Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:50
wyciek spod glowicy
Autor Wiadomość
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 17:32   

sebek88p filtrów i oleju nie podałem bo już chyba 1,5-2 miesiące czekały na wymianę 8) , teraz walczę z napinaczem :? ale jestem dobrej myśli - nasze forum to wielka skarbnica wiedzy :wink:
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 18:16   

A co się dzieje z napinaczem eldorado?? U mnie po naprawie silnik chodzi o niebo lepiej i ciszej, i jak by ma większą moc :) I łańcucha już nie słyszę jak wcześniej :)
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 08:26   

Swoją drogą tak obserwuje ilu z nas ma problem z uszczelka , to dziwi mnie ze przewaga padniętych uszczelek to silnik 1,8 :P
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 10:12   

Morda23 napisał/a:
Swoją drogą tak obserwuje ilu z nas ma problem z uszczelka , to dziwi mnie ze przewaga padniętych uszczelek to silnik 1,8

może inni nie piszą o tym - tak po prostu :?:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Morda 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 414
Skąd: SANDOMIERZ
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 10:57   

A co tu ukrywać ?? Normalna rzecz, koszt wymniany uszczelki można porównać do wymiany zawieszenia (na względnie dobrych częściach) a żę się grzebie w silniku to nic nadzwyczajnego jak się ma dobrego mechanika to zrobi jak fabryka a jak się ma partacza to spier.... tak samo jak można spierd.. wymiane gum czy tuleji w zawieszeniu a niby to takie banalne. Tak obserwuję ilość km średnio powyżej 230 000 w zwyż padają uszczelki .
_________________
MB C-180 SPORT
WDB2020181A190669
SSIJ MI WYDECH , LIŻ MI FELE
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 12:33   

U mnie uszczelka pusciła ponieważ:

1.) na 4 cylindrze najdalej od pompy śruby były za mocno dokręcone i uszczelka aż się spłaszczyła na samym brzegu (mogę wrzucić fotę)
2.) wujas kiedyś jechał do międzyzdroi i mu chłodnica strzeliła w korku, musiał trochę podgrzać silnik powyżej normy. Na szczęście głowica się nie wykrzywiła od temperatury, nie pękła, do komór spalania nic się nie dostawało z kanałów, za to uszczeleczka zaczęła puszczać olejem do o koła na zewnątrz no i ten płyn leciał również.

Uszczelka ma prawo w końcu puścić, włókno którym jest pokryta ma pewnie ustaloną granicę żywotności, że po czasie twardnieje i pęka od zmian temperatur. Każda część w samochodzie nie ma wieczności, zużywa się w czasie.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Styczeń 2011, 14:44   

Morda23 napisał/a:
to dziwi mnie ze przewaga padniętych uszczelek to silnik 1,8

Może dlatego, że 180tek jest najwięcej? ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Styczeń 2011, 13:04   

Morda23 napisał/a:
A co tu ukrywać ?? Normalna rzecz, koszt wymniany uszczelki można porównać do wymiany zawieszenia (na względnie dobrych częściach) a żę się grzebie w silniku to nic nadzwyczajnego jak się ma dobrego mechanika to zrobi jak fabryka a jak się ma partacza to spier.... tak samo jak można spierd.. wymiane gum czy tuleji w zawieszeniu a niby to takie banalne. Tak obserwuję ilość km średnio powyżej 230 000 w zwyż padają uszczelki .


Miałem w202 prawie 4 lata i jeździło sie po autostradzie nei raz 190km/h i uszczelka mi nie padła. Dziwne? Aha, nie miałem gazu.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 17 Styczeń 2011, 13:20   

Nex@pl napisał/a:
Miałem w202 prawie 4 lata i jeździło sie po autostradzie nei raz 190km/h i uszczelka mi nie padła. Dziwne?

A dasz gwarancję na to, że poprzedni właściciel jej nie zmienił?
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Styczeń 2011, 16:45   

Nex@pl napisał/a:
Miałem w202 prawie 4 lata i jeździło sie po autostradzie nei raz 190km/h i uszczelka mi nie padła. Dziwne? Aha, nie miałem gazu

gaz nie ma nic do rzeczy...
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 18 Styczeń 2011, 19:06   

sebek88p znaczy nic sie nie dzieje z napinaczem ale "walczyłem" z nim żeby dobrze go złożyć/założyć.
U mnie po wymianie uszczelki (dziś odpalone auto) - ładnie i równo silnik pracuje, może trochę cichszy.
Co do LPG i wypalaniu uszczelki to powiem tak - jak instalacja gazowa jest dobrze wyregulowana (odpowiednia mieszanka LPG-powietrze , mieszanka stechiometryczna dla lpg to lekko ponad 15 dla stałej mocy/prędkości), dbanie o instalacje jak i o przeglądy to nie wierze w to że LPG "uwala" uszczelkę pod głowicą.
W końcu przysłowie mówi "jak się dba tak się ma"
I jeszcze nikt nie udowodnił że uszczelka pod głowice użyta na pierwszy montaż przez :mb: jest lepsza niż zamienniki co teraz występują :wink: Zawsze można zastosować metalową uszczelkę pod głowicę :P
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Styczeń 2011, 20:25   

eldorado napisał/a:
(odpowiednia mieszanka LPG-powietrze , mieszanka stechiometryczna dla lpg to lekko ponad 15 dla stałej mocy/prędkości), dbanie o instalacje jak i o przeglądy to nie wierze w to że LPG "uwala" uszczelkę pod głowicą.

czytaj ze zrozumieniem :idea:
Nawet jak będziesz miał "lekko ponad 30" - chociaż nie wiam co Ty tym mierzysz / liczysz - to i tak to nie ma nic do rzeczy :wink:

eldorado napisał/a:
I jeszcze nikt nie udowodnił że uszczelka pod głowice użyta na pierwszy montaż przez jest lepsza niż zamienniki co teraz występują

To wymień "oryginalną" uszczelkę i wsadź taką za 50zł. Zobacz efekt po 3 latach :idea:

eldorado napisał/a:
Zawsze można zastosować metalową uszczelkę pod głowicę

To zastosuj. Podziel sie spostrzeżeniami po 2 latach użytkowania :mrgreen:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 18 Styczeń 2011, 21:16   

Dobrze wyregulowana instalacja LPG nie powoduje upalenia się uszczelki pod głowicą.

Wg mnie uszczelka skończy żywot przez:

1.) Mocne przegrzanie silnika. Wystarczy, że będziemy sobie jechać w deszczowy dzień na trasie, kamień walnie w chłodnicę, płyn sobie zleci a my nie zauważymy, że temperatura idzie sobie w górę, do czerwonego pola. Zdarzają się takie przypadki jak ktoś zielony jest i nie patrzy na wskaźniki w czasie jazdy a trzeba.
2.) Zalewanie zwykłą wodą układ chłodzenia. Woda szybciej wrze niż płyn. Podczas wrzenia powstają pęcherzyki powietrza, uniemożliwiając swobodny przepływ płynu w głowicy. Silnik się przegrzewa, w związku z czym również uszczelka, wtedy szlag ją trafia.
3.) Uszkodzoną pompę wody; termostat; visco; zbyt mały poziom płynu chłodzącego

Moim zdaniem, jeżeli będzie się dbało o układ chłodzenia, kontrolowało temperaturę silnika w czasie pracy itd. to uszczelka długo pożyje. Głównym wrogiem dla uszczelki(zamontowanej fabrycznie) jest przegrzanie :) Ja jestem przewrażliwiony na tym punkcie jak gdzieś jadę w trasę.

PS. zapewne wiele osób nie zgodzi się z tym co napisałem, niech dodadzą swoją wiedzę:)
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 18 Styczeń 2011, 21:35   

99% racja.1% to wycieki oleju spod glowicy [te typy tak maja] a 1% to juz duzo,bo to setki,tysiace aut w samej polsce.
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 18 Styczeń 2011, 22:10   

Marcin Pop. metalową uszczelkę miałem w poprzednim aucie i wytrzymała 2 "gotowania" i było OK - ciekawe ile twoja papierowa by wytrzymała :mb: -wska
Co do stechiometrycznej - to sam sobie reguluje lpg wskaźnikiem afr (poprzez sondę lambda)
"...to i tak to nie ma nic do rzeczy" - nie ma ? to niech ci gaziarz ustawi ubogą i tak jeździj - powodzenia :wink:
To wymień "oryginalną" uszczelkę i wsadź taką za 50zł. Zobacz efekt po 3 latach - w polskich warunkach na czymkolwiek i po czymkolwiek będę jeździł to i tak będzie kupa
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,074 sekundy. Zapytań do SQL: 6