Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Niedogrzany silnik(wentylator ciągle pracuje) 1.8 (Lpg) 93'
Autor Wiadomość
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Luty 2016, 23:48   Niedogrzany silnik(wentylator ciągle pracuje) 1.8 (Lpg) 93'

Witam
Jestem nowy na forum więc pozdrawiam wszystkich forumowiczów :)
Proszę więc o wyrozumiałość :]
Wiem, że na forum jest wiele podobnych wątków ale przeczytałem ich bardzo dużo i rozwiązania problemu nie mogę znaleźć.
Mercedes w202 1993 rok
1.8 benzyna(Lpg) 122KM
Byłem na serwisie gazu i facet wymieniał mi filtr i gdy podłączył auto pod komputer mówi, że reduktor nie osiąga odpowiedniej temperatury(tak samo jak auto max 60*C). Od słowa do słowa stwierdził, że wiskoza jest zepsuta.
Przy odpaleniu samochodu wentylator powinien pochodzić chwile i się wyłączyć, a ten chodzi ciągle nigdy nie przestaje ui nie pozwala silnikowi się nagrzać.
Wymieniłem dzisiaj Wisko na nowe ale nie ma różnicy.
Stare ciągle się kręciło na bardzo szybkich obrotach jak przystawiłem kija to zrobiło się w nim wcięcie to samo na nowym. Myślałem, że jak pojeżdżę to samo się ułoży ale nie ma żadnej zmiany.
Wisko kręci się bardzo szybko i nie zwalnia gdy dodaje gazu przyśpiesza(wiem, że tak powinno być)
Nie ma tu żadnej elektryki. Nowe wisko było by popsute ? Niby powinno być ciągle w pozycji pionowej ale kto by tego przestrzegał w transporcie albo w sklepie z częściami.
pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez patryk797 23 Luty 2016, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 335
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Luty 2016, 23:55   

Sprawdź nowe wisko tj. zabierz gazetę, zwiń w rulon i spróbuj włożyć w wiatrak. Tutaj masz moją próbę:
https://www.youtube.com/watch?v=tvAkGnZNRyo
Jak bez problemu zatrzymasz jak na filmiku to znaczy, że coś w wiskiem jest nie tak.
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Luty 2016, 23:58   

Nie ma opcji go zatrzymać. On tak szybko chodzi, że można stracić ręke.
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24 Luty 2016, 00:00   

Teraz to będziesz miał dwie wiska.

A nie lepiej było by zacząć od sprawdzenia termostatu :?: Sprawdzenia, a nie od razu wymieniania.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2016, 00:03   

Jakiś czas temu wymieniłem termostat. Okazało się, że stary jest dobry ale zostawiłem już nowy.

[ Dodano: 24 Luty 2016, 00:05 ]
On jest niedogrzany, a nie przegrzany :)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Luty 2016, 06:59   

Pomijam, że trzeba było szukać w archiwum.
Kolejna sprawa, to niedogrzenie nie jest winą wisco, tylko termostatu. Mechanik dobrze mowi, że po rozruchu na zimno wisco chodzi przez moment na obrotach. Ale to konstrukcja tego elementu powoduje, że olej w środku musi przepłynąć z jednej komory do drugiej. Było na forum o tym. Nawet gdyby dmuchał cały czas to silnik musi osiągnąć temperature roboczą.
Ale niedogrzanie to TYLKO termostat. Jak po wymianie jest to samo to trzeba termostat sprawdzić i zareklamować.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Luty 2016, 09:57   

Wystarczy zlapac za górny i dolny waz chłodnicy jak temperatura jest jednostajna po 5-6 minut to mamy do myślenia ze cos nie tak z termostatem, chodzi na pełnym obiegu
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Luty 2016, 10:53   

wiskontii, to trochę niemiarodajne. Jak chodzi wisco to dolny wąż będzie chłodniejszy bo wystudza płyn w chłodnicy. Jak górny wąż ciepły kiedy silnik ma 60 stopni tzn, że coś nie tak. Wtedy wyciągamy termostat, do garnka i z termometrem w ręku gotujemy. Jak otworzy się przed 80stopni tzn, że jest wadliwy.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2016, 12:22   

Termostat jest dobry. Sprawdzałem go w garnku, blisko temp wrzenia się otwiera tak jak trzeba. Wiem, że wiskoza chodzi po uruchomieniu silnika ale ona chodzi cały czas nigdy nie zwalnia gdy się jedzie chłodzi jeszcze szybciej, no chyba ze ten olej w wiskozie jeszcze się ułoży. Dzisiaj jadę w ttrasę zrobię ok 300km napisze czy co się zmieniło. Mam nadzieje ze olej sie rozgrzeje i na postoju sie naprawi:D Pozdrawiam
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Luty 2016, 12:24   

patryk797, bo wiskoza tak ma chodzić... po odpaleniu silnika ma większe obroty, później kręci się wolniej... a w trakcie jazdy kręci się chyba razem z silnikiem do 4 tys...
Wisko ma się kręcić cały czas.
A wyświetlacz temp, masz sprawny? ;) to że parownik nie pokazał temp. to bym się nie sugerował :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2016, 12:26   

Dodam jeszcze coś ciekawego. Ostatnio miałem rozszczelnienie rurki do redaktora i cały płyn chłodniczy mi wyciekł. Nie wiem ile czasu tak jeździłem dzień czy tydzień. Ale temperatura nadal ta sama 60 stopni wiec termostat odrazu można wykluczyć bo powinien się zagotować.
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Luty 2016, 12:34   

patryk797 napisał/a:
Dodam jeszcze coś ciekawego. Ostatnio miałem rozszczelnienie rurki do redaktora i cały płyn chłodniczy mi wyciekł. Nie wiem ile czasu tak jeździłem dzień czy tydzień. Ale temperatura nadal ta sama 60 stopni wiec termostat odrazu można wykluczyć bo powinien się zagotować.


To jest niemożliwe aby Ci wszystko wyciekło
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Luty 2016, 12:57   

Tak wisco powinno kręcić się cały czas ale nie tak szybko jak u mnie. Dzisiaj lub jutro postaram się nakręcić filmik jak to pracuje sami osądzicie.
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24 Luty 2016, 13:16   

Zawsze możesz spróbować odkręcić wiatrak do wiska.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 24 Luty 2016, 13:28   

Ale wisco tu nie ma nic do rzeczy, bo nawet jesli byłoby sprzeżone na stałe, to termostat zamyka duży obieg do chłodnicy. A sam powiew powietrza nie wychłodzi silnika. Wyobraź sobie co się dzieje jak jedziesz np 160kmh. Wtedy wiatrak nie potrzebny a pęd powietrza wychłodzi wysoką temoeraturę, ale nie spadnie poniżej 80stopni bo zamyka się termostat. Zostawcie to wisco w spokoju! Latem zobaczysz czy sprawne.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 10