Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Climatronic - klapy obiegów powietrza
Autor Wiadomość
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Marzec 2016, 18:04   Climatronic - klapy obiegów powietrza

Witajcie, mam w swoim CLK problem z obiegami powietrza. Wiem, że temat był trochę wałkowany na różnych forach, ale nie mogę znaleźć do końca odpowiedzi na swoje pytanie. Mam climatronic dwustrefowy, z tego co wiem to jest podobna konstrukcja do tego w W202 i W210 dlatego zadaję to pytanie tutaj.

Powietrze wieje tylko przez kratki nawiewu pod szybą i kratki na desce rozdzielczej po stronach kierowcy i pasażera. Nie wieje w ogóle przez kratki środkowe ani kratki przy nogach. Oczywiście kratki środkowe są otwarte. Klapa wewnętrznego obiegu powietrza działa. Zarówno przy ręcznym przestawianiu nawiewu jak i po uruchomieniu testu klap na sterowniku climatronica słychać takie charakterystyczne "pykanie" w okolicach filtra kabinowego, stąd wnioskuje, że podciśnienie dochodzi do siłowników tych klap. Dodam, że jak wyłączę w ogóle nawiewy to z okolic filtra kabinowego wydobywa się odgłos takiego cichego ciągłego stukania, jakby coś nie mogło się domknąć lub otworzyć.

Wnioskuję z tego, że muszę dostać się do tych klap wymuszających obieg powietrza i sprawdzić czy nie są zablokowane. I teraz moje pytanie, czy dostanę się do nich tak jak do filtra kabinowego czy one są gdzieś głębiej? Gdzie dokładnie ich szukać i czy w ogóle możliwe jest sprawdzenie "ręczne" czy nie są one zablokowane?
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14 Marzec 2016, 18:25   

777, To są takie siłowniki -ten co pokazuje jest od strony obiegu zamkniętego,aby się do niego dostać trza zdjąć w 202 cała konsole :evil:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24109

W twoim systemie climatronika z każdej strony klap są takie siłowniki
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Marzec 2016, 18:31   

Na szczęście u mnie obieg zamknięty działa. A do tych siłowników od obiegów wewnętrznych też trzeba ściągać całą konsolę? Nie bardzo wiem jak mam się do tego zabrać, tzn. czy te siłowniki są gdzieś przy dmuchawie czy gdzieś tam głębiej siedzą.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14 Marzec 2016, 20:06   

777, Proszę tu są zdjęcia tych siłowników innych i je rozmieszczenie
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15012
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Marzec 2016, 17:52   

Dzisiaj trochę się za to zabrałem, ale nic nie udało mi się zrobić. Dochodzę do wniosku, że podciśnienie chyba jednak w ogóle nie dochodzi do klap, zauważyłem, że obiegi powietrza w ogóle się nie przełączają, wieje tylko na szybę i przez boczne kratki, niezależnie od ustawienia. Zdjąłem osłonę nad nogami pasażera, podczas przełączania obiegów powietrza słychać stamtąd "pykanie", dochodzi ono z tych siłowników które przedstawiam na zdjęciu. Siłowniki połączone są przewodami podciśnieniowymi z innym przewodem podciśnieniowym - zielonym. Ten zielony przewód wchodzi do prawego błotnika a wychodzi z niego przewód szary. Na forum W210 przeczytałem, że przewód szary odpowiada właśnie za sterowanie klapami nawiewu. Ten szary przewód poprowadzony jest za silnikiem... i właśnie tam się kończy (zdjęcie). Zdjąłem osłonę silnika, ale nie wiem gdzie ten przewód mógłby być podłączony, tym bardziej, że jest on krótki, nie dosięga nawet do kolektora. Czy ktoś wie jak to powinno być?



_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,123 sekundy. Zapytań do SQL: 9