Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
słabe hamulce
Autor Wiadomość
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Marzec 2016, 13:43   

U mnie kiedyś też były słabe,wymiana tarcz klocków zacisków przód Tył,odpowietrzenie i Nic.Po wymianie,przewodów elastycznych i sztywnych,zrobiła się rewolucja i jest okej
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
dawid5100

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 22
Skąd: Przysucha
Wysłany: 16 Maj 2016, 22:22   

sprawdz szczelność układu, jeżeli wszystko ok spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć układ.
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Październik 2016, 16:57   

Koledzy podpowiedzcie mi jedną rzecz. Dziś trochę zagapiłem się na czerwonym świetle i zmuszony byłem do dość gwałtownego hamowania. Nagle pedał hamulca wpadł prawie do podłogi. Teraz wygląda to tak, że hamuje bardzo słabo dopiero przy podłodze. Do tego miejsca pedał wciska się bardzo lekko. Płynu nie ubywa - raczej wszystko szczelne. Wstępnie obstawiam padniętą (przepuszczającą) pompę hamulcową. Nie znam jednak dokładnie jej budowy i trochę zastanawia mnie, czy mogła tak paść w ułamku sekundy? Do dzisiejszego dnia hamulce były bardzo dobre i nie zauważyłem nic niepokojącego.
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
mietek123 

Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 36
Skąd: silesia
Wysłany: 22 Październik 2016, 17:27   

u mnie przy tego typu objawach wadliwe okazaly sie zaciski, a konkretnie zacisk prawy tylny, byl zapieczony i klocek nie hamowal, rocznik i silnik ten sam ;-)
_________________
c180 96' Esprit
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:07   

MickB., ja tak miałem niedawno jak przerdzewiały sztywne przewody hamulcowe. Płyn sprawdzałem niby był, a na następny dzień 2-3 gwałtowne hamowania i płynu już nie było.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:31   

Wyparował ? :D
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:39   

Dzwoniłem do znajomego mechanika i on też nie za bardzo jest za uszkodzoną pompą. Również stawia na jakiś wyciek. Ale ja hamowałem ze trzydzieści razy (musiałem jakoś dojechać do domu) i pedał tak lekko działa w początkowej fazie, że musiałaby być tam jakaś ogromna dziura, a płynu nic nie ubyło. I jeszcze jedno - gdy samochód po przyjeździe postał z godzinkę, na zgaszonym silniku nie da się wcisnąć hamulca. Stoi wysoko i jest twardy, jak diabli. :wink: Po odpaleniu silnika snów wpada w podłogę.
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 22 Październik 2016, 18:40   

Witam

Jeżeli sprawdziliście i nigdzie nie ma żadnego wycieku, zaciski są w stanie pracować normalnie, płyny nie ubywa, a jest pewność, że hamulce zostały odpowietrzone prawidłowo. To jest tylko jedna możliowść - zużyta pompa hamulcowa. Dokładnie jest zużyte usczelnienie pompy hamulcowe. A jeszcze dokładniej jest przeciek międzykomorowy. Naprawa poprzez wymiane pompy lub wymiana uszczelnień w pompie. Objawy uszkodzeń to jak pisali wyżej: hamulce odpowietrzone, brak wycieków a pedał hamulca podczas hamowania w podłodze a później na chwile wrcaca. Powód uszkodzenia uszczelnienia w pompie hamulcowej to dwa rózne płyny wlane do pojemnika wyrównawczego - poprostu uszczelniacze i oringi się rozpuściły.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:27   

Płyn był wymieniany jakiś rok temu. Zawsze stosuję DOT4. Jak wcześniej napisałem, do dzisiejszego dnia wszystko było OK. Dwa dni temu samochód przeszedł badanie techniczne bez uwag. I nie było to badanie "na niby) - przeszedł całą ścieżkę. To się stało nagle, podczas ostrzejszego hamowania. Nagle coś puściło, jakby pękł przewód, pedał wpadł w podłogę i teraz hamuje tak jakby tylko drugim stopniem pompy. Miałem identycznie w poprzednim samochodzie - tam faktycznie pękł przewód przy przednim kole, ale płyn lał się z niego ciurkiem, a tu nie widać żadnego wycieku i płynu nie ubywa. W poniedziałek jadę do mechanika, a że człowiek jest dość "sprytny" to powinien szybko rozwikłać tę zagadkę.
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 22 Październik 2016, 19:30   

MickB. napisał/a:
Płyn był wymieniany jakiś rok temu. Zawsze stosuję DOT4. Jak wcześniej napisałem, do dzisiejszego dnia wszystko było OK. Dwa dni temu samochód przeszedł badanie techniczne bez uwag. I nie było to badanie "na niby) - przeszedł całą ścieżkę. To się stało nagle, podczas ostrzejszego hamowania. Nagle coś puściło, jakby pękł przewód, pedał wpadł w podłogę i teraz hamuje tak jakby tylko drugim stopniem pompy. Miałem identycznie w poprzednim samochodzie - tam faktycznie pękł przewód przy przednim kole, ale płyn lał się z niego ciurkiem, a tu nie widać żadnego wycieku i płynu nie ubywa.


Ale wycieku żadnego nie ma - bo jakby był to byś już wogóle nie hamował. Czyli co mogło się stać?


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Październik 2016, 21:05   

No i dałem ciała. Jednak jest nieszczelność na sztywnym przewodzie. Niby bardzo mała i płynu ubywa wręcz niezauważalnie, ale to wystarczało by pedał wciskał się bez oporu prawie do podłogi. Mieliście koledzy rację, dziękuję za odpowiedzi. Z każdym takim zdarzeniem człowiek staje się mądrzejszy o nową wiedzę. :)
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Październik 2016, 07:40   

MickB., no i git, że sprawa wyjaśniona ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
mlody_lukas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 329
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 20 Listopad 2016, 15:28   

Witam, wczoraj miałem sytuacje ze nagle chcialem zachamowac a tu pedał w podłodze. Dopiero jaki wcisnąłem drugi raz to był twardy. I tak Przez cały dzień hamulec działał za drugim razem. A następnego dnia jak wstałem to pedał już zaczął pracować normalnie. Dodam ze hamulec łapie zawsze przy połowie ale po wciśnięciu szybko drugi raz to już jest twardy i na zgaszonym silniku jak go podpompuje to trzyma ale jak odpalę i dociskam pedał to powoli wpada w podłogę. Myślicie ze pomp ?? Płynu nie ubywa
_________________
Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Listopad 2016, 18:31   

Powietrze w układzie.
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
lech149 
501 29 41 69

Pomógł: 19 razy
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 790
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Listopad 2016, 00:07   

Zapowietrzony . :D
_________________
2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 10