Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniczek krokowy ( regulatora obrotów minimum )
Autor Wiadomość
simon.p 

Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: poznań
Wysłany: 2 Lipiec 2007, 13:11   Silniczek krokowy ( regulatora obrotów minimum )

Koledzy czy :mb: C180 1995r. nr.silnika111.920 posiada silniczek krokowy jeśli tak to gdzie on się znajduje ????.Kolejne pytanie to czy da go się reanimować przez czyszczenie,czy należy zakupić nowy??? Jeśli muśi być nowy to ile kosztuje i gdzie można go kupic ???(objawy to wachnięcia silnikiem i wzrost obrotów do ok.1000)Wymieniłem już świece na Beru i kable też Beru,czyściłem przepustnicę,podłączyłem pod kompa(żadnych błędów) i nic nie pomogło.Wkoncu pomyślałem że może to silniczek krokowy (takie objawy miałem kiedyś w Fordzie pomogła wymiana ) Mercedes C180 1995r.
Ostatnio zmieniony przez simon.p 4 Lipiec 2007, 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
btx

Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 3 Lipiec 2007, 04:03   

a gdzie jest jest ten silniczek krokowy i co on 'robi' wogole ?
 
 
simon.p 

Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: poznań
Wysłany: 4 Lipiec 2007, 19:14   

Do konca nie jestem pewien czy to jest silniczek krokowy,szukam czegoś co jest odpowiedzialne za prawidłową prace silnika na wolnych obrotach i gdzie to się dokładnie znajduje!!!
_________________
Mercedes 202 C180 1995r.
 
 
HeMP 
RWD fan

Wiek: 35
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: stolica
Wysłany: 8 Lipiec 2007, 20:45   

z tego co wiem silnik krokowy jest razem z prepustnica .... odkrec calosc i pozniej plastykowy dekielek jest na 5 wkretow (torx z dziurka) w srodku masz 2 reg zakresu podciagania obrotow i niskich obrotow .... ustawialem to u siebie bo moj c180 nie mial wcale niskich obrotow,teraz jest ok ale nie mam pewnosci czy to jest rozwalony krokowy czy tylko wymagal ustawienia... aha i odpusc linke gazu by nie podciagala obrotuw na przeoustnicy i dopiero ustawiaj krokowy...
moge sie mylic czy jest to zdrowe dla silnika (czy nie szkodzi) ale to moj 1 merc i kupilem go z ta wada... ale juz tydzien jest ok..
pozdrawiam
_________________
zielony w temacie merca....
 
 
simon.p 

Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 44
Skąd: poznań
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 19:27   

Dzięki "HeMP" za podanie miejsca tego silniczka.Mam do Ciebie jeszcze takie pytanie czy po tej regulacji wskazówka obrotów stoi równo czy się delikatnie wacha (odczówalne wachnięcia silnikiem)!!!
_________________
Mercedes 202 C180 1995r.
 
 
HeMP 
RWD fan

Wiek: 35
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 18
Skąd: stolica
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 19:53   

nie obroty ladnie sa na jednym poziomie (zimny i cieply) .. na podtlenku :mrgreen: gazu taksamo....

jak masz dostep do kompresora to ladnie wyczysc wszystko przed montazem... mozna tez bezyna ekstrakcyjna ale powietrze wystarczy.. pozdrawiam i powodzenia
_________________
zielony w temacie merca....
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 20 Listopad 2008, 13:42   

mam podobne pytanie jak kolega,
a mianowicie, gdzie jest silniczek krokowy w wersji po liftingu ?

C200, 97, kluczyk rybka
 
 
btx

Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 20 Listopad 2008, 15:02   

w przepustnicy, musisz zdjac taki plastikowy dekielek z tylu przepustnicy i tam jest ten silniczek krokowy.
pozdro
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 20 Listopad 2008, 15:23   

wow,
dzieki za tak szybka odpowiedz :-)

wstawiam fotke, masz na mysli ten plastik z boku?
jak to zdjac? podwazyc? sa tam jakies sruby?

A moze wiesz jak sprawdzic ten silniczek? wyjac? zmierzyc opor?

chce sie do tego sam zabrac, bo nei stac mnie na warsztat.

z gory dzieki za pomoc :-)

[ Dodano: 20 Listopad 2008, 15:23 ]
fotka

przepustnica.jpg
Plik ściągnięto 313 raz(y) 106,32 KB

 
 
btx

Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 20 Listopad 2008, 15:38   

Dokladnie jak to rozebrac to nie wiem, bo nie rozbieralem. (tam chyba sa takie zatrzaski metalowe, ale na 100% pewien nie jestem, ja mam C180 99r, ale u Ciebie na zdjeciu widze, ze ten plastik sam w sobie ma zatrzaski, ktore mocuja go do zeliwnej? obudowy przepustnicy, wiec wystarczy chyba delikatnie go podwazyc i powinien zejsc)

Musisz odkrecic przepustnice (4 sruby) i ja wyjac. Wtedy bedziesz wszystko widzial dokladnie.
Tylko jak za bardzo sie nie orientujesz to nie rob tego, bo popsuc latwo, chcac zaoszczedzic narobisz sobie niepotrzebnie kosztow.

W srodku pod tym plastikiem, jest taki mechanizm, ktory porusza klapa przepustnicy.
Mozliwe, ze sie przycina. A wlasciwie to dlaczego chcesz sie tam dostac ?
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 20 Listopad 2008, 16:40   

hej,
jeszcze raz dzieki za rady i objasnienie tematu.

na wolnych obrotach czasem przygasa auto. Temat walkowany tutaj juz troche, dalem nowe swiece, przewody, zmienilem filtr paliwa, no i wyczyscilem przepustnice (zdjalem ja po wykreceniu tych 4 srub). Troche to wszystko pomoglo ale dalej lubi poszalec obrotami na zimnym silniku.
Na razie nie chce sciagac tego silniczka ale gdybym wiedzial jak go sprawdzic to moze bym cos dalej mogl podzialac :-)

Masz calkowita racje co do samodzielnego majsterkowania. Ja mam jakies tam ogolne pojecie. Zanim sie za cos wezme, popytam szczegolowo i poczytam, bo latwo samemu zepsuc, to fakt.

Jesli masz jakies rady jak sprawdzic ten silniczek to bardzo chetnie poslucham :-)

pozdrawiam serdecznie
pawel
 
 
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 233
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 21 Listopad 2008, 07:23   

Nie żebym straszył ale wszystkim steruje komputer silnika, np. przed liftem bardzo wadliwy PMS, i bardzo możliwe, że jest to błąd sterownika. Po podłączeniu pod komputer diagnostyczny nie pokaże żadnych błędów, bo padają bez ostrzeżeń. A podkręcenie zderzaka przy silniczku krokowym jest dobre na krótką metę, bo i tak i tak się rozreguluje z czasem, przerabiałem to w kilku innych samochodach.

Co do sprawdzenia silniczka to można tego dokonać omomierzem, lub też podłączyć pod 12V. Można również odłączyć sterowanie przepustnicy, pod kolektorem dolotowym jest złącze, odłączyć na chwile zapalić auto i sprawdzić jego zachowanie i poźniej po podłączeniu powtórzyć tan manewr.
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2109
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2008, 10:01   

Nie wiem na ile w tym prawdy było ale jak mi w aucie po lifcie przerywał gaz i się dławił to po podpięciu do kompa wykonali "regulację" przepustnicy (adaptację, whatever) i nagle auto powróciło do żywych.

Ja zanim pojechałem do mechaniora próbowałem cos tam zrobić, wyciągnąłem przepustnicę na stół, wyczyściłem, otworzyłem skrzynkę z silniczkiem i jedyne co to wyczyściłem styki, ale i tak to nic nie dało.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
W201 - 2.5D - 1988
W638 - 2.3TD - 1997
WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
btx

Pomógł: 44 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 21 Listopad 2008, 10:23   

_Pawel_ a masz przeplywomierz ?
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 21 Listopad 2008, 11:18   

dzieki ponownie za rady :-)

>btx
tak, przy dolocie jest przeplywomierz ale nic z nim szczegolnego nie robilem do tej pory ;-)

>gumolyt
rozumiem, ze ten silniczek kontroluje otwieranie klapy z powietrzem.
Myslisz, ze mozliwa by byla sytuacja, ze silniczek nie dziala a auto mimo to odpala (z lekkim trudem, troszke przygasajac 2-3 razy na zimnym silniku).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14