Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ksenon czasami nie startuje
Autor Wiadomość
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 12:15   

Abdul napisał/a:
kubus838, może i z tej strony jakoś niefortunnie to dobrali, ale tutaj masz link do opisu:


Oni chyba z tej strony wzieli opis, przetłumaczyli go i dodali coś od siebie. Mniej wiecej opis sia zgadza. Ale faktem jest, że aby sprawdzić jak działa ten specyfik to trzeba go sprawdzić. Ja już tym opisom nie ufam. To tak jak z tym kontaktem - ponoć działanie czyszczące. W rzeczywistości płytki mył dobrze z "kurzu", ale w jeżdżącym samochodzi gdzie jest wilgoć, piasek i błoto to na stykach osadza się tyle tego towary, że trzeba użyć radykalnych środków a nie reklamowanych. Niestety dzisiaj jedynym i najlepszym środkiem do czyszczenia styków jest papier ścierny ewentualnie iglak. Ta chamia teraz spada na psy, co innego mówią w reklamie a co innego jest w rzeczywistości.

A tak co do tych ksenonów to nie sądza aby wina leżała po stronie przetwornika. Przetwornik albo działa albo nie. A tym bardziej migać nie może. Bo czas w jakim generuje prąd wzbudzenia dla żarnika jest taki, że nie pozwoli migać. Ksenon dział na podobnej zasadzie jak zwykła świetłówka ale tylko podobnej - nie takiej samej. Dlatego trzeba posprawdzać tak jak koledzy wyżej pisali. A tak na maraginesie - warsztat i elektrycy samochodowi będą sprawdzać też w ten sposób.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Październik 2015, 17:37   

Panowie dziękuję za tyle wyczerpujących odpowiedzi, można się dużo nauczyć. ;) Na dniach postaram się sprawdzić mocowanie żarnika w lampie i przeczyścić styki. I tak nie będę wiedział od razu czy pomogło czy nie, bo problem nie występuje codziennie, tylko czasami. W ostatnich dniach na nic nie mam czasu, ale liczę, że może w sobotę uda mi się posiedzieć przy samochodzie.


A co do styków to dodam od siebie, że ja i tak zawsze czyszczę je mechanicznie czyli jakimś pilniczkiem lub czymś ostrym co zeskrobie rdzę. Jeśli są mocno zardzewiałe lub zaśniedziałe to o ile jest taka możliwość wymieniam na nowe.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 29 Październik 2015, 19:56   

Witam
kubus838 napisał/a:
Przetwornica połączona jest z układem elektrycznym - czy my o tym samym piszemy? Ona dostarcza odpowiednie napięcie z opdowiednim natężeniem aby lampa wyładowcza "zapaliła". Po odpaleniu lampy układ ten tylko podtrzymuje "świecenia" takiej żarówki.

O tym samym pisałem, z tym, że nie użyłem słowa żarówka, bo palnik nią nie jest.

kubus838 napisał/a:
Przetwornica podaje napięcie przy zainicjowaniu świecenia palnika niewiele wyższe, tylko natężenia jest zdecydowanie wyższe za co jest odpowiedzialny transformator/tyrystor lub inne układu łącznie z kondensatorem. A tak na marginesie od zajarzenia łuku potrzebne jest odpowiednie natężenie prądu a nie napięcie.

A z tym twierdzeniem zgodzić się nie mogę. Swoją drogą ciekaw jestem skąd posiadasz te informacje, bo poparcie mojej tezy znajdziesz w wielu miejscach.
np.
Cytat:
Moc znamionowa wynosi 35W, napięcie lampy dla tej mocy to 85VAC,...

Należy zaopatrzyć się w specjalnie opracowany dla danego modelu lampy, skomplikowany układ elektroniczny inaczej zwany przetwornicą lub balastem. Po pierwszym przyłożeniu napięcia zasilania na jej wejście, przetwornica wytworzy na elektrodach bardzo wysokie napięcie, szybko rosnące aż do wystąpienia przebicia atmosfery bańki i zainicjowania łuku elektrycznego. Zimny start lampy HID wymaga dostarczenia napięcia przebicia od kilku do kilkunastu tysięcy V, w zależności od jej mocy znamionowej i odległości między elektrodami. W przypadku, gdy atmosfera w kapsule wciąż znajduje się w bardzo wysokiej temperaturze i ciśnieniu tuż po rozpadzie łuku elektrycznego, jego powtórne zainicjowanie wymaga wytworzenia napięcia aż 30.000V!

Całość możesz znaleźć tu: Podstawy techniki HID.
Zaręczam Cię, że przy pomocy bardzo małego prądu o wysokim napięciu, jestem w stanie wytworzyć i utrzymać łuk elektryczny o sporej długości. Duże natężenie za to, potrzebne jest do wytworzenia łuku, o odpowiedniej intensywności.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 21:15   

Pyra napisał/a:

A z tym twierdzeniem zgodzić się nie mogę. Swoją drogą ciekaw jestem skąd posiadasz te informacje, bo poparcie mojej tezy znajdziesz w wielu miejscach.


Z praktyki. Odkąd większość urządzeń elektronicznych jest profukowane w chinach sprawdzam w praktyce. Mnie nie interesuje nazewnictwo producenta. Mnie interesują elementy pracujące w układzie. Dla mnie tezy nie mają zanczenia, ważne jest to działa.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 29 Październik 2015, 21:39   

Witam
kubus838 napisał/a:
Z praktyki. Odkąd większość urządzeń elektronicznych jest profukowane w chinach sprawdzam w praktyce. Mnie nie interesuje nazewnictwo producenta. Mnie interesują elementy pracujące w układzie. Dla mnie tezy nie mają zanczenia, ważne jest to działa.

robert

No wiesz, coś mi się tu nie klei, najpierw zarzucasz mi brak wiedzy, wytykając mi złą interpretację parametrów prądu i ich zależności przy zajarzeniem łuku, teraz odwracasz kota ogonem o tezach i praktyce...
To co podałem to nie tezy, tylko właśnie praktyka.
Dodatkowo mogę Ci napisać, że wiele renomowanych firm, stosuje powtarzanie impulsu zapłonowego, w przypadku gdy nie nastąpi stabilizacja łuku, co może często doprowadzić do mrugania.
Co do chińskiej produkcji, to wszystko zależy od wymagań zamawiającego, jeśli to ma być sprzedane za grosze na jakimś portalu aukcyjnym, to tak jest wykonane, jeśli zamawiający stawia warunki dotyczące kontroli technicznej i ma wymagania odnośnie trwałości, to oni też je spełnią i dostarczą produkt odpowiednio wysokiej jakości.

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 21:51   

Jak już to stabilizacja łuku jest dodatkowo zbezpieczona dodatkowymi elementami takimi jak kondenstaory w odpowiednim układzie. O to już renowane firmy stosuja od 2008 roku. Nawet w chinach produkują już takie przetworniki. A czy Ty myślisz, że zestawy z ksenonani są sprzedawane tylko na portalach aukcyjnych. Wszelkie systemy multimedialne w samochodach produkuje się w chinach. Wiąkszość elektroniki do samochodów jest produkowana w chinach.

Tezy nigdy nie są poparte praktyką.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 29 Październik 2015, 22:19   

Witam
Sorry kolego, ale rzucasz oderwane fakty, i cały czas unikasz odpowiedzi na zasadnicze pytanie: jak to jest z tym prądem i napięciem, przy starcie i pracy przetwornicy.

A propos, to niby jak kondensatory mają stabilizować łuk w przypadku przetwornic AC?

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 22:28   

Pyra napisał/a:
Witam
Sorry kolego, ale rzucasz oderwane fakty, i cały czas unikasz odpowiedzi na zasadnicze pytanie: jak to jest z tym prądem i napięciem, przy starcie i pracy przetwornicy.

A propos, to niby jak kondensatory mają stabilizować łuk w przypadku przetwornic AC?

Pozdrawiam


Kolego jeżeli chcesz wiedzieć jak działa przetwornik znajdź schemat i sobie na niego popatrz. Jeżeli zajmujesz się elektroniką (a dajesz to do zrozumienia) to po zastosowanych elementach będziesz wiedział. Jak kondenstary stabilizuje - podłącz zwykły omomierz wtedy zobaczysz. A ja napisałem kondensator w układzie - ale tego też nie zauważyłeś. Nie licz na to. że Ci tu napisze o działniu i zastosowanych elementach w budowie przetworników. Ale jestem pewien, że profesor Google odpowie na wszystkie Twoje pytania.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Pyra 
Latarkoholik


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 1106
Skąd: Gądki/Poznań
Wysłany: 29 Październik 2015, 23:34   

Witam
kubus838 napisał/a:
Kolego jeżeli chcesz wiedzieć jak działa przetwornik znajdź schemat i sobie na niego popatrz. Jeżeli zajmujesz się elektroniką (a dajesz to do zrozumienia) to po zastosowanych elementach będziesz wiedział. Jak kondenstary stabilizuje - podłącz zwykły omomierz wtedy zobaczysz. A ja napisałem kondensator w układzie - ale tego też nie zauważyłeś. Nie licz na to. że Ci tu napisze o działniu i zastosowanych elementach w budowie przetworników. Ale jestem pewien, że profesor Google odpowie na wszystkie Twoje pytania.

robert

No cóż, nie znam wszystkich układów przetwornic, ale bawiłem się chyba jednymi z najpopularniejszych, opartych o sterownik Teksasa UCC2305. Z układów na nim opartych jasno wynika, że za stabilizację prądu palnika, odpowiada detekcja prądu, zrealizowana na rezystorze pomiarowym włączonym w obwód źródła mosfeta przetwornicy. Sygnał ten po porównaniu ze źródłem napięcia odniesienia, oraz z sygnałem prądu obciążenia (też otrzymywanym z rezystora), służy do modyfikowania sygnału PWM sterującego mosfetem przetwornicy.
Jeśli chodzi o "kondensatory w odpowiednim układzie" to tak samo są odpowiedzialne za stabilizację prądu palnika, jak ścieżki na PCB, bo są w "odpowiednim układzie"

Pozdrawiam
_________________
W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Październik 2015, 23:43   

Nie wiem czy Ty to gdzieś wyczytałeś ale myślałem ......

Nie wiem czy to jest żart?

"Jeśli chodzi o "kondensatory w odpowiednim układzie" to tak samo są odpowiedzialne za stabilizację prądu palnika, jak ścieżki na PCB, bo są w "odpowiednim układzie"

Bez komentarza!!


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Niedzwiad 

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 153
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Maj 2017, 11:00   

Odgrzebuję temat jakże ciekawej dyskusji między Pyra, i kubus838, ale w celu dowiedzenia się od kolegi 777, czy usterka została wyeliminowana, a jeżeli tak to co było przyczyną lub co pomogło?
_________________
S202 220cdi 125km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,119 sekundy. Zapytań do SQL: 9