Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka EDC
Autor Wiadomość
lewy26 
merc c220d

Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 2
Skąd: piotrkow tryb
Wysłany: 2 Sierpień 2007, 02:47   

witam mam merca c220 d z 96r. pompa lukas w czasie jazdy zapalila mi sie kontrolka epc i zaczal kopcic po podlaczeniu do kompa wyszly mi bledy 1224 i 1351 prosze o pomoc
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 2 Sierpień 2007, 08:56   

tak dla wszystkich :
nie wiem co mi się w tedy popsuło
nie wiem co się zemną działo
głupi jestem i do tego zapłaciłem kupę kasy za nic bo tak lubię
a poza tym lubie pisać bajki jak Marszałek Sejmu

Lewy26 przeczytaj to forum bo to o twoim przypadku ale co ja wiem jak ja nawet nie wiem gdzie mieszka i jak się nazywam.
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Jarkis

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 48
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 3 Sierpień 2007, 10:42   

byłem wczoraj u gościa, który rok temu regenerował mi pompe - powiedział tak:
pompa jest szczelna, ale prawdopodobnie pada elektronika, czyli jest tak jak pisał Funek

na 99% psuje się czujnik, który jest w tylnej części pompy - różnie go nazywają
ten mój mechanik mówi na niego rotor sensor - mówią też czujnik wyprzedzania wtrysków

taki czujnik kosztuje 1.700 zł. - podobno naprawiaja te pompy w Gańsku i Rzeszowie

koszt naprawy od 3.000 do 5.000 zł. - jestem załamany takimi kosztami

aha, podobno tego czujnika nie da się wymienić z innej pompy - musi byc nowy
 
 
lewy26 
merc c220d

Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 2
Skąd: piotrkow tryb
Wysłany: 3 Sierpień 2007, 17:12   

zobacz rano czy niemasz powietrza w wezykach paliwa ja tak mialem w drugim mesku ze sie zapowietrzał i wymieniłem oring na przewodach paliwowych i jest teraz ok
 
 
Gość

  Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 17:20   

Witam serdecznie.

Niestety u mnie pojawił się ten sam problem, mam pytanie ile można jeszcze pojeździć z taką usterką ( ładna usterka jak na takie koszta naprawy )bez naprawy bo szukam jakiegoś fachowca i coś w moim mieście ciężko z tym mi idzie
Dziękuję , Pozdrawiam!!!
 
 
Jarkis

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 48
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 08:32   

nie da sie powiedzieć ile można jeździć na takiej pompie - ja jeździłem ok pół roku, ale chciałem mieć to już za sobą i zrobiłem pompe
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 08:52   

na temat pompy lukas-a napisano pewnie tyle samo postow co na temat LPG :) :) ale zastanawiam sie skad sie bierze wysoka awaryjnosc tych pomp... rozmawialem kiedys z mechanikiem, ktory jest naprawde dobrze zorientowany w sprawach zwiazanych z diesel MB i powiedzial, ze te pompy spokojnie smigaja 400tkm.... oczywiscie pod warunkiem prawidlowej ekspoatacji samochodu, wlasciwie to silnika.

i teraz nasuwaja mi sie takie pytania:

- jaki, tak naprawde, maja przebieg wasze pompy lukas-a... czy aby na pewno taki jak na wyswietlaczu??
- kiedy ostatni raz byly wymieniane filtry, w tym przypadku głownie paliwa (wstepny i glowny) a jezeli byly, to jakiej marki?
- oraz gdzie tankujesz paliwo? - choc wiaze sie to posrednio z poprzednim pytaniem

wracajac jeszcze raz do pytania drugiego - wcale sie nie dziwie, ze tak wiele osob ma problemy z pompa, skoro tak wiele uzytkownikow nie wie, ze jest wstepny filtr paliwa w ich samochodach.... i ze trzeba go regularnie wymieniac

mam takie wrazenie, ze wiekszosc awarii pompy lukas-a dzieje sie na wlasna prosbe.... by jakos trudno mi wytlumaczyc sobie inna przyczyne

przeciez rozwiazanie z ta pompa nie moze byc takie zle, skoro MB umieszczal te silniki w wersjach taksowkarskich - nie ma takiej mozliwosci aby niemiecka zlotowa kupila sobie MB a potem po 200tkm robila remont za 1000 euro lub wiecej :) tym bardziej, ze po wprowadzeniu silnikow c200 oraz c220 cdi pompy lukas-a byly stosowane tylko w wersjach taxi.
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:19   

Zgadzam się ze stwierdzeniem, że temat był wielokrotnie poruszany

Co do zapalanie się porannego lampki EDC usunięcie objawów kosztowało minie 200 zł i to dlatego tak drogo, ponieważ kupowałem oryginalne części MB w serwisie.

Zacząłem od wymiany przewodów 2 szt, koszt 80 zł, igielitowych, tych przeźroczystych w komplecie były oringi, ( można kupić same oryginalne oringi 4 szt, koszt około 35 zł) łączących termostat paliwa z filtrem paliwa oraz filtr paliwa z pompą. Podczas porannego zapalania lampka nie zapalała się przez tydzień potem znowu pojawiły się objawy i zapalała się lampka EDC, a rano w przeźroczystych przewodach było widać powietrze. Pomyślałem przez chwilę i poczytałem książkę: „Sam naprawiam MB w202” ,a tam napisano że filtr paliwa jest odpowietrznikiem, obejrzałem filtr paliwa i stwierdziłem że faktycznie odpowietrza on paliwo ale jednocześnie magazynuje powietrze które wyłapał z paliwa. Powietrze to nigdzie nie uchodzi no chyba, że do pompy.

Wniosek przyczyna zapowietrzania się paliwa nie były przewody i oringi, które wymieniłem. Więc wymieniłem przewody gumowe doprowadzające paliwo do termostatu paliwa i przewód gumowy odprowadzający paliwo z pompy do zbiornika paliwa. Koszt oryginałów łanie to 120 zł (a co stać mnie). Dla oszczędnych można kupić w sklepie z częściami MB dwa odcinki po 0,5 m węża gumowego do paliwa fi 8 i fi 10 koszt około 10 zł . Wymieniłem te przewody dokładnie dokręciłem filtr i od miesiąca spokój zero powietrza w przewodach i spalanie spadło z 8,5 do 8 l/100 km silnik równiej chodzi.
Obejrzałem dokładnie wymontowane przewody i były na końcach twarde oraz miały mnóstwo mikropęknięć. Moja teoria jest taka, że pompa ssąc paliwo wytwarza lekkie podciśnienie w tych przewodach ( normalne zjawisko fizyczne) . Powietrze dostaje sie do przewodów. Następnie powietrze to jest magazynowane w filtrze paliwa mniej więcej do połowy jego objętości. Dlatego po zgaszeniu silnika paliwo częściowo spływa do zbirnika a powietrze pojawia się w przewodach igielitowych, a szczególnie tym łączącym termostat paliwa z filtrem.

I jedna uwaga w MB W202 220D z pompą Lucas jest tylko jeden filtr paliwa, nie ma filtra wstepnego.
W następny poście o pompie Lucas o samodzielnym jej uszczelnianiu.
_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:27   

jan6 napisał/a:

I jedna uwaga w MB W202 220D z pompą Lucas jest tylko jeden filtr paliwa, nie ma filtra wstepnego.


a to ciekawostka - wszyscy pisza, że FILTR WSTEPNY jest :)

nie jestem pewny, ale chyba nawet w ksiazce "sam naprawiam" pisza o wymianie filra wstepnego.....
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 13:11   pompa lucas

Pompa Lucas Delphi EPIC w mercedesie W202 była montowana w jednym silniku tj 220 Diesel w 10.1996 roku nastąpiła jej modyfikacja . Niektórzy rozróżniają je jako pierwsza faza i druga faza ( pewnie chodzi o fazy produkcji tego typu mercedesa) lub wersja z długim kablem i krótkim kablem ( kabel do podpięcia do instalacji sterującej pompą).

patrz obrazek typy pompy lucas w załaczniku

Ten typ pompy (nie ta sama pompa) był montowany w Ford Transit 2,5 D, Citroenie Xantia 2,1 TD i w wielu innych francuzach. Pompy są niemal identyczne, moim zdaniem różnią się zastosowanymi zaworami może innymi szczegółami nieistotnymi w procesie uszczelniania pompy.

na stronie np http://www.hoffman.auto.pl/sklep.php można kupić zestaw uszczelek do tych pomp koszt 167 zł + koszty przesyłki. Wystarczy że wpisałem w google oznaczenie zestawu uszczelek dla pompy I fazy to jest „9109-750”.

Poniższe opisy proszę nie traktować jako wyroczni. Zdjęcia z procesu uszczelniania pompy zaczerpnięte są z francuskiej strony link
http://www.oliomobile.org...opic.php?t=8099 , niestety nie znam tego języka .

patrz zalacznik schemat uszczelnienia pompy Lucas

Mnie się wydaje że zawór nr 1 to zawór dawki, zawór nr 2 to zawór stopu a zawory nr 3 i 4 to zawory konta wyprzedzenia wtrysku, zawory 3 i 4 można naprawiać coś na ten temat tutaj : http://forum.citroenakute...&highlight=epic w jakim nieludzkim języku, znalazłem też ofertę na allegro regeneracji tych zaworów po 150 zł.
Zawór dawki jest bardzo drogi i podobno należy go skalibrować, i zaprogramować EPROM w serwisie mercedesa ( stąd te ceny 1700 zł) chyba, że z tym kalibrowaniem to jakiś bajer.

Wymontowanie pompy ( to już moje własne wymysły)

główne czynności szczegółowo opisane w książce książki obsługi mercedesa do pobrania w dziale download
1. zdemontować kolektor ssący
2. odkrecić przewody paliwowe z tyłu pompy
3. zdemontować VACUM pompę
4. zablokować pompę śrubą blokującą
5. odkęcić śrubę zbajdujacą się pod Vacum pompa oraz trzy sruby trzymajace pompę
6. wypiąć pompę z instalacji elektycznej
i pompa jest nasza


Tu możemy kupić śrubę blokującą http://www.pronar.com.pl/...ils&ref=A3303FF lub wiele innych stron wystarczy szukać w google pod hasłem „ blokada pompy lucas”. Przypominam że wasz silnik to OM 604

Przystępujemy do uszczelniania pod tym linkiem oryginalny opis
http://www.oliomobile.org...opic.php?t=8099 gdyby zaginął to cały opis skopiowałem

patrz załacznik dok. word spakowany

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

pompa_Lucas schemat uszczelnienia.jpg
Schemat uszczelnienia
Plik ściągnięto 2160 raz(y) 122,54 KB

typy pomp lukas w202 220D.jpg
typy pompy lucas w W202 220D
Plik ściągnięto 1671 raz(y) 18,97 KB

_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
Ostatnio zmieniony przez jan6 29 Kwiecień 2008, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 13:28   

jan6 - dzieki za informacje. nieukrywam, ze bede musial jeszcze raz zobaczyc do ksiazki

tak na marginesie - rozrozniam filtr wstepny od sitka w zbiorniku ;)

z drugiej strony ciagle zastanawiam sie skad ta awaryjnosc tych pomp sie bierze.... nie slyszalem, aby uzytkownicy forda transita czy citroenow wypowiadali sie na kiepskie pompy wtryskowe w swoich samochodach...
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 13:30   

Daniel napisał/a:
jan6 napisał/a:

I jedna uwaga w MB W202 220D z pompą Lucas jest tylko jeden filtr paliwa, nie ma filtra wstepnego.


a to ciekawostka - wszyscy pisza, że FILTR WSTEPNY jest :)

nie jestem pewny, ale chyba nawet w ksiazce "sam naprawiam" pisza o wymianie filra wstepnego.....


w ksiażce pisze ale osilniku 2,0 D, a że filtra wstepnego nie ma to jestem pewien na 100% chyba że pisząc o filtrze wstepnym ma ktoś na myśli sitko w zbiorniku paliwa na ssaku ale to też nie jest filtr wstepny.
_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 13:42   

ok, ok - dzieki za uwage
 
 
jan6 

Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 13:45   

Daniel napisał/a:
jan6 - dzieki za informacje. nieukrywam, ze bede musial jeszcze raz zobaczyc do ksiazki

tak na marginesie - rozrozniam filtr wstepny od sitka w zbiorniku ;)

z drugiej strony ciagle zastanawiam sie skad ta awaryjnosc tych pomp sie bierze.... nie slyszalem, aby uzytkownicy forda transita czy citroenow wypowiadali sie na kiepskie pompy wtryskowe w swoich samochodach...


Moim zdaniem nie są bardzej awaryjne niż inne pompy tylko mamy takich fachowców którzy gdy słyszą pompa Lucas MB 220D widzą wielki zarobek. A prawdą jest jedynie fakt że te zawory są bardzo drogie ale nie są awaryjne jedynie zaczynają cieć ( czasami ) podobno taki ich feler

dwukrotnie chcieli mnie naciagnąć na wymiane zaworów za 1700 zł
ale sie nie dałem

raz był to przełamany kabel od komputera sterujacego a drugim razem samo ustapiło to tym jak porozłączałem większość złaczy pod maską i popsikałem je spreyem do połaczeń elektrycznych

a co do wycieków to uszczelki po tylu latach mają prawo cieć a u,szczelnienie jest banalnie proste

Ja swojego MB przywiozłem w IV.2005 roku ( 170 tyś km) z cieknacą pompą uszczelniłem go w Sobótce pod Wrocławiem za 900 zł ( wtedy nie byłem tak madry jak teraz). Od tego czasu przejechałem 105 tyś km i nic sie z pompa nie dziele oprócz przypadków opisanych wyżej, i zapowietrzania przewodów paliwowych.
_________________
w202, 220d, XII 1994,automat
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 14:11   

jan6 - to co napisales zgadza sie z wypowiedzia mojego mechanika - nie pompa jest winna, tylko jej nieumiejetna obsluga... nawet jezeli sprowadza sie ona do okresowej wymiany uszczelnien (to sie w koncu robi co kilkaset tys. km). najgorsze jest to, ze cierpi na tym opinia o MB - choc z drugiej strony nic lepszego od w123 juz nikt nie wymyslil :) :)

to fakt - tez sie spotkalem z opinia, ze mechanicy wykorzystuja niewiedze uzytkownikow i naciagaja na spore wydatki.

jednak nie radze nikomu bez doswiadczenia samodzielnie wymieniac uszczelnienia ;) to mimo wszystko jest robota dla osoby, ktora juz z niejednego pieca chleb jadla :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,198 sekundy. Zapytań do SQL: 11