Kontrolka epc Mercedes w210 22 cdi |
Autor |
Wiadomość |
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 10 Lipiec 2007, 23:52
|
|
|
Jary napisał/a: | caytol napisał/a: | Wiecie co jestem w szoku. wyczyscilem uklad paliwowy w 22cdi wymienilem filtr wyczyscilem podstawe/obudowe filtru i problem znikl / nie zapala sie kontrolka epc .. |
No to gratulacje Jak się przekonałeś komputer nie zawsze ma rację Chyba że mechanior licząc na zarobek podał Ci taki błąd
Co do wentylatora to nie wiem czy masz tak samo, ale u mnie trzeba zdjąć pokrywę pod schowkiem ( nad nogami pasażera), obrócić o ok 1/4 obrotu zaczepy z tworzywa sztucznego, które są po bokach nawiewu i wyjąć je, chwycić palcami otwory pokrywy i zdjąć ją w stronę pasażera i dmuchawa na wierzchu |
komputer pewnie mu pokazywał za niskie cisnienie paliw. ale po angielsku i wyszło cisnienie w kolektorze. daje głowe ze tak bylo. jego objaw bez problemu wychodzi na kompie.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Lipiec 2007, 20:46
|
|
|
caytol napisał/a: | - czy za kazdym razem trzeba uklad zasilania odpowietrzyc jak sie wymienia np filtr paliwa ??????? a. |
Żeby nie odpowietrzać układu, ja każdy nowo zakladany filtr zalewam do pełna czystym paliwem i nie ma problemu z odpowietrzaniem ani z odpaleniem silnika |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 31 Maj 2008, 17:51
|
|
|
Witam mam podobny problem z kontrolką EPC w swoim samochodzie( w210, 2.2 diesel). Minanowicie, zapala się kontrolka EPC, samochód traci moc, kiedy przekręcę kluczyk i odpalę silnik jeszcze raz wszystko jest ok(do następnego razu). Problem ten mam tylko wtedy gdy temperatura na dworzu zaczyna się od 15 stopni C. W zimnie i gdy jest chłodniej wszystko działa dobrze. Kontrolka zapala się tylko wtedy gdy zdejmuje się nogę z gazu(nawe mały spadek obrotów powoduje utratę mocy i konieczność odpalenia raz jeszcze). Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd bodajże 1227 i 1228, co oznacza awarię czujnika rozdzielającego paliwo pompy wtryskowej( LUCAS). Znahor zaproponował mi naprawę w kwocie 3500, nie jestem pewien czy to naprawde błąd tego czujnika(koszt 3000zł, czy może jakiś drobiazg za pare złotych). Czy to napewno musi być błąd czujnika, czy może jest to jakiś błąd elektrycje lub czymś podobnym (dlaczego dzieje się to tylko wtedy gdy jest ciepło- im wyższa temperatura tym częściej zapala się EPC).
Dziękuję za ewentualną pomoc. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 31 Maj 2008, 22:45
|
|
|
[quote="szol13"......]Znahor zaproponował mi naprawę w kwocie 3500, nie jestem pewien czy to naprawdebłąd tego czujnika(koszt 3000zł, czy może jakiś drobiazg za pare złotych).[/quote]
Sprobój sam przeczyścić połączena elektrycvzne sternikowp ompy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 31 Maj 2008, 23:17
|
|
|
szol13 napisał/a: | kiedy przekręcę kluczyk i odpalę silnik jeszcze raz wszystko jest ok(do następnego razu) |
Obstawiam na 90% błąd elektryki - coś zaśniedziało albo wytarła się (lub jest brudna) warstwa oporowa na elemencie regulacyjnym (np. potencjometr pedału gazu z lewej strony między grodziami). |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
moogio
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 5 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 21:32
|
|
|
....moze czujnik w dolocie - zmierzyc go lub na podmiankę |
_________________ w210 |
Ostatnio zmieniony przez moogio 2 Czerwiec 2008, 21:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 11:05
|
|
|
czujnik o ktorym on wspominal to nic innego jak elektromagnes-czyli cewka i rdzen wiec poza przerwanym uzwojeniem nie ma prawa nic siasc a tym bardziej raz dzialac a raz nie i niewazne czy zimno na dworze czy chlodno...
silnik po nagrzaniu ma ok 80 stopni wiec i pompa ma taka sama temperature zima i latem, paliwo tez jest podgrzewane wiec nie ma z tym zadnego powiazania, oczywiscie jezeli rzecz sie tyczy samej pompy wtryskowej.
Teraz bardziej prawdopodobna przyczyna Twoich problemow czyli czujnik polozenia pedalu gazu (znajduje sie w komorze silnika stojac przodem to po prawej stronie, gdzie konczy sie linka od gazu..) moze wytarl sie potencjoometr w niej, moze tylko styku nie ma.. pompa to ostatecznosc dla mnie raczej nierealne....
Co do ceny 3500zl
w malopolskim Centrum Diesla sprzedaja pompy lucasa za 2000zeta z gwarancja na rok (moga wyslac albo sam wstawisz)
nadal krazy mit lucasa... przeciez to powinno byc karane
wlasnie czujnik pedalu gazu moze byc wrazliwy na temperature bo znajduje sie w miejscu odslonietym od silnika |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 23:34
|
|
|
witam - od kilku dni posiadam mietka C220D 97r. z podobnym problemem co kolega @szol13, dziś właśnie przez to częste odpalanie rozładowałem akumulator
Dodatkowo jeszcze zegary nie zawsze mi wskazują, czasami wskazówki działają normalnie lecz w większości wszystkie są opadnięte a wskaźnik paliwa drga.
@szol13 czy poradziłeś sobie z tym problemem?
pzdr. |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 22:50
|
|
|
Co do literatury i diagnostyki CDI to zobaczcie www.mercdiagnose.eu . Ten twój szaman albo wcale nie odczytał błędów z modułu silnika , albo nie zrozumiał tego co zobaczył na ekranie monitora . |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 12 Lipiec 2008, 11:22
|
|
|
Przepraszam ale nie było mnie jakiś czas i nie zajmowałem się samochodem problemu dalej nie rozwiązałem. Teraz będę miał trochę czasu więc pokombinuję. Jakby ktoś miał jeszcze jaiś pomysł na EPC będę wdzięczny.
[ Dodano: 12 Lipiec 2008, 11:32 ]
Jeszcze jedno pytanie do konradara, gdzie znajduje się te małopolskie centrum diesla. |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 30 Lipiec 2008, 16:01
|
|
|
Hej
podepne sie do tematu bowiem mam bardzo podobny problem.
Raz na jakis czas przy trzymaniu pedalu gazu w jednej pozycji czuc jakby brakowalo paliwa (dzieje sie to po chwilowym zapaleniu kontrolki EPC)
W trakcie zmiany biegow lub przy wrzuceniu luzu auto nie trzyma obrotow i gasnie.
Musze wylaczyc zaplo i wlaczyc go ponownie. Problem znika na kilka tygodni / miesiecy az sie znowu pojawi
Dodam, ze zmieniam wymieniam wszystkie filtry w samochodzie co 10 tkm wraz z olejem
Zauwazylem tez ze przy barszo dynamicznej jezdzie czasem w okolicy 4200 rpm gdy silnik klekocze juz dosc glosno (w sumie nie do konca jestem przekonany ze powinien az tak terkotac, bo przy nizszych obrotach jest niemal nieslyszalny)
Prosze o podsuniecie pomyslu na pomyslne usuniecie usterki (przebieg auta 120tkm - raczej prawdziwy...)
pozdrawiam |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 31 Grudzień 2008, 12:03
|
|
|
w210 1997 rok (model 98)
2.2 diesel
zapala sie kontrolka EPC.
Czy moze to byc spowodowane tym, ze w przewodach paliwowych pojawia sie powietrze ?
Od filtra powietrza do pompy wtryskowej "idzie" wezyk. W tym wezyku pojawia sie powietrze. Ale nie zapala sie EPC w czasie gdy to powietrze sie pojawia w wezyku. |
|
|
|
|
|