu aby nie zgasl. Gdzie szukać problemu jeszcze. PROSZE O POMOC
_________________
C250D WDB2021251A265950 95rok automat
 
 
 
Janao 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 218
Skąd: Bytom
Wysłany: 23 Styczeń 2013, 13:20   Zapowietrza się ? problem z odpaleniem 2.0D 1994r.

Po wymianie wężyków, które idą z pompy do obudowy filtra paliwo się nie wraca nawet jak auto stoi 24h. Tylko widać jedna banke powietrza zaraz przed filtrem, a jak autko się zapali to w przewodach widać jak zapierniczaja pęcherzyki powietrza, jeden za drugim.

[ Dodano: 27 Styczeń 2013, 11:32 ]
Autko rano przy ok -5 ciężko zapalić tzn jak nie zagrzeje świec ponad 5 razy to na chwile się zapowietrza i trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zaciągnął paliwa i zapalił. A jak juz raz zapali to pali bez problemu przez cały dzień.. Boje się ze coś z pompą.. ; <
_________________
C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę :D
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 17:24   

Janao, przed filtrem i pompą czy między pompą a filtrem?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Janao 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 218
Skąd: Bytom
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 19:55   

Na wszystkich wezykach, które wychodzą z filtra (jest ich 4) 3 mam przezroczyste i w nich widać jak banki powietrza zapierniczają..

[ Dodano: 28 Styczeń 2013, 09:11 ]
Nikt nie pomoze :evil:
_________________
C200 D Elegance 1994r. WDB2021201A098217
Przynajmniej tanio jeżdżę :D
 
 
 
siarak 
siarak

Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 48
Skąd: Radom
Wysłany: 28 Styczeń 2013, 11:19   

U mnie po wymianie oringów na przewodach w sumie nie było poprawy, dalej się zapowietrzał po nocy i trzeba było długo kręcić. Za drugim podejściem wymieniłem filtr wstępny (tam też jest oring) i wyciągnąłem zawór stop immobilizera, między nim a pompą jest jeden oring oraz sam zawór ma w sobie dwa oringi. Po tym drugim zabiegu nie zapowietrzył się nawet po dwu dniowym postoju. Małe pęcherzyki powietrza nadal były widoczne przy przegazowaniu jeszcze kilka dni, ale już z odpalaniem zero problemów.
Co prawda ja mam C250TD, ale radzę prześledzić cały schemat zasilania paliwem i sprawdzić-uszczelnić każde połączenie.
_________________
C250 Turbodiesel '98
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,202 sekundy. Zapytań do SQL: 10