|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Regeneracja pompy hamulcowej |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2015, 20:53 Regeneracja pompy hamulcowej
|
|
|
Witam
Poniższe porady przedstawiają sposób demontażu pompy hamulcowej oraz wymiany uszczelek w jej wnętrzu.
Zaczynamy od demontażu pompy.
1. Odsysamy ze zbiornika płyn hamulcowy.
2. Odkręcamy przewody hamulcowe
3. Odkręcamy śrubę znajdującą się pod zbiornikiem płynu hamulcowego (jeśli mnie pamięć nie myli to Torx'em 25)
4. Zbiornik wysuwamy z uszczelek ciągnąc go do góry i dla ułatwienia delikatnie kołysając go w linii przód-tył (auta)
5. Odkręcamy dwie śruby którymi pompa jest zamontowana do serwa.
6. Wysuwamy pompę z serwa w kierunku przodu auta.
Demontaż części składowych pompy.
1. Usuwamy pierścień segera umieszczony od czoła pompy który trzyma plastikową tulejkę chroniąc ją przed wypadnięciem.
2. Wyciągamy plastikową tulejkę wraz z uszczelką znajdującą się za nią.
3. Wyciągamy trzpień pompy do którego są umocowane kolejno tulejka którą wyciągnęliśmy, uszczelka, podkładka duża, podkładka mała, uszczelka stelaż dopychający uszczelkę oraz spężyna.
4. Naciskamy tylną sekcję pompy o np. 5mm i wyciągamy z pompy pręcik umieszczony w jednym z gniazd zbiornika wyrównawczego.
5. Wyciągamy z pompy aluminiową tulejkę z uszczelkami na jej końcach oraz sprężynę znajdującą się za nią.
Wymieniamy uszczelki na nowe. Dostępne są dwa zestawy uszczelek firmy Autofren - różnią się średnicami uszczelek. Proponuję kupić obydwa i oddać ten którego nie wykorzystamy. Koszt zestawu wynosi około 20-30zł. Zawiera pierścień segera, komplet uszczelek oraz małą podkładkę. Poszczególne elementy pompy warto układać sobie w kolejności i w odpowiednią stronę aby nie popełnić błędu przy ich montażu. Dobrym rozwiązaniem będzie też wykonanie zdjęcia na wypadek gdyby kolejność czy ułożenie nam się pomieszało.
Pompę oczywiście składamy w odwrotnej kolejności niż ją demontowaliśmy, montujemy do auta i cieszymy zaoszczędzonymi 300zł na uniknięciu kupna nowej pompy
PS.
Zdjęcie ukazuje "wnętrzności" pompy poukładane w kolejności i kierunku w jakim powinny się znajdować po zmontowaniu pompy.
Opisując od strony lewej (czoło pompy), elementy znajdujące się luzem to:
- uszczelka pompa-serwo
- pierścień segera
- mała podkładka znajdująca się pod pierwszą uszczelką
- pierwsza uszczelka
- uszczelki pompa - zbiornik wyrównawczy
- uszczelki aluminiowej tulejki między sekcjami
W razie pytań służę pomocą |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
klata1981
W201 2.0 D
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 12 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 17:11
|
|
|
Dzięki za pomoc. Jestem w trakcie wymiany uszczelnien w pompie od 190 ale to to samo prawie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 10
|