Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: perzu126
11 Styczeń 2015, 17:53
[w202] Jaki silnik wybrać?
Autor Wiadomość
mlnn 

Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: wwa
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 11:14   [w202] Jaki silnik wybrać?

Witam,
zainteresowałem się MB w202, bardzo podoba mi się ten model, nie mogę się zdecydować na silnik, bardziej bym był przekonany do diesla a konkretnie 2.2 lub 2.0. Mój ojciec w vito ma właśnie 2.2 cdi i mimo tego że służy on głównie do dojazdów do pracy po 3km i jest kiepsko dogrzewany nic przez tyle lat mu się nie dzieje.

Facet w ogłoszeniu z silnikiem 2.2 pisał że wymieniał wał korbowy bo to bolączka tych silników, czy to prawda?

1. A jeżeli chciałbym Benzyniaka? Jak tolerują LPG? Obecnie na LPG mam bmw e36 2.0 i co do tego silnika jestem w pełni przekonany że on uwielbia gaz, samochód jest z 93 rocznika, od 4 lat samochód zasilany jest gazem, niedawno mierzyłem mu kompresję i wynosiła 14 barów - z podłączoną listwą wtrysków.

2. Bardziej bezawaryjny będzie Diesel czy Benzyna+LPG?

3. Jeżeli chodzi o pompowtryski w dieslach, czy któs oddawał je z Was do regeneracji? Ile taki zabieg może kosztować - w sumie najbardziej boje się właśnie o pompowtryski jeżeli zdecyduję się na Diesla.

4. Jakbym się zdecydował na w202 kupowałbym raczej z końcówki produkcji 1999-2000, ponieważ uważam że błędy projektowe z roku na rok producenci poprawiają.

Tak wiem, że wiele zależy od stanu samochodu, przejachanych km i generalnie kto ten samochód posiadał. Jednak szukam mercedesa z pewnym twardym silnikiem, nie zależy mi na osiągach, auto to ma być auto, do osiągów mam jednoślad.

Kolejne pytanko, czy wiecie może jaka powinna być kompresja w silnikach benzynowych i dieslowych?
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 11:36   

1. Dobrze tolerują LPG, dużo użytkowników ma założona instalacje u siebie i śmiga bez problemu tylko trzeba oddać do kogoś kto sie na tym zna.

2. Zalezy jak kto użytkował auto. I ten i ten silnik ma swoje wady i zalety. Wiadomo ze benzyna tańsza w utrzymaniu ale pytanie czy zwykły diesel czy CDI. W zwykłym 2.2 problemy są z pompa Lucasa ktora jest kosztowna i dużo użytkowników przerabia na Boscha. CDI z kolei nie ma już tego problemu ale jest to troszkę nowszy silnik i wiadomo ze w utrzymaniu delikatnie droższy chociaż ja bym polecił, jesli ktoś dobrze użytkował to bedzie sie spisywał.

3. Jesli sie dobrze znajdzie to regeneracja wtrysku pewnie z 400zl około, chyba ze czasem są używki na olx czy Allegro w dobrych cenach ale cieżko stwierdzić na co sie trafi, z kolei nie padają one jakoś nagminnie jak sie o nie dba.

4. Po 1997r. Są już polifty które mi osobiście sie najbardziej podobają. Po tym roku już nie ma większych różnic poza tym ze od 1999r. W opcji była skrzynia z TipTroniciem oraz ESP.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 11:51   Re: [w202] Jaki silnik wybrać?

mlnn napisał/a:
Witam,
zainteresowałem się MB w202, bardzo podoba mi się ten model, nie mogę się zdecydować na silnik, bardziej bym był przekonany do diesla a konkretnie 2.2 lub 2.0. Mój ojciec w vito ma właśnie 2.2 cdi i mimo tego że służy on głównie do dojazdów do pracy po 3km i jest kiepsko dogrzewany nic przez tyle lat mu się nie dzieje.

Facet w ogłoszeniu z silnikiem 2.2 pisał że wymieniał wał korbowy bo to bolączka tych silników, czy to prawda?

1. A jeżeli chciałbym Benzyniaka? Jak tolerują LPG? Obecnie na LPG mam bmw e36 2.0 i co do tego silnika jestem w pełni przekonany że on uwielbia gaz, samochód jest z 93 rocznika, od 4 lat samochód zasilany jest gazem, niedawno mierzyłem mu kompresję i wynosiła 14 barów - z podłączoną listwą wtrysków.

2. Bardziej bezawaryjny będzie Diesel czy Benzyna+LPG?

3. Jeżeli chodzi o pompowtryski w dieslach, czy któs oddawał je z Was do regeneracji? Ile taki zabieg może kosztować - w sumie najbardziej boje się właśnie o pompowtryski jeżeli zdecyduję się na Diesla.

4. Jakbym się zdecydował na w202 kupowałbym raczej z końcówki produkcji 1999-2000, ponieważ uważam że błędy projektowe z roku na rok producenci poprawiają.

Tak wiem, że wiele zależy od stanu samochodu, przejachanych km i generalnie kto ten samochód posiadał. Jednak szukam mercedesa z pewnym twardym silnikiem, nie zależy mi na osiągach, auto to ma być auto, do osiągów mam jednoślad.

Kolejne pytanko, czy wiecie może jaka powinna być kompresja w silnikach benzynowych i dieslowych?

Co do 2,0 diesla to są jedynie stare diesle 75KM i tylko przedliftowe. Reszta diesli ma pojemność 2,2.
 
 
 
mlnn 

Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: wwa
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 11:54   

Muciek napisał/a:
1. Dobrze tolerują LPG, dużo użytkowników ma założona instalacje u siebie i śmiga bez problemu tylko trzeba oddać do kogoś kto sie na tym zna.

2. Zalezy jak kto użytkował auto. I ten i ten silnik ma swoje wady i zalety. Wiadomo ze benzyna tańsza w utrzymaniu ale pytanie czy zwykły diesel czy CDI. W zwykłym 2.2 problemy są z pompa Lucasa ktora jest kosztowna i dużo użytkowników przerabia na Boscha. CDI z kolei nie ma już tego problemu ale jest to troszkę nowszy silnik i wiadomo ze w utrzymaniu delikatnie droższy chociaż ja bym polecił, jesli ktoś dobrze użytkował to bedzie sie spisywał.

3. Jesli sie dobrze znajdzie to regeneracja wtrysku pewnie z 400zl około, chyba ze czasem są używki na olx czy Allegro w dobrych cenach ale cieżko stwierdzić na co sie trafi, z kolei nie padają one jakoś nagminnie jak sie o nie dba.

4. Po 1997r. Są już polifty które mi osobiście sie najbardziej podobają. Po tym roku już nie ma większych różnic poza tym ze od 1999r. W opcji była skrzynia z TipTroniciem oraz ESP.


1. Najlepiej jak instalacja będzie IV generacji? porządnej firmy? To samo mam u siebie i nie narzekam. Jednak istnieje przekonanie że MB nie lubi gazu.

2. Tak już kotś mi o tym wspominał żeby nie pomylić D z CDI, bo właśnie D to ma pompe lucasa.

3. Regeneracja wynosi około 400zł za jeden pompowtrysk? Na allegro czy olx(na olxie nigdy już nic nie kupie używanego) widziałem właśnie że pompowtryski po 500zł/sztuka.

4. Ze skrzynią raczej byłbym za manualem.

Macie może jakieś dane osnośnie kompresji w silnikach MB benzyna/diesel ?
 
 
Shaggy 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 540
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 13:04   

mlnn, wtryski CDi to nie pompo wtryski lecz CR :!:
_________________
Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 13:24   

Co do skrzyni to się nie zgodzę. Mercedes według mnie musi być automat. Jest mniej awaryjny niż manual. A na pewno starsze skrzynie na podciśnieniach. Jak automat płynnie zmienia biegi, nie szarpie i nic innego się nie dzieje to można brać.
Jak merc to tylko automat!
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 14:29   

mlnn,

1. Nie jestem zbyt obeznany w temacie gazu, ale poszukaj na forum i popytaj użytkowników, którzy mają instalację LPG u siebie bo jest ich dosyć sporo, ale to błędna opinia, bo tolerują gaz bardzo dobrze, tylko trzeba jak mówiłem dać do odpowiedniego fachowca.

2. Jak celujesz w roczniki 99-00 to i tak jeśli chodzi o diesla to zostaje Tobie 2.2CDI bo innych nie było tylko były wtedy 125KM i 102KM, ten sam silnik tylko inna mapa.

3. Są nawet regeneracje po 700zł zależy kto i jak to robi, ale to tak przykładowo tylko.

4. A ja polecam automat i tylko automat, nie wiem czy kolega miał styczność, ale jak się raz przejedzie MB z automatem to zobaczy o czym mówimy ;)
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
mlnn 

Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: wwa
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 17:18   

Shaggy napisał/a:
mlnn, wtryski CDi to nie pompo wtryski lecz CR :!:


No tak, mój błąd. Wtrysk CR to lepsze rozwiązanie od Pompowtrysków?

Muciek napisał/a:
mlnn,

1. Nie jestem zbyt obeznany w temacie gazu, ale poszukaj na forum i popytaj użytkowników, którzy mają instalację LPG u siebie bo jest ich dosyć sporo, ale to błędna opinia, bo tolerują gaz bardzo dobrze, tylko trzeba jak mówiłem dać do odpowiedniego fachowca.

2. Jak celujesz w roczniki 99-00 to i tak jeśli chodzi o diesla to zostaje Tobie 2.2CDI bo innych nie było tylko były wtedy 125KM i 102KM, ten sam silnik tylko inna mapa.

3. Są nawet regeneracje po 700zł zależy kto i jak to robi, ale to tak przykładowo tylko.

4. A ja polecam automat i tylko automat, nie wiem czy kolega miał styczność, ale jak się raz przejedzie MB z automatem to zobaczy o czym mówimy ;)


2. No właśnie a jest jakaś widoczna różnica pomiędzy silnikiem 125KM a 102KM? Chodzi mi o to po czym poznać który z tych silników ma więcej a który mniej KM. W który z tych silników celować?

4. Miałem tylko w Vito :p A tak na marginesie, polecacie Automat ze względu na? Przykładowo w Roverach 75, polecają automaty ze względu na częste usterki wysprzęglików w manulach - koszt części 600zł

Z innej beczki, czy do 10.000pln pozostaje mi tylko w202, czy zwrócić uwagę też na inne modele? Zależy mi na Sedanie, MB A-klasa odpada.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 17:54   

Przeniosłem temat do właściwego działu.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 20:04   

2. Różnica widoczna jest w osiągach, można poznać to po numerze VIN, gdyż wersja 125KM ma w pewnym miejscu 3, a 102KM ma zamiast 3 - 4. Do tego wersja 102KM była wpuszczona na rynek trochę później, mówi się że dla taksówkarzy, silnik jest ten sam.

4. Polecamy automat ze względu na komfort oraz na to, że automaty Mercedesa jeśli były dobrze eksploatowane są nie do zajechania, dodatkowo wiesz, że silnik nie był tak 'ryrany' jak przy manualnej skrzyni biegów.

O jakie modele Ci chodzi? Bo w takim budżecie to możesz jeszcze rozważyć ewentualnie przedliftowe W210.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Thomas_T 
Kierownik


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 269
Skąd: Ustka
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 20:14   

osobiście brał bym benzynę, jakoś do diesla nie mam przekonania.
1.8 troszkę słaby, jak już to 2.0 ;)
_________________
A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 20:24   

Ja pewnie jakbym teraz wybierał to też wziąłbym benzynę, ale ani 2.0 ani 1.8 tylko jak już to albo 2.8 chociaż w poliftach to już V6 niestety, ale za to bardzo chętnie Kompressora, niestety z automatem to sztuka jedna na milion więc...
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Thomas_T 
Kierownik


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 269
Skąd: Ustka
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 20:44   

mam 2.0 Kompressor 192KM w manualu i nie chciałbym automata ;) dodatkowo zagazowany , póki co nie ma różnicy czy to na benzynie czy na gazie tak samo :)
z początku było takie WOW , fajnie jedzie a teraz ... przydałby się mocniejszy :D
_________________
A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
 
 
mlnn 

Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: wwa
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 20:56   

Muciek napisał/a:
2. Różnica widoczna jest w osiągach, można poznać to po numerze VIN, gdyż wersja 125KM ma w pewnym miejscu 3, a 102KM ma zamiast 3 - 4. Do tego wersja 102KM była wpuszczona na rynek trochę później, mówi się że dla taksówkarzy, silnik jest ten sam.

4. Polecamy automat ze względu na komfort oraz na to, że automaty Mercedesa jeśli były dobrze eksploatowane są nie do zajechania, dodatkowo wiesz, że silnik nie był tak 'ryrany' jak przy manualnej skrzyni biegów.

O jakie modele Ci chodzi? Bo w takim budżecie to możesz jeszcze rozważyć ewentualnie przedliftowe W210.


Interesują mnie sedany, w210 też mi się podoba, wcześniej MB tak bardzo się nie interesowałem, więc i moja wiedza co do modeli jest mała.

w210 ten okular słyszałem od mechanika że z tym modelem jest troche kicha, a Wy jak uważacie?
 
 
magicwojtek 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 462
Skąd: znikąd
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 21:03   

w210... rdza rdza i jeszcze raz rdza :P
_________________
W210 2.0 186 km 1997

WDB2100451A577890
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,105 sekundy. Zapytań do SQL: 6