praca na zimnym |
Autor |
Wiadomość |
pucieq
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 51 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 15:42 praca na zimnym
|
|
|
Witam,
Od pewnego czasu, zaczelo robic sie zimno temp. ponizej 0, moj miecio (c250 TD) strasznie dziwnie zaczal sie zachowywac. Palic pali bez problemowo na zimnym, ale strasznie dlugo sie nagrzewa silnik (do tych swoich 80), Brak mocy na poczatku trzeba mu dac lekko po obrotach na luzie zeby normalnie jezdzil, a poza tym co najbardziej jest denerwujace to to ze zaczal palic z 16-17l /100 km a nie tak jak wczesniej 10l . (oczywiscie miasto) ...
Slyszalem ze mozna jakos zabezpieczyc Grip chociazby kartonem czesciowo zeby nie wciagal tak zimnego powietrza tylko ocieplone przez silnik ale nie mam pojecia jak bardzo mozna zaslonic to bo jednak jest tam dolot do filtra powietrza, a no i jeszcze slyszalem ze na oleju silnikowym syntetycznym powinno sie obnizyc spalanie (obecnie jezdzi na pol syntetyku)
Jakies porady najbardziej to chodzi mi o to spalanie bo naprawde idzie zbankrutowac.
a dodam jeszcze ze jak walcze nawiew to po jakis 30 sec juz normalnie wieje cieplym/goracym powietrzem . |
_________________ C250 TD
WDB2021281A477645
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 16:43
|
|
|
Najpierw sprawdź termostat , ew płyn chłodniczy . Bo 2.5TD powinien się szybko nagrzewać ... A pali Ci tyle bo może jest termostat do kitu i ciągle silnik jest niedogrzany i masz odpowiedź chociażby. Przepływomierz sprawdzałeś? Może daje za dużo paliwa i też przez to spalanie wzrasta . To mi przychodzi do głowy Najlepiej to zrób tak ,że odpalisz samochód - daj mu parę minut na wolnych pochodzić i ruszaj . Tak generalnie powinno się robić w dieslach. Ja w swoim CDI zawsze zapalam 5min wcześniej
Ale najpierw wymień termostat - to duży koszt nie jest a może rozwiązać problem . No i płyn jak tam już chcesz , jeżeli dawno nie zmieniałeś |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
pucieq
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 51 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 17:35
|
|
|
Wiec tak. plyn chlodniczy wymieniany byl jakies 2 miechy temu (3-4tys km) poniewaz wymienialem nagrzewnice. co prawda z termostatem sie nie interesowalem jeszcze ale miecio w lato jak mu dociskalem czasami gaz lapal temp. max 95 stopni nigdy do 100 nie doszedl. teraz jak pochodzi z 15 min sie rozgrzewa tak do 65-70 i dopiero jak przejade sie z 1 km - 2 km to ma to 80 i sie utrzymuje caly czas.
a dodam ze plyn chlodniczy to borygo zielony prawdopodobnie (nie ekstrakt) |
_________________ C250 TD
WDB2021281A477645
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 18:06
|
|
|
Weź pod uwagę że jak ja zostawię samochód na 5 min (CDI) na wolnych obrotach i mam 15km do szkoły do max obrotów 2tyś to nawet nie złapie 80c... Nie wiem kolego - a ty w tych temperaturach jak masz? Termostat wymienić by nie zaszkodziło takie jest moje zdanie . Albo jak nie chcesz to rozgrzej auto i sprawdzaj węże które są ciepłe i wtedy zobaczysz czy jest do wymiany czy nie |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 18:16
|
|
|
Według opisu kolegi termostat działa dobrze, bo jak nagrzewa się po 1-2km to jest wszystko dobrze, po co wydawać pieniądze w błoto. Ja bym coś z tym mułem na początek ogarnął. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
pucieq
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 51 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 18:45
|
|
|
wiec tak po dłuższych obserwacjach zauważyłem ze strasznie kopciuszek przy 1.3k obrotów wzwyż z kolega uważamy ze może zaduzo paliwa pobierać bo przejechałem 20km na 4.5l . jak się sprawdza ten przepływomierz . |
_________________ C250 TD
WDB2021281A477645
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 19:02
|
|
|
Co do termostatu to podpowiedziałem ,a nie kazałem wymienić .
Odepnij wtyczkę po prostu na odpalonym i zobacz jak zachowuje się samochód , podepnij i porównaj pracę. Może wtryski leją już w poważnym stopniu... pod machą nie czuć nigdzie ropy może z jakiegoś przewodu albo coś ? Dolot masz szczelny? |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 19:43
|
|
|
pucieq, Twoje auto nie ma przepływomierza, Krokodyl się trochę zapędził |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 19:51
|
|
|
Pioterek napisał/a: | pucieq, Twoje auto nie ma przepływomierza, Krokodyl się trochę zapędził |
Poszczałem się ze śmiechu idee założyć Pieluchę |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 19:52
|
|
|
Pioterek, Jesteś pewny? 2.5TD Miał przepływomierz - nie każda wersja oczywiście ale jestem pewny że miał . Bo kiedyś znajomy silnik chciał kupić właśnie kompletny i miał normalnie przepływke - z tego co pamiętam to był 98r polift |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 20:01
|
|
|
Dandiee, jestem pewien. Coś tam dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele: 2,5 TD miał przepływomierz, ale dostał go właśnie jakoś w 98r albo po nim (nie chce mi się teraz szukać, bo tutaj to nieistotne). Mój nie ma, i wszystkie wcześniejsze też nie mają, a jak spojrzysz na VIN kolegi to odpowiedź jest jasna: jego nie ma |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Listopad 2015, 20:08
|
|
|
w takim razie ... temat z przepływką odpada Dzięki Piter za wyjaśnienie
Dalej stawiam - Nieszczelność w dolocie ? Wtryski? |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 27 Listopad 2015, 06:40
|
|
|
wiskontii napisał/a: | Pioterek napisał/a: | pucieq, Twoje auto nie ma przepływomierza, Krokodyl się trochę zapędził |
Poszczałem się ze śmiechu idee założyć Pieluchę |
[ Dodano: 27 Listopad 2015, 07:50 ]
Ja obstawiam, że coś z pompą wtryskową jest nie tak. Znajdz fachowca od diesli, bo to w końcu rzędowa pompa, czyli tanio i prosto. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
pucieq
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 51 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 27 Listopad 2015, 11:37
|
|
|
po dłuższych obserwacjach i rozmów z mechanikiem to pobiera zaduzo paliwa i nie przepala go całego bo pluje z wydechu. może to być sonda lambda ?? dziś jadę na komputer zobaczymy co pokaże. mój miecio to 97' po lift . |
_________________ C250 TD
WDB2021281A477645
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27 Listopad 2015, 12:13
|
|
|
wiskontii, wszystko gra? :>
pucieq, Wiesz co , nie wiem jak to jest z tą przepływką bo tam Piotrek to wyjaśnij - weź może zobacz czy ją masz u siebie .
Sondy Lambda nie ma w dieslu... więc to odpada od razu. Są jakieś tam wyjątki ale w najnowszych dieslach (ale czy to prawda tego nie wiem)
Ja obstawiam wtryskiwacze , pompe wtryskową . Sprwadź czy nie masz gdzieś przecieku np czy nie śmierdzi ropą pod machą... Sprawdź też tą nieszczelność w dolocie czy gdzieś nie ma dziurki (bo to też może być powód kopcenia) . Wtryski i pompa do sprawdzenia na sam początek |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
|