Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
CDi faluje na (wolnych) obrotach - zaradź temu!
Autor Wiadomość
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Kwiecień 2016, 11:18   CDi faluje na (wolnych) obrotach - zaradź temu!

Witam
... Trochę na bombie ale postanowiłem się wyprodukować trochę - proszę o to cała wiedza (moja) na temat falowania CDI :) Uwaga bo temat dosyć obszerny i polecam wziąć herbatkę i na spokojnie przeczytać

Okej , czy twój wspaniały jakże DEMONIASTY CDI faluje na zimnych obrotach (wolnych) albo jak jest rozgrzany? Ja w swoim przeszedłem chyba wszystkie stany i czuję że jestem spełniony i mogę podzielić się wiedzą z wami.




1 - WTRYSKI
Tak właśnie tak tak... u mnie powodem falowania były w pierwszym stopniu (oczywiście na zimnym silniku) wadliwe wtryski... które dawały za mało paliwa , a jak CDI nawet pod obciążeniem na pełnym przelocie nie zakopci to wiedz że coś jest nie tak. U mnie każdy wtrysk zaniżał dawkę - co można łatwo sobie wyjaśnić że podczas startu gdzie potrzeba jednak tego paliwa ... go nie było ;) Przerost powietrza nad dawką i samochód kulał nie mógł się wkręcić i takie różne pierdoły

2 - KATALIZATORY
Nie mówię żeby od razu wycinać bo zostanę zjedzony przez EKO z naszego forum , ale warto się temu przypatrzeć . U mnie oczywiście jak przystało na młodego DRIFTERA wszystkie zrobiły OFF z samochodu , zastąpione są gołą kwasówką tej samej średnicy ... nikt mi nie powie że to nie odmuliło samochodu ... BO różnica była sporawa (Zaznaczam że moje były już strasznie zatkane ...) A i w portfelu lepiej ... wyjazd w góry - a ja sobie takie zaje**** buty kupiłem i kurtkę :)

3 - EGR
TAK WŁAŚNIE EGR. Gdy po zmienieniu wtrysków u siebie , poznaniu tych 125koni 300nm które gubi trakcję na drugim biegu ... SZAŁ MOCY MACICY i wszystkiego ... ogólnie już nie było falowania na zimnym silniku... TO WYWALIŁO BŁĄD!!! FU** LOGIC MERCEDES , nie dość że świeże powietrze to mu źle. Okej ... ja tam krzywdzić nie będę samochodu - wyciągnąłem blachę spod EGR , wszystko podłączyłem widzę i widzę jak sztanga od EGR pracuję - od miesiąca jak tak jeżdżę samochodów zmienił się drastycznie. KOPCI (mam filmik XDXD Świata za mną nie widać - ale i tak ludzie powiedzą że wtryski dupne) zaczął falować na zimnym silniku - a co najgorsze NA CIEPŁYM . Ostatnio tak się wkurzyłem , że odłączyłem na próbę przepływomierz , wsadziłem w wężę podciśnienia EGR dwie śruby i co? I IDEALNIE! Samochód nie faluje , odpala ze strzała... NIE KOPCI , moc wróciła . Teraz jak się zrobi cieplej i pójdę do pracy to EGR u mnie zrobi PAPA na zawsze , wywalam przepływomierz robię nową mapę silnika zaślepiam to i zero problemów. Ale dokładniej jakby ktoś tak nie chciał robić i mieć dalej EGR - to mi się wydaje że problem jest w membrance albo w egr ... ponieważ gdzieś może uciekać podciśnienie na końcowych fazach albo na elektrozaworach i wtedy komputer nie może dokładnie odczytać parametrów i samochód otwiera zamyka otwiera zamyka egr a to powoduję nierówną pracę :)

4 Klapki zawirowań w kolektorze
Tutaj też pewnie będę musiał się wypowiedzieć ... w sumie nie wiem czy je mam , ale pewnie też zrobią OUT z samochodu.
Kolega z naszego forum miał w CDI właśnie problem z falowaniem obrotów na rozgrzanym silniku - właśnie winowajcą były te zapieczone klapki które były zacięte w danej pozycji ( nie pamiętam jakiej) co powodowało u niego falowanie obrotów. Z tego co wiem po usunięciu ich kompletnie problem już nie występuję a sam samochód lepiej się czuję więc warto też się temu przyjrzeć

5 PALIWO
Z własnego doświadczenia wiem że paliwo ma duży wpływ na CDI'ka ... są strasznie uczulone na jakość. Gdy jeszcze tankowałem magiczną ropę za 3zł od kumpla to działy się mu takie rzeczy że nie chce mówić bo to zbrodnia ... później wypłukałem układ środkiem zatankowanie na Orlenie (bez reklamy , nie płacą...) i problem naprawdę przestał występować. Nasz CR'ek jest wrażliwy ( jak panienka ) na ropę złej jakości więc radzę wziąc to pod uwagę :) Na tej ropie za 3zł też mi falowały obroty chcę dodać.

6 Przeływomierz
Ogólnie nie wiem czy ma jakiś to wpływ na falowanie obrotów , ale jakby nie patrzeć to ważny element . Jeżeli jest niesprawny to może fałszować wyniki a samochód może głupieć , więc jak tez masz problemy z falowaniem polecam sprawdzić samą przepływkę bo może się okazać że to i ona jest wadliwa

7 Oczywiście filtry
Też mogą mieć na to wpływ , radzę pilnować przebiegów i terminów wymiany , wiadomo lepiej się nam oddycha przez czystą maskę , a nie całą zabrudzoną ( taki banalny przykład) ale też to może być lekarstwem na bolączki naszego CDI

8 Czujniki na listwie rail
Oczywiście szukając dawno dawno temu powodów falowania u siebie natrafiłem na ciekawy temat na forum w210 gdzie chłopy mają problem z falowaniem CDI :) W gruncie rzeczy ktoś napisał żeby wszystkie wtyki przewodów w komorze silnika ( te od silnika ) przeczyścić jakimś preparatem ponieważ przez te lata mogą np źle odczytywać parametry lub je przesyłać. Wiem że ludzie na forum w210 chwalą sobie ten sposób i naprawdę to dużo nie kosztuje , preparat do styków i wszystkie wtyczki dobrze wyczyścić ... A i problem może zniknąć jak u paru znajomych z w210

Rezultat
Jakby się ktoś pytał .. u mnie okazały się winowajcą wtryski i EGR - po wymianie oraz zaślepieniu egr problem nie występuję :) To tak na przyszłość. Postanowiłem napisać ten poradnik i "pomocnik" ze względu że jest to taki dosyć wkurzający temat ale uciążliwy... A już trochę z nim przeszedłem .
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 17 Kwiecień 2016, 14:40   

Brawo! Jednak ci się udało dojść do ładu i składu :D Przydatne, hmmmm klapki to pomysł ode mnie? :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 17 Kwiecień 2016, 16:08   

mariuszt0 napisał/a:
hmmmm klapki to pomysł ode mnie?
Dokładnie tak :D
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 431 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11833
Skąd: Perzów
Wysłany: 18 Kwiecień 2016, 11:15   

Fajnie zebrane do kupy informacje. Jednak trochę się wypowiem. Klapek zawirowań chyba nie ma w tych CDI.
EGR- nie róbcie już z tego takiego wynalazku. Jak jest sprawne to działa i nie robi problemów.
Paliwo. Nie wiem jak bardzo chu...e by musiało być, że CDI nie pracuje dobrze. Uwierz, że nawet na czerwonym by pojechał.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 18 Kwiecień 2016, 15:21   

perzu126, są klapki w CDI. W moim temacie jest opisane krok po kroku jak je wymontowałem i chyba tutaj również wrzucę zdjęcia i opis bo może się to komuś przydać :)
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 18 Kwiecień 2016, 15:40   

perzu126 napisał/a:
Uwierz, że nawet na czerwonym by pojechał.


Pojechać pojedzie , ale znajomy co ma firmę transportową już dwa cdiki tak zajechał właśnie słabą ropą - więc coś to ma do rzeczy na bank , to nie jest 1.6D albo 2.0D gdzie wlejesz WSZYSTKO i to jedzie i jeszcze nie wybrzydza :D
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
mariuszt0 
Pasjonat

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1993
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 18 Kwiecień 2016, 15:42   

Byleby było tłuste i chociaż trochę palne hahah :D

[ Dodano: 18 Kwiecień 2016, 15:53 ]
Odnośnie tych klapek sprawa wygląda tak:
Najpierw trzeba odkręcić kolektor ssący (tu akurat zdjęć nie posiadam)
I tu mamy klapki





U mnie była nieszczelna ta gruszka i dodatkowo wyrobiony ten ząbek przez co bolec wypadał i samochód chodził jak chciał :(




Ja zacząłem od wyłamania klapek (siedzą na sadzy i prędzej się połamią niż uda się je wyciągnąć a są plastikowe)




Później wrzuciłem kolektor do ropy żeby sadze się wymoczyły coby go ładnie wypucować :D



Dziury po prowadnicach klapek trzeba zaślepić. Można nagwintować aluminium (wtedy chyba śruba będzie M12) albo zrobić jak ja i wkręcić helicole, taka sprężynka z gwintem, o wiele wytrzymalsza niż gwint bezpośrednio w aluminium :)



Ja tą helicole dodatkowo wkręciłem na silikonie



A później śruby u mnie akurat było M10x1.5 na miedzianych podkładkach żeby mieć pewność co do szczelności



No i pozostaje kwestia czujnika od którego idzie wężyk do naszych klapek. Ja zrobiłem to prowizorycznie ale po tym zabiegu około 10k km zrobiłem i nic się nie dzieje więc uważam że takie coś śmiało można zastosować :)




Później składamy wszystko do kupy. A jako że trzeba było grzałki paliwa rozebrać to samochód może być zapowietrzony. Ale tak poza tym to zero problemów :) U mnie w sumie zeszło 2 dni bo przez noc kolektor moczył się w ropie ale jak ktoś będzie robił bez tego to myślę że w 4-5 godzin bez problemu uda się to zrobić :)

Pozdrawiam i życzę miłej pracy! :D
_________________
C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB

Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 9