Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
11 Październik 2008, 13:11
LPG???
Autor Wiadomość
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 00:35   

adurweb napisał/a:
Będą mi wymieniać sekwencję na tą generację przed sekwencją z komputerem. Ciekawe jak stracę na mocy?



no proszę Cię... lepszą instalkę wymienią Ci na gorszą.....


Mam II generację z kompem w espero... auto straciło trochę mocy, pali prawie tyle co MB (a waży o 400 kg mniej, ma silnik 1.8 i brak ASB), może zdarzyć się strzał gazu, co przy sekwencji nie ma prawa wystąpić... trzeba częściej zwracać uwagę na stan świec, przewodów zapłonowych itp...

W życiu bym się nie zamienił na II generację mając sekwencję....
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 02:40   

Kolber, Nie czyta łeś dokładnie, moje auto nie jeździ na sekwencji.

[ Dodano: 27 Styczeń 2008, 02:58 ]
Sprawa wygląda tak. Przed założeniem gazu długo szukałem dobrego gazownika i po wielu radach wybrałem zakład firmowy, który montuje instalację elpigazu. I naprawdę nie są to jacyś przypadkowi ludzie. Od momentu załozenia nie mogą ustawić gazu na zimnym silniku, robili wszystko, wymieniali dwa razy instalację, testowali trzy listwy i nic, puki auto się nie nagrzeje, to na zimnym silniku skacze jak kangur, nawet czasem jak się rozgrzeje to też czuć jak by nie palił na wszystkie gary i brak w nim mocy. Jak już skończyły się pomysły to skontaktowali się z producentem instalacji i auto miało jechać na hamownie do Gdańska, ale po dłuższej rozmowie z fachowcami z hamowni i opisaniu całej historii wszyscy doszli do wniosku, aby zrezygnować z sekwencji i oddać nadpłaconą kasę. Gdybym miał auto młodsze chociaż o rok z przepływomierzem nie było by kłopotu. Wcześniej miałem podobną instalację II generacji z komputerem w Golfie3 i nie miałem z nia żadnych problemów.
Piszesz o przewodach, świecach itp. Wszystko było wymieniane, łącznie z fajkami i cewką zapłonową. Wszysto było sprawdzane na komputerze u elektryka i nic. Poprostu moje W202 uparło się na sekwencję i teraz jestem pod ścianą. Nie wiem co mam robić.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 12:40   

Też mam AGC Zenita i nie ma problemu. Niech lepiej założą Ci właśnie to. Na listwie Matrixa.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Artzgodka

Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 73
Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 12:50   

Ja w C180 Kombi ma instalacje STAG 300-4, co prawda nie wiem na jakiej listwie ale działa bez zarzutu i nie ma z tym żadnych problemów póki co. Choć zrobiłem dopiero około 4 tys. Instalację zakładałem w Mińsku Maz. na tzw. Gliniaku k. Mińska cena 2150 z butlą 55L w koło.

Spalanie w trasie 10L Gazu przy normalnej jeździe 130-140Km/h, przy oszczędnej jeździe pewnie do 9L zejdę w cyklu mieszanym lecz w większej części składającym się z trasy choć jest też w tym sporo Miasta i rozpędzania auta wychodzi 11,5L Gazu

więc myślę, że jest OK.

A jeśli chodzi o filtry to każdy gazownik mówi co innego ten co mi zakładał twierdzi, że teraz gaz jest w miarę czysty i bez problemu na filtrze powinno się przejechać 30 tys km albo i więcej

pozdro
Artur
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 13:44   

Artzgodka, Camel-, Macie instalację II generacji, czy III? Jak wygląda sprawa z mocą w waszych autach, czy czuć dużą różnicę? Jak to jest z tymi oznaczeniami? Sekwencja to która generacja, a te mieszalnikowe z komputerem to które?
Wszyscy moi znajomi z sekwencją w W202 mają roczniki powyżej 1996 i tam jest już przepływomierz ele. i nie mają większych problemów z gazem. Ale mam też kolesia z W202 z 1993 i tam ma instalkę mieszalnikową jeszcze strarszą, chyba tą pierwszą i też nie ma z nią problemów, tylko trzeba dbać o filterek i co jakiś czas wymieniać jakąś membrane.
Te najnowsze mieszalnikowe chyba nie są takie złe, ja bynajmniej mam po nich dobre wspomnienia.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Artzgodka

Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 73
Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 20:54   

HGW która jest u mnie generacja, ale na pewno sekwencja ponieważ mam auto z plastikowym kolektorem i mój :mb: C180 Esprit jest z 97r. a ten model posiada już przepływomierz który zresztą wymieniałem :(


generalnie nie wyczuwam jakiegoś spadku mocy, jeździ się przyjemnie tak jak na benzynie a póki co bezproblemowo (kiedy np. wyprzedam i dla testów przełączam na benzynę to nie czuć, żeby dostawał jakiegoś kopa lub choć nawet lekkiego przyspieszenia, może coś czuć w najwyższym zakresie obrotów ale generalnie nie czuć różnicy)


pozdro
AZ
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 13:07   

Wtrysk sekwencyjny (matrix) reszta to elementy produkowane przez Tomasetto, Zavoli, zbiornik w kole zapasowym. Składane do kupy przez moim zdaniem najlepszego fachurę na Śląsku. Efekt? Nie widać różnicy (poza zwiększonym lekko spalaniem 14l po mieście, 11l średnio), a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :lol:
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 14:18   

adurweb napisał/a:
Kolber, Nie czyta łeś dokładnie, moje auto nie jeździ na sekwencji.



To że nie jeździ to wiem, ale masz założoną jak mówisz sekwencję ;)

Piszesz, że gazownicy chcą ją zamienić na II generację...

Wg mnie taki zabieg świadczy tylko o tym, że albo wsadzili Ci nieodpowiednią instalację do tego silnika (może słaby sterownik, zła listwa wtryskowa itp), albo po prostu spaprali montaż i tyle.....

Tutaj masz mniej więcej wyszczególnione jak wyglądają instalki poszczególnych generacji:

I - instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) bez regulacji składu.
II - instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) z elektroniczną regulacją składu mieszanki.
III - instalacja wielopunktowa, o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej.
IV - instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej, poprzez elektronicznie sterowane zawory (pot. wtryskiwacze).
V - instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.

Sekwencja to IV generacja, tobie chcą założyć II generację....
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 17:59   

Naprawdę tyle razy już mi kombinowali, wymieniali listwę itp., że w końcu coś by wymyślili, widocznie mój silnik nie lubi sekwencji i po co mi ona skoro nie działa poprawnie.
Pytanie teraz czy dużo stracę na mocy między sekwencją, a tą co chcą mi załozyć? Bo spalanie o ten litr to nie robi różnicy.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Artzgodka

Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 73
Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 18:12   

Kurcze no to przykro, że tak słabo ja przed zakupem Merola robiłem rozeznanie czy będzie działał na gazie czy nie i dużo ludzi twierdzi, że nie nawet znam takiego gazownika który do tej pory twierdzi, że to nie możliwe (widocznie na takiego trafiłeś), Iż moje auto jeździ na gazie i to zupełnie bezproblemowo.

Ale znalazłem też takiego co od początku nie miał wątpliwości i twierdził, że założy i nie będzie problemu i tak też jest.

Więc tak jak ktoś wyżej pisał trzeba fachowca i "mądrą" elektronikę to wszystko

pozdro
Artur

ps. a na benzynie czy aby na pewno wszystko gra i jeździ bez broblemu
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 18:16   

Na benzynie to śmiga aż miło! Tylko lać!
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Kolber 
kombi-nator

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 368
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 18:18   

adurweb napisał/a:
Naprawdę tyle razy już mi kombinowali, wymieniali listwę itp., że w końcu coś by wymyślili, widocznie mój silnik nie lubi sekwencji i po co mi ona skoro nie działa poprawnie.
Pytanie teraz czy dużo stracę na mocy między sekwencją, a tą co chcą mi załozyć? Bo spalanie o ten litr to nie robi różnicy.



Hmnn nie wiem nie oceniam tych gazowników bo ich nie znam.. ale wiem co potrafią partacze zrobić z autem więc jestem trochę sceptyczny w ich kierunku ;)

Ale już mniejsza o to...

Odnośnie porównania osiągów auta bez LPG i z LPG II generacji...

Wg mnie jest różnica jakaś 10-20% zależy jeszcze od mocy silnika... W mocniejszym silniku stratę tę odczujesz słabiej... w słabszym niestety może okazać się, że spadek mocy będzie dość zauważalny....

Wszystko też zależy, jaki Ci zamontują mikser, czy np nie zaślepią jeszcze czymś dolotu (a takie rzeczy robią gazownicy, którym coś nie wyszło ...)


Po montażu sekwencji ja nie zauważyłem absolutnie żadnych strat mocy, a nawet wydawało mi się, że auto ciut lepiej się zbiera.. kwestia ustawienia instalki :)

pozdro
_________________
VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 18:24   

No to mnie nastraszyliście, ale trudno, co robić...

[ Dodano: 28 Styczeń 2008, 18:29 ]
Dodam, że przed MB miałem Golfa3 ze starym gazem i naprawdę było super, do silnika nie zaglądałem, nie miałem z nim żadnych problemów.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Maxo 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 20:01   

[quote="adurweb"]No to mnie nastraszyliście, ale trudno, co robić...

Witaj czytam te wypowiedzi i oczom nie wierze rzeby mesio nie chodził na sekwecji, sekwencja to z najwyzszej polki instalka. Jak moze nie byc przeplywomierza w samochodzie z wtryskiem paliwa elektronicznym, chyba ze ten rocznik mial wtrysk mechaniczny jeszcze, jesli tak jest to za mozntaz instalacji sekwencyjnej do wtrysku mechanicznego mozesz ich podac do sadu o niekompetencje i niech zamykaja warsztat.
jak masz wtrysk elektroniczny to sekwencja musi chodzic, sprawdz to jaki masz wtrysk, a przy ww wtrysku przeplywomierz musi byc niema bata, wkoncu z czekos ten komputer musi ciagnac dane. pozdrowko
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 20:08   

Nie mam przepływomierza, chyba, że jest gdzieś indziej i go nie widzę, bo jeśli powinien być między filtrem powietrza a tą rurą co idzie do silnika, to nie mam! A po czym poznać jaki mam wtrysk, mechaniczny czy ele.?
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 10