Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedni dolny wahacz przegnił - przestroga
Autor Wiadomość
Wojtekc180 

Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 23:00   

Wahacz nowy założony, można śmigac. Pozdrawiam Wojtekc180, :D
_________________
C-180 Elegance 94' , Benz-Lpg malachite metalic
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 08:29   

No i mnie to dopadło... Teraz pytanie, czy dam radę wymienić wahacz na parkingu z lewarka?
Jakie klucze potrzebuję?
Mam 3 lewarki niskie, dostęp do ściągacza do sprężyn.
Najgorzej będzie z wybiciem sworznia...
Co potrzebuję mieć do tej operacji oprócz narzędzi i nowego wahacza z tulejami?
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 10:59   

barto125, może być ciężko bez kanału, tylko czy jest sens się tak męczyć :?: Tuleje mówisz, że raczej sam nie wymienisz. Zastanów się czy nie lepiej dać komuś do zrobienia tego, albo nawet pojedz do jakiegoś znajomego, kolegi co ma kanał i powiedz, że sam sobie u niego zrobisz tylko żeby udostępnił tobie kanał.
A co do kluczy to komplet nasadowych i plasko-oczkowych powinien wystarczyć i do tego kawałek rury bo wahacz to jest konkretnie przykręcony.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 11:28   

asasyn18 napisał/a:
barto125, może być ciężko bez kanału, tylko czy jest sens się tak męczyć :?:
Tuleje w nowym wahaczu są założone.
Auto stoi na parkingu, więc albo kombinować z załadowaniem na lawetę, albo wymieniam wahacz.
Całego kompletu nie mam, więc muszę dokupić co potrzebne. Gdzieś czytałem, że tam są klucze typu 16, 18, 20, prawda to?
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 11:44   

To jak masz nowy wahacz to nic więcej Ci nie będzie potrzeb, no chyba, że będziesz sworzeń wymieniać. Albo coś wyjdzie podczas naprawy.

Co do kluczy teraz nie pamiętam (nie przywiazywalem do tego uwagi) jakie klucze były. Co prawda to wymieniałem oba wahacze. Jest jeszcze 13 do drążka stabilizatora...
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 11:45   

A ta śruba, która trzyma wahacz do auta, to zostaje stara, czy trzeba zakupić nową?
I jak ze sprężyną, jest potrzebny ściągacz, czy po odkręceniu amortyzatora i odgięciu wahacza w dół schodzi sama?
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11976
Skąd: Perzów
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 11:54   

Odginasz wahacz i sprężyna wypada. Potrzebne dwie 17 do amorka, chyba 10 do stabilizatora oraz 19 żeby popuścić wahacz na śrubach. Do sworznia nie pamiętam.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 12:53   

Cytat:

A ta śruba, która trzyma wahacz do auta, to zostaje stara, czy trzeba zakupić nową

Śruba zostaje stara, nie ma potrzeby jej wymieniać. Odkręcaj do strony nakrętki, bo od strony torksa śruba nie będzie się obracała.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 14:09   

perzu126 napisał/a:
Odginasz wahacz i sprężyna wypada. Potrzebne dwie 17 do amorka, chyba 10 do stabilizatora oraz 19 żeby popuścić wahacz na śrubach. Do sworznia nie pamiętam.


A przy zakładaniu po prostu wkładamy sprężynę i windujemy wahacz aż damy radę chwycić amorkiem ?
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 15:04   

adamd napisał/a:
A przy zakładaniu po prostu wkładamy sprężynę i windujemy wahacz aż damy radę chwycić amorkiem ?
Opuszczamy budę, a wahacz zostaje podparty - tak jest bezpieczniej.
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 26 Kwiecień 2015, 23:51   

Ja wyjmowałem zwrotnicę bez kanału, więc sam wahacz też powinieneś dać radę wymienić. Będzie tylko trochę ciężko dokręcić śruby po wymianie, najlepiej podstawić jakieś klocki pod koła żeby móc wleźć pod auto i wtedy dokręcać.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2 Wrzesień 2015, 20:07   

Odkopię trochę temat. Pomimo że u mnie wahacz jest jeszcze nie przegnity to profilaktycznie chcę wymienić na nowy (18 lat zrobiło swoje) i chciałem Was zapytać o opinię na temat producenta. Najbardziej zaufanym wydaje mi się Lemforder. Cena 500zł za sztukę więc do przejścia (zważywszy na koszta w momencie kiedy niespodziewanie pęknie podczas jazdy :) ).

Są w sprzedaży też od innych producentów (Max Gear czy inne dziadostwo odpada) Nie chodzi tu o jakość tulejek ale o materiał z którego wahacz jest zrobiony no i przede wszystkim o grubość blachy. Rzeczywiście jest różnica pomiędzy tańszym a droższym?

Co do wilgoci w środku, jest na to bardzo prosty sposób. Jeśli ktoś miał okazję zobaczyć wahacz w W140 odrazu się kapnie o co chodzi :) Układ mocowania sprężyny i maora jest ten sam, jedyna różnica to łącznik stabilizatora, ale najważniejsze to otwór w gnieździe sprężyny jest zaślepiony (wsadzona rura na przelot i obspawane dookoła. To właśnie tą drogą wpada najwięcej błota i syfu przez co zatykają się drenaże. U nas wystarczy zrobić to samo z gniazdem (technika dowola) ale wcześniej warto zakonserwować środkiem do profili zamkniętych z uwagą żeby nie zakleić drenów.

Co do firmy, czekam na wasze opinie, czy rzeczywiście warto płacić tyle kasy za Lemfordera?
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
r0rk 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 282
Skąd: Siedlce
Wysłany: 3 Wrzesień 2015, 08:03   

Myślę, że nie masz się co nawet zastanawiać, tylko brać LM. Chyba większość osób tutaj na forum powie Ci to samo. Ja osobiście nie wymieniałem jeszcze wahaczy, ale w przyszłym roku pewnie to zrobię i też właśnie na LM, z racji tego że właśnie ta firma produkowała zazwyczaj elementy na pierwszy montaż i większość z nich pewnie nadal jeszcze siedzi w Twoim aucie :) .

Pozatym chodzi też o tuleje, które w zestawie kosztują prawie 200 zł, a jeżeli kupisz inny wahacz tuleje też będziesz miał gorszej jakości, nie wiem czy opłacalne byłoby wymienianie tych tulei. Zresztą przeważnie jest tak, że niższa cena wynika z oszczędności na materiale.

PS: Na allegro wisi jeden oryginał.

http://allegro.pl/mercede...5122108214.html

Pozdr
r0rk
 
 
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 3 Wrzesień 2015, 20:41   

Tak właśnie myślałem :) No to pakuję LMa + konserwacje od środka sobie zrobię na pewno moimi specyfikami :)
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
Bejbb 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 68
Skąd: Łask
Wysłany: 3 Wrzesień 2015, 23:32   

W samochodzie który ma pasek zaraz po kupnie pasowało by go wymienić aby mieć święty spokój.A w mb trzeba wymienić wahacze po rdza nie oszczędza nas ani troszkę ;/
_________________
Mercedes Benz C-Klasse W202 C180 Elegance '94 LPG WDB2020181A094155
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,187 sekundy. Zapytań do SQL: 9