Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ksenon czasami nie startuje
Autor Wiadomość
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Październik 2015, 23:21   Ksenon czasami nie startuje

Słuchajcie mam taki problem u siebie, że czasami po nocnym postoju nie zapala mi się prawy ksenon. Błyska na ułamek sekundy i nie rozpala się dalej, wyskakuje na wyświetlaczu "lamp defective". Muszę wyłączyć i włączyć światła a czasami nawet kilka razy żeby załapał. Jak już raz załapie to później cały dzień nie ma problemu, zapala się od razu, nie gaśnie. Żarówki są dobre, w miarę nowe i świecą czystym, białym światłem. Co to może być?
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28 Październik 2015, 11:53   

777, próbowałeś pukać w lampę? Może coś nie styka? Ja bym na to obstawiał, nie proponuję grzebać przy żarówce na odpalonych lampach z wiadomych przyczyn. Miałem tak z S124 z halogenem, a teraz w CLK nawet z tylną postojówką, raz się paliła raz nie, a wystarczyło puknąć w tylną lampę i łapało ;)
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Październik 2015, 12:43   

Witam

Najprawdopodobniej przyczyną jest słaby styk na złączkach elektrycznych przy żarówce i przetworniku. Jedynym lekarstwem jest rozłączenie kostek i wyczyszczenie styków oraz ich podoginanie. Wyczyści można je poprzez spryskanie wd-40. Doginanie styków to już wiadomo jak to się robi. Oczywście wszystko robimi a wyłączonych światłach. Jeżeli to nie pomoże trzeba sprawdzic kable od przetwornika do samej żarówki. I ostatnie pytanie - czy masz zainstalowane światła do jazdy dziennej i ewentualnie kto je isntalował?


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Październik 2015, 15:17   

Dzięki za odpowiedzi. Muciek - próbowałem stukać w lampę, ale nie załączała. Spróbuję przeczyścić styki, tak jak radzicie, choć wcześniej wykluczałem taką opcję. Lampa jak już wystartuje to działa bez problemu, nawet na mocnych wybojach nie przygasa, nie mryga. Zastanawiałem się czy to nie wina przetwornicy - może już się kończy. Co do świateł dziennych to nie posiadam ani nie było w tym samochodzie takich nigdy. ;)
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Październik 2015, 15:47   

777 napisał/a:
Zastanawiałem się czy to nie wina przetwornicy - może już się kończy.



Przetwornica albo działa albo nie - troche działać nie może. Ksenony to są lampy wyładowcze więc albo działają albo nie. Pytałem o światła dzienne bo bardzo częstym problemem jest przekaźnik w dziennych który zaczyna wariować i wtedy zaczyna włączać i wyłaczać światła pozycyjne.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
L_u_k_a_s
Mercedes fan

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 40
Skąd: Toronto :)
Wysłany: 28 Październik 2015, 17:38   

Na MCP kiedyś ktoś pisał, że też musiał kilka razy włączać światła bo mu żarnik nie startował okazało się, że jest do wymiany było to chyba w W210. Jeżeli skończą Ci się opcje (wtyczki, przewody) i nadal będzie problem występował spróbuj zamienić miejscami żarniki i czy wtedy będzie tak samo.
_________________
VC Z19DT '08
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 28 Październik 2015, 21:06   

Witam
kubus838 napisał/a:
777 napisał/a:
Zastanawiałem się czy to nie wina przetwornicy - może już się kończy.



Przetwornica albo działa albo nie - troche działać nie może.

No nie do końca masz rację, przetwornice (z ang. ballast) połączone są z układem zapłonowym, jego rolą jest dostarczenie bardzo wysokiego napięcia do zajarzenia łuku w lampie, następnie przechodzi do pracy przetwornica właściwa, która ten łuk podtrzymuje. Kiedy układ zapłonowy jest sprawny, a przetwornica główna niedomaga, to zachowuje się podobnie do opisanego problemu, błysk i ... nic.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 28 Październik 2015, 21:13   

kubus838 napisał/a:
Wyczyści można je poprzez spryskanie wd-40

Wd40 to sobie możesz psiknac zawiasy w drzwiach do szopy a nie styki elektryczne jak masz pisać takie bzdety to sie powstrzymaj.
Do elektryki są specjalne preparaty.
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Październik 2015, 22:02   

Pyra napisał/a:

No nie do końca masz rację, przetwornice (z ang. ballast) połączone są z układem zapłonowym, jego rolą jest dostarczenie bardzo wysokiego napięcia do zajarzenia łuku w lampie, następnie przechodzi do pracy przetwornica właściwa, która ten łuk podtrzymuje. Kiedy układ zapłonowy jest sprawny, a przetwornica główna niedomaga, to zachowuje się podobnie do opisanego problemu, błysk i ... nic.


Przetwornica połączona jest z układem elektrycznym - czy my o tym samym piszemy? Ona dostarcza odpowiednie napięcie z opdowiednim natężeniem aby lampa wyładowcza "zapaliła". Po odpaleniu lampy układ ten tylko podtrzymuje "świecenia" takiej żarówki. Przetwornica podaje napięcie przy zainicjowaniu świecenia palnika niewiele wyższe, tylko natężenia jest zdecydowanie wyższe za co jest odpowiedzialny transformator/tyrystor lub inne układu łącznie z kondensatorem. A tak na marginesie od zajarzenia łuku potrzebne jest odpowiednie natężenie prądu a nie napięcie.

maurycy napisał/a:
Wd40 to sobie możesz psiknac zawiasy w drzwiach do szopy a nie styki elektryczne jak masz pisać takie bzdety to sie powstrzymaj.
Do elektryki są specjalne preparaty.



A co masz lepszy specyfik - może kontakt plus? Wd40 może i czyści rdze z zawias i toalety ale jest sprawdzony. A jak zaczynasz krytykować to może jakiś argument. A nie tylko puste pisanie/krytykowanie.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 29 Październik 2015, 00:09   

kubus838 napisał/a:
A nie tylko puste pisanie/krytykowanie.

Niektorzy wychodza z zalozenia, ze jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego 8) - ja rowniez :wink:
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 01:19   

MICHAL200 napisał/a:

Niektorzy wychodza z zalozenia, ze jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego 8) - ja rowniez :wink:


A inni najpierw sprawdzają a nie wychodzą z założenia - ja również.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Październik 2015, 08:46   

Ja do styków używam:
http://www.autochemia24.p...nych-200ml.html

I polecam.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 11:05   

Kolego Abdul

Może ten środek jest i dobry, ale według opisu z tej strony którą wskazałeś to on jest troche dziwny, cytuje:

"tworzy powłokę antyprzebiciową uszczelniającą przewody wysokiego napięcia i kopułkę rozdzielczą w układzie zapłonowym
pozostawia trwałą powłokę izolacyjną ułatwiając rozruch silnika - szczególnie w okresie dużej wilgotności powietrza
chroni przewody przed wilgocią, olejem i benzyną
penetruje tlenki i siarczki
Sposób użycia :

rozpylić środek na elementy instalacji
po naniesieniu pozostawić na około 10 min aby preparat odparował
nie wywoływać iskrzenia
jeżeli po naniesieniu preparatu jest obecność rdzy należy usunąć ją szczotką
"

Z tego co napisali to raczej ten środek mówiąc potocznie zapobiega "przebiciu" na przewodach wysokiego napięcia. Czyli jakby dodtakowo usczelniał izolacje na przewodach i w ten sposób powodował lepszy przepływ prądu. Raz piszą, że penetruje tlenki a poniżej, że jeżeli jest radza to należy ją usunąć szcztką - przecież rdza to są właśnie tlenki. A może chodzi o te tlenki które powstają na izolacji przewodów i które przewodzą prąd elektryczny i wtedy to miałoby sens.
Ale jeszcze jeden teks reklamowy cytuje:

"Środek do instalacji elektrycznych. Izoluje od wilgoci i ułatwia rozruch silnika"

Z tego wynika, że ten środek rzeczywiście jest do jakby wspomagania izolacji, czyli zapobiegania zawilgoceniu izolacji elektrycznej jedenocześnie uniemożliwając przebicie.

A tak na koniec to jak na styku elektrycznym można tworzyć powłoke antyprzebiciową. Przecież styk elektryczny musi mieć bardzo dobry kontakt aby przekazać prąd do nastepnego styku. Mówiąc krótko styk musi mieć przebicie aby miał lepszy kontakt z drugim stykiem z nim połączonym. Może być jeszcze tak, że dwa oczyszczone styki ze sobą połączone sa tym preparatem zabezpieczone żeby nie miały przebicia - to tak i z tego opisu też tak wynika.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Październik 2015, 11:21   

kubus838, może i z tej strony jakoś niefortunnie to dobrali, ale tutaj masz link do opisu:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000423/3110-ElectronicSpray-6.0-en.pdf
Properties
- cleans contaminated contacts
- good water separation
- good corrosion protection
- penetrates layers of oxides and sulphides
- repels moisture
- reduces contact resistance
- silicone-free
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
perkusista2010 

Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 5
Skąd: Brzeg
Wysłany: 29 Październik 2015, 11:33   

Wina leży po stronie przetwornicy wymień przetwornice i będzie ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 10