Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Niedogrzany silnik(wentylator ciągle pracuje) 1.8 (Lpg) 93'
Autor Wiadomość
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 24 Luty 2016, 16:32   

perzu126, bo kolega nie chce odpuścić dla wiska :P
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 24 Luty 2016, 21:17   

Dla mnie to jest możliwość taka że termostat się ładnie otwiera i zamyka, ale może być nieszczelny, i to kamień powoduje że przepuszcza wodę. Druga sprawa to termostaty się wycierają w miejscu styku grzybka z obudową w poz zamkniętej.
Wisko jak kręci się zbyt szybko, to bardzo hałasuje jak dodasz gazu. Efekt jak byś miał 6 cylindrów pod maską. Taki efekt powinien występować jedynie chwilę po odpaleniu. Czyli 2-3 razy jak dodasz gazu i cisza.
 
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Luty 2016, 21:19   

Witam,
wczoraj zrobiłem 750km myślałem, że może coś się zmieni ale nic. NAwiewy zamykałem brałem tylko zimny nawiew zamykałem na 0 trzymałem go na wysokich obrotach to temperatura nieznacznie na chwile podskakiwała dosłownie ponad drugą kreskę może o milimetr. Dzisiaj zdemontuje wiatrak i zobacze czy coś to da jeżeli będzie się grzał to wina wiska jeżeli nic nie dam jutro zmienie jeszcze termostat. Nie wiem czemu ale jak jadę i samochód zacznie mi grzać w środku to potrafi zrobić taki piekarnik, że nie da się wytrzymać pod radiem pułka jest BARDZO gorąca tak samo stacyjka kluczyka nie da się dotknąć jest tak cholernie gorący. Na to ma pewnie wpływ nagrzewnica ?
Samochód mimo takiego niedogrzania nie pali źle bo zrobiłem 410km na 40litrach gazu ale po mieście spali mi 11-12 litrów gazu i tyle samo benzyny więc jest coś nie tak. Termostat jest nowy, dlatego nie chce mi się wierzyć, że jest z nim coś nie tak i trzymam się teorii z wiskozą, która chodzi ciągle na wysokich obrotach.
pozdrawiam
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Luty 2016, 23:01   

Dla mnie to jakieś nie porozumienie.porozumienie. Bede sie czepiał tego wisko bo nie moze chodzić na pełnych obrotach :evil: jest teraz zimno ze wisko nawet sie nie powinno załaczyc :!:
Druga sprawa patryk797, piszesz ze wymieniałeś wisko jakie kupiłeś :?:
Porównaj numery starego z nowym
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 335
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Luty 2016, 23:17   

Nie znam się na tym, ale tak na chłopską logikę. Wisko ma się załączać, jeśli temperatura jest za wysoka. Skoro temperatura nie jest za wysoka, a wisko samo w sobie jest OK, to coś musi się dziać z jakimś czujnikiem (jest taki? Bo w książce ''Sam naprawiam w202'' nic nie znalazłem), który kieruje pracą wiska.
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Luty 2016, 09:04   

Tu mamy jak to działa
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5468
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Luty 2016, 09:05   

Kamil'90 napisał/a:
to coś musi się dziać z jakimś czujnikiem



W tym układzie nie ma żadnego czujnika...

[ Dodano: 27 Luty 2016, 09:11 ]
Abdul napisał/a:
A wyświetlacz temp, masz sprawny?



To może być dobry trop :wink:

[ Dodano: 27 Luty 2016, 09:13 ]
Tym bardziej, że:


patryk797 napisał/a:
Nie wiem czemu ale jak jadę i samochód zacznie mi grzać w środku to potrafi zrobić taki piekarnik, że nie da się wytrzymać
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Luty 2016, 09:18   

Daniel, Ale wisko nie może chodzić na pełnych obrotach nawet jak czujnik tem.jest walnięty,bo one nawzajem siebie nie widza :)
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Kamil'90

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 335
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Luty 2016, 10:05   

Daniel napisał/a:
Kamil'90 napisał/a:
to coś musi się dziać z jakimś czujnikiem


W tym układzie nie ma żadnego czujnika...

[/quote]

Szkoda. 0:1 dla niedogrzanego silnika.

patryk797, A czy powyżej 4.000 obr/min wisko zwalnia?
_________________
C180, 94', wersja elegance, LPG WDB2020181F125312
C200 kompressor, 97', LPG, WDB2020251F570656
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Luty 2016, 12:11   

Ja pierdziele, zostawcie wisco w spokoju. Poraz N-ty napiszę, że nawet jak dmucha to silnik i tak musi złapać 80stopni :!: Może zajmnie to silnikowi 3minuty dłużej, ale nie ma wpływu na rozgrzewanie. Trop Daniela może być dobry, skoro termostat jest niby dobry.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 27 Luty 2016, 14:24   

perzu126 napisał/a:
Ja pierdziele, zostawcie wisco w spokoju. Poraz N-ty napiszę, że nawet jak dmucha to silnik i tak musi złapać 80stopni :!: Może zajmnie to silnikowi 3minuty dłużej, ale nie ma wpływu na rozgrzewanie. Trop Daniela może być dobry, skoro termostat jest niby dobry.

Swięta racja. Ale co może znaczyć że gorąco w samochodzie, ale silnik niedogrzany wg wskaźnika, a wisko chodzi non stop to zagadka roku.
 
 
 
patryk797 

Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Luty 2016, 16:46   

Witam forumowiczów :D
A więc tak. Zdjąłem wczoraj wiatrak i przejechałem się kawałek. Nie było żadnej zmiany. Co nie zmienia faktu, że wisko nie powinno tak chodzić. Gadałem z typkiem ze sklepu wymienią mi na nowe to jest jakieś walnięte. Sprawdzałem termostat ten też jest w porządku. Moja diagnoza jest taka, że zepsuł się czujnik od temperatury na zegarach lub sam wskaźnik jest zepsuty i się zacina. I to są dwie opcje innej nie ma. Zmylił mnie wychłodzony reduktor ok 60 stopni który chłodzi wiatrak bo wiskoza źle pracuje i chodzi ciągle na dużych obrotach.
pozdrawiam :)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Luty 2016, 17:29   

patryk797 napisał/a:
Zmylił mnie wychłodzony reduktor ok 60 stopni który chłodzi wiatrak bo wiskoza źle pracuje i chodzi ciągle na dużych obrotach.



Nawet spięty na "sztywno" wiatrak nie jest w stanie wychłodzić reduktora. Przyczyna jego obniżonej temperatury musi być inna.


patryk797 napisał/a:
Zdjąłem wczoraj wiatrak i przejechałem się kawałek. Nie było żadnej zmiany.



Znaczy, że jednak perzu126 miał rację........ Czasami warto słuchać głosu rozsądku :mrgreen:



patryk797 napisał/a:
Moja diagnoza jest taka, że zepsuł się czujnik od temperatury na zegarach lub sam wskaźnik jest zepsuty i się zacina.



Ta teza od jakiegoś czasu przewija się w postach :wink:


patryk797, dobra rada - rozstaw to wisko w spokoju. Nawet jeżeli wydaje Ci się, że kręci się równo z obrotami silnika, to tylko może się tak wydawać. Budowa tego sprzęgła zakłada permanentny przepływ powietrza przez chłodnicę - w przeciwnym wypadku układ ten nie mógłby prawidłowo reagować na zmieniającą się temperaturę silnika a w zasadzie temperaturę płynu przepływającego przez chłodnicę.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 29 Luty 2016, 06:26   

patryk797 napisał/a:
Zmylił mnie wychłodzony reduktor ok 60 stopni który chłodzi wiatrak bo wiskoza źle pracuje i chodzi ciągle na dużych obrotach.

To tez niemożliwe, że pęd powietrza wychłodzi reduktor na tyle, że instalacja się wyłączy.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,172 sekundy. Zapytań do SQL: 9