Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:50 |
wyciek spod glowicy |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 9 Lipiec 2007, 23:55
|
|
|
Ziola napisał/a: | A nie trzeba planować głowicy przy okazji |
Zaleca się, ale na pewno trzeba sprawdzić głowicę pod względem płaskości w dwóch kierunkach i zwichrowania... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Lipiec 2007, 07:47
|
|
|
Ziola napisał/a: | A nie trzeba planować głowicy przy okazji |
Jeżeli awarię usuwa sie zaraz po jej zauważeniu to nie potrzeba, natomias gdy stan taki trwa dłużej a do tego doprowadzimy do przegrzania silnika to napewno |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
ochnik
ochnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: kielce
|
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 09:04
|
|
|
zazwyczaj uszczelka merca dlugo wytrzyma choc moja zaczela cieknac przy 150000 tys ale przejechalem na niej 60000 tys a po rozebraniu poprostu ciekla na zwenatrz nie do cylindrow ale jedna rzecz moj nie bral oleju ani grama nawet przy ostrej jezdzie |
_________________ ochnik |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 10:01
|
|
|
ochnik napisał/a: | ciekla na zwenatrz nie do cylindrow ale jedna rzecz moj nie bral oleju ani grama nawet przy ostrej jezdzie |
Bo ciekła jak piszesz a nie lało się z niej I co wymieniłeś, czy dokręciłeś |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
rafal19881
C180 SPORT
Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 89 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 16:23
|
|
|
właśnie =odebrałem samochód z warsztatu i przyczyna były odkręcone śruby, niektóre mozna było odkręcić palcami. |
|
|
|
|
ochnik
ochnik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: kielce
|
Wysłany: 13 Lipiec 2007, 17:55
|
|
|
ja swoja wymienienilemi okazalo sie ze tylko troche puszczala ale na zewnatrz |
_________________ ochnik |
|
|
|
|
Dominik
Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 124 Skąd: Krynica Zdrój
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2007, 17:22
|
|
|
witam jesli moge cos dodac rozmawialem z kumplem ktory pracuje w serwisie merca i powiedzial ze najlepszym lekarstwem na takie wycieki oczywiscie jesli nie leje sie jak z kaczki to zostawic i nic nie ruszac bo co zlozony orginal to juz nie to samo co po wymianie ussczelki mozna sprobowac dokrecic ssruby ale delikatnie a tak apropo zmiana oleju jest co 10 -12 tys to jak dolejesz przez taki wycie ok 4 setek to nie zbankrutujesz a nie ma sensu rozbierac pol silnika pozdro |
_________________ Dominik
|
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 10 Styczeń 2009, 17:21
|
|
|
Witam kolegów.
Wyciek z pod głowicy nastąpił i u mnie... więc dziś postanowiłem sobie to zrobić. Kupiłem uszczelkę pokrywy zaworów Elring (w środku jest oryginał). Zdjąłem pokrywkę i się rozczarowałem - w moim silniku jest dostęp tylko do jednej śruby... i jak ją sprawdzałem to jest jakby dokręcona pozostają jeszcze trzy niewiadome...
Ktoś z obecnych na forum miał wyciek w C180 po lifcie i usuwał przez dokręcenie przednich śrub głowicy? Chciałbym sprawdzić wszystkie z tym że dużo roboty - albo muszę zdejmować wałki albo przedni dekiel rozrządu i się zastanawiam czy ruszać...
Na załączonym zdjęciu czerwonymi strzałkami pokazuję miejsce gdzie jest mokro - według mnie jest bardzo blisko tych śrub ale sam już nie wiem... może po lifcie się nie odkręcają..
p.s. zdjęcie nie jest mojego autorstwa - pożyczyłem je z naszego forum - mam nadzieję że użytkownik nie będzie miał mi za złe - z góry dziękuję
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Pozdrawiam.
wyciek.jpg
|
|
Plik ściągnięto 226 raz(y) 13,09 KB |
|
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
map8
C180 Esprit '98
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 200 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Styczeń 2009, 19:46
|
|
|
U mnie z kolei silnik poci się dokoła okrągłego instrumantu, będącego ponoć elektromagnesem, pod plastikową pokrywą z przodu silnika. Tłusta był nawet wtyczka, która do niego dochodzi.
Myślałem, że idzie tam jakiś oring, ale ponoć nie ma nic i w jednym z warsztatów zaproponowali mi uszczelnienie na silikon. Koszt 100-200 zł. I tak sobie pomyślałem, że może tego nie ruszać. Jakie jest Panowie i Panie wasze zdanie? |
Ostatnio zmieniony przez map8 12 Styczeń 2009, 19:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 10:52
|
|
|
Chyba będę u siebie to rozbierał - bo muszę sprawdzić dociągnięcie śrub głowicy więc Ci powiem co można z tym zrobić. |
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
Martin2149
Dołączył: 21 Paź 2008 Posty: 16 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 11:51
|
|
|
U nie niestety był przeciek między kanałami i olej dostawał się do płynu chłodzącego,1000km i 1L oleju a na zewnątrz nic nie było widać
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=15
Ale jutro odbieram swoją gwiazdeczkę z warsztatu , koszt całości to 1350 PLN.Wszystkie uszczelki firmy ELRING,głowica po kapitalce
Zdjęcia-glowica2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 264 raz(y) 68,35 KB |
Zdjęcia-glowica 1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 255 raz(y) 59,17 KB |
|
_________________ MB W202 C220 Sport WDB2020221A000629 93'
MB W124 230TE Elegance WDB1240831F048324 87'
EX W123 200D 81' |
|
|
|
|
Maxsim
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 4 Luty 2009, 17:24
|
|
|
Dzisiaj zleciłem dokręcenie owych 4 śrub głowicy przy rozrządzie. Po nagrzaniu i przejechaniu kilku kilometrów wycieku nie widać. Mechanik powiedział że dostał się do 3 śrub licząc od strony miarki oleju. do 4 trzeba zdejmować koło zębate walka rozrządu. W trakcie dociągania zaczął ociekać płyn z okolic pompy, musiał poluzować jej śruby coś tam uszczelnił i dopiero dociągnął. Jedna z nich lekko trzymała ale 2 pozostałe to dokręcił o 2 obroty - palcami można było kręcić. Pojeździmy zobaczymy co będzie dalej |
_________________ MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279 |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 4 Styczeń 2011, 20:14
|
|
|
Witam,
nikt nie dodawał od dłuższego czasu żadnego postu, ale i ja się dołączę do tematu.
Od października jestem właścicielem c180tki 1996 rok, odkupiłem od wujka Auto ma przejechane 249500 km. Ubywał olej i płyn chłodzący (1 L /miesiąc), z tym że silnik się nie grzał, w czasie jazdy temp 80 stopni na wskaźniku. Węże od chłodnicy miękkie. Dzisiaj pojechałem do mojego mechanika z celiną, postawił diagnoze - USZKODZONA USZCZELKA POD GŁOWICĄ (sparciała ze starości) przez co do o koła kadłuba silnika sączył się olej a na 4 cylindrze przy kabinie po lewej stronie kropelkami po mału ulatywało chłodziwo na zewnątrz. Trochę się załamałem bo wiem że cena będzie nie mała za robotę, bo w tym wymiana tulei wspornika ukł kier, gumy na stabilizatorze...w 2000 zł myślę że się zamknie wszystko:D Mechanik zaufany, i sprawdzony:)
Pozdr! |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 13:52
|
|
|
eldorado, u mnie wyszło równe 1970 zł za wszystko
Sama uszczelka pod głowicę 300 zł Goetze w intercarsie. Uszczelki na dolot/wydech 110 zł, nowe świece 50 zł, uszczelka pokrywy zaworów 80 zł, 6 L oleju Castrol Magnatec 10W40, ciecz chłodząca, gumy na stabilizator z Lemfordera, tuleja wspornika drążka kierowniczego Lemforder. Filtr powietrza, filtr oleju, nowe śruby na głowice...za robote 600 zł (w tym próba chemiczna, komputer, ciśnienie w cylindrach). Troche było do roboty więc i kasy poszło nie mało... |
|
|
|
|
|