Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup w202/w210 ? Proszę o pomoc
Autor Wiadomość
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 4 Grudzień 2015, 20:34   

Hola hola ;> CDI i awaryjność ? Jak ktoś nie dba to tak ma ;) I tyle w temacie ... Mój kolega w 300d mówi na moją Cee że to sprinter ... tylko szkoda że ten "sprinter" ciągnął tego mongoła o 23:40 bo mu zdechł i już nie odpalił :>
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 4 Grudzień 2015, 20:42   

Pioterek napisał/a:
Ma polot: zawieszenie z przodu poleci Ci 100 razy zanim w mesiu 1 raz

jeb*em :lol: :lol:
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 19:48   

Przeczytałem w tym wątku, że W210 jest znacznie bardziej komfortowy od W202. Chodzi tutaj mi o to, czy ten komfort przejawia się w tym, że W210 ma więcej miejsca w środku czy absorbuje lepiej nierówności na drodze od W202? Co to znaczy ten komfort? :)
2. Sprawa: również rozważam zakup W202/W210 w dieslu, i mam wielki dylemat z silnikami diesla w kwestii AWARYJNOŚĆ i SPALANIE:
2,2 D - wolnossący, mało awaryjny ale i mało spali w budzie W202
2,5 TD i 2,9 TD - nic o nich nie wiem w kwestii awaryjności, czy należy bać się turbiny? Czy ten element często ulega awariom ?
3. Sprawa: Automat 4 (722.4) czy 5 biegowy (722.6). Czytałem opinie, że 4 biegowy jest konstrukcyjnie niezniszczalny ale czy będzie mniej komfortowy w użytkowaniu ?

Najchętniej kupiłbym Mercedesa W202 w 2,2 D w 4 biegowym automacie, nie zależy mi na osiągach tylko na trwałości ale może te 5 biegowe automaty nie są takie awaryjne i turbiny również ?
_________________
W202 220D. '93
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 20:40   

man212,
1. W210 jest większy, na innej płycie podłogowej o innym rozkładzie masy co przejawia się na lepsze wybieranie nierówności, lepsze prowadzenie oraz komfort jako taki sam w sobie. W końcu to miała być limuzyna tamtych czasów więc samo zawieszenie również zostało opracowane tak aby ten samochód nią był.

2. Jeśli interesujesz się tylko i wyłącznie tymi trzema silnikami o których piszesz to kwestię awaryjność w ogóle bym pominął. Owszem jak się trafi zajechany szrot to nic mu nie pomoże ale wychodzę z założenia, że nie będzie to pierwsze lepsze napotkane auto. W 2.2 mamy taki problem, że jest tam pompa Lucasa, która lubi płatać figle a koszt jej naprawy to granice 1500zł, niektórzy regenerują niektórzy wymieniają na Boscha. 2.5TD oraz 2.9TD to już 5-cylindrowe jednostki z czego ta druga występuje tylko w W210. Oba pancerne nie do zajechania jeśli ktoś poprawnie użytkował i serwisował auto, lecz spalą już trochę więcej niż 2.2 aczkolwiek coś za coś. Turbiny się nie ma co bać, a do tych silników jeśli nawet to używki w dobrym stanie kosztują dosłownie grosze. 2.5TD i 2.9TD w mieście podejrzewam, że koło 10 spalą gdzie 2.2D myślę, że w 8 się zmieści z tym, że trzeba ten silniczek trochę poganiać a jak masz mocną nogę to pewnie 10 też spokojnie w mieście uzyskasz, zimą na pewno jeśli mówimy także o automacie.

3. Automat 4 biegowy to stara prosta jednostka gdzie możesz sobie samemu regulować podciśnienie itd., za to 5 biegowe już elektronika. Komfort znaczący na plus dla 5tki, a jeśli chodzi o spalanie to w mieście myślę, że różnica będzie żadna. Osobiście skrzynia 5tka zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu niż 4-ka (miałem w S124).
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
1JZ 

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 739
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 20:49   

Komfort jest zupelnie inny i chodzi tu nie tylko o wybieranie nierownosci. Ogolnie cale auto sprawia wrazenie solidniejszego(ciezsze drzwi, izolacja od otoczenia), jest lepiej wyciszone, ma przepastna ilosc miejsca(w cklasie zawsze jak ktos za mna siadal to musialem jechac z fotelem do przodu, tutaj zapominam o problemie), wspomaganie pracuje zupelnie inaczej, nawet glupie przelaczanie z p na d jest jakies takie delikatniejsze i cichsze.
Jeszcze co do komfortu resorowania - mialem w202 15calowe felgi, w oku sa 17 i wybiera nierownosci duzo bardziej aksamitnie niz balon w w202.

Co do silnika to ja bym zapomnial o przedlifcie i tych rzedowych pompach. Glosne, brzydkie, duzo pali i slabo jedzie. W polifcie przod zyskuje sporo na plus, wnetrze tez nie straszy swoim archaizmem no i masz bardzo trwale cdi do wyboru. Kurde siedzialem ostatnio w okularze przed fl, ale takim pierwszym pierwszym z 1995 roku...to naprawde tam w srodku mozna sie poczuc jeszcze jak w w124. :mrgreen:
Skrzynia 4biegowa to juz antyk sterowany mechanicznie. 5 dziala duzo sprawniej, mniej pali i jest cichsza w trasie.
No i jeszcze kwestia wypasu, bo to tez ma wplyw na komfort - duzo latwiej o okulara z duzym wyposazeniem niz o cklase. Zreszta po lifcie w standardzie bylo juz niezle - tempomat, klima, elektryczne fotele, wspomaganie ze zmiennym przelozeniem, komputer pokladowy, 4 szyby w pradzie, modul komfortu, podgrzewany zbiornik spryskiwaczy, fotochromy, i pewnie 5 innych rzeczy o ktorych zapomnialem.
_________________

E320 CDI Avantgarde
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 21:12   

Ok dzięki chłopaki, naprowadziliście mnie więc na wybór W210 ale raczej silnik bym szukał 2,2 Diesel może ze względu na to mniejsze spalanie w mieście. Już tej turbiny nie obawiam sie wcale, przekonaliście mnie do niej :) Dodam, że mam bardzo spokojną nogę, zawsze dodaje gaz w 1/4 położenia i nie więcej i wtedy wskazówka obrotomierza powoli pnie sie do góry aż do momentu zmiany biegu na wyższy. I teraz nasuwa się pytanie czy brać W202 2,5 TD (pod pytanie: 4 czy 5 biegową ASB?) czy W210 2,2 D czy 2,9 TD (pod pytanie: 4 czy 5 biegową ASB?). Chcę przy spokojnej jeździe w mieście zmieścić się do max 8 litrów i który silnik by taki wynik osiągnął z tych powyżej wymienionych ?

P.S. Budżet na MB mam 6.000 zł :D
_________________
W202 220D. '93
 
 
kamilmb 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 105
Skąd: WPI
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 21:15   

Ja z tych trzech możliwości wybrałbym C250 TD z 5 biegową ASB ;)
_________________
https://www.facebook.com/quickshinemyjnia/
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 21:21   

W tym budżecie W210 w ogóle będzie ciężko a jeśli już chcesz się konkretnie uprzeć to przyzwoite 2.2D może dostaniesz. Za to W202 2.5TD bym brał bez zastanowienia. 8 w mieście powinien się zamknąć przy delikatnej jeździe.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
1JZ 

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 739
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Wrzesień 2016, 22:38   

Oj te 8l to chyba nieco optymistyczne :D
2.2cdi nie zszedlem ponizej 8,5 w miescie, a co dopiero 5garow i stary silnik z rzedowa pompa. Nie mniej 2.5turbo to moim zdaniem najlepszy wybor jesli chodzi o silnik w w202.
_________________

E320 CDI Avantgarde
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 7 Wrzesień 2016, 10:47   

man212 napisał/a:
czy należy bać się turbiny?

Nie. W tak starym aucie jak W210 są inne awarie, które moga kosztować więcej niż regeneracja turbo, które skąd inąd jest bardzo trwałe. Nawet doprowadzenie blacharki do porzodku to tysiące zł....
man212 napisał/a:
P.S. Budżet na MB mam 6.000 zł :D


No cóż... Jeśli chodzi o W21O to kupisz może ładnego 220D, może 250d lub 300d. Ewentualnie w202 z silnikami 200d, 220d lub 250d. Na nic innego bym nie liczył.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 7 Wrzesień 2016, 10:49   

1JZ napisał/a:
Co do silnika to ja bym zapomnial o przedlifcie i tych rzedowych pompach. Glosne, brzydkie, duzo pali i slabo jedzie. W polifcie przod zyskuje sporo na plus, wnetrze tez nie straszy swoim archaizmem no i masz bardzo trwale cdi do wyboru

W kwocie do 6tys nawet niech nie patrzy na polifty... Poza tym klekot pojedzie na szmacie nasączonej ropą :mrgreen: Albo czymś co przypomina ropę. Więc koszty paliwa mozna znacząco obniżyć :mrgreen:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
1JZ 

Pomógł: 18 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 739
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Wrzesień 2016, 11:10   

perzu125, Dopiero pozniej sie dowiedzialem, ze ma 6tysiecy :mrgreen:

Z ciekawości sprawdziłem co jest w mojej okolicy i to cdi wyglada niezle http://olx.pl/oferta/merc...D5-IDhrPFn.html
Z ceny tez pewnie troche do urwania :P
_________________

E320 CDI Avantgarde
 
 
man212 

Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 170
Skąd: Radom
Wysłany: 7 Wrzesień 2016, 12:27   

Celuje w roczniki 1993-97 dla W202 i 1995-97 dla W210. Warunek to automat i klima. Silnik referowany to praktycznie każdy ropniak, widzialem 2.9 TD jest ich dużo 6000 zł na ogłoszeniach,jednak 2,2D bylby znakomity dla obu bud ze wzgledu na cene i to spalanie :) Osiągi mnie nie interesują bo to bedą spokojne jazdy.
_________________
W202 220D. '93
 
 
KOoCuRr 
S202


Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 6
Skąd: Kutno
Wysłany: 7 Wrzesień 2016, 12:57   

Ja od jakiegos czasu smigam s202 2.2 zwykly i pozbawiony pompy lukasa :lol: glownie miasto, krece od 1 tys. do max 2 tys miesiecznie...spalanie ponizej 7 litrow...co do komfortu moze byc, nasza trojka wygodnie sie przemieszcza ;-) pare lat temu jezdzilem 210 przed liftem ( a raczej mialem okazje sie przejechac), wsiadajac do niego nie powalilo mnie na kolana, gabarytowo na zewnatrz moze i wiekszy w srodku szalu nima i du...py nie urywa...mimo to mysle o zmianie na s210 po lift lub na moje marzenie w140 :P
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 7 Wrzesień 2016, 21:32   

Ale w140 to też wielkosciowo w środku d... nie urywa...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,177 sekundy. Zapytań do SQL: 10