Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka EDC
Autor Wiadomość
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 16:18   

Jarkis zrób diagnozę bo to może być jednak pompa

u mnie też tak było że czasami ok a czasami zzzzzłłłłooooo :evil:
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Jarkis

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 48
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 08:06   

dzisiaj rano miałem te same problemy, ale jest jeszcze coś co mi się wczoraj stało - w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 08:55   

Jarkis napisał/a:
- w czasie jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora, ale po paru sekundach zgasła - zastanawiam się czy to ma jakiś związek z ta kontrolką EDC


Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 20 Lipiec 2007, 09:50   

Jary napisał/a:
Sprawdź alternator, bo jeżeli "siada", to zbyt niskie napięcie może powodować świecenie się kontrolek nie tylko EDC/EPC ale od pozostałych systemów również. Graniczną wielkością jest napięcie 10,5 V :idea:


Prawda to bardzo ważne Komputer sterujący po istnieniu napięcia wie że silnik pracuje
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 21 Lipiec 2007, 01:10   

Tak jak pisze kolega Jary - zacząłbym od rzeczy najprostszych - czyli poczyszczenia połączeń elektrycznych :!: a do tego ew. filtra paliwa, bo jeśli jest zabrudzony, to powstrzymuje przepływ paliwa i komputer sterujący (czyli EDC - Electronic Diesel Control) zwraca błąd (świecenie kontrolki).

Badanie na komputerze diagnostycznym, oprócz tego, że kosztuje, to wykaże najwyżej błąd pompy lub jakiegoś podzespołu odpowiedzialnego za sterowanie pompa/wtryskiem, który jest sprawny, tylko ma zaśniedziałe styki przewodów :mrgreen:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 21 Lipiec 2007, 11:26   

najlepszą opcją to tak jak aj kupić sobie interface za potężne pieniądze czyli za 250 zł i samemu robić diagnozę.

możesz posprawdzać wszystko tak jak piszą koledzy ale to pewnie już zrobiłeś

odezwij się jak już ustalisz źródło problemu
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Jarkis

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 48
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 08:16   

wczoraj miałem te same problemy przy zapalaniu, a dzisiaj wszystko było w porządku - sprawdziłwm alternator i akumulator - jest szystko dobrze - napięcie na akumulatorze przy ładowaniu 14V.
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 08:59   

Jarkis zrób tą diagnozę co ci szkodzi już dawno wiedział byś co i gdzie jest do naprawy

ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to)
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 09:05   

Funek napisał/a:

...ale oczywiście możesz jak ci radzą wymienić wszystkie filtry, paski, szczotki na alternatorze, wyczyścić styki całej instalacji, wymienić olej, spuścić paliwo z baku, sprawdzić ciśnienie w kołach i skończy się tak że pojedziesz na diagnozę i dowiesz się że to camshaft positon sensor. (wolał bym żeby to nie to)


No BRAWO, wspiąłeś się na wyżyny :mrgreen:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
karol77 
karol

Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 12:08   

... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok.
_________________
:mb:C220D, 1994rok, Elegance
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 12:52   

karol77 napisał/a:
... u mnie też był taki problem... W "poważnym" serwisie samochód stał 2 dni i też nie potrafili zdiagnozować... Wydaje mi się, że chodzi o nieszczelność pompy i cofające się paliwo (objawy miałem identyczne). U mnie wstawili dodatkowy zawór zwrotny i teraz od dłuższego czasu jest ok.


Wreszcie rozsądny głoś :!: - dzięki i pozdrawiam
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 16:24   

skoro jest tak jak piszecie to po co :mb: umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne :?:

chyba tylko do chip tuninngu
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 18:11   

ale i tak pinow w gniezdzie jest ok 20 lub mniej nawet,
38 to liczba max, a nigdy tyle pinow nie bedzie
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 23 Lipiec 2007, 20:21   

Funek napisał/a:
skoro jest tak jak piszecie to po co :mb: umieszcza w swoich samochodach 38-pinowe gniazdo diagnostyczne :?:
chyba tylko do chip tuninngu


Dla uzasadnienia cen usług w ASO :lol:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 24 Lipiec 2007, 15:34   

Jarkis i co z tym EDC
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,181 sekundy. Zapytań do SQL: 9