Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Praca silnika 2,2 CDI
Autor Wiadomość
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 6 Marzec 2015, 22:14   Praca silnika 2,2 CDI

Witam , czy ta praca silnika 2.2 Cdi jest poprawna ? Co tak syczy? od razu mówię że to nie webasto dogrzewacz bo mam niesprawny :) Dźwięk z okolic turbo

http://tinypic.com/player...=8#.VPoWwuG7-IR (Proszę kliknąć)
 
 
 
Saigon 
Bogdan

Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Marzec 2015, 08:11   

ściągnij pasek ,odpal i będzie wiadomo , możemy strzelać spadła pękła rura turbo-ic
łożyska alternatora
_________________
W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 7 Marzec 2015, 16:06   

yhmm , węże od dolotowe sprawdziłem - są w dobrej kondycji i nie słychać syczenia w tych okolicach - jedynie wąż od turbo do filtra powietrza jest dziurawy , czy to może być winowajca ? :) Mam pytanie , co to jest za rurka idąca od tego węża do góry ? (zaznaczyłem kolorem)




Czy wasze CDI też się tak zastanawiają czy mają jechać? Jadę np na trzecim biegu obroty jakieś 1.500 albo i 1.800 wcisnę pedał do końca to jego moc wzrasta stopniowo (jak rezonans w 2t albo coś takiego) kumpel w 330d ma tak że wciśnie gaz do końca i od razu strzał .. a mój CDI się zastanawia - później dmuchnięcie turbo i leci
 
 
 
Piotrek.sz 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 555
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 7 Marzec 2015, 16:18   

Co prawda automat ale fajnie i równo zwiększa obroty, to tylko 125KM to cudów nie ma ale tez nie żeby jakaś szczególnie zauważalna zwłoka:)
_________________
Po sześciu latach z Omegą czas na C klasę:)
C 220 CDI kombi, automat Esprit Selection, 1999r.
WDB2021931F896447

 
 
 
Saigon 
Bogdan

Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Marzec 2015, 19:16   

rurka odmy odpowietrzenie :) :):)

z trzeciego biegu i 1500 obr trochę muli ? to wina turbiny bez zmiennej geometrii niestety
_________________
W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW
 
 
jacekm7 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 159
Skąd: wrocław
Wysłany: 7 Marzec 2015, 19:18   

Saigon, a to 2.2 CDi nie ma turbiny ze zmienną geometrią?
_________________
W210 2.2CDI
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Marzec 2015, 21:41   

jacekm7 napisał/a:
Saigon, a to 2.2 CDi nie ma turbiny ze zmienną geometrią?

Co prawda nie mnie pytasz, ale odpowiem. NIE.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Saigon 
Bogdan

Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Marzec 2015, 07:57   

tylko dodam,że w TYM modelu ( W202) 102/125 nie ma VNT ale w innych modelach 2,2 (2,1) cdi ma VNT
_________________
W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 8 Marzec 2015, 11:03   

Mi się i tak zbliża wymiana turbo - czyli rzecz biorąc tutaj gdzie mamy turbo bez zmiennej geometrii - wsadziłbym ze zmienną geometrią to by podeszło ? Np słyszałem że z 2.7 cdi podejdzie .. albo z tego 2.1 CDI jak się nie mylę z w210
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Saigon 
Bogdan

Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Marzec 2015, 14:43   

jak ogarniesz sterowanie zmienną geometrią to dlaczego nie :)

ps dzisiaj sprawdzałem jak przyśpiesza mój mieczysław i na trzecim biegu od 1200-1500 obr
bardzo dobrze żadnego zawahania , dziury itp
_________________
W202 CDI ESPRIT
wersja Champion 98
WDB2021331A714525
BOSCH DIESEL SERWIS WROCŁAW
 
 
piotr1 

Pomógł: 53 razy
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 481
Skąd: Katowice
Wysłany: 8 Marzec 2015, 21:36   

Jak się nagle depnie do "dechy", to turbo potrzebuje chwilę żeby się "rozpędzić".
Jak się wciska pedał gazu energicznie, ale płynnie, to wtedy nie ma "turbodziury'.
Taki urok turbosprężarki bez zmiennej geometrii. Kwestia przyzwyczajenia. :)

pozdr.
_________________
C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Grudzień 2017, 20:54   

Panowie.
Taka sytuacja po regeneracji wtryskiwaczy.
Silnik pracuje równiutko, nie kopci a nawet dymka nie puszcza. Odpala od strzała. Ale...
Coś jakby przymulił po tej operacji. Gorzej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia (tak jakby się turbodziura powiększyła. Mniejsza dynamika, przyspieszenie.
Dla użytkownika CDI bez chipu była by to norma, ale mój ma wirusa zapodanego. I hmmm. Jeździ tak jak by mu go zdjęli... ale w serwisie zaprzeczyli by coś zmieniali...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 12:16   

badmojo, Ja tak miałem na poprzednich wtryskach właśnie. Nie kopcił (nie ważne co byś mu zrobił) pracował równo - ale miał mniej mocy niż po (teraźniejszej) zmiane na używki wtryski. Zawiozłem moje stare wtryski do sprawdzenia i każdy dawał za mało paliwa... ciekawe
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 21:48   

Dandiee, Hmmm... ale przyczyny zbyt małej dawki nie znasz...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 30 Grudzień 2017, 10:12   

Z tego co się orientuję to pompa za zadanie wytworzyć ciśnienie, a wtryski to dawkować ... Sterowanie? Wątpię, bo wszystko jest ok. Wymiana wtrysków przyniosła poprawę także ciężko mi powiedzieć co było akurat nie tak w tych wtryskach. Jeżeli chcesz, mogę Ci podesłać dokumentację każdego wtrysku po diagnostycę i najwyżej pojedziesz gdzieś do boscha i Ci pomogą to rozszyfrować - zawsze jakiś trop :)

Tylko miałem jeszcze jeden dziwny objaw. Kopcenie na niebiesko... Dymił na niebiesko i taką kuwa jakby niespaloną ropą. Oleju nie bierze do tej pory!! Miałem komenty, że padnięty motor :twisted: . Przykład -> Jak trzymałem na 1.800obr to strasznie rzucało silnikiem i z wydechu leciał właśnie taki dym (foto przed zmianą wtrysków) I STRASZNIE falował na obrotach po zapaleniu (czasami cały czas aż nie dałem mu gazu)




Wtedy wymieniłem wtryski na używki, zmieniłem czujnik ciśnienia na szynie rail i teraz jakieś 2lata odpukać jest wszystko ok! To co mogłem to powiedziałem :( Wybierz się lepiej na kompa i będzie coś wiadomo
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 9