Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:59 |
grzeje sie silnik-dziwne objawy |
Autor |
Wiadomość |
tomagos
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 10 Skąd: elblag
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 16:29 grzeje sie silnik-dziwne objawy
|
|
|
witam wszystkich. Panowie temat byl juz pewnie poruszany ale opcja szukaj nie dala mi odpowiedzi. mamy na dworze teraz temp. bliskie zero stopni a nawet ponizej a w mojej celinie grzeje sie motor, temp pokazuje mi prawie pod 120 stopni!! wiem ze wiskoza do wymiany ale dziwne bo mam klime i te wiatraki raz sie zalaczaja raz nie. druga rzecz, gorny waz od chlodnicy po zgaszeniu silnika potrafi sie "zassac" znaczy robi sie plaski, jak odkrece korek od zbiorniczka wtedy wraca do normy. nie mam pojecia co to za przyczyna? zapowietrzony uklad?? plyn sie nie gotuje o dziwo i nie wytwarza sie cisnienie w zbiorniczku bo moge spokojnie odkrecac korek i nic sie nie dzieje.
druga sprawa to jak jest nagrzny i dziala ogrzewanie to w kabinie slychac jak by sasiad z pietra nizej mlotkiem cos stukal, takie pukanie dochodzi z okolicy srodka konsoli moze z pod nog pasazera, a jak wlacze obieg zamkniety czy klime wlacze to slychac cos podobnego do mialczenia kota i te mialczenie to jest z tylu auta i z okolicy przelacznika swiatel, brak mi pojecia w tym temacie co to za przyczyny? auto mam 3 miesiace i jest to moj pierwszy merc, nie za bardzo jestem zorientowany w tym temacie czy panowie beda uprzejmi i podpowiedza jakies ciekawe rzeczy co z tym zrobic gdzie szukac przyczyny i jak ja usunac?? z gory dziekuje za wyrozumialosc i okazana pomoc. pozdrawiam
C180 95 ELEGANCE WBD2020181A281392 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 16:41
|
|
|
Odpowiedź na twoje pytania to:
-termostat (do wymiany)
- pukanie to pewnie zaworki ogrzewania
- miałczenie - to pewnie KOT (może wentylator od nagrzewnicy szczotki , luzy w tulejkach) |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 16:54 Re: grzeje sie silnik-dziwne objawy
|
|
|
tomagos napisał/a: | gorny waz od chlodnicy po zgaszeniu silnika potrafi sie "zassac" znaczy robi sie plaski, jak odkrece korek od zbiorniczka wtedy wraca do normy. nie mam pojecia co to za przyczyna? zapowietrzony uklad?? plyn sie nie gotuje o dziwo i nie wytwarza sie cisnienie w zbiorniczku bo moge spokojnie odkrecac korek i nic sie nie dzieje.
|
Korek płynu chłodniczego do wymiany. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
tomagos
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 10 Skąd: elblag
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 17:03
|
|
|
- miałczenie - to pewnie KOT (może wentylator od nagrzewnicy szczotki , luzy w tulejkach)[/quote]
jak sie doczytalem kiedys na forum to jest od tego calego sterowania tymi zaworkami jakas pompka no ale ona to ponoc z tylu auta sie znajduje i wlasnie tak jak by powietrze gdzies uciekalo z tej pompki a moze z wezykow ale ten odglos to dochodzi i z tylu samochodu jak rowniez z okolicy przelacznika swiatel wiec szczotki itp raczej odpadaja
dziekuje za reszte sugestii |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 17:45 Re: grzeje sie silnik-dziwne objawy
|
|
|
tomagos napisał/a: | druga rzecz, gorny waz od chlodnicy po zgaszeniu silnika potrafi sie "zassac" znaczy robi sie plaski, jak odkrece korek od zbiorniczka wtedy wraca do normy. nie mam pojecia co to za przyczyna? |
Zdaje sie, że masz DUŻO za mało płynu w układzie i to może byc tez przyczyną przegrzewania sie silnika |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
tomagos
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 10 Skąd: elblag
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 19:42
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Zdaje sie, że masz DUŻO za mało płynu w układzie i to może byc tez przyczyną przegrzewania sie silnika |
plynu mam 3/4 zbiorniczka wyrownawczego wiec to odpada, aczkolwiek rano kiedy silnik jest zupelnie zimny to fakycznie w tym wezu jakby nic nie bylo ale jak sie zagrzeje to jest wypelniony, mam nadzieje ze nie powietrzem? |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 20:47
|
|
|
tomagos napisał/a: | Javoreczek napisał/a: | Zdaje sie, że masz DUŻO za mało płynu w układzie i to może byc tez przyczyną przegrzewania sie silnika |
plynu mam 3/4 zbiorniczka wyrownawczego wiec to odpada, aczkolwiek rano kiedy silnik jest zupelnie zimny to fakycznie w tym wezu jakby nic nie bylo ale jak sie zagrzeje to jest wypelniony, mam nadzieje ze nie powietrzem? |
Pisałem wyżej - wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego. Węże są zassane z powodu podciśnienia w układzie które nie jest wyrównywane z atmosferycznym po ochłodzeniu silnika (płynu chłodniczego) |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 00:05
|
|
|
Daniel napisał/a: | Pisałem wyżej - wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego. Węże są zassane z powodu podciśnienia w układzie które nie jest wyrównywane z atmosferycznym po ochłodzeniu silnika (płynu chłodniczego) |
Ono właściwie tam chyba nigdy nie jest do końca wyrównane, ale korek kosztuje tylko XXPLN, ew. naprawy wynikłe z jego błędnej pracy to już XXXXPLN |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:17
|
|
|
co do termostatu :
zobacz czy chlodnica jest goraca, jesli tak to termostat jest OK. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:58
|
|
|
tomagos napisał/a: | plynu mam 3/4 zbiorniczka wyrownawczego wiec to odpada, aczkolwiek rano kiedy silnik jest zupelnie zimny to fakycznie w tym wezu jakby nic nie bylo ale jak sie zagrzeje to jest wypelniony, mam nadzieje ze nie powietrzem? |
Zbiornik płynu masz na nadkolu, czy nad chłodnicą?
Ja mam zbiornik nad chłodnicą. Po kupnie swojej też zaobserwowałem efekt zasysających się przewodów mimo iż po odkręceniu korka widac było płyn w srodku zbiorniczka... a jednak weszły jeszcze prawie 2 litry
Przy okazji oczywiscie okazało się, że mam zwalony czujnik poziomu płynu chłodzacego.
W tej chwili na zimnym silniku jak ścisnę przewód od chłodnicy to wyraźnie czuć że w środku jest płyn i słychac chlupotanie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
tomagos
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 10 Skąd: elblag
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 12:35
|
|
|
Do JAVORECZEK zbiorniczek nad nadkolem, dolewalem ostatnio po zamontowaniu LPG jakies poltora litra plynu (wlalem na max do zbiorniczka) wiedzialem ze beda ubytki, no i teraz jest wlasnie 3/4 zbiorniczka, a tak na marginesie to jaki poziom powinien byc tego plynu w ow zbiorniczku? przygladajac sie jemu zauwazylem za ma krociec na wysokosci wlewu prawie tak jakby tym kroccem pobieral brakujaca ilosc do ukladu. sie cholera narobilo i czlowiek juz zglupial:) a przeciez to prosty uklad jednak jakos w glowie pustka panuje w tej dziedzinie pozdrawiam i dziekuje razjeszcze |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 13:54
|
|
|
tomagos napisał/a: | ostatnio po zamontowaniu LPG | Miałem problem też w prostym układzie chłodzenia w Astrze po montażu gazu, źle wpięli się w układ i się narobiło, poprawili-jednak po nich i tak musiałem poprawiać, wszystkie zaciski na wężach można było bez popuszczania zdjąć, wymieniłem na nowe i było ok. U mnie poziom sięga górnej części zbiorniczka, na samym załamaniu się. Odkręć korek, włóż palec i powinieneś mieć do połowy palca płynu. Dokładnie prześledź tam gdzie wpięli się gazownicy w układ chłodniczy. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 13:56
|
|
|
Nie wiem jak się sprawa ma z układem takim jak u Ciebie. U mnie było tak, że po otwarciu korka było widac płyn. Dolałem troche i wyglądało, że już więcej nie wejdzie, ale ścisnąłem ten pusty wąż od chłodnicy, poszło troche bąbli powietrza i poziom się obniżył tak, że mogłem dolac płyn i tym sposobem wlałem prawie 2 litry.
Jakby był źle odpowietrzony.
Nie umiem okreslić ile mam płynu w zbioniczku, bo jest nieprzezroczysty (ale w sumie po to jest własnie czujnik z kontrolką). Przez wlew widac poziom jakieś 3-4 cm poniżej krawędzi takiej węższej rurki, która znajduje się wewnątrz wlewu, ale podobnie było jak brakowalo płynu. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 14:19
|
|
|
Zostaw odkręcony korek, uruchom silnik i zobacz czy płyn w zbiorniczku stoi w miejscu. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
tomagos
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 10 Skąd: elblag
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 19:10
|
|
|
heh bylem u "znachora" i jego opinia - wiskoza kaput! wiec pojechalem kupilem jutro ma ja wymienic bo przy okazji uszczelniacz walu (przedni) do wymiany. mowil ze takie cuda sie dzieja u mnie bo nie ma chlodzenia itd. wiec panowie szczere podziekowania za pomoc jestem wdzieczny za zainteresowanie moim problemem, kazda sugestie mam na uwadze. cena wiskozy to 240 zl (zamiennik) niemieckiej firmy, nzawy nie spamietalem mam w aucie opakowanie wiec jutro napisze jaka to firma i jak sie ma gwiazda po wymianie tego ustrojstwa. jeszcze raz serdeczne dzieki pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
|