Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:51 |
Blokujące sie obroty silnika |
Autor |
Wiadomość |
Marcel
WDB2021881F793603
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 239 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2008, 20:11 Blokujące sie obroty silnika
|
|
|
Witam serdeczne wszystkich użytkowników w202. Mam problem z moją c250 Zdarza jej się czasem (szczególnie przy jazdach w korku podjazdach na krzyżówkach lub manewrowaniu na parkingu) że po wciśnięciu sprzęgła i również na biegu jałowym utrzymują się obroty wieksze niż powinny Czasem około 1000 innym razem w granicach 1500 obrotów a wystarczy ze się przygazuje i wracają do normy Jakby się gdzieś coś zacinało Proszę o pomoc co to może być |
_________________ EX: W124 300D Kombi 93' WDB1241911F276617 SKRADZIONY
EX: W202 250TD Kombi 98' Elegance
OBECNIE: ALHAMBRA 1,9 tdi 150 KM BTB 2005r
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2008, 20:31
|
|
|
może trzeba by przesmarowac cięgna od gazu - jest tego troche roboty, ale przecież robi sie coraz cieplej - a nie ma nic bardziej odprężającego jak zrobi dobrze naszej MB
wystarczy zastosowac smar ŁT4 - tani i wystarczający - nie ma potrzeby kupowania drogich wynalazków |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2008, 22:31
|
|
|
Marcel napisał/a: | Witam serdeczne wszystkich użytkowników w202. Mam problem z moją c250 Zdarza jej się czasem (szczególnie przy jazdach w korku podjazdach na krzyżówkach lub manewrowaniu na parkingu) że po wciśnięciu sprzęgła i również na biegu jałowym utrzymują się obroty wieksze niż powinny Czasem około 1000 innym razem w granicach 1500 obrotów a wystarczy ze się przygazuje i wracają do normy Jakby się gdzieś coś zacinało Proszę o pomoc co to może być |
Miałem identyczny objaw. Dojeżdżając do świateł, bądź manewrując obr rosły od 1000-2000obr/min i utrzymywały się, a po przegazówce wracało do normy. Wyczyściłem linkę od gazu i tę sprężynę potraktowałem WD-40 i dokładnie usunąłęm cały syf i problem jak narazie nie powrócił ( 2 m-ce).
Pozdrawiam Giet |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
Marcel
WDB2021881F793603
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 239 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2008, 09:43
|
|
|
Miałem identyczny objaw. Dojeżdżając do świateł, bądź manewrując obr rosły od 1000-2000obr/min i utrzymywały się, a po przegazówce wracało do normy. Wyczyściłem linkę od gazu i tę sprężynę potraktowałem WD-40 i dokładnie usunąłęm cały syf i problem jak narazie nie powrócił ( 2 m-ce).
Dzięki kolego zastosowałem się do twoich rad i jak narazie jak ręką odjął Od paru dni nic się nie dzieje, działa wzorcowo |
_________________ EX: W124 300D Kombi 93' WDB1241911F276617 SKRADZIONY
EX: W202 250TD Kombi 98' Elegance
OBECNIE: ALHAMBRA 1,9 tdi 150 KM BTB 2005r
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2008, 09:48
|
|
|
Marcel napisał/a: | Miałem identyczny objaw. Dojeżdżając do świateł, bądź manewrując obr rosły od 1000-2000obr/min i utrzymywały się, a po przegazówce wracało do normy. Wyczyściłem linkę od gazu i tę sprężynę potraktowałem WD-40 i dokładnie usunąłęm cały syf i problem jak narazie nie powrócił ( 2 m-ce).
Dzięki kolego zastosowałem się do twoich rad i jak narazie jak ręką odjął Od paru dni nic się nie dzieje, działa wzorcowo |
pamietaj tylko o tym, ze WD40 jest penetratorem a nie smarem. dla sprawnosci dzialania twojego samochodu radzilbym ci przesmarowac linki smarem stalym (np. do łożysk) |
|
|
|
|
winiar789
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 110 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 13:25
|
|
|
mialem ten sam objaw ..otworzylem maske sciagnelem plastikowa oslonke gdzie wchodzi linka od gazu tam jest taka sprezynka wymienilem sprezynke nasmarowalem wszystko smarem i lata jak siemasz zrob to samo!!! |
|
|
|
|
Rafał.L
203km/h
Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 82 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2008, 16:09
|
|
|
a ja mam inny problem ... a mianowicie gdy pociągne ostro na jedynce potrzymam go do 5 - 6 tyś szybka zmiana biegów a on jak by nie czół drugiego biegu ja gaz lewarek na 2 a on dalej na jedynce Ciągnie, dopiero po odpuszczeniu gazu i zejściu z obrotów tak jak by załapuje drugi bieg ;/ strasznie mnie to denerwuje... i to raczej wina sprzęgła czy też nieprzesmarowanej linki gazu ? |
_________________ Mercedes C200 elegance (bez gazu) ! 95r
grafitowa strzała |
|
|
|
|
fido70
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Marzec 2010, 18:12
|
|
|
winiar789 napisał/a: | mialem ten sam objaw ..otworzylem maske sciagnelem plastikowa oslonke gdzie wchodzi linka od gazu tam jest taka sprezynka wymienilem sprezynke nasmarowalem wszystko smarem i lata jak siemasz zrob to samo!!! |
U mnie jest większy problem - pękł (urwał się) ten plastikowy przepust którym wchodzi linka do tej "skrzynki" z przepustnicą i zacina się gaz - co nie dziwi mnie, gdyż całość jest teraz luźna (linka i pancerz). A skleić się tego chyba skutecznie i trwale raczej nie uda...Czy ktoś wie gdzie można taki element kupić - jakieś namiary w Wa-wie. Ciekawe czy to występuje oddzielnie czy tylko w komplecie z linką... (MB C180 1.8benz 1997r) |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 09:23
|
|
|
fido70 napisał/a: | U mnie jest większy problem - pękł (urwał się) ten plastikowy przepust którym wchodzi linka do tej "skrzynki" z przepustnicą i zacina się gaz - co nie dziwi mnie, gdyż całość jest teraz luźna (linka i pancerz). A skleić się tego chyba skutecznie i trwale raczej nie uda...Czy ktoś wie gdzie można taki element kupić - jakieś namiary w Wa-wie. Ciekawe czy to występuje oddzielnie czy tylko w komplecie z linką... (MB C180 1.8benz 1997r) |
Hm, ktoś z EPC pewnie zaraz pomoże, ale moja dobra rada - dla własnego bezpieczeństwa i nie tylko, nic tam nie klej. Życie jest ważniejsze i cenniejsze niż złotówka za klej. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 22:15
|
|
|
zawieszające się obroty też miałem i poradziłem bez smarowania (smar na dłuższą metę może zacząć kleić linkę jak się zestarzeje) problem tkwił w luźnym spasowaniu takiego sztywnego cięgna w tym całym mechaniźmie przy przepustnicy. jak się zlikwiduje luzy (nadmierne) i wyreguluje tak żeby stycznik zerowego położenia przepustnicy zadziałał po nawet powolnym puszczeniu gazu powinno być ok (taka plastikowa kosteczka umieszczona za zderzakiem przepustnicy czarna z rolką ma cicho ale wyraźnie cyknąć po puszczeniu gazu i drugi raz przy wciśnięciu) |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 22:37
|
|
|
pawelwy napisał/a: | smar na dłuższą metę może zacząć kleić linkę jak się zestarzeje |
Kwestia jakości smaru i jego dobrania do warunków eksploatacji. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 18:03
|
|
|
Mam podobne objawy w swoim MB C180 W202 jak opisują tutaj koledzy. Mój temat jest tutaj http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=366047 odnośnie obrotów. Znalazłem ten temat i podpinam się do niego.
Mam pytanie, gdzie szukać linki gazu w W202 i które miejsce należy posmarować/przesmarować?. Mógł by ktoś z Was to zobrazować?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Luty 2015, 20:21
|
|
|
asziatko napisał/a: | Mam pytanie, gdzie szukać linki gazu w W202 |
Piszesz tam, że czyściłeś przepustnicę. Nie sposób przy tym nie zauważyć linki gazu |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 10 Marzec 2015, 00:39
|
|
|
Javoreczek, to chyba już wiem o którą linkę chodzi . Fakt jest tam linka w pancerzu i obudowie przypominająca dawną obudowę linki hamulca w rowerze .
Spróbuje ją jutro przesmarować płynnym smarem WURTH i zobaczę jak będzie. Czy to coś da na te obroty co się z nimi uporać nie mogę.
Jak nie to zastanowię się nad jej wymianą bo może to ta linka daje w kość i stąd te obroty są a ja szukam i szukam.
[ Dodano: 9 Marzec 2015, 23:39 ]
Sprawa opanowana. Nasmarowałem linkę, oczyściłem... właśnie nie umiem tego nazwać, jest to pod przepustnicą pod spodem. Zrobię zdjęcie to wówczas będę mógł pokazać co to było.
Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko jest jak ma być z obrotami silnika. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|