Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
xenon padl czy moze przetwornica ??
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 22 Luty 2007, 14:44   xenon padl czy moze przetwornica ??

Witam,
mam problem z jednym swiatlem. usterka dziwnie wyglada. jadac na tarsie zaswiecila mi sie kontrolka sygnalizujaca przepalenie zarowki. zatrzymalem sie na stacji paliw i zobaczylem, ze xenon padl. zatankowalem i ku mojemu zadowoleniu po ponownym uruchomieniu swiatel kontrolka zgasla a xenon swieci. po kilkudziesieciu km sytuacja sie powt.
dzis jest tak, ze kontrolka na desce rozdzielczej nie sygnalizuje przepalenia zarowki a xenon jakos nie chce swieci.

pytanie czy padl zarnik? czy moze cos innego.


podam, ze koszt zarnika (D2R) w sewisie MB wynosi 550,00pln. stosuja zarnik firmy OSRAM opakowany w swoj kartonik (mercedesowski). W sklepie firmowym ww. firmy (o.) cena zarnika wynosi 220,00 a na allegro widzialem w okolicach 120,00pln
 
 
Krzeko 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 162
Skąd: ZS + ZGY
Wysłany: 22 Luty 2007, 15:53   

Zmien ostroznie zarnik z dobrej lampy do tej ktora nie swieci. Jesli nie bedzie swiecila to przetwornica lub/i moze jakies przewody luzne, przypalone, zerwane. Jesli dziala to wtedy trzeba bedzie zainwestowac w nowy zarnik. Wiem ze to spore koszta ale powinno kupic sie dwia zarniki bo gdy kupisz jeden bedzie widoczna spora roznica w swieceniu. Faktem jest ze zarniki potrzebuja okolo 30h pracy zeby zaczely swiecic swoim wlasciwym swiatlem ale roznica i tak bedzie widoczna.
_________________
C-180 elegance `93r - już po FL ;-P WDB2020181F037732 - Celina
Viano 3,0 Cdi AMBIENTE - Smok
 
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 22 Luty 2007, 21:33   

w razie czego dam dobry namiar na czesci do ksenonów we wrocku jak kogos interesuje.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Gość

Wysłany: 27 Luty 2007, 11:43   

okej wszystko gra i buczy a raczej dobrze swieci. :D
wymienilem dwa zarniki i stala sie jasnosc.

zarniki kupilem w tym sklepie www.mastertuning.net

koszt 66€ za dwie sztuki.
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 11:52   

Odświeżam temat. Ostatnio przymierzam się do zmiany żarników, bo te co mam to są jeszcze fabryczne, a że autko jest z 1998 r. to się chyba juz wyświeciły :P

Spotkałem się z opinią, że tu cytat z allegro

"Oryginalnie żarówki występują tylko w dwóch temperaturach 4300K i 5800K. Wszystkie inne temperatury są wynalazkami bez homologacji np.: 6000K, 8000K, 10000K, 12000K, 14000K itd"

Z drugiej strony sprzedawcy tych "wynalazków" 6000K itd, twierdzą że:

Żarówki do instalacji ksenonowych HID. Model D2R 35W. Temperatura światła ok. 6000K.

* Komfortowa jazda - Żarówki emitują światło o barwie 6000K. Poruszanie się w warunkach takiego oświetlenia poprawia koncentrację wzroku i zwiększa widoczność obiektów w porównaniu do światła np. standardowych żarówek halogenowych 3200K.

Przednie światła samochodowe powinny mieć barwę białą lub żółtą selektywną. Światło białe są używane znacznie częściej, ponieważ zachowują skuteczność w każdych warunkach pogodowych i jest przez to bardziej uniwersalne.

Nie istnieje dokładny naukowy przepis na "światło białe". Biel ma wiele odmian, które z powodu subiektywności wzroku dają podobne odczucia kolorystyczne. Aby określić rodzaj bieli optycy posługują się temperaturą barwową wyskalowaną w kelwinach (K). Skala ta ma zastosowanie także w motoryzacji.

* Żarówki "białe" mogą emitować światło: ciepłobiałe (poniżej 3300K)
* białe neutralne (3300 - 5000K)
* białe dzienne (powyżej 5000K)

Jakie żarówki wybrać ? To zależy od celu ich instalacji.

* Światło ciepłobiałe emitują konwencjonalne halogeny. Ciepła biel znacznie odbiega od bieli światła dziennego, do której najlepiej przystosowany jest narząd wzroku. Pomimo wysokiej intensywności (luminancji), światło halogenów nie jest najlepszym wyborem dla kierowcy. Ciepłe światło wymaga od wzroku większego wysiłku, zwiększa czas niezbędny na spostrzeżenie przeszkody i szybciej powoduje zmęczenie.

* Światło białe neutralne to kompromis, pomiędzy barwą a intensywnością. Światło takie emitują żarówki z niebieskim filtrem. Filtr powoduje przesunięcie bieli na skali K do wyższych wartości przez pochłanianie części barw składowych, które są w nadmiarze. Powoduje to nieznaczną utratę luminancji, co rekompensuje korzystniejsza barwa. Światło zbliżone do dziennego daje oczom większy komfort. Wzrok łatwiej i szybciej skupia się na obiektach. Jazda jest mniej męcząca i bezpieczniejsza. Żarówki o bieli neutralnej (np. Xtec 3700K lub Xtec 4200K) to najlepszy wybór dla kierowcy szukającego lepszej jakości przy stosunkowo niewielkim wydatku.

* Światło o bieli dziennej uzyskuje się przez zastosowanie gęstrzego filtra. Barwa światła zostaje przesunięta powyżej 5000K w wyniku znacznej redukcji ciepłych barw składowych. Chłodna biel światła dziennego to barwa, przy której wzrok pracuje najwydajniej. Jednak jej uzyskanie z żarówek halogenowych okupione jest zbyt dużym spadkiem luminancji i pogorszeniem warunków jazdy. Żarówki halogenowe o chłodnej bieli światła dziennego (np. Xtec 5900K) są przeznaczone głównie do zastosowań stylingowych, gdzie liczą się głównie walory wizualne pojazdu. Kierowcy chcący w pełni korzystać z ogromnych zalet światła dziennego powinni zdecydować się na instalację systemu ksenonowego (np. Xtec 6000K) zapewniającego zarówno korzystną barwę, jak i dużą intensywność światła.

Podsumowując - jeżeli chcesz jeździć bezpieczniej poprzestając na wymianie żarówek - wybierz żarówki z zakresu 3500 - 5000K. Jeżeli stylingujesz swoje auto i chcesz, aby światło lamp dawało odczucie podobne do ksenonów - wybierz żarówki o bieli ok. 6000K. Jeżeli montujesz system ksenonowy - wybierz zakres ok. 6000K.

Komu wierzyć? Może ktoś z Was odpowie?
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 22:50   

voshon napisał/a:
to się chyba juz wyświeciły :P

Po czym wnosisz :?: :P
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Lipiec 2007, 16:12   

Wnoszę to po tym, że przesiadając się ze zwykłych H1 na ksenon nie zauważyłem powalającej róznicy w jakości oświetlenia, co więcej podczas jazdy w deszczu mam odczucie że H1 w Passacie (to moj drugi wózek - jeżdże i tym i tym wiec czesto moge porównać) świecą w tych warunkach lepiej. Może się myle, albo mialem za duze oczekiwania do ksenonów, sam juz nie wiem :roll:
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 10