Kontrolka EDC |
Autor |
Wiadomość |
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 16:18
|
|
|
Jarkis zrób diagnozę bo to może być jednak pompa
u mnie też tak było że czasami ok a czasami zzzzzłłłłooooo |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Jarkis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 48 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 08:06
|
|
|
dzisiaj rano miałem te same problemy, ale jest jeszcze coś co mi się wczoraj stało - w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 08:55
|
|
|
Jarkis napisał/a: | - w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC |
Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 09:50
|
|
|
Jary napisał/a: | Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V |
Prawda to bardzo ważne Komputer sterujący po istnieniu napięcia wie że silnik pracuje |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 21 Lipiec 2007, 01:10
|
|
|
Tak jak pisze kolega Jary - zacząłbym od rzeczy najprostszych - czyli poczyszczenia połączeń elektrycznych a do tego ew. filtra paliwa, bo jeśli jest zabrudzony, to powstrzymuje przepływ paliwa i komputer sterujący (czyli EDC - Electronic Diesel Control) zwraca błąd (świecenie kontrolki).
Badanie na komputerze diagnostycznym, oprócz tego, że kosztuje, to wykaże najwyżej błąd pompy lub jakiegoś podzespołu odpowiedzialnego za sterowanie pompa/wtryskiem, który jest sprawny, tylko ma zaśniedziałe styki przewodów |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 21 Lipiec 2007, 11:26
|
|
|
najlepszą opcją to tak jak aj kupić sobie interface za potężne pieniądze czyli za 250 zł i samemu robić diagnozę.
możesz posprawdzać wszystko tak jak piszą koledzy ale to pewnie już zrobiłeś
odezwij się jak już ustalisz źródło problemu |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Jarkis
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 48 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 08:16
|
|
|
wczoraj miałem te same problemy przy zapalaniu, a dzisiaj wszystko było w porządku - sprawdziłwm alternator i akumulator - jest szystko dobrze - napięcie na akumulatorze przy ładowaniu 14V. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 08:59
|
|
|
Jarkis zrób tą diagnozę co ci szkodzi już dawno wiedział byś co i gdzie jest do naprawy
ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to) |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 09:05
|
|
|
Funek napisał/a: |
...ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to) |
No BRAWO, wspiąłeś się na wyżyny |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
karol77
karol
Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 12:08
|
|
|
... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok. |
_________________ :mb:C220D, 1994rok, Elegance |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 12:52
|
|
|
karol77 napisał/a: | ... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok. |
Wreszcie rozsądny głoś - dzięki i pozdrawiam |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 16:24
|
|
|
skoro jest tak jak piszecie to po co umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne
chyba tylko do chip tuninngu |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 18:11
|
|
|
ale i tak pinow w gniezdzie jest ok 20 lub mniej nawet,
38 to liczba max, a nigdy tyle pinow nie bedzie |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 20:21
|
|
|
Funek napisał/a: | skoro jest tak jak piszecie to po co umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne
chyba tylko do chip tuninngu |
Dla uzasadnienia cen usług w ASO |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 15:34
|
|
|
Jarkis i co z tym EDC |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
|