Ruda w bagażniku |
Autor |
Wiadomość |
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 21:30 Ruda w bagażniku
|
|
|
Cześć wszystkim, z racji tego że mam kilka dni wolnego chcę się zabrać za ten fant w bagażniku:
oraz niespodzianki w prawym narożniku:
Poczytałem archiwum i jestem już mądrzejszy o wiedzę skąd bierze się woda w narożniku(jutro będę z tym walczył) ale proszę was o pomoc czym najlepiej zabezpieczyć bagażnik przed dalszą korozją? Zczyścić papierem, odtłuścić i czym najlepiej zamalować? I co zrobić z tą dziurą? Tak samo zabezpieczyć żeby się nie powiększała i zostawić? Podpowiedzcie jak działać bo zależy mi żeby to zrobić Z góry dzięki za pomoc |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:17
|
|
|
ja to Ci powiem tylko tyle że nastaw się na wyrwanie płyty trzymającej akumulator |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Thomas_T
Kierownik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 269 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:20
|
|
|
tą dziurę to zaspawaj, ale najpierw kątówka i wytnij do zdrowego, wspawaj wstawę i zabezpiecz z dwóch stron, toteż zdejmij część nadkola od drugiej strony, zerknij też trochę w górę bo na łączeniu z błotnikiem lubi się ruda robić i czasami dziury. |
_________________ A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:26
|
|
|
Lorenz napisał/a: | Zczyścić papierem |
Najlepiej to nie pier... się i bierz od razu szczotkę druciana na szlifierkę, bo papierem ściernym to już po 15 minutach odechce Ci się czyścić i nie uzyskasz takiego efektu jak po szlifierce. Później po wyczyszczeniu odtłuszczasz i następnie malujesz (a czym ??? temat rzeka... http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6200 ile ludzi tyle opinii) Ja robiłem po wyczyszczeniu brunoxem epoxy później na to farbę Corine następnie podkład Śniezka urekor i na koniec środek do konserwacji "baranek" jak to wszystko wyschło to użyłem jeszcze środeka do profili zamkniętych. A dziurę to tak jak piszą wyżej wycinaj i wstawiaj łatkę i tak samo z podstawa aku. (jak dasz radę) |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
Thomas_T
Kierownik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 269 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:39
|
|
|
asasyn18 napisał/a: | Ja robiłem po wyczyszczeniu brunoxem epoxy później na to farbę Corine następnie podkład Śniezka urekor i na koniec środek do konserwacji "baranek" |
- Dnitrol RC800
- podkład epoksydowy
- Noxyde ( farba antykorozyjna do metalu )
- na łączenia APP Seal 10
- Hammerite Waxoyl ( preparat woskowy do podwozia czy profili zamkniętych , trzeba rozcieńczać )
- Fertan Underbody Wax
tyle
ja robiłem tak u siebie.
Do profili dałem wosk firmy Ranal ( polski produkt ) bardzo dobry i fajną ma konsystencję.
Woski tylko pod pistolet - te w sprayu są słabe za mocno rozcieńczone.
żadnych bitumów czy asfaltów TYLKO woski. |
_________________ A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
|
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:50
|
|
|
Na tą chwilę muszę to zwalczyć bez spawania więc obczyszczę i zabezpieczę a jak będę miał dostęp do spawarki to będę działał dalej. Dzięki za pomoc |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 22:53
|
|
|
Lorenz, to jak już przekopałeś całe nasze archiwum to powiedz coś więcej o tej wodzie którędy ona się dostaje |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 23:02
|
|
|
Ja bym dał reaktywny, później podkład akrylowy i zamalował jakąś farbą. Natomiast z drugiej strony na podkład akrylowy polecam dać środek bitumiczny w dwóch warstwach. No ale lepiej to wszystko wytnij i wspawaj łatkę, ewentualnie na szybko możesz to zrobić żywicą, ale później i tak wspawaj łatę |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
Thomas_T
Kierownik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 269 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2 Styczeń 2015, 23:08
|
|
|
kamil_0793, przeczytaj co napisałem powyżej i sprawdź co to za środki , tak jak pisałem bitumy i asfalty są słabe. |
_________________ A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
|
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
Karol82
Pomógł: 38 razy Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 1450 Skąd: Żnin/Włocławek
|
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 01:01
|
|
|
U mnie z prawej strony z tego co zaobserwowałem to woda wlatuję tą kratką Jak zderzak został ściągnięty i ta kratka to wszystko wokół tej dziury (od kratki) zostało zżarte przez rdzę Woda latami ciekła po tej ściance i rdza zżarła tą ściankę boczną.
Ps. boczek mam rozebrany i cały czas obserwuję skąd ta woda leci, nie wiem może mam źle tą kratkę założoną |
_________________ C200 KOMPRESSOR 98r. WDB2020251A582643
Zobacz moją Celinę
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22295
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 08:44
|
|
|
Przy kratce zawsse wyłazi rdza, bo woda tędy spływa z nadwozia. Poza tym pod zderzakiem wilgoć nie odparowuje tak szybko.
[ Dodano: 3 Styczeń 2015, 08:45 ]
Jak koledzy piszą, raczej wycięcie do zdrowego i wspawanie łatki bo pewnie są wżery. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Thomas_T
Kierownik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 269 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 11:19
|
|
|
kamil_0793 napisał/a: | że bitumy są słabe? |
po tym ,że mam już to przetestowane, trochę w tym siędzę i od jakiegoś już czasu konserwacje takie wykonuje nie tylko u siebie ,ale też i u innych i jakoś nikt nigdy nie był niezadowolony.
zresztą widzę te auta co jakiś czas więc wiem jakie jest zachowanie danych preparatów.
Bitumy są jak smoła, z niedługim czasem pękają,kurczą się co powoduje dostawanie się wody w te pęknięcia i rdzę pod konserwacją, zmiany temperatury niestety negatywnie na nie wpływają jak i sam czas.
spryskaj sobie co chcesz i zobaczysz za jakiś czas co będzie.
dlatego tylko woski dają prawidłowe zabezpieczenie, nie schną, nie pękają i do tego są tłuste .
nie wspominam już o samej ich żywotności o wiele wiele większa, bitumy są na chwilę. |
_________________ A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
|
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 20:07
|
|
|
asasyn18 napisał/a: | Lorenz, to jak już przekopałeś całe nasze archiwum to powiedz coś więcej o tej wodzie którędy ona się dostaje |
Dla potomnych borykających się z przypadłością wody w bagażniku lista rzeczy do sprawdzenia:
Uszczelka klapy bagażnika - wewnątrz ma zbrojenie, jeżeli nie jest przerdzewiałe ściśnij po całej długości, następnie nałóż na rant i powinno być ok. Czasem pomaga odwrócenie uszczelki, czyli przesunięcie po obwodzie tak, aby góra znalazła się u dołu i odwrotnie.
Kratka wentylacyjna która jest w bagażniku po prawej stronie we wnęce - często jest zamontowana na odwrót, klapki uszczelniające mają się otwierać w dół samoczynnie opadając
Odpływ szyberdachu - znajduje się u góry prawej wnęki, sprawdzić drożność i czy nie przecieka
Otwór odpływowy we wnęce - udrożnić
Uszczelka światła tylnego - sprawdzić czy lampa nie jest za luźno zamontowana a uszczelka dobrze przylega, w razie potrzeby dokręcić
To wszystko co ustaliłem na podstawie forum i własnych obserwacji |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
Evilaseq
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 152 Skąd: ze Skierniewic
|
Wysłany: 3 Styczeń 2015, 20:59
|
|
|
Ja tylko - z własnej obserwacji dodam do spostrzeżeń Lorenz'a antenę automatyczną.
Kiedy wszystko jest OK - antena działa - raczej nic złego nie powinno się dziać. W innym wypadku - tak jak miało to miejsce u mnie - antena nie działała, nie składała się. Woda dostawała się poprzez nieszczelności w metalowym bacie i stopniowo degradowała uszczelnienie w gumowej przelotce. Następnie wlewała się do mechanizmu anteny, stamtąd kapała sobie na lewą stronę podłogi bagażnika i gromadziła się w zagłębieniu podłogi tuż pod lewym tylnym światłem. Właśnie dlatego mam tam całkiem niezłą dziurę...
Cytat: | Kratka wentylacyjna która jest w bagażniku po prawej stronie we wnęce - często jest zamontowana na odwrót, klapki uszczelniające mają się otwierać w dół samoczynnie opadając | - Czy możesz wskazać jakieś fotki jak to powinno wyglądać ?? Być może u mnie jest ok bo wokół kratki susza i brak śladów po wodzie - ale fajnie byłoby mieć jakieś porównanie Z dziurą na pionowej części (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c88745034c3efbe3.html tak jak tutaj) również mam problem... |
_________________ Pozdrawiam,
Emil
W126 560SEL '88 WDB1260391A420513
W202 C180 Sport '95 - SPRZEDANY |
|
|
|
|
|