|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Climatronic - klapy obiegów powietrza |
Autor |
Wiadomość |
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Marzec 2016, 18:04 Climatronic - klapy obiegów powietrza
|
|
|
Witajcie, mam w swoim CLK problem z obiegami powietrza. Wiem, że temat był trochę wałkowany na różnych forach, ale nie mogę znaleźć do końca odpowiedzi na swoje pytanie. Mam climatronic dwustrefowy, z tego co wiem to jest podobna konstrukcja do tego w W202 i W210 dlatego zadaję to pytanie tutaj.
Powietrze wieje tylko przez kratki nawiewu pod szybą i kratki na desce rozdzielczej po stronach kierowcy i pasażera. Nie wieje w ogóle przez kratki środkowe ani kratki przy nogach. Oczywiście kratki środkowe są otwarte. Klapa wewnętrznego obiegu powietrza działa. Zarówno przy ręcznym przestawianiu nawiewu jak i po uruchomieniu testu klap na sterowniku climatronica słychać takie charakterystyczne "pykanie" w okolicach filtra kabinowego, stąd wnioskuje, że podciśnienie dochodzi do siłowników tych klap. Dodam, że jak wyłączę w ogóle nawiewy to z okolic filtra kabinowego wydobywa się odgłos takiego cichego ciągłego stukania, jakby coś nie mogło się domknąć lub otworzyć.
Wnioskuję z tego, że muszę dostać się do tych klap wymuszających obieg powietrza i sprawdzić czy nie są zablokowane. I teraz moje pytanie, czy dostanę się do nich tak jak do filtra kabinowego czy one są gdzieś głębiej? Gdzie dokładnie ich szukać i czy w ogóle możliwe jest sprawdzenie "ręczne" czy nie są one zablokowane? |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Marzec 2016, 18:25
|
|
|
777, To są takie siłowniki -ten co pokazuje jest od strony obiegu zamkniętego,aby się do niego dostać trza zdjąć w 202 cała konsole
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24109
W twoim systemie climatronika z każdej strony klap są takie siłowniki |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Marzec 2016, 18:31
|
|
|
Na szczęście u mnie obieg zamknięty działa. A do tych siłowników od obiegów wewnętrznych też trzeba ściągać całą konsolę? Nie bardzo wiem jak mam się do tego zabrać, tzn. czy te siłowniki są gdzieś przy dmuchawie czy gdzieś tam głębiej siedzą. |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14 Marzec 2016, 20:06
|
|
|
777, Proszę tu są zdjęcia tych siłowników innych i je rozmieszczenie
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15012 |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Marzec 2016, 17:52
|
|
|
Dzisiaj trochę się za to zabrałem, ale nic nie udało mi się zrobić. Dochodzę do wniosku, że podciśnienie chyba jednak w ogóle nie dochodzi do klap, zauważyłem, że obiegi powietrza w ogóle się nie przełączają, wieje tylko na szybę i przez boczne kratki, niezależnie od ustawienia. Zdjąłem osłonę nad nogami pasażera, podczas przełączania obiegów powietrza słychać stamtąd "pykanie", dochodzi ono z tych siłowników które przedstawiam na zdjęciu. Siłowniki połączone są przewodami podciśnieniowymi z innym przewodem podciśnieniowym - zielonym. Ten zielony przewód wchodzi do prawego błotnika a wychodzi z niego przewód szary. Na forum W210 przeczytałem, że przewód szary odpowiada właśnie za sterowanie klapami nawiewu. Ten szary przewód poprowadzony jest za silnikiem... i właśnie tam się kończy (zdjęcie). Zdjąłem osłonę silnika, ale nie wiem gdzie ten przewód mógłby być podłączony, tym bardziej, że jest on krótki, nie dosięga nawet do kolektora. Czy ktoś wie jak to powinno być?
|
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|