niska temperatura silnika-jaka powinna być? |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 17:52
|
|
|
Link masz tak jak kolega wyżej dał, nic spuszczać nie musisz, tylko jak go odłączysz to podstaw coś bo zleci z 200-300ml, wymienia się go dość łatwo, chyba że się zasiedział troszkę. Cena w ASO to ok. 150zł z tego co pamiętam, ale jak wejdziesz w dział Pomorskie to masz namiar to Marka ze Stężycy a tam w granicach 50zł. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Jacek S
Jacek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Nowa Wieś Wielka
|
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 22:01
|
|
|
po odpaleniu zimnego silnika jak wskazówka temp.silnika lekko się podniesie sprawdź małą chłodnicę jak będzie ciepła to mały termostat nie trzyma, wtedy możesz zasłonić całe chłodnice np kartonem powinno pomóc zanim wymienisz termostat |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 5 Styczeń 2016, 22:03
|
|
|
Pytanie tylko to czy jeśli to mały termostat to czy po prostu nie daje się nagrzać czy też nie trzyma, bo jeśli to drugie to nawet karton nie pomoże - przerabiałem u siebie. Ale jak już będziesz to miał to wymiana pół godziny, biorąc lekki zapas. W swoim temacie przed chwilą kolega Mors zakupił z ASO, możesz podpytać co i jak. Ale najpierw sprawdź jak kolega wyżej radzi. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Kowalsky
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Konin
|
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 13:11
|
|
|
Dobra, dzisiaj odpaliłem mesia (chodził z 20 min na jałowych) Temperatura stała na 40st. Wentylator na chłodnicy nie pracuje ale mała chłodnica się nagrzała.. Ten wąż od termostatu dużego nie byl zupełnie zimny (delikatnie ciepławy) Dolny powrotny od chłodnicy tez był delikatnie ciepły. Co teraz ? Termostaty do wymiany?
P.S. tak jak pisałem wcześniej mercedes nigdy nie grzał tak jak powinien dlatego 3 lata temu wymieniłem duzy termostat (oryginalny) Nic to nie dało.. temperatura nigdy nie przekroczyła 80 st. (nawet latem) |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Styczeń 2016, 13:20
|
|
|
Kowalsky, Tak niemoze być --wniosek chodzi na obiegu otwartym,termostat był wadliwy i trza było go od razu wymieniac |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 18:46
|
|
|
Kowalsky napisał/a: | Dobra, dzisiaj odpaliłem mesia (chodził z 20 min na jałowych) Temperatura stała na 40st. Wentylator na chłodnicy nie pracuje ale mała chłodnica się nagrzała.. Ten wąż od termostatu dużego nie byl zupełnie zimny (delikatnie ciepławy) Dolny powrotny od chłodnicy tez był delikatnie ciepły. Co teraz ? Termostaty do wymiany?
P.S. tak jak pisałem wcześniej mercedes nigdy nie grzał tak jak powinien dlatego 3 lata temu wymieniłem duzy termostat (oryginalny) Nic to nie dało.. temperatura nigdy nie przekroczyła 80 st. (nawet latem) |
Wygląda na to, że ten oryginalny duży był od razu wadliwy, bo to on Ci puszcza, jak przy temperaturze silnika poniżej 40 stopni masz pełny przepływ (skoro nawet na powrocie z chłodnicy czujesz ciepło) to ja bym najpierw wymieniał, tylko jego.
U mnie termostat był do wymiany, o czym wiedziałem już przy zakupie, bo kilka miesięcy wcześniej swoim autem przejechałem Polskę w szerz x2 i powyżej 70 stopni nie był w stanie osiągnąć.
Po wymianie dużego termostatu na Vernet'a do 60 stopni grzeje się dosyć szybko, później do 80 wędruje bardzo powoli, ale po jej osiągnięciu wskazówka lekko się waha między 80-83 stopnie i nie ważne, czy to miasto, czy trasa. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 19:25
|
|
|
Ja też tak miałem , wymiana głównego termostatu nie pomogła ... walnięty był ten w małej chłodnicy i po wymianie drugi rok cieszę się super temperaturą |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 7 Styczeń 2016, 22:11
|
|
|
Dandiee napisał/a: | Ja też tak miałem , wymiana głównego termostatu nie pomogła ... |
Ale miałeś tak jak ja czy Kowalsky?
Bo mały termostat nie ma nic wspólnego z tym, że po uruchomieniu silnika dwa przewody od dużej chłodnicy są ciepłe. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
Kowalsky
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Konin
|
Wysłany: 8 Styczeń 2016, 14:27
|
|
|
Zakupiłem termostat od polecanego Marka z pomorza. Po wymianie mała chłodnica też jest ciepła tylko że troszkę mniej niż przed wymianą (temp. silniika może z 40-50 st) Co do dużego termostatu - zbiorniczek wyrównawczy jest ciepły. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Kowalsky
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Konin
|
Wysłany: 8 Styczeń 2016, 17:23
|
|
|
Temperatura trochę się poprawiła. Wskazówka nie opiera się na samym dole tylko troszkę podskoczyła w góre. Doczytałem też na forum, ze dogrzewacz silnika mam nie sprawny. Tak czy inaczej z tego co czytałem mała chłodnica powinna być zimna (podobno otwiera się przy 80st) Teraz nie wiem czy reklamować termostat u Marka czy kupić nowy z ASO |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 8 Styczeń 2016, 17:26
|
|
|
Kowalsky, Poczekaj... jutro Ci napiszę w temacie jak jest u mnie z tą chłodniczką bo ja problemów z temp nie mam jak na tą chwilę |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Kowalsky
Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 15 Skąd: Konin
|
Wysłany: 8 Styczeń 2016, 17:48
|
|
|
Zakleiłem ten termostat tak żeby uniemożliwić przepływ. Jutro zamontuje i wybiore się na przejażdzkę. Jeśli temperatura podskoczy jakimś cudem do 80 to zamówię nówkę i już. Cały czas nie rozumiem do czego potrzebna ta mała chłodnica Nie można by tak jeździć ze zaślepionym małym termostatem? Przeciez jak temperatura wzrośnie to duży termostat powinien otworzyć obieg i po sprawie. |
|
|
|
|
|